האם כדאי לדחות את הבחינה ?

  • פותח הנושא bion7
  • פורסם בתאריך

bion7

New member
האם כדאי לדחות את הבחינה ?

לא כל כך למדתי לחיבור , השקעתי יותר בתרגול שאלות מילוליות אמריקאיות .
עד כמה החיבור יכול לפגוע לי בציון ? האם יש לי די זמן כדי ללמוד אותו ? .
האם עדיף לדחות בגין זה את הבחינה למועד ספטמבר ? .

האם כדאי לקרוא את ספרי האונברסיטה המשודרת בתור חיזוק להבנת הנקרא ? ,
כלומר האם קריאת ספרים מסוג זה עוזרת לחלק של הבנת הנקרא או שמא עדיף במקום לתרגל פרקים מילוליים ?.
מנחם , בתור אדם דתי , מה דעתך לגבי לימוד גמרא , האם זה באמת מחדד את השכל ועוזר להבנת הנקרא ? . ( שלא תבין , אני די טוב בחלק המילולי - או לפחות ככה אני חושב , אבל אני מחפש דרכים להשתפר עוד ועוד בהבנת הנקרא ).
 
לימוד חיבור

הי שלום,

1. חיבור: החיבור הוא חלק חשוב ומשמעותי בבחינה. הוא מהווה 25% מהציון המילולי. השאלה האם נכון לדחות את הבחינה מושפעת מהרבה נתונים שרק אתה מכיר (מה הציון שלך כרגע? מה הציון שאליו אתה צריך להגיע? האם אתה לומד לבד / בקורס? האם יש לך חומרי לימוד זמינים לחיבור? כמה זמן ביום אתה מקדיש לטובת לימוד לבחינה? וכן הלאה..).
ברמה המעשית, יש לנו אפשרות לספק לך חומרי לימוד לתרגול מטלת החיבור.


2. קריאת ספרים. באופן כללי, נכון שקריאת ספרים מסייעת ומשפרת את יכולות ההבנה וההסקה שלנו. עם זאת, כהכנה לבחינה עצמה - אין כמו תרגול ממוקד בשאלות המנוסחות בסגנון הבחינה. לשם כך ניתן לפתור בחינות ישנות הנמצאות באתר של "המרכז הארצי". וגם כאן, אם חסרים לך חומרים - ניתן לקבל מאיתנו ספרי תרגול בנושא.

3. לימוד גמרא. כנ"ל. בעיניי, זהו לימוד שדורש יכולות שכליות גבוהות. אבל אם כרגע המטרה שלך היא התמקדות בתרגול לבחינה - לא זו הדרך.

בהצלחה!
 

bion7

New member
אבל

בחינות ישנות לא דומות במבנה התוכן שלהם לחלק המילולי של הבחינה ( שאלות פסקה . אז מדוע פרקי התרגול הישנים טובים כתרגול פרקי מילולי ?) . וכן , יש לי מקורות ללימוד חיבור , ואני כרגע לא עובד , כך שאני פנוי כל היום ללימוד פסיכומטרי . אבל האם בפרק זמן שנשאר - אני אוכל לדעת טוב את החיבור ? . או שבגלל החיבור עדיף לדחות ? .
 
לימוד חיבור

חיבור - לדעתי חודש זהו זמן מכובד להכרת נושא החיבור ותרגולו. אבל ההחלטה צריכה להיות שלך - אתה יודע כמה זמן לוקח לך להפנים דברים. אתה יודע מה רמת הכתיבה הבסיסית שלך, מה היכרותך עם השפה העברית, עם מילות קישור, וכו'. אך באופן עקרוני וכללי - פרק זמן של חודש הוא מספיק.
&nbsp
תרגול מילולי - הכי טוב לתרגל בספרי תרגול שנכתבו במיוחד לשם כך. בנוסף, תרגול בחינות ישנות. אין הכוונה לבחינות ישנות מדי שאינן תואמות את המבנה הנוכחי, אלא לבחינות מהשנים האחרונות.
&nbsp
בהצלחה!
 
למעלה