האם ישראל כץ ממשיך להיות שר התחבורה?

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
הנת"ץ בכניסה לירושלים לא היה של כץ

זה לא שינוי
כביש 461 מוקפא כבר יותר מ-15 שנה. לא סללו אפילו מטר ממנו. לכן הוא לא נמצא בסדר העדיפויות לפני הקו הסגול.
הקו הסגול אמנם מעוכב גם הוא, אבל לו יש לפחות חברה ממשלתית (נת"ע) שאמורה לבצע אותו, ושמנהלה התחייב בשנה שעברה כי הקו הסגול יבוצע יחד עם יתר הקווים המתוכננים (כמובן שזו היתה התחייבות ריקה מתוכן).
לכן כביש 461 לא נמצא גבוה יותר בסדר העדיפויות הנוכחי מאשר הקו הסגול (אם כבר להיפך), ומה שהצעת כלל אינו שינוי.

אגב, אתה טועה גם לגבי נת"צ, כי כץ הוא שהנהיג את הנת"צ בכביש 1 בכניסה לי-ם, הנת"צ באיילון בכניסה לת"א, הנת"צ בכביש 2 מנתניה דרומה, והנתיב המהיר בכביש 1 בכניסה לת"א. שרי התחבורה הקודמים לא עשו כלום ושום דבר בנושא לאורך יותר מ-60 שנה. הנת"צים הקודמים היו בתוך הערים ולא בכניסות.
אבל אפילו במקרה שהיית צודק, זה בכלל לא תירוץ, כי מדיניות של מ. התחבורה אפשר לשנות, אבל כביש שלא קיים - גם מרלין הקוסם לא יצליח להסיע עליו אוטובוסים.
הנת"ץ בכניסה לירושלים לא היה של כץ
ככל הידוע לי הוא נפתח לפני שהוא נכנס לתפקידו ובוודאי היה מתוכנן מספר שנים קודם במקביל לפתיחת כביש עמק הארזים (כביש 9 הירושלמי) שנדחתה מסיבות שונות שאינן קשורות למינויו של כץ. היו גם נת"צים אחרים לא בתוך הערים עוד לפני הכהונה שלו (בכביש 412 למשל), ובכל מקרה כמות הנת"צים/מת"צים בארץ היא מגוחכת אפילו אחרי 6 שנות כץ. מהפכה לא הייתה כאן והמעט שנפתח לא שינה את המצב באופן מהותי.
 
ראשית, הנת"צ בכניסה לי-ם כן נפתח בתקופתו

הנת"ץ בכניסה לירושלים לא היה של כץ
ככל הידוע לי הוא נפתח לפני שהוא נכנס לתפקידו ובוודאי היה מתוכנן מספר שנים קודם במקביל לפתיחת כביש עמק הארזים (כביש 9 הירושלמי) שנדחתה מסיבות שונות שאינן קשורות למינויו של כץ. היו גם נת"צים אחרים לא בתוך הערים עוד לפני הכהונה שלו (בכביש 412 למשל), ובכל מקרה כמות הנת"צים/מת"צים בארץ היא מגוחכת אפילו אחרי 6 שנות כץ. מהפכה לא הייתה כאן והמעט שנפתח לא שינה את המצב באופן מהותי.
ראשית, הנת"צ בכניסה לי-ם כן נפתח בתקופתו
שנית, כביש 412 הוא ממש לא כביש כניסה למטרופולין, אלא מחבר בין שלוש ערים בשולי המטרופולין, כך שהוא בכלל לא רלבנטי לוויכוח.
אבל גם אם נלך לקראתך ונספור את כביש 412, כץ מוביל 1-4 על כל שרי התחבורה שקדמו לו (עשרות!) ב-61 שנה.
כך שהוא האחרון שאפשר לבוא אליו בטענות לגבי נת"צים בכניסה לערים.
 

amit1270

New member
וזה כל מה שהוא הספיק ב-6 שנים?

ראשית, הנת"צ בכניסה לי-ם כן נפתח בתקופתו
שנית, כביש 412 הוא ממש לא כביש כניסה למטרופולין, אלא מחבר בין שלוש ערים בשולי המטרופולין, כך שהוא בכלל לא רלבנטי לוויכוח.
אבל גם אם נלך לקראתך ונספור את כביש 412, כץ מוביל 1-4 על כל שרי התחבורה שקדמו לו (עשרות!) ב-61 שנה.
כך שהוא האחרון שאפשר לבוא אליו בטענות לגבי נת"צים בכניסה לערים.
וזה כל מה שהוא הספיק ב-6 שנים?
אל תשכח שהוא השר שכיהן במשך התקופה הארוכה ביותר מאז קורפו (ויש סיכוי שהוא ישבור את השיא שלו). הייתי מצפה למשהו קצת יותר משמעותי משר שמכהן תקופה ארוכה כל כך. ולא שיש לי רק טענות כלפיו. אני חושב שהוא בהחלט עשה כמה דברים טובים, אבל היה אפשר לעשות שינויים יותר יסודיים.

ולגבי הכניסה לירושלים - יכול להיות שהנת"צ שם (שהוא חלקי וחסר המשכיות דווקא בקטע הבעייתי שלא מקודם משום מה) נפתח בתקופתו. מה שבטוח הוא שזה לא היה פרויקט שלו. הנת"צ הזה היה אמור להיפתח כמה חודשים קודם, לפני שהשר כץ ידע שהוא הולך להיות שר התחבורה, ועוכב בגלל בעיות לא קשורות. זה עניין מקרי בלבד.
 
מה שהוא הספיק ב-6 שנים זה פי 4 (לגרסתך)

וזה כל מה שהוא הספיק ב-6 שנים?
אל תשכח שהוא השר שכיהן במשך התקופה הארוכה ביותר מאז קורפו (ויש סיכוי שהוא ישבור את השיא שלו). הייתי מצפה למשהו קצת יותר משמעותי משר שמכהן תקופה ארוכה כל כך. ולא שיש לי רק טענות כלפיו. אני חושב שהוא בהחלט עשה כמה דברים טובים, אבל היה אפשר לעשות שינויים יותר יסודיים.

ולגבי הכניסה לירושלים - יכול להיות שהנת"צ שם (שהוא חלקי וחסר המשכיות דווקא בקטע הבעייתי שלא מקודם משום מה) נפתח בתקופתו. מה שבטוח הוא שזה לא היה פרויקט שלו. הנת"צ הזה היה אמור להיפתח כמה חודשים קודם, לפני שהשר כץ ידע שהוא הולך להיות שר התחבורה, ועוכב בגלל בעיות לא קשורות. זה עניין מקרי בלבד.
מה שהוא הספיק ב-6 שנים זה פי 4 (לגרסתך)
ממה שכל יתר שרי התחבורה בתולדות המדינה הספיקו ב-61 שנים. כלומר למעשה פי 40 ויותר.
ברור שצריך עוד הרבה נת"צים בכניסות לערים הגדולות, אבל זה מצחיק לטעון שלשר כץ יש בעיית סדרי עדיפויות ולהביא כדוגמא את נושא הנת"צים, שהוא פתח פי 4 יותר מכל קודמיו יחד.
 

בועז ל

New member
לא. תוסיף לרשימה גם את 443 ונת"צ מעלה אדומים.

וזה כל מה שהוא הספיק ב-6 שנים?
אל תשכח שהוא השר שכיהן במשך התקופה הארוכה ביותר מאז קורפו (ויש סיכוי שהוא ישבור את השיא שלו). הייתי מצפה למשהו קצת יותר משמעותי משר שמכהן תקופה ארוכה כל כך. ולא שיש לי רק טענות כלפיו. אני חושב שהוא בהחלט עשה כמה דברים טובים, אבל היה אפשר לעשות שינויים יותר יסודיים.

ולגבי הכניסה לירושלים - יכול להיות שהנת"צ שם (שהוא חלקי וחסר המשכיות דווקא בקטע הבעייתי שלא מקודם משום מה) נפתח בתקופתו. מה שבטוח הוא שזה לא היה פרויקט שלו. הנת"צ הזה היה אמור להיפתח כמה חודשים קודם, לפני שהשר כץ ידע שהוא הולך להיות שר התחבורה, ועוכב בגלל בעיות לא קשורות. זה עניין מקרי בלבד.
לא. תוסיף לרשימה גם את 443 ונת"צ מעלה אדומים.
אבל מעבר לכך, לשפוט את עשייתו של כץ רק דרך הפריזמה של הנת"צים, זו התעלמות בוטה מעשייה עצומה שמאפילה על כל קודמיו בתפקיד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה