"הארץ": סקר התנהגות בריאותית בישראל

"הארץ": סקר התנהגות בריאותית בישראל

שלום לכולם. היום פורסמה ב"הארץ" כתבה של כתב הבריאות רן רזניק בנושא מצב הבריאות של הישראלים. כותרתה: מעשנים פחות, שוקלים יותר וסובלים ממתח. ד"ר דב תמיר, מנהל המחלקה לקידום בריאות במשרד הבריאות מזכיר כי: "רוב המחלות שמתים מהן קשורות במידה רבה להרגלי התנהגות". הכתבה מבוססת על סקר טלפוני של 3,500 איש (!) שערך המרכז הלאומי לבקרת מחלות. אני מצרפת את הכתבה מאתר העיתון. יש גרפים אינפורמטיביים, שניתן להגיע אליהם על ידי לחיצה על הכותרת של הכתבה. אתם מוזמנים לעיין ולהביע דיעות.
 

אלי ו.

New member
מוזר

אם אנשים אוכלים פחות קלוריות, איך זה שהגברים יותר שמנים? או שפשוט משקרים (מי יודע כמה קלוריות הוא באמת אוכל ליום?) או שאולי מדובר בנתון ממוצע לכל האוכלוסיה ובפועל הגברים השמנים אכלו את האוכל של הנשים האנורקטיות.
נושא תת המשקל אכן מדאיג, כל מי שמסתובב בפורומי הרזיה ברשת יכול לראות את התופעה של ילדות שכמעט לא אוכלות. אני מעריך שבנושא הזה הסקר מראה רק את קצה הקרחון כי נושא הפרעות האכילה מתמקד בעיקר בציבור שהסקר לא כיסה, בנות העשרה.
 
מוזר ומעניין...

אנשים מדווחים שהם אוכלים פחות קלוריות, וכולם יותר שמנים - גם הגברים וגם הנשים. לדעתי הסיבה טמונה במלה "מדווחים". זה היה סקר טלפוני. יש לי הרגשה שברגע שמתקשרים למישהו ואומרים לו "שלום, שמי X ואני עורך סקר מטעם משרד הבריאות", מייד יורדות לו כל העוגות מהתזונה. מצד שני,זה כנראה מה שנקרא באפידמיולוגיה "הטייה לא דיפרנציאלית", משום שגם בפעם הקודמת שהסקר נערך הוא היה טלפוני. נראה לכם שהמשקל הממוצע של הגברים בארץ הוא 78 ק"ג, ושל הנשים 66? איכשהו זה נראה לי הרבה יותר. ואומדן האנורקסיה באוכלוסייה: הסקר נערך על בני 18 ומעלה. זה נראה לכם סביר ש- 16% מבני הגילים *האלה* נמצאים בתת משקל?
 
למעלה