האם רוב האנשים לא באמת מאמינים?

רפפם

New member
האם רוב האנשים לא באמת מאמינים?

למשל, היום היה ב"חוק וסדר" על נוכל שדיבר עם המתים וגבה על זה הרבה כסף.
וזו שהרגה אותו וטוענת שהוא אח"כ הודה לה בתקשור, יצאה על סעיף חוסר שפיות.

טוענים שאמריקה דתית ויש המון מאמינים, אבל יש מה שאנשים אומרים ויש מה שקורה בפועל, ז"א אולי רוב האנשים זה רק מצורך חברתי כמו מועדוני חברים(אני לא מדבר על חרדים ודתיים אדוקים בדתות אחרות). כשמישהו אומר פתאום שהוא דיבר עם אלהים, או ש"רגע, למה אנחנו עושים קידוש בשבת ואח"כ נוסעים לים?"
אז מתחילים לומר שהוא השתגע, ובכל מקרה גם היחס של האנשים בסדרה אל כל הסיפור של דיבור עם המתים היה מלא זלזול כמובן, ומי שהתייחסה לזה באופן חיובי, זה לא בגלל שהיא האמינה אלא אמרה שזה מרגיע אנשים כמו פסיכולוגים.

נכון שזה סדרה ודברים שונים במציאות, אבל אני גם מכיר קצת ומתעניין במה שקורה, ונראה שלמרות שבאופן רשמי הרוב בעולם נוצרים ומוסלמים אבל זה כמו שסופרים את היהודים כמקשה אחת, והרוב בכלל לא דתיים.
אז אם ניקח את האנשים המערביים ובמדינות אחרות שמקבלים השכלה בסיסית, מעט מאוד מהם באמת מאמינים ודתיים. אני לא מחשיב כרגע אנשים שלא יכלו ללמוד כמו כפריים בהודו, אפריקה השחורה ובמזה"ת.
פשוט מעניין אותי לדעת אם רוב האקדמאים או לפחות בעלי הבגרות ומעלה, באמת מאמינים במשהו, נראה לי שרובם אגנוסטים ואתאיסטים שלא מתיחסים לזה כמעט, מלבד מיעוט
 
למעלה