האם לעשות קורס QA

האם לעשות קורס QA

היי,
אני כבר כמה זמן עוקבת בפורום אחר דיונים בשאלה האם לעשות קורס או לא לעשות קורס בדיקות תכנה ועכשיו אני שואלת עבור אחותי, שמנסה לעשות הסבת אקדמאים להייטק כבר יותר משנה.
היא יודעת לתכנת C,C++ ופייתון , ניסיון ב SQL ועוד.
הבעיה שהיא שולחת קורות חיים ולא חוזרים אליה, ולדעתי היא לא עוברת את הסינון הראשוני מכיוון שאין לה מספיק מילות מפתח שקשורות לתחום: STD, STP, למשל QC וכו'.
ברור לי שאת הדברים האלו היא תוכל ללמוד בקלות תוך כדי עבודה, אלה לא הדברים המהותיים בתפקיד, ועדיין - מה לעשות כדי להצליח לעבור סינון ראשוני?
האם רק לשם כך כדאי לעשות את הקורס?
תודה
חן
 

eliman27

New member
זה תלוי בעיקר בשאלה לאילו משרות היא שולחת קורות חיים

אם היא מחפשת משרות עם ניסיון אז ברור שהיא לא תתקבל, ולא משנה מה היא עשתה קודם, פשוט אין לה ניסיון בבדיקות.
כשאני מחפש junior עם ניסיון של 1-2 שנות עבודה מן הסתם אני ארצה מישהו שהתנסה בתחום, עבד בו, למד כמה דברים על הדרך ויש לי עם מה להתחיל.
מצד שני אם היא מחפשת משרות ללא ניסיון דווקא יש לה כמה נקודות אור כמו הניסיון שלה בתכנות וב-SQL, דברים ששמים אותה לפני מועמדים אחרים אבל היא אכן צריכה ללמוד את התחום.
קורס? לא בטוח. עדיף לה למצוא מישהו שעובד בתחום לפחות כמה שנים ויוכל לתת לה הסבר ראשוני ולהעריך אם זה בכלל מתאים לה.
כל אלה שמתיימרים ללמד אותך את המקצוע בין אם ב-6 מפגשים והכנות לראיון עבודה ובין אם בשנה של לימודים - בסך הכל זה די אותו הדבר ומבחינת קורות החיים והסינון הראשוני מדובר באותו הדבר - ביזבוז של זמן וכסף ל-99% מהלומדים.
 

עמית ו

New member
שאלה טובה

לפי התיאור הבסיסי שנתת, קורס לא היה המקום הראשון שהייתי חושב עליו כעל דרך כניסה.
יש לה כישורים רלוונטיים וכל מה שצריך לעשות הוא להתאים את הדרך בה הם מוצגים למשרה הנכונה.
אם יש לה זמן, במקרה יש מפגש בעוד שבוע שמתעסק בהכנת קו"ח וראיונות (שני פרטים שכדאי לקחת בחשבון - זה בצהריים ובחיפה)
https://www.meetup.com/TestIL/events/257454549/
&nbsp
חוץ מזה, יש דרכים לעקוף את הסינון הראשוני הזה: לשלוח קורות חיים דרך אנשים שכבר עובדים. אם היא מכירה כאלה, מצויין. אם לא, יש לא מעט מיטאפים.
דרך אחרת לעקוף את סינון קורות החיים היא בעזרת חברת השמה - לחברת ההשמה יש גם קשרים עם מחלקות HR בכל מיני מקומות, גם גישה למשרות שלא טורחים לפרסם ממש במקומות אחרים וגם אינטרס למצוא מועמדים עבור החברה.
 
למעלה