האם יש לי מספיק חלב?

האם יש לי מספיק חלב?

לאור העובדה שכל הסביבה מעירה לי שאולי אין לי מספיק חלב, או אומרים לי חד משמעי שאין לי מספיק חלב, אני באמת כבר לא יודעת ושואלת: איך אני יכולה לדעת אם יש לי או אין לי מספיק?
התינוקות בני אוטוטו 5 חודשים וגדלים על הנקה כמעט 100% (למעט המקרים שאני גמורה בלילה ואין מספיק חלב שאוב).
איך אני יכולה לדעת? כבר לא יודעת מה לעשות.
 

finallyhere

New member
מספיק חלב

קודם כל באמת כל הכבוד שהגעת עד הלום, 5 חודשים זה באמת מכובד.
הסביבה יכולה מאוד לערער לנו את הבטחון מה שמאוד מקשה על העיניינים, אז איך תדעי שיש מספיק חלב: בגיל הזה זה די פשוט, אם הם רגועים ונינוחים, אם הם מסיימים הנקה ברוגע, או נרדמים על השד, אם ההנקה רגועה ואין משיכות ועצבים סביר להניח שיש מספיק חלב!
בגיל הזה הם עולים פחות במשקל כי הם יותר אקטיבים ומוציאים אנרגיה.
את יכולה גם לוודא שיש פיפי בחיתול ושהוא שקוף.
רוב הסיכויים שאם הנקת עד עכשיו ולא היתה בעיה, אז יש לך מספיק חלב!
תמשיכי במה שאת עושה כל כך טוב ותנסי לנטרל את רעשי הסביבה
 
תודה ומפרטת

בעיקרון הם מסיימים ברוגע, הבן כמעט תמיד נרדם על השד, הבת בלילה יונקת עד שמתנתקת ונרדמת.
הם מאוד רגועים במהלך היום, עולים מעט במשקל, יש יציאות ויש שתן (והרבה). יש גם פליטות בעיקר לבת.
כמעט כל יום אני לוחצת על השד לראות אם הוא משפריץ (מרוב לחץ שאין לי) ובדר"כ יוצא זרם.
השאלות שלי:
*הם מתנתקים לבד מההנקה וכשאני מציעה/מנסה שוב הם מסרבים. עם זאת, קורה הרבה פעמים שהם מוצצים ידים אחרי אוכל. הם עוד לא מוציאים שינים, אני מנסה לתת מוצץ והם מסרבים, אז למה מוצצים ידים?
* הבת הרבה פעמים מתנתקת לסרוגין מהשד ובועטת ברגלים. יש ימים שהיא בהחלט אוכלת מעט, וזה מה שמעלה בי את החשש שאין חלב או שהזרימה לא טובה לה. מצד שני - הבן יונק בלי בעיה. מה שכן בימים שהיא מתנתקת לרוב לא היתה לה יציאה עדיין. יתכן וזו הסיבה ליניקה המקוטעת הזו?
*ושאלה אחרונה: במהלך היום הם הכי רגועים ומקסימים שיש, בלילה הבן מתעורר לכל היותר כל 3 שעות (לרוב פחות), ושניהם אוכלים בכזו רעבתנות כאילו לא אכלו כל היום, ממש יונקים באטרף שומעים תמציצות שלהם למרחקים. למה זה? למה זה קורה דווקא בלילה? כי לא אכלו טוב במהלך היום?
 
עונה לך

הח אור מקיף10
את נמצאת כאן בפורום כבר הרבה חודשים, הנחישות והעקביות שלך ראויות להערצה.
היו לך ספקות לאורך הדרך, אך המשכת. רציתי לעודד אותך להמשיך. כל הכבוד לך!!
רציתי גם לשאול: מי אמר לך שאין לך מספיק חלב ועל סמך מה זה נאמר? חשוב להבין מאיזו נקודת מבט זה נאמר וכך לברור מה נכון, מה שווה התייחסות, ומה לא...

את מספרת שהם יונקים מלא כמעט 100 אחוז. למה הכוונה, האם את משלבת גם בקבוק מדי פעם ואם אם כן, של תמל או חלב שלך?

נשמע שאת פועלת נכון, הם נרדמים על השד אחרי שאכלו בשקיקה, הם מתנתקים בעצם. את מציעה להם שוב ואם הם מסרבים, את זורמת איתם.
לפי מה שאני מבינה אותך יש יציאות והם עולים במשקל באופן תקין!! שזה מדד מאוד חשוב.
האם מציצות הידיים קורות אחרי ההנקה? ואם את מציעה שוב את הציצי אחרי גרפס, וקצת הפסקה, האם הם מוכנים?
מציצת ידיים היא דרך להביע רעב וגם דרך להביע רצון למצוץ, אך לא רק למצוץ כדי לקבל "הזנה". זאת גם הדרך לגלות את העולם סביבם ולבחון אותו...
כשהבת מתנתקת לסרוגין בועטת, האם זה בצד מסוים? האם יש צד שהיא מעדיפה?
נסי לבדוק אם משהו מפריע לה כשהיא עושה את זה, אולי זה גזים או כאב בטן, כי לא היה לה יציאה ואז יש לה אי נוחות. אולי אחרי שתעשה גרפס ותוציא אויר (מכל הכיוונים
)
אולי זה יעזור לה לחזור לינוק....? לפעמים התנתקויות קשורות לזרימה, מועטת או מוגברת (!!) ולפעמים קשור לגרפס או בטן או משהו אחר.
את מספרת שהם רגועים אחרי הנקות... האם הם מאוד מודעים לסביבה כבר ועסוקים? זה יכול להיות הסבר לכך שבלילה הם "משלימים" ויונקים הרבה, וזה טוב.

מחכה לשמוע ממך עוד...
יעל
 
הי יעל תודה על התשובה המהירה

ראשית תודה על כל המחמאות, גם אני לא מאמינה שהינה אוטוטו סוגרת 5 חודשים על הנקה.

1. על החלב כולם מעירים לי כולם זה כל הסביבה בין אם קרובה, רחוקה, חברות. אומרים שאולי אין מספיק, שהוא לא שומני מספיק, שהם רעבים.
2. מציצות ידים לפעמים ישר אחרי ההנקה לפעמים לא ישר אבל בכל מקרה הרבה עם הידים בפה, אני לא מבינה למה. חברה היום אמרה לי שהיא קראה שזה נורמלי, שזו הדרך שלם לחקור את הגוף ואת העולם וזה לא קשור לרעב או למציצה.
3. היא בועטת משני הצדדים וזה קורה לה הרבה. אח"כ היא גם פולטת את מה שאכלה.
4. הם מודעים מאוד לסביבה, משחקים, פעילים, ישנים מעט מאוד במהלך היום, מאוד רגועים, כיפים סקרנים וחייכנים. עלו בקילו במשך חודשיים, לפני שבועים שקלו כ-5 קילו כל אחד. יש להם המון יציאות בין אם שתן או קקי.
5. בלילה עד היום אחד הייתי מניקה ולשני נתתי חלב שאוב, אבל בימים האחרונים אני כבר ככ עייפה מההנקות לסירוגין שאני משלבת בין בקבוק שאוב, מטרנה ומעט הנקה.
 

finallyhere

New member
כמה דברים חשובים

קודם כל חשוב לציין שאין כזה דבר חלב לא מספיק שומני או לא מזין, את לא יכולה לשלוט על איכות החלב אלא רק על הכמות! (אלא אם כן את מעשנת כבדה או בתת משקל היסטרי)
לגבי זה שהיא בועטת ואז פולטת, יש מצב שפשוט יש לה גרעפס ולכן לא נעים לה לינוק, תיצרי תעשי לה גרעפס ותמשיכי ותראי אם זה משתפר.
במבט כללי על כל מה שאת אומרת, נשמע לי מצב מאוד תקין ואת יכולה להיות לגמרי שקטה שיש להם מספיק חלב
 
הגעתי למסקנה

שיש חלב כי עובדה שהבן יונק בתענוג רב.
נשגב מבינתי למה היא מתנתקת ממש כמעט כל הזמן, נדיר שהיא אוכלת רצוף. לעומת זאת בלילה היא יונקת מעולה.
 
כמה השערות

יכולות להיות כמה סיבות שקשורות לגיל שלה - שהיא עסוקה במה שקורה בסביבה ופחות ויונקת בצורה מקוטעת (עובדה שבלילה כשאין גירויים היא בסדר)
אולי משהו מפריע לה בבטן, וכמו שכבר אמרנו, גרפס או כאב בטן. תבדקי אם כשהיא מתנתקת את מאפשרת לה גרפס, האם היא מתחברת לזמן ממושך יותר?

אם את מניקה אותה במקום שקט ורגוע נטול גירויים האם יש פחות התנתקויות?
ואם זה קורה כשהם יונקים בו זמנית, אז אולי הזרימה הרבה מפריעה לה?

זה נהדר שקיבלת ביטחון בהנקה ובחלב שלך, אני בטוחה שזה מאוד מחזק ומעודד!!
 

finallyhere

New member
חשוב

מסקנה מעולה וחשובה, אני בטוחה שזה נותן לך המון בטחון ואני עוד יותר בטוחה שאת אכן צודקת!
לדעתי, זה עניין של אופי. היא קצת יותר מתקשה כשיש גירויים מסביב, היא לא רוצה להפסיד כלום עובדה שהיא יונקת יפה בלילה, כששקט ואין גירויים מסביב.
תנסי להניק אותה בחדר חשוך, בלי טלויזיה, בשאיפה בלי אף אחד לידכן ותראי אם הולך יותר טוב. הגיוני שכרגע היא משלימה בלילה, כי היא לא אוכלת מספיק ביום
 
למעלה