האם ייתכן שמייגן עברה הפלה בפרק הקודם?

ניר4819

New member
האם ייתכן שמייגן עברה הפלה בפרק הקודם?

כשהיא מגיעה הבייתה והיא מוצאת את גלן וכל זה, היא אומרת לו: "I already lost one child today". לכאורה, המשפט אמור להתייחס לסאלי וההיעלמות שלה, אבל פתאום חשבתי לעצמי - ואם היא הייתה בהריון והלכה באותו הבוקר לעשות הפלה, כשהיא כמובן לא מספרת לדון או לאף אחד אחר? מה דעתכם, יש מצב?

הפרק עצמו היה נהדר כרגיל. היה כל כך נכון שניסיון ההתאבדות הראשון של ליין יהיה כושל. מזכיר כמה נמוך ועלוב ופתטי הוא נהיה, שאפילו להתאבד הוא לא מסוגל כמו שצריך (לפחות, לא בניסיון הראשון). ויפה שההתרסקות שלו מגיעה אחרי רגע השיא המקצועי שלו, כשהוא מקבל את ההצעה לעמוד בראש ההתאחדות או מה שזה לא יהיה, ומקבל הכרה חיצונית ומקצועית על עבודתו. אני לא חושב שדון אשם בהתאבדות שלו. אני כן חושב שדון מגלה פה מידה של חוסר רגישות, אבל זה נובע מכך שהוא חושב שכל האנשים כמוהו, ואם הוא מסוגל לקום על הרגליים כל פעם שהוא נופל ולברוא את עצמו מחדש - גם כל אחד אחר מסוגל. הרעיון שמישהו לא יהיה מסוגל, שפשוט לא יהיו לו הכוחות הנפשיים לבנות את עצמו מחדש, הוא משהו שדון לא מסוגל לתפוס. לכן, אני חושב שהוא בעיקר לא רגיש מספיק להבדלי אופי בין אנשים. הוא לא שואל את עצמו אם האדם שמולו באמת מסוגל להתחיל מחדש, הוא יוצא מנקודת הנחה שכן, כי עבורו כל אחד מסוגל להתחיל מחדש ולברוא את עצמו מחדש.

אני גם חושב שלמרות שהוא לא אשם בהתאבדות, הוא ירגיש אשם. וזאת בעיקר בגלל מכתב ההתאבדות של ליין. רק הוא מבין את משמעות המכתב הזה, ומה שליין מטיח פה בפניו (כאמור, את חוסר הרגישות וההבנה שלו. הוא אשכרה מציע לליין להתחיל מחדש כאילו שמדובר בללכת לחנות לקנות חולצה חדשה. הוא לא מבין איזה תעצומות נפש נדרשות מאדם בשביל לעשות את זה). אני תוהה איזו השפעה תהיה להתאבדות הזו על דון, ובעיקר אם המרץ המחודש שלו יעלם עכשיו. הפילוסופיה המורבידית שגלן מציע לו (ושאני אגב מקבל לגמרי) היא רק עוד סכין בלב, בהקשר הזה. הולך להיות פרק מאד מעניין, הפינלה...
 

lollapalooza

New member
מה?!

לא נראה לי שיש סיכוי אפילו שהיא עברה הפלה... לא ברור מאיפה הבאת את זה. היא גם לא הייתה ממהרת להציע לקחת את גלן לתחנה במצב כזה אלא מנסה לנפנף אותו וללכת לנוח או משהו.

ודון לא מבין איזה תעצומות נפש נדרשות כדי להתחיל מחדש, מאפס? באמת? דון דרייפר? ראית את הסדרה עד עכשיו?
 

ניר4819

New member
אולי התנסחתי לא נכון...

מה שניסיתי לומר, הוא שדון חושב שלכולם יש את הכוחות הנפשיים להתחיל מאפס. הוא לא מסוגל את האפשרות שיש אנשים שאין להם את היכולות האלו. והוא לא טורח לבדוק אם האדם שמולו כן אוחז ביכולות הנפשיות המתאימות לזה או לא. הוא פשוט זורק, "תתחיל מחדש", בלי לחשוב שאולי האדם שמולו לא מסוגל לזה, נפשית. זוכרת את אחיה של הפילגש שלו בעונה השלישית, המורה של סאלי? הוא אומר את זה לדון באופן מפורש - i can't do anything you can, ועוד מוסיף אחר כך ש-"it's not a matter of will". במקרה שלו, פגם פיזי - האפליפסיה - מונע ממנו לברוא את עצמו בהצלחה בסגנון דון. במקרה של אדם או ליין, הם חלשים נפשית. דון לא קולט את זה. הוא חושב שאם הוא יכול, כולם יכולים. כאן מתגלה חוסר הרגישות שלו, בכך שהוא לא קולט שלא כל אחד הוא דון דרייפר בפוטנציאל.

לגבי מייגן, אני מסכים איתך. רק המשפט הזה, של "i already lost one chiuld today" זרק אותי למקום של ההפלה.
 

black scar1

New member
מסכימה לחלוטין

וניסחת מצוין.

לגבי מייגן- ממש לא! אין סיכוי שדבר כזה היו זורקים באופן כה מעורפל!
 
נמאס לי מהחוסר רגישות הזה

מה אתה חושב שהוא היה צריך לעשות במצב שהיה יותר רגיש ממה שהוא עשה?
איך עוד היה אפשר להתנהל בסיטואציה?

הוא הציע לשמור את זה בסוד כדי שליין יוכל לצאת בכבוד, הוא הציע לתת לו כסף כדי לעזור לו לצאת מחובות, והוא אמר לו שהוא יכול להתחיל מחדש כדי לנסות לעודד אותו ושלא יחשוב שעולמו חרב עליו.
מה עוד אתם רוצים ממנו?

ואני לא חושבת שדון מושלם ושהוא תמיד מתנהג למופת. אבל בסיטואציה הזאת ההרגשה היא שאתם מחפשים בכח מה הוא עשה לא בסדר בלי שזה יהיה קשור למה שהיה
 

ניר4819

New member
הדבר היחיד שהפריע לי בתגובה של דון

זה המשפט הזה, תתחיל מחדש, שהוא זורק אותו כאילו מדובר בללכת ולקנות גרביים חדשות. אני חושב שהוא נהג בצדק לגמרי שהוא פיטר את ליין, שההתבכיינות שלו לגמרי לא הייתה במקום, כי הוא מתעלם כל הזמן מהדבר הכי חשוב - הוא עבר על החוק. אם דון היה רוצה, הוא גם היה יכול להכניס אותו לכלא. אבל ברגע שדון אומר לו תתחיל מחדש, הוא יוצא מנקודת הנחה לגבי איזה מן בן אדם הוא, מה הכוחות הנפשים שלו, ושהוא באמת מסוגל להתחיל מחדש. משפט כזה יכול לדחוף אדם מעבר לקצה, אם הוא אומר לעצמו - אני לא מסוגל להתחיל מחדש. וזה בדיוק מה שקרה לליין. הוא היה יכול לומר לו שלא הכל אבוד, שהוא יצליח למצוא עבודה חדשה, שהוא יתגבר, להציע להיות שם עבורו. להגיד תתחיל מחדש בפשטות ובקלילות כזו הרגיש פשוט לא נכון.
 

black scar1

New member
תראי... כמו שכתבתי בשרשור על הפרק

אני לא חושבת שדון אחראי למוות של ליין, כי כמו שאמרתי, אני לא מאמינה שכשאדם מתאבד *אף אחד* לא אחראי למוות שלו מלבדו.

אבל עכשיו כששמנו את זה בצד, אפשר לבחון את הסיטואציה במנותק מהמוות. אני מרגישה שאת ולולפלוזה פשוט עושים לדון יותר מדי הנחות. לא אומרת שהוא השטן. נכון, הוא היה יכול להיות נבל ולהלשין עליו. נכון, הוא כן עזר לו במידה מסוימת שלא עשה כך. מצד שני, בהתחשב בעבר של דון, ובמצוקה הגדולה שהיה ברור שליין נמצא בה , הוא היה צריך לתת לו עוד הזדמנות. זאת דעתי. וכן, הוא יצא לדעתי דושבאג שלא עשה זאת (ושוב, אני מבהירה. זה *לא* אומר שאני חושבת שהוא אחראי למוות של ליין).

אני מבינה שאנחנו חלוקות בעניין, לכן לא אמשיך את הדיון, ונצטרך להסכים שלא להסכים. אבל זו הדעה שלי בכל מקרה.
אני מצטטת מהבלוג של יאדו, כי זה קולע בול למה שאני חושבת:

"למעשה, ליין לא זכה לאותה נדיבות שדון קיבל מאחרים. "אני לא בוטח בך", אמר לו דון, כאילו הוא עצמו אינו דמות מסתורין שמתחזה למישהו אחר, כאילו פיט וקופר לא יודעים שזהותו גנובה ובכל זאת אפשרו לו להסתיר אותה, ובמקרה של פיט אף סייעו לעתים בפועל. "

[http://tvyaddo.com/2012/06/mad-men-05x12-commissions-and-fees/#comment-553840028]

וזאת הסיבה שאני רואה צביעות רבה בכך שדון לא נתן לליין הזדמנות שניה. אגב, ראית שבאחת ההודעות (שלך או של לולפלוזה ) נכתב שדון היה חייב לפטר את ליין כי אם הדבר היה מתגלה זה היה עושה נזק לחברה...

*קולות של צרצרים*


דון הוא פאקינג עריק שגנב זהות של בן אדם אחר!!!! נראה לך שמה שליין עשה יגרום נזק לחברה?!?! יש לך מושג מה יקרה אם הסיפור של דון יתגלה? בהתחשב בכמה לקוחות תלויים בו ובכמה הוא מטפל? החברה תמות לגמרי, זה פי מליון יותר נורא.
 
אין לי איך להגיב על זה אפילו

אם את חושבת שנזק שדון יכול להביא גדולה יותר ממעילה בכספי חברה, אז ... לא יודעת. באמת לא יודעת מה להגיד לך.

ומעולם לא אמרתי שדון טלית שכולה תכלת. אני בסך הכל חושבת שבסיטואציה הזאת ספציפית הוא התנהג בסדר ואני לא חושבת שהיתה דרך מכובדת יותר לסיים את העניין.
אני והדס לא נותנות לו שום הנחות, נראה לי אנחנו אולי קצת רק מבינות מה זה אומר ללקוח לשמוע שהחברה שבה הוא נתן הון תועפות מועלת בכספים שלו.
 

black scar1

New member
ידעתי שלא תסכימי איתי

וזה בסדר. אנחנו לא חייבות להסכים על כל דבר. אבל אין צורך בטון הזה לדעתי.

כן, אני בטוחה שדון מהווה סכנה לחברה, אם לא יותר גדולה, לפחות מספיק גדולה כמו שהמעילה של ליין מהווה (ואני דיי בטוחה שיותר גדולה).
וכן, אני חושבת שדון היה צריך לעזור לליין ולטייח את המקרה.
אבל כבר אמרתי. הבנתי שלא נסכים על הנקודה הזאת. את זכאית לדעתך בדיוק כמוני.
 

lollapalooza

New member
צר לי להגיד לך,

אבל זה לא יעניין אף אחד. בדיוק כמו שזה לא עניין את קופר.
לקוחות מעוניינים בדבר אחד, וזה כסף. הכסף מגיע? שיהיה דון דרייפר, שיהיה דיק ויטמן, שיהיה כריסטופר קולומבוס. למה משנה להם מי הוא?

לעומת זאת, אם הם יגלו שבחברה מסתובב בן אדם שלקח כסף מהחברה - את הכסף שלהם, לא פחות, ומעמיד בסכנה את קיומה של החברה, שלה הם משלמים כסף ומצפים לקבל תוצאות - תהיה להם בעיה מאוד רצינית עם זה.
 

black scar1

New member
זה לא שזה יעניין אותם כי

אכפת להם איך קוראים לו, בין אם זה דון, דיק או זרובבל.

זה יעניין אותם כי הם ידעו שהאדם שמטפל להם בפרנסה (!) עלול מחר להיכנס לכלא למי יודע כמה זמן. זאת הסיבה שזה יעניין אותם.
 

lollapalooza

New member
דון הוא פונקציה.

הם לא איתו כי הוא חבר, הם איתו כי הוא מנהל קריאייטיב. מחר הוא נכנס לכלא, אם הם רוצים, הם לוקחים את הביזנס שלהם והולכים, והחברה מביאה מישהו אחר במקומו לעשות את העבודה.

כסף הוא כסף. אין לו תחליף. אם הוא נעלם והחברה פושטת רגל, הלך הכסף.
 

lollapalooza

New member


לא ברור לי למה הציפייה הזו שדון יסלח על דבר כזה. אם זה היה אישי, מילא. אבל האחריות היא של דון כלפי החברה ועובדיה וכלפי הלקוחות. ועם כל הכבוד, ליין היה צריך ללכת לכלא על מעשיו, וזה שהוא קיבל הזדמנות להתפטר (ובינינו, אחרי שהוא קיבל את המינוי מה4As ואחרי שהוא הביא את החברה להישגים, משמע, יגואר, הוא יכל למצוא עבודה אחרת, אבל הוא אפילו לא ניסה) זה היה לגמרי מעל ומעבר למה שהוא היה אמור לקבל. היה צריך להגיד תודה שקופר לא הלך אליו אלא אל דון, הוא היה מעיף אותו החוצה ותובע אותו במקביל.

ובפעם המיליון, אם ליין לא היה בוחר להגיב בצורה כל כך קיצונית - שללא ספק מונעת מעוד אלף דברים מלבד הפיטורין האלה - כולם פה היו חושבים שדון הוא חסיד אומות העולם. אז די. אין שום דרך שבה הוא ידע שזה מה שליין יעשה, והוא בטח לא אשם.

נראה לי שאנשים פה פשוט לא מבינים מה זה אומר למעול בכספים בחברה.
 
למעלה