האם ניתן להתייעץ עם שופט

goldy

New member
האם ניתן להתייעץ עם שופט


אם כל שופט הוא קודם עו"ד, האם ניתן להיתייעץ עם שופט שעדיין מכהן?

1. נפסקה פסיקה לרעת התובע.
לדעתי, אם יתווסף תנאי שמשנה את אופיה; סיכויי התובע לזכות "טובים מאוד" (במקום "לכולם בכל מקרה" ישתנה ל'תחת תנאים מסויימים').
2. עורכי דין ידועים כמי שיודעים לייצר לעצמם עבודה. האם ניתן למנוע את כל התהליך מלכתחילה; ע"י כך שפשוט אתייעץ עם מי שמכהן עכשיו על כס השיפוט?

 
אבעיה (מארמית: בעיה) בשאלה משפטית

ככלל, בית המשפט אינו מנפק חוות דעת משפטיות. אבל יש לחריגים לכלל. למשל, בפרט (בסעיף) ט"ז שבתוספת לחוק הבוררות נקבע, כי "הבורר רשאי להביא שאלה משפטית המתעוררת במהלך הבוררות או את פסק הבוררות, כולו או מקצתו, לפני בית המשפט בדרך אבעיה לשם מתן חוות דעת";
כן נקבע בסעיף 41 לפקודת הסדר זכויות במקרקעין, כי פקיד ההסדר רשאי להפנות לבית המשפט או לבית הדין הדתי המוסמך כל אבעיה שנתעוררה בעניינים מסוימים המפורטים שם (פירושו של מסמך, סוגם של מקרקעין, טיבה של זכות ועוד);
ואם התעוררה שאלה משפטית בהליך פשיטת רגל בבית משפט שלום, וכל הצדדים להליך, או צד אחד ובית המשפט, רוצים שבית המשפט המחוזי יחליט בה תחילה, אז לפי סעיף 176 לפקודת פשיטת הרגל, "יביא בית המשפט את העובדות בצורת אבעיה לחוות דעתו של בית המשפט המחוזי, והאבעיה וההליכים, או ההליכים הדרושים לעניין, יועברו לבית המשפט המחוזי להכרעה".
הליך האבעיה מפורט בתקנות 234 - 239 לתקנות סדר הדין האזרחי, ובין היתר נקבע שם, כי "אבעיה תהא ערוכה לפי טופס 24, תחולק לסעיפים מסומנים במספרים סידוריים, תכיל בצורה תמציתית את העובדות ותפרט את המסמכים שיהא צורך בהם, כדי לאפשר לבית המשפט להחליט בשאלות המתעוררות בה" (תקנה 235).
 
למעלה