האם יש חוק שמחייב הורה

גילור

New member
האם יש חוק שמחייב הורה

להגיע לביה"ס כשהוא מתבקש? האם זכותו של הורה לסרב להגיע לביה"ס ולו לצורך קבלת תעודה? כלומר, אם אני, המורה, מזמינה הורים במשך שלושה חודשים, ואלה מסרבים להגיע, וגם לא מוכנים להגיע לצורך קבלת גליון הערכה, האם זו זכותם או שמא הם מחוייבים עפ"י חוק להגיע? (כמובן, אם נעזוב לרגע את הצד המוסרי של הורה התומך בילדו או עוזר לו). אשמח לתשובה. תודה
 

מיכל שב

New member
שאלות מנחות -

אני מניחה שאת מדברת על בית ספר תיכון. מדוע ההורים צריכים מלכתחילה להגיע לקבל גליון הערכה?
 

מיכל שב

New member
מהו תפקידו של ההורה על פי הגדרתו בחוק

אני מצטטת מתוך חוזר מנכ"ל חוזר מנכ"ל סג/5(א): " חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (תשכ"ב-1962), קובע כי אפוטרופסות ההורים כוללת את החובה והזכות לדאוג לצרכי הקטין, לרבות חינוכו, לימודיו, הכשרתו לעבודה ולמשלח יד ועבודתו, וכן שמירת נכסיו, ניהולם ופיתוחם. וצמודה לה הרשות להחזיק בקטין ולקבוע את מקום מגוריו והסמכות לייצגו" לא הצלחתי למצוא חובה של הורים להגיע לבית הספר או פירוט על החובה לדאוג לצרכי חינוכו. אני גם לא מוצאת הנחיה כי הורים חייבים להגיע לימי הורים שנקבעים על ידי המורה (כן מצויין, כי המורים מחוייבים לקבוע שני ימי הורים בשנת לימודים). מדוע מנהל בית הספר אינו מתערב?
 

גילור

New member
יתערב סביר להניח אוטוטו. מעניין אות

פשוט לדעת אם יש חובה כזו לפיה ההורים מחוייבים להגיע, או דרך כלשהי לאכוף את זה.
 

גילור

New member
אז ככה: יש אצלנו פעמיים בשנה

אסיפת הורים. בסיום רבע א' ובסיום רבע ג'. בימי הורים אלה ההורים מקבלים יחד עם הילד את גליון ההערכה. זו מדיניות שמותאמת לסוג האוכלוסיה שאיתו ביה"ס שלי עובד- אוכלוסיית תלמידים עם המון קשיים. לרוב מדובר בקשיים אישיים-משפחתיים שמשפיעים גם על הלימודים ועל יכולת הריכוז כמובן. ההורים מוזמנים כדי להיות מעודכנים במצב וכדי שלא יאמרו אח"כ "לא ידענו". וזאת כמובן בנוסף ליידוע השוטף. זהו מן יידוע רשמי ובו ההורים גם חותמים על גליון ההערכה. הרעיון הוא לאפשר לתלמיד-מורה-הורים לטכס עצה כיצד לעזור לילד לשפר את הישגיו עד לתעודה הקרובה. בנוסף, בסיום רבעים ב' ו- ד' (שהם בעצם מחצית א' + ב') - התלמיד מקבל תעודה ממש. תעודה רשמית.ואז ההורים לא מוזמנים, למעט מקרים חריגים ממש.
 

זהבה נ

New member
מהם הנימוקים שהם לא מגיעים?

צריך לשמוע גם את הצד שלהם לסיפור. מיחד הייתי עדה למקרים בהם הורים בכוונה תחילה לא הגיעו בכדי לא להתמודד, מנגד היתי עדה למצבים בהם הורים ביקשו לשלוח להם בדואר כל מה שניתן ולהזמינם רק בשעות שהם לא יפותרו מעבודתם כי המצב שלהם בעבודה מעורער ובימנו מהחשש מפיטורים לא ניתן לזלזל בפרנסה. לא מבינה את המצב ואת הרקע ולכן קשה לי לומר. במידה ויש לכם מהלדווח בנושא הזנחה הורית ניתן תמיד לפנות לעו"ס בקהילה או ברשות המקומית אליה התלמיד שייך.
 

גילור

New member
לא הספקתי קודם להגיב, ולכן מגיבה

עכשיו: ההורים המסויימים האלה מוצאים מליון תירוצים למה לא להגיע. הצעתי להפגש מוקדם בבוקר - סירבו בטענה שהם ממהרים לעבודה. הצעתי להגיע במיוחד עבורם ולהפגש יבום שישי - סירבו בטענה שזה יום הקניות שלהם. הצעתי להפגש אחרי יום העבודה שלי או במהלכו - סירבו כי הם עובדים. לדעתי הם פשוט מנסים כנראה לבחור בדרך הקלה ולא להתמודד....השאלה אם יש דרך לחייב אותם להגיע. אני חוששת שיגיע הרגע שבו נצטרך להודיע להם שבנם לא יכול להמשיך בביה"ס ואז הם יפערו עיני עגל ויגידו "לא ידענו"..."למה אף אחד לא אמר לנו?". בכל מקרה אני דואגת לתיעוד של כל שיחה ושיחה איתם, ושל כל מהלך השתלשלות העניינים.
 

זהבה נ

New member
לנסות שוב ולבקש מהם שאולי הם יקבעו

זמן, תאריך ושעה לפגישה, לעשות זאת טלפונית. לאחר שלא יתאפשר בכל זאת לקיים פגישה עימם לנסות לכתוב להם מכתב רגיל ורשום שאת מבקשת אתם פגישה ולפרט את הנושא. במידה והדבר לא יצליח לבקש רשות ממנהל בית הספר להזמינם לפגישה עמו ולשוב על התהליך ולתעד אותו כמובן דואר רשום וכדו'... לעולם לא אמורים להעניש את התלמיד בשל מחדל של ההורים שלו, לאחר כל הניסיונות המפורטים והמתועדים שהוצעו ובמידה ויש מבחינתך רשלנות מצד ההורים, את או יותר נכון הנהלת בית הספר רשאית ואפילו חייבת לדווח לעו"ס ברשות המקומית על חוסר שיתוף הפעולה עם ההורים הללו ולנסות דרכם ליזום מפגש משותף במחלקת הרווחה או החינוך שייסעו לבית הספר כל זאת לפני ובטרם ינקטו צעדים כנגד התלמיד. במידה ויש צורך להזמין את ההורים בשל סיבות תיפקודיות ולימודיות של הילד זה כבר מקרה שונה, גם אז יש הנחיות בחוזר מנכ"ל כיצד ליידע את ההורים על מצב ילדם (שאלון איתור והפניה לוועדת השמה שההורים מחויבים קבל עותק ובדרך כלל מקבלים את העותק מידי המורה בבית הספר ואם אינם מגיעים אז שולחים להם אותו בדואר כי הם אמורים לחתום על אחד העותקים )ורק אז יוזמנו לוועדת השמה וכיצד על יו"ר ועדת השמה להזמין את ההורים של התלמיד, אם אז הם לא ישתפו פעולה תהיו רשאים לדון בנושא של ילדם גם ללא נוכחותם, שוב חיבים להפריד בן התנהגות של ההורים ושל הילד כי גם אז זה בשל תיפקוד של ילד ולא בשל אי שיתוף פעולה של ההורים עם בית הספר , או יותר נכון הילד אינו ילד מוזנח שאין מטפלים בו. בהצלחה.
 

גילור

New member
תודה על עצותיך והמלצותיך. אגב,

בשום פנים ואופן לא אעניש תלמיד בגלל חוסר שיתוף הפעולה של הוריו. מאין קיבלת את הרושם הזה?
 
למעלה