האם ליווי ג'אז/ בלוז הוא פוליריתמי?

nadav izhaky

New member
האם ליווי ג'אז/ בלוז הוא פוליריתמי?

נתקלתי ברשת בהגדרה הבאה שקצת סותרת את ההגדרה שהכרתי למונח "פוליריתמיקה": In a blues and/or jazz band, when the drummer plays a 4/4 beat on the snare drum he/she usually plays a triplet on the high-hat cymbal, which is 12/8 time (dah/dah/dah) ... this is a signature sound in blues and jazz music. I’ll make an even more bombastic statement ... I’ve never heard a blues or jazz band that doesn’t employ polyrhythm. מה דעתכם?
 

ronsheffer1

New member
לא בטוח מה כוונת המשורר בסוף דבריו

אבל מה שהמתופף מנגן זה לא 12/8. זה תת חלוקה של טריולות במתוך מסגרת של ארבעה רבעים, כנהוג בחלוקה הפנימית בכל מוסיקה עם "סווינג". במילים יותר ברורות, כל רבע מתוך הארבעה מחולק לחלוקה של 3 (לכן המצוטט קרא לזה 12 שמיניות. למעשה העניין הזה הוא סמנטי. אגב, על אף שטכנית מדובר במשהו שדומה לטריולות (כפי שציינתי), נהוג לכתוב מקצב כזה לא כטריולות אלא כשמיניות, בצירוף הוראה שמדובר ב"שמיניות סווינג". (כלומר כתוב כשמיניות, אך יש לנגן אותן כטריולות) רן שפר מורה למוסיקה ופסנתר
 
למעלה