האם נוזל יכול לפתור מבוך?

BravoMan

Active member
האם נוזל יכול לפתור מבוך?

סיפורי ביראה למיניהם נוצרו כדי לגרום לבני אדם להרגיש מיוחדים. לא סתם נוצרנו "בצלם אלוהים", אלא כי חשוב לנו לקבל תחושה של ערך עצמי. הרעיון שאנחנו לא יותר מאוסף כימיקלים שימייצרים תגובות כימיות מורכבות מפחיד אנשים, והם מחפשים לברוח ממנו. זה גם המניע העיקרי מאחורי רוב מתנגדי האבולוציה. אחד הדברים שמתנגדי האבולוציה אוהבים להציג זה כמה מורכבת החשיבה האנושית, ולהעלות את הטענה שחייבת להיות מאחורי אותה חשיבה "נפש" או "נשמה", או משהו יותר מאוסף אטומים ואותות כימיים וחשמליים שעוברים בניהם. אז בואו ניקח דוגמה פשוטה: למצוא את הדרך בתוך מבוך, דורש אינטליגנציה. אומנם יש חיות שיכולות להתמודד עם מבוכים פשוטים יחסית, אבל מה אם הייתי מבקש ממך להסתכל על ציור של מבוך מלמעלה, וישר למצוא 2 דברים: א) את הנתיב הקצר ביותר מכניסה ליציאה ב) את הנתיב השני קצר ביותר בין כניסה ליציאה הרבה אנשים יתקשו בזה אם מדובר במבוך לא טריוויאלי, ומי שיצליח מהר, נחשוב שהוא מאוד חכם. תוכנות ניווט כמו Waze עושות משהו דומה כשהן מתכננות מסלול, אבל מאחוריהן עומד כוח חישוב עצום של חוות שרתים גדולות, ואלגוריתמים מאוד מתוחכמים. אז, מה אם הייתי מספר לכם, שנוזל - חומר כימי שאינו חי, ואינו חושב כלל, יכולה בצורה מאוד מהירה למצוא הן את המסלול הכי מהיר בתוך מבוך, והן את החלופה הכי טובה שלו (למשל, מציאת נתיב חלופי במקרה של תאונה)? מה זה אומר על הצורך ב-"secret sauce" שקוראים לו "נשמה"? אולי פתרון בעיות הוא לא כזה מיוחד?
 

vncvnxzc

New member
מה קשור הרחפן שלך לניסוי שהביאו פה?

הרחפן לא פתר שום מבוך, הוא בסך הכל הגיע כמו רובוט לנקודת ציון שנתנו לו ב GPS.
 

vncvnxzc

New member
אבל הנוזל כן פתר את המבוך

הוא סימן את המסלול הכי קצר בין הכניסה ליציאה, הרחפן לעומת זאת עבר כמו רובוט בין נקודות ציון שנתנו לו.
 

vncvnxzc

New member
זאת בדיוק הבעיה שלך

אם ככה אתה מסתכל על הדברים אז גם בן אדם לא מסוגל לפתור בעיות, כי המוח שלו בסך הכל מגיב לחוקים פיזיקליים ותו לא.
 

BravoMan

Active member
לבחור שהגבת אין מושג איך עובדים רחפנים ולכן הוא חושב

שזו הטרלה טובה - מי צריך אלגוריתם ניווט כשאפשר למתוח קו ישר בין 2 נקודות? &nbsp בפועל, גם הרחפן שבסרטון צריך אלגוריתם ניווט, כי אינו יכול לטוס בקו ישר ליעד בגלל שלל גורמים. &nbsp לא טרחתי לענות קודם כי המשתמש הוא טרול ברמה נמוכה, אבל היות ואתה חדש פה, חשבתי שכדאי לצרף הסבר.
 
זה ניסוי כימי פשוט ויפה, אבל איך זה קשור לאתאיזם?

הרי זה לא שהנוזל באמת פותר בעיה. הוא פשוט קיים שם, ומתנהג על פי מה שמכתיבה לו הפיזיקה והכימיה.... זה לא שיש לצבע איזה שהיא מטרה למצוא את היציאה מהמבוך...
 

BravoMan

Active member
בכנות, אולי זה לא קשור...

מצד שני, אולי כן אפשר למצוא הקשרים, ולקיים על זה דיון מעניין שיהיה קצת שונה ממה שהלך פה לאחרונה. &nbsp בכל מקרה, חשבתי להביא את הניסוי הזה יהיה שינוי מרענן מהכתבות שאני זורק פה בד"כ. &nbsp הנוזל לא מחפש לפתור בעיה, לא יודע לפתור בעיה, ולא חושב בכלל (שלא לדבר על חושב שיש דבר כזה "בעיה"). אבל יוצא שהוא פותר בעיה, שגם חשובה לנו בני האדם, וגם שאנו מתקשים לפתור אותה באמצעים דיגיטליים. &nbsp (אגב, למצוא את המסלול השני עוד יותר קשה חישובית מאשר למצוא את הראשון). &nbsp ה-"פתרון לבעיה" הזה הוא רק בקונטקסט של הראיה שלנו, שיש לנו בעיה שמצריכה פתרון. וההנהגות הזו של חוקי פיזיקה ותכונות כימיות בעצמם מייצרת פתרון לבעיה בלי להתכוון. &nbsp אבל ההבנה הזו, שמשמעות לחוקי פיזיקה וכימיה קיימת רק בהקשרים שאנו בני האדם נותנים לה, יכולה למחוק הרבה טיעונים של אלה שמדברים על "כוח עליון" או "המתכנן התבוני" ועוד. &nbsp הרי התשובה לשאלה "למה X ביקום הוא דווקא ככה ולא אחרת?" היא הרבה פעמים: "X פשוט קיים, על פי חוקים שמכתיבה לו הפיזיקה והכימיה"
 
בשבילי התשובה
'לא יודע' עדיפה מאשר 'ככה'.
רציתי לומר שצריך הסבר, אבל למעשה יותר מאשר 'צריך, אנחנו רוצים הסבר. אבל אם כבר הסבר, שיהיה טוב, או לפחות משעשע.
 

vncvnxzc

New member
דווקא מגניב ביותר, אהבתי מאוד את הניסוי


אם כי חבל שאת המבוך האחרון הנוזל לא הצליח לפתור עד הסוף, אולי היה צריך להוסיף עוד נוזל או להגדיל את המבוך קצת כדי שהנוזל יזרום טוב יותר. זה מזכיר לי את הכתבה על פטריות שפותרות מבוכים. וזו כתבת ביקורת על הכתבה הקודמת.
 

BravoMan

Active member
בלוג מגניב.

אני אוהב שבא מישהו שאשכרה מבין ומפרק כתבה מצוצה מהאצבע. אבל לא רק מפרק, גם מביא מידע אמתי שעדיין די מעניין בפני עצמו, בלי כל ההגזמות והעיוותים.
 

vncvnxzc

New member
דרך אגב אם פיספסת הוא נותן שם בסיום לינק למאמר המשך בנושא

באמת מעניין.
 
בני אדם הם מספרי סיפורים
כל כך הרבה שעות בלילה מסביב למדורה..
חלק מהסיפורים הם רכילות, חלק זה ציזבטים, וחלק זיכרונות בסיפורי אגדות.
אני מניח שמכאן הגיעו גם סיפורי הבריאה.
השאלה היא האם מים יכולים לספר סיפור, או אולי רחפן?
 

BravoMan

Active member
פספת את המופע ביום עצמאות לפני שנה?

השתמשו בפיתוח חדש של אינטל ליצירת להקה (swarm) רחפנים אוטונומי שידעו לדבר בניהם ולהסתדר לבד במנה של תמונה שנדרש מהם. &nbsp וכך הציגו על מיני סמלים של המדינה ויום ההולדת שלה.
 
למעלה