הבדלים בין בנים לבנות בחינוך!!!

הבדלים בין בנים לבנות בחינוך!!!

יש נושא שמעצבן אותי כבר הרבה זמן. אני רוצה לדבר על שיעורי חינוך גופני בבית הספר. למה כבר מהכיתות הנמוכות הבנים מקבלים את האולם או המגרש הגדול משחקים כדורגל,כדורסל ועוד שאר משחקים מהנים, בעוד הבנות מקבלות את החדר הקטן באולם או ברחבת בית הספר, מוציאות את המזרנים ועוסקות באומנות קרקע,עיצוב וחיטוב הגוף ושאר דברים משעממים שעליי אישית שנואים מאוד מאוד, ואני סובלת כבר מספר רב של שנים. האם יש איזה סטריאוטיפ שאומר שבנים צריכים לעסוק בפעילות יותר אינסטנסיבית? ובנות (שהן כמובן יותר עדינות-בולשיט)צריכות כל השיעורים להזיז את הרגלים מצד לצד ולתרגל גלגולים? למה הבנים אף פעם לא מתעמלים התעמלות אומנותית? שני המינים לא שווים וצריכים לעסוק באותה פעילות? ואל תגידו לי שבנים קורעים ת'תחת ובנות לא עושות כלום! הקטע הוא למה זה בכלל ככה ?למה אין שוויון? בבקשה שתפו אותי בדיעותיכם! מעניין אותי לדעת מה אתם חושבים.
 
שלום לך

את כל כך צודקת כעס שלך. ביחידה לשוויון בין המינים עלינו על הנשוא הזה והתחלנו לטפל בו. הטיפול הוא דרך המפקחים והמורים לחינוך גופני. אנחנו מתכוונות להעביר השתלמות למורות בנושא זה .האם אוכל להשתמש במכתב שלך בהשתלמויות אלו? באיזו כיתה את? לאחר בירור מסתבר שכבר במכללות לחינוך גופני מורות ומורים לומדים אחרת ...לא יאמן ... מבטיחה לשלוח לכאן הזמנה לימי העיון בנושא...מבקשת ממך אישור על השימוש במכתב. תראי שנשנה את המצב. אגב דיברת עם המורה לחנוך גופני בבית הספר? מה היתה התגובה? ביי עינת
 
תשובה לעינת

לעינת תודה רבה שקראת את המכתב שלי והגבת. אני עכשיו בכיתה י' ואשמח מאוד אם תשתמשי במכתב שלי. בנוגע לשאלתך,דיברתי עם מספר מורות לחינוך גופני הן ביסודי והן בחטיבה.התשובות שקיבלתי לא היו ממש מספקות, המורות אמרו לי שככה קובע משרד החינוך ושאין מה לעשות בעניין והיו כאלה שאמרו שבנות יותר עדינות (וחלשות) ולכן רצוי שיהיו הבדלים בין המינים. אני זוכרת שבכיתה ו' נקבע בבית הספר שלי שיעור אחד בשבוע לבנות ו-2 שיעורים לבנים, דיברתי על כך עם המורים והמנהלת והם אמרו שהסיבה היא בשינויים במבנה הגוף בין המינים ולא עשו דבר בעניין. תודה רבה על ההתיחסות! מיטל
 

אפרתש

New member
מה להגיב? את צודקת מאה אחוז

גם אני שנאתי את זה שאנחנו נתלינו על הקורה וכל השטויות האלה, ומבעד לחלון ראינו את הבנים משחקים כדורסל כל היום. מצד שני - אצלם כל שיעור נפתח בריצה די ארוכה, ואני שמחה שנפתרתי ממנה.
 

תמר ש

New member
אולי זה קצת יעודד אותך?

שלום מיטל! בתוקף תפקידי כמנחה בבבתי ספר זהו אחד הנושאים שאני ומנחות אחרות עוסקות בהן בהשתלמויות מורים. קשה לי מאד להכנס ממש לתוכנית הלימודים בספורט בבתי הספר עמם אני עובדת ואפילו בבית הספר בו אני עצמי מורה אינני יכולה להתערב ישירות (כי אני מלמדת ספרות ולא ספורט). מה שאנחנו כן עושות וזה בסופו של דבר נעשה בפריסה הולכת ומתרחבת, מביאות לידיעת ומודעות המורים-ות לחשיבות הפעילות הגופנית התחרותית לבנות.יש היום מספר מחקרים בארץ ובעולם המתייחסים להגבלה סמויה של המרחב הניתן לבנות החל מגיל צעיר מאד ומה שאת תיארת נכנס לתחום זה. אני מאמינה שידע מאפשר שינוי ואני אישית מאד מעודדת את תלמידותי בחטיבת הביניים והתיכון לאתגרים פיזיים מסוגים שונים.אני מנסה להעביר גישה זו לבתי הספר בהם אני מנחה מורים-ות באמצעות סקירת מחקרים ודיון במשמעותם.בכל אופן ראיתי כבר לפני שלוש שנים קבוצת בנים ובנות משחקת כדורגל בבית ספר יסודי בישוב מגורי והתברר לי שזה הוכנס על ידי המורה לספורט.אני מציעה לך לארגן קבוצת בנות שחושבות כמוך ולפנות באופן מנומק להנהלת בית ספרך. להתארגנות משותפת יש תמיד כוח. אהיה לרשותך בעזרה במידת הצורך. בהצלחה במאבקך הצודק. תמר
 

קזאטרה

New member
סיפור אישי

כשהייתי בכיתה ג', המצב היה בדיוק כזה, ואנחנו הבנות רצינו לשחק כדורגל ולא נתנו לנו. אז כתבנו מכתב למנהל וכולנו חתמנו עליו שאנחנו רוצות כדורגל. בגלל שהיינו בכיתה ג' הניסוח היה משהו בסגנון:" זה לא פייר שלבנים יש כדורגל ולנו לא. אנחנו רוצות כדורגל ואם לא תתנו לנו נעשה לכם טרור!" ומה המנהל עשה? קרא לכולנו לשיחה עם ההורים שלנו (כן!!) בגלל שאיימנו לעשות טרור... (איזה מן מכתב זה..) בקיצור שערוריה שלמה על המילה טרור ובצורה זו הם הסיטו את תשומת הלב מהנושא העיקרי, שהוא האפלייה בין הבנים לבנות. מאז לא שיחקתי כדורגל. נ.ב כשהייתי בכיתה י'ב ולא רציתי להשפיל את עצמי בבגרות בהתעמלות קרקע עשו לי דבר דומה. אבל זה כבר סיפור חדש!
 
כל תלמידה עברה קיפוח כזה

אני חושבת שכל אישה זוכרת איזה קיפוח היה כשהיא למדה בבית ספר היסודי בגלל שהיא בת. ובאותם ימים מנהלי הבית הספר והמורות אפילו לא חשבו שיש כאן קיפוח, זה ניראה להם דבר טיבעי לחלוטין, שום דבר לא ניראה להם מוזר כשהעניקו את כל שטח החצר לבנים,ונתנו לבנות להיות בכיתות. ואני לא רוצה לדבר על היחס שקיבלה תלמידה מהמורה לעומת תלמיד. אני מקווה שלפחות היום הצוות של בתי הספר יודעים שיש כאן בעיה.
 
היום דיברתי עם המורה שלי על זה

במקום לענות לי היא איימה להעיף אותי החוצה. לבנים יש את כל השיעורים באולם בעוד לבנות יש 5 מתוך 6 שיעורים עיצוב וחיטוב הגוף! היא אמרה שזה נראה לה פייר לגמרי ולא הקשיבה לי!!! שאלתי למה לבנים אין עיצוב וחיטוב וזה בגלל שהם בנים!
אני ממש מאוכזבת מהאפליה הזאת!!
 

תמר ש

New member
את צריכה לארגן עוד בנות

לדעתי, את צריכה לארגן עוד בנות, כמה שיותר אבל אפשר גם 3-4, אתן צריכות לבקש להפגש עם הנהלת בית הספר ולהציג את הנימוקים שלכן בצורה מסודרת ומכובדת.תתכננו אתזה קודם כראוי ותבקשו פגישה לעניין מאד חשוב. מאד קשה לשנות דברים בפנייה אישית שלך למורה. כי אז את תלויה בטוב ליבה של המורה.תעיזו להפוך זאת לעניין עקרוני והביאו איתכן נימוקים מה שיותר רחבים בהצלחה תמר
 

shmulik1234

New member
השוני בין גברים לנשים.

אחד התחומים בהם הבדלים בין המינים מורגשים במיוחד הוא ספורט. לשני המינים תכונות שונות המתאימות לתפקידם בטבע. לגברים יותר כוח ויכולת לפיתוח שרירים עקב סיבות אבולוציוניות הקשורות לתפקידם כציידים, ולבנות יותר גמישות עקב סיבות אבולוציוניות הקשורות לצורך ללדת. מסיבה זו, יש לציין כי באולימפיאדה ישנו שוני בין ענפי הספורט וישנם כאלה המיועדים לנשים בלבד וכאלה המיועדים לגברים בלבד. אי לזאת, חייב להיות הבדל בין שיעורי הספורט לבנים ולבנות. בארץ ההבדלים אכן מוקצנים מדיי. אך בכל מדינה באשר היא, פמניסטית או לא, ישנם הבדלים בשיעורים ובנושאים בהם הם עוסקים ואצל נשים הדגש היה על גמישות ואצל הגברים על כוח. וכך הדבר צריך להיות. בשום פנים ואופן אסור להעביר שיעורים זהים לבנים ולבנות משום שאז עלול להגרם נזק בלתי הפיך לשני המינים. לדוגמה, קשה לדרוש מבנים בגיל התיכון לעשות גשר, ובאותה מידה קשה לדרוש מבנות לעשות 20 עליות מתח. לסיכום, אני מאמין שכיוון מאבקך צודק. אכן ישנם הבדלים רבים מדיי בחינוך הגופני בין בנים לבנות בישראל. אך לא הייתי מציע לך לדרוש שוויון מלא בתכנית האימונים. עלייך לדרוש להשוות את כמות השיעורים העוסקים בגמישות וחיטוב הגוף לבנות לאלה העוסקים בפיתוח הכוח אצל בנים, ובנוסף להשוות את מספר שיעורי האתלטיקה הקלה בין שני המינים. את השיעורים העוסקים בפיתוח כח אצל הבנות יש להשוות למספר שיעורי הגמישות של הבנים. מאחל לך הצלחה בהמשך מאבקך.
 
השוני נובע מההבדלי בין המינים

הוכח במחקרים רבים שבנים הרבה פחות מרוכזים בכיתה יכולת הרכוז שלהם נמוכה יותר הם צריכים הפסקות ארוכות יותר והם זקוקים למרחב גדול להוציא מרץ ואנרגיה מהישיבה על הכסאות וזה מתבטא בעיקר בגלאים הצערייםולכן אין פלא שהם זקוקים לחצר בית הספר ולפעילות גופנית יותר מהבנות .
 
מה זאת אומרת זקוקים ליותר פעילות

גופנית??? יש בנות שגם זקוקות לפעילות גופנית ואוהבות את זה יותר מבנים!
 

צ פ ו נ ה

New member
כמה שאת צודקת....

לדעתי נכון שיש הבדלים פיזיים מסוימים בין בנים לבנות, אבל זה לא אומר ששיעורי החנ"ג בביה"ס צריכים להראות כך! אני מאמינה שצריכים אולי להנתן דגשים שונים מדי פעם לבנים ולבנות, אבל הבסיס צריך להיות זהה, החינוך לאורח חיים בריא בשילוב פעילות גופנית וכו', ובטח שלא צריכה להיות כזו אפליה בוטה בחלוקת שטחי הלימוד (בנים-מגרש, בנות-כיתה). יש כאן כר פורה למחקרים סוציולוגיים על חוסר השוויוניות המושרש כבר בגיל צעיר באמצעות מערכת החינוך. אגב, לצערי יש לי נגיעה בדבר ואני יודעת שאפילו במחלקת הנוער בשלוותה היו בשנה האחרונה שני שיעורי ספורט שבועיים לבנים ורק אחד לבנות. הסיבה? "אילוצים מערכתיים". ברור.
 
למעלה