האם יש בעיה התפתחותית כלשהי

האם יש בעיה התפתחותית כלשהי

אם שמים תינוקות בני שבועות אחדים במנשא מבד ??? האם לא טוב להם שהם מכורבלים או משהו כזה ???? תודה
 
מומלץ לשים תינוקות

בני שבועות בודדים ויותר מזה במצב מעורסל במנשא או על הידיים, זה מפחית כאבי בטן וגזים, ומשפיע על תחושת ביטחון (רפלקס המורו מופעל פחות).
 
אני יודעת שממליצים על מנשא, השאלה

אם יש תנוחות במנשא שלא מומלצות... שצעתי שאורים שאם לא שומרים על פיסוק זה פוגע בהתפתחות מאוחר יותר וכו' תודה
 
זה תלוי בגיל

בשבועות הראשונים עד גיל 4 חודשים לערך מומלץ רק בעירסול ובמנח לוטוס , לאחר 4 חודשים אפשר גם עם רגליים בפיסוק עם הפנים לכיוון הגוף או מחוצה לו. זאת המלצה כללית שיכולה להשתנות במקרה שיש טונוס נמוך או גבוה, בעיה במפרקי ירכיים או בקושי בהחזקת ראש. מומלץ למצא גם את התנוחה (והמנשא) שמתאימה לך, שהגב והכתפיים לא יכאבו לאחר כל נשיאה, שהתינוק ירגיש בנוח בנשיאה. לא תמיד ההמלצה לנשיאה מסוימת מתאימה לכל תינוק, אני מכיר תינוקות רבים שהוריהם התקשו לשאת אותם בערסול ורק לאחר הנחיה פרטנית זה התאפשר.
 
יש איפשהו הסבר על התנוחה

המומלצת לערסול, כי נראה לי שהתינוקת קצת "דחוסה" יותר מדי ומה זה מנח לוטוס ??? תודה
 
יש הוראות שמגיעות עם המנשא

אם אין לך, אני ממליץ לפנות ליצרן של המנשא ולבקש הוראות אלו, זה אכן נראה דחוס במנח מעורסל, וזה תקין. במנח לוטוס הבד עוטף את התינוק במצב שנראה כמו ישיבה מזרחית.
 
בקשר לתנוחת הלוטוס

אני יודעת שהרבה פעמים ממליצים על תנוחת לוטוס וגם אורטופד ילדים שאני מאד סומכת עליו אישר לי אותה . מצד שני ככל שאני חוקרת את הנוחה הזו נראה לי שהכיפוף המתמשך במפרק הירך ללא יכולת לשחרר את הרגליים יכול לגרום לזרימת דם לא תקינה ול"הרדמות" של הרגליים ( בניגוד לתנוחת ערסול בה יש התעגלות לאורך כל הגב ולא רק עבודה של מפרק הירך) אני מרגישה שאצל תינוקות שהושמו הרבה בתנוחת לוטוס אני צריכה להשקיע יותר מאמץ בהעלאת המודעות לרגליים . עדיין אל הגעתי למסקנות סופיות אך אני אוספת נתונים על תינוקות שהושמו הרבה בתנוחת הלוטוס על מנת לראות האם היתה לכך השפעה על הזחילה ועל שלבי התפתחות נוספים. מה דעתך יהודה?
 
למעלה