האם סירה עד אורך 7 מטרים תתאים גם לשייט בין מדינתי/אוקינוס?

אינני מדבר על אישור וציוד מתאים, אלא על התאמת הסירה ל"מים כחולים", השאלה היא שאלה כלכלית בלבד של עלות הסירה ועלויות העגינה.
 

gb228

Active member
עקרונית אין בעיה. ראה למשל MINI TRANSAT - מירוץ לחציית האטלנטי במפרשית של 6.5 מטר. סירה באורך דומה ביצעה הקפת עולם לפני כשנתיים. למיטב ידיעתי רק בישראל יש הפרדה שרירותית (ומופרכת) של 7 מטר לנושא זה.
יש יאכטות מיקרו אפילו יותר קטנות שהפליגו מרחקים נכבדים.
כמובן שמהצד השני יש את נושא נוחות המחייה המוגבלת בתנאים כאלו
 

מאיר ריבא

New member
בהחלט אפשרי, למי שיודע איך.
אלא מה, אם אתה שואל שאלה כזו, כנראה שאין לך מספיק נסיון על מנת לעשות דבר כזה.
אני לא מתכוון להעליב חס וחלילה, אבל סירה כל כך קטנה מתאימה (לדעתי בלבד כמובן) רק לבעלי נסיון מעמיק המבינים היטב במה העניין כרוך.
לא אומר שלא תגיע בשלום לצד השני, אך יש גם סבירות שלא...
 
אמת ויציב, אני מתלבט בבחירה בשיט כעיסוק לפנסיה, בנתיים קראתי המון וצפיתי בערוצי יוטיוב של אנשים שחיים כקרוזרים, האזור שמענין אותי הינו אירופה ועד לקווי הגובה הגבוהים, הצצה ביד 2 ראיתי מחירים מאוד גבוהים, לכן שקלתי סירה קטנה יותר, דבר שני, אין לי דרכון אירופאי, דבר האומר בתוך 3 עד שישה חודשים עלי לאזור את איזור השנגן למשך 6 חודשים. הפלגה מדנמרק או נוברגיה לים התיכון דרך נהרות אירופה לוקחת מעל הזמן המותר לשהות באיזור הזה.
 

gb228

Active member
1. אתה לבד או עם בת זוג/איש צוות נוסף? בכל מקרה ללכת על סירה של פחות מ 26-28 רגל זה אומר תנאי מחייה "קשוחים". 30-32 כבר נותן הרבה יותר מרחב, ובעיקר נותן גובה עמידה לכל אורך הסירה. זה גם גודל סביר בהחלט להפעלה של שייט יחיד (אם כי במקרה שלך, כשמדובר על חוסר נסיון מוחלט תידרש עקומת למידה לא קצרה).
2. נראה לי שניתן לבסס חיי פנסיה שבנויים על גיחות הפלגה של 3 חודשים. למיטב ידיעתי יש גם כל מיני "תרגילים" של יציאה זמנית למדינות שגובלות באיזור השנגן שאיכשהו מותחים את זמן השהייה המותר. ותמיד אפשר לנסות להוציא ויזה לצורך שהייה יותר ארוכה (אם כי זה ספציפי למדינה).
3. אם הכוונה לשוט בחו"ל לא הייתי קונה סירה בארץ, בטח לא אחת בדגל ישראלי. באותו הקשר, גם לא הייתי טורח להוציא רשיון ישראלי אלא בוחר באחד מהקורסים של ה RYA שניתנים בחו"ל - במקום סתם חופשת חו"ל ביוון נרשמים לקורס של 7-10 ימים ביוון שבו חיים במשך כל התקופה על סירה - גם ייתן לך הזדמנות לראות אם זה בכלל בשבילך (ואם מדובר בבת זוג - חשוב מאוד לקחת אותה גם).
 
תודה רבה, אני לבד, אשתי לא מתלהבת מהשייט, האם למיטב ידעתם רישיון של ה-RYA מוכר בכול העולם? והאם זה אומר שלעולם לא אוכל להשיט את הסירה לארץ חמדת אבות?
 

gb228

Active member
נתחיל מכך שברוב מדינות העולם לא נדרש שום רשיון להשיט סירה בגדלים האלו. אם יש איזושהיא דרישה להסמכה כלשהיא היא עשויה להגיע דווקא מצד הגורם המבטח את הסירה.
בחו"ל רק חברות ההשכרה דורשות "הוכחת יכולת" על מנת שתוכל לשכור מהן (שוב, למיטב ידיעתי רק בגלל העניין הביטוחי). תעודת משיט ישראלית עדיין מוכרת שם לצורך זה (היו דיבורים שבעתיד זה לא יספיק), כמו גם תעודות של גופי הסמכה שונים, בינהם ה RYA.
התעודה של ה RYA (ורוב הגורמים המוכרים הנוספים) היא לא רשיון אלא תעודה שמעידה שעברת הכשרה מסוימת (לכל הגופים יש מספר דרגות הסמכה). הצעתי את זה בגלל שלדעתי אתה מקבל בקורס שלהם יותר ידע רלוונטי מאשר בתהליך הוצאת רשיון המשיט.
לגבי האפשרות להפליג לארצנו - שאלה טובה. מה שבטח הוא שתאלץ לשלם מע"מ ומיסים ושלא תוכל לשוט איתה לאורך החופים בזמן שהיא כאן. אבל לגבי עצם הכניסה והיציאה - לא יודע - לכאורה אף אחד לא יכול למנוע ממך להכנס, כשתרצה לצאת אני לא יודע איזה בעיות יכולים לעשות.
 

מאיר ריבא

New member
לגבי רשיון משיט בישראל:
תייר יכול להכנס עם סירה בדגל זר ללא צורך ברשיון משיט ישראלי, לביקור.
אם הספינה נמצאת בישראל זמן ממושך, היא מחויבת כושר שייט ישראלי (וגם 34.5% מסים) ואז גם המשיט אותה מחויב ברשיון ישראלי.
בכניסה הראשונה - אם הסקיפר של הספינה הנכנסת (בין ישראלית ובין זרה) נכנס עם דרכון ישראלי, הוא מתבקש להציג בכניסה רשיון משיט ישראלי. למען הדיוק, לא תמיד מבקשים לראות את הרשיון אבל זו הדרישה הפורמלית.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה