האם מישהו יודע מה תנאי הקבלה באוניברסיטת ת"א

shula9

New member
תחשוב פעמיים לפני שאתה הולך ללמוד באונ' ת"א

עם כל הכבוד לשם של אוניברסיטת ת"א יש מוסדות לימוד אחרים שנותנים לך הרבה יותר מאשר אוני' ת"א. בוא נתחיל מיזה שהיחס שם נורא קר ומנוכר, המרצים גרועים, הרמה לא מי יודע מה וכל ההתנהלות מסביב פשוט לא מקלה על חיי הסטודנט. לא משנה איזה תואר אתה הולך ללמוד, אני חושבת שפשוט חבל לך על הזמן שם. מתוך ניסיון אני אומרת לך שאם אתה הולך ללמוד תואר ראשון אז עדיף שתתחיל במכללה (מכללת ר"ג מעולה למשל) ואח"כ אם תרצה להמשיך לתואר שני אז תוכל להחליט אם תרצה ללמוד בת"א. יתרונות של אוניברסיטת ת"א: רק השם. החותמת על הדיפלומה בסיום התואר. רק לשם השוואה: ימי לימוד ושעות: בת"א אין לך בחירה בין ימים ושעות לקורס מסוים (מה שיש זה מה שתלמד) לעומת מכללת ר"ג ששם יש מבחר בין שעות לימוד וימי לימוד שמאפשר גם לאנשים עובדים או עם משפחות ללמוד בנוחות ובשלווה. חומר לימוד: צריך ללכת לסיפריה לצלם מאמרים, לקנות ספרים/ספרי עזר, להשיג מחברים (בקיצור, "לרדוף" אחרי חומר הלימוד ועוד להוציא על זה כסף שהוא מעבר לשכ"ל) לעומת מכללת ר"ג שבה אתה מקבל את חומר הלימוד הביתה במארז, מסודר, יפה וברור (כולל בתשלום למכללה) חנייה: חנייה בת"א עולה כסף (והרבה) לעומת מכללת ר"ג שהחנייה בחינם (ויש בשפע) אתר אינטרנט: אתרי אונ' ת"א יבשים וחסרי תועלת (השימוש העיקרי בהם הוא כדי להעביר הודעות. לזה יש מייל לא צריך אתר) לעומת מכללת ר"ג שקשורה לאוניברסיטה הפתוחה ששם יש אתר פעיל וידידותי עם פורום דיון בין הסטודנטים והמרצים. שעת הנחייה: בת"א אתה צריך להגיע פיזית לאונ' בשעות שבדר"כ לא נוחות לעומת מכללת ר"ג ששם יש שעת הנחייה טלפונית בשעות הערב המאוחרות (בדר"כ אחרי יום עבודה או אחרי שהשכבת את הילדים לישון) וניתן לדבר עם המרצה ללא צורך הגעה פיזית לאונ'. אגודת סטודנטים: בת"א אגודת הסטודנטים יודעת רק לקחת את הכסף שלך ובתכל'ס לא לתת לך כלום (ראינו זאת בשביתה האחרונה) לעומת מכללת ר"ג (האונ' הפתוחה) ששם יש לך גב וסיוע בכל מה שתרצה. בקיצור, ורשימת החסרונות של אונ' ת"א עוד ארוכה, לא כדאי לך ללכת ללמוד באונ' ת"א. לא משנה אם זה יהיה במכללה או באונ' אחרת - רק לא בת"א. אתה פשוט תסבול שם. אפילו אונ' בר אילן, בן גוריון טובה יותר. ודבר אחרון: מדברים על חופש אקדמי באונ' ת"א, איזה חופש אקדמי ואיזה נעליים? מנסים בכל דרך אפשרית להחדיר לך לראש את דרך החשיבה השמאלנית, סטודנט שאומר משהו שהוא טיפה חתרני או קיצוני נתפס כחריג, ואם זה לא תואם את עמדת המרצה הדבר יבוא לידי ביטוי בציון שלך (אני מתארת זאת בכוונה בהקצנה כדי שתבין את משמעות הדברים). בכל מקרה שיהיה לך בהצלחה, ואני מקווה בשבילך שלא תלך ללמוד באוני' ת"א.
 

a e q u i t a s

New member
מכללת רמת גן זה האוניבריסטה הפתוחה

זה פשוט אחד ממרכזי הלימוד שלה.
 

תמיר1991

New member
../images/Emo45.gif

תיארת את האו"פ ואת המכללה באופן אוטופי קצת, אני מאמין שת"א לא פחות טובה, וכנראה יותר טובה. אובייקטיביות לא תזיק בעניין הזה. תמיר.
 

shula9

New member
שלא יהיו לכם דעות קדומות על האוני' הפתוחה. .

מכללת ר"ג אמנם קשורה לאונ' הפתוחה אבל שיטת הלימוד בה היא כמו של כל מוסד אקדמי אחר. מי שלומד במכללה לא מגיע רק פעם בשבועיים להתעדכנות אלא מגיע כל שבוע או כל יום (לפי מס' הקורסים או השעות שאתה לומד). יש כיתות עם מרצים, קפיטריה, שירותים לסטודנט וכו', ממש כמו באוניבריסטה רגילה. ואתם יודעים מה, גם ללמוד לבד זה לא מה שעושים שם. כמובן שכל סטודנט צריך ללמוד בבית, לחזור על החומר וכו' אבל זה לא ברמה של ללמוד את כל החומר לבד, ממש לא !!!!!!!!! אם אתה לומד דרך המרכז של האונ' ברעננה (למרות שגם לשם אתה יכול להגיע כדי ללמוד באופן רגיל), אתה יכול ללמוד בהתכתבות וזה אומר שאתה באמת לומד את כל החומר לבד תוך שאתה מגיע כל שבועיים לפגישה עם המרצה להתעדכנות, שאלות וכו'. אבל במכללת ר"ג זה לא ככה. אתה ממש לומד ויש מרצים שם כמו בכל אונ' אחרת. ואתם יודעים עוד משהו? בחיים שלי לא למדתי כל כך הרבה חומר לבד כשלמדתי את התואר הראשון שלי באונ' הפתוחה. עכשיו, אני לומדת לבד הרבה יותר, ועוד אומרים שבתואר שני לומדים פחות. בכל מקרה, זה שמכללת ר"ג קשורה לאונ' הפתוחה זה לא אומר שהיא מלמדת באותה שיטת התכתבות. בר"ג זוהי הנחייה מוגברת ואתה מקבל את כל חומר הלימוד ע"י המרצה. אז שוב שיהיה בהצלחה, ותחשוב פעמיים לפני שאתה הולך ללמוד באונ' ת"א.
 

תמיר1991

New member
את טוענת שמכללת ר"ג זה מכללה רגילה,

רק פלוס היתרונות של האו"פ?
 

shula9

New member
כן, בוודאי

ואני חושבת שגם ברמה גבוהה יותר ממכללות אחרות. הפלוסים של האוניברסיטה הפתוחה זה הגמישות בשעות, המרצים המעולים שלא מתייחסים אליך כמו אל מספר וכו'. ועוד פלוסים שיש למכללת ר"ג. מומלץ בהרבה חום. אם אתה באמת מעוניין, אז ביררתי, יש מפגשי היכרות בדר"כ בימי רביעי בשעה 17:00 במכללה. טלפון של המכללה - 03-6710000. לך, תראה, תתרשם. המון בהצלחה.
 

תמיר1991

New member
אני לומד כבר באו"פ ה"רגילה" - היסטוריה../images/Emo13.gif

ואת זה אין במכללה כמעט...
שמעתי עליה רבות וטובות.
תודה בכל אופן. תמיר.
 
למעלה