האם מתוכננת שביתה או לא?

john111

New member
ניתן היה להציע קיצוץ של חמישה אחוז

במשכורת הדוקטורנטים הקימים בכדי להבטיח את כניסת החדשים. הרי המהלך הזה יצור מצב שתוך שנה שנתיים דוקטורנטים לא יתרגלו כלל. זו הכוונה, והיא כתובה על הקיר. אם לא נפעל עכשיו אחר כך יהיה מאוחר מידי.
 

john111

New member
האם מתוכננת שביתה או לא?

בואו נקרא לילד בשמו, האם הועד מתכוון להפסיד ללא כל מאבק, או לנהל מאבק עיקש באוניברסיטה. לא יתכן שאנשים שעשו כאן מאסטר ונרשמו לדוקטורט בהנחה שהם יועסקו יזרקו מכל המדרגות וזה יעבור ללא כל תגובה מצד הסגל הזוטר. הטענה של האוניברסיטה שכבר נעשו שיבוצים היא טענה מקוממת ומזכירה את אותו האיש שרצח את הוריו ומבקש מבית המשפט הקהלה בעונש כי הוא יתום. רק שביתה תראה שיש לסגל הזוטר כוח ותמנע צעדים נוספים שכאלו בעתיד. למען הסר ספק אני דוקטורנט ותיק ועתידי השנה מובטח. אני אבל עדין זוכר כמה קשה זה להתחיל דוקטורט ללא מימון. ממה שאני קורא בפורום עושה הרושם שהמאבק על סמסטר א' הוכרע ללא תנאי. אני מקווה שאני טועה. הסמסטר בפתח, האם ניתן לקבל תשובה ברורה לגבי מה מתוכנן או לא?
 

john111

New member
הלו זה פורום?

פורום שלא פעיל, לא גורם לאנשים לחזור אליו, והרי זו המטרה של הפורום, כאמור. אשמח לקבל התיחסות לתגובתי. כרגע לוחצים עלי בחוג שלי למלא את מקומם של הדוקטורנטים החדשים, כאמור זה הדבר הכי לא לויאלי שאני יכול לבצע. במקום לשבות למען חברי, אני מתבקש לתפוס את מקומם. אשמח לתגובה של הועד. להזכירכם, רק במאבק מאוד תקיף הצליח היושב ראש הקודם לשפר לעין ערוך את זכויות הסגל הזוטר.
 
שביתה

ככלל, שביתה כללית היא הנשק החזק ביותר שיש בידי העובדים, ויש להפעילו בתבונה. ארגון הסגל האקדמי הזוטר לא שבת מאז שנת 1997, גם במאבקים הקשים ביותר שניהלנו בשנים האחרונות, ולמרות זאת הצליח להגיע להישגים לא מבוטלים, כיוון שידע לכלכל את צעדיו בתבונה. יחד עם זאת, אין בכל האמור לעיל מלהפחית בנבזיות הצעד שעשתה האוניברסיטה כלפי הדוקטורנטים החדשים. ישנה הבטחה של האוניברסיטה, כי דוקטורנטים חדשים לא ייפגעו מהמהלך, וחלק גדול ממאמצי הארגון מופנה להבטיח כי אכן הם יקבלו פיצויים הולמים. זה עלול לקחת זמן, אבל אנחנו לא שוכחים לרגע את האנשים שנפגעו. אתה מוזמן לבוא לועד אחרי חופשת סוכות, להתעדכן במהלכים הנעשים. פרט לכך, נראה לי שנוכל להעזר בך (ובאנשים כמוך) בהמשך המאבק. לגבי השאלה האם ללמד במקום החדשים. כאן, הרשה לי לדבר באופן אישי. גם אני דוקטורנט ותיק. ממני לא ביקשו להחליף את החדשים (שחלקם חברים שלי), אבל אני בהחלט מבין את הדילמה. אני לא יכול להגיד לאנשים שזקוקים לכסף ולעבודה, לא ללמד במקום החדשים. בין היתר, כיוון שבסיכומו של דבר האוניברסיטה תמצא אנשים נואשים דיים לעשות זאת. אני משאיר את השיקול הזה בידך. זו הכרעה אישית, ולא נראה לי שאני יכול לגנות בלב שלם מי שיחליט כן לעבוד (למרות הערכתי האינסופית למי שיחליט שלא). העצה היחידה שאני יכול לתת היא זו: יש דרכים נוספות לעזור לחדשים. בוא לועד, דבר איתנו, תן לנו רעיונות, ושמע את שלנו. ככל שיותר אנשים יצטרפו למאבק, כך נשיג הישגים משמעותיים יותר, למען החדשים וגם למען כל הדוקטורנטים העתידיים (ואולי גם למען קבוצות נוספות). חג שמח, אלי.
 

john111

New member
זו תבוסתנות לשמה

הסגל הזוטר לא שבת מ 1997 כי לא הייתה כזו פגיעה בו. להזכירך, השביתה הקודמת הראתה, שכאשר שובתים משיגים הגשים יפים מאוד. הפגיעה הנוכחית היא בלתי נסבלת. אם לא נשבות עכשיו מתי נשבות? כאשר דוקטורנטים לא יועסקו כלל? לא הסברת לי מדוע לא לשבות? מדוע לא להבהיר לאוניברסיטה עד כאן, קיצוצים אבל לא על גבנו. הרי האוניברסיטה מנסה לקצץ אבל לא באמת בבשר החי. מי שלא נותן לה ועושה גלים יוצא ללא פגע. אני שפוט לא מאמין שמהלך כל כך חד צדדי של האוניברסיטה עובר בשתיקה. אני חיב להגיד שאני מתבייש בועד שמיצג אותי. פשוט כך. במקום לבצע ההערכות אישיות למי שיחיליט כן או לא, בואו ותגידו בקול ברור - אנחנו לא מוכנים לשתוק. לא יהיה סגל זוטר כל עוד חברינו הדוקטורנטים החדשים לא מקבלים את אשר הובטח להם.
 
תשובות

א. עורבי. הסגל הזוטר בת"א עובד לפי הסכם שכר קיבוצי, שנחתם בשנת 2000. במסגרת הסכם זה נקבע כי כל דוקטורנט בת"א שיועסק באוניברסיטה יעשה זאת בתקן אסיסטנט או מדריך. אין אפשרות חוקית להעסיק דוקטורנט אחרת. הארגון עשה ועושה כל שביכולתו לדרוש את העסקתם של דוקטורנטים חדשים במסגרת הזו. יחד עם זאת האוניברסיטה טוענת שארגון עובדים לא יכול לכפות על מעסיק להעסיק עובדים חדשים, אם אין לו צורך בהם. בהתחשב בכל זה כל שהארגון יכול לעשות למען החדשים הוא להיאבק על פיצויים בגין הפגיעה בהם, ולדאוג לכך שכשהם יועסקו (והלא האוניברסיטה תרצה להעסיקם בסוף, כי מישהו יהיה חייב ללמד), הם יקבלו את מלוא התנאים ולא יועסקו בתנאי עבדות (כפי שזוממת האוניברסיטה). ב. ג'ון הארגון אומר בקול ברור: אנחנו לא מוכנים לשתוק. הכרזת סכסוך העבודה היתה מסר צלול וחד משמעי בכיוון הזה. אין בכוונתנו לדון בפורום זה שהוא פורום פתוח לכולם באסטרטגיה של המאבק. לשביתה יש יתרונות וחסרונות, וגם השביתה הגדולה של 1997 ידעה עליות ומורדות. אם אתה באמת רוצה לשמוע, ולא רק להתסיס, אני חוזר על הזמנתו של אלי. בוא דבר איתנו. אנחנו מוכנים לשמוע גם. ג. לכולם. המהלך התמוה בו נוקטת האוניברסיטה אינו בא בתגובה להסכמים הקודמים שלה עם הארגון. הארגון היה היחיד מבין שלושת ארגוני העובדים באוניברסיטה, שעם פרוץ המשבר לא שבת, אלא נכנס למו"מ עם ההנהלה וחתם על הסכם שכלל בתוכו קיצוץ בתקנים (שכבר בוצע במלואו). נכון, אנחנו מגינים על זכויות העובדים. אנחנו לא מתכוונים להתנצל על כך, גם אם זה לא מוצא חן בעיני ההנהלה. עדיין לא ברורה לנו (וכנראה גם לאף אחד אחר) מה הסיבה למהלך. יש שמועות שונות, אבל אף אחת מהן לא הגיונית . מטרת המהלך לעומת זאת ברורה. השורה התחתונה היא זו (והיא נאמרת פחות או יותר בדו"ח אורגלר): מטרת המהלך היא חיסול הסגל האקדמי הזוטר בתל אביב. כצעד ראשון אין להעסיק דוקטורנטים חדשים בשנה"ל הקרובה (וגם בזו שאחריה).
 
למעלה