הבהרת מצעו של אביגדור ליברמן בתחום הביטחון

כלומר, לעבור למדינת סטאלין?

מי שעובר על החוק (להלן קבלת דבר במרמה) צריך להענש על פי חוק. לא שלילת זכויות ולא נעליים. לגבי הבחור, גם מבלי להכיר אותו, אני יכולה להגיד לך שהוא לא עבד על שום קב"ן. הוא אולי מספר שהוא עבד על הקב"ן, אולי הוא מספר את זה אפילו לעצמו, אבל הוא בכ"ז ראוי לפטור שלו. תן קצת קרדיט לאנשי מקצוע.
 

יניבל1

New member
אני מסכים איתך לגמרי

אין לי מושג מה הלך בינו לבין הקבן אבל את צודקת לחלוטין , אותו קבן למד שנים פסיכולוגיה וגם עסק בקמצוע הזה כמה שנים טובות , הוא יודע לאבחן מחלות נפשיות יותר טוב ממני ,מג'ובאני ,מאיזי הגדול מכולם (טוב חוץ ממנו , כי הוא הרי "הגדול מכולם"). לא סתם מינו אותו ולא אחרים לקבן . מה גם שהוא מקבל סכום נכבד על העבודה שלו , וברגע שאתה מקבל כסף על משהו +מעמד אתה רציך לדעת שאתה גם נושא באחריות לעבודה שלך . אז אני לא מבין למה ג'ובאני הטמבל בא בטענות דווקא לחייל המשוחרר ולא לקבן .
 
אז מה הבעיה בהעדפת משרתי צבא?

אם הוא השתמט - לפי חוק כפי שאתה אומר אז שיהיה חוק שלפיו הוא ישלם יותר מס הכנסה. ו/או שיהיה חוק שלפיו הוא אינו זכאי להחזיק משרה ציבורית. ו/או שיהיה חוק שלפיו הוא אינו רשאי לשאת נשק. לא חסרות אפשרויות לתגמל משרתי צבא, ולדעתי צריכים להתמקד בזה ולא בססמאות חסרות אחריות כמו "שלילת אזרחות וכו". אם לא שוללים אזרחות לרוצחים גנבים ואנסים, אין שום הצדקה לשלול אזרחות למשתמטים.
 

יניבל1

New member
אני חייב שתסביר

איך בזה שאתה קורא להעלות מס הכנסה למשוחררים נפשיים אתה מתגמל את האחרים? אתה רק מציע להטיל סנקציות על אותם משוחררים , מה גם שזה לא הוגן שאדם שלא עשה צבא וכביכול יש לו פור של 3 שנים עליך(או פחות) צריך ליהות עכשיו בפיגור עליך במשך כל ימי חייו (שהז 50-60 שנה) , מילא אם היית מוכיח שזה מאזן בין חיילי קבע למשוחררים נפשיים, אבל אתה רק הופל את אותם משוחררים לאזרחים סוג ב'.
 
אין בעיה, אני אפרט יותר

הרעיון הוא לא לפגוע במי שלא משרת אלה לתגמל את מי שכן. לעשות דיפרנציאציה. לא נפגע במי שלא שירת, אבל נוסיף נקודת זיכוי אחת לכל מי ששירת. לא נמנע ממי שלא שירת להכנס לשירות הציבורי, אבל ניתן העדפה למשרתים. לא נמנע ממי שלא שירת לקבל מעונות באוניברסיטה, אבל ניתן עדיפות למשרתים. וכו' ואגב, אם מישהו השתחרר מסיבה נפשית, הוא חייב לקבל טיפול..לא הגיוני שאדם לא שפוי מסתובב בקרבינו ללא כל השגחה וטיפול מתאים. נ.ב העלתי הצעה בהמון מקומות ואני גם יעלה אליה את הדיון כאן, הצעה זו תעזור לפטור גם את המשבר בהשכלה הגבוהה וגם תתגמל חיילים. ההצעה היא כזו: 1. לבטל את הסבסוד לשכר הלימוד באוניברסיטאות, ומעקרון השווין לבטל כמובן גם את הסבסוד לישיבות(הרי עד עכשיו הם טענו שגם הם מוסדות שנותנים השכלה גבוהה ולכן מגיע להם סבסוד כמו לאוניברסיטאות..) 2. לתת לכל חייל/משרת לאומי פיקדון שחרור השווה לפחות ל3 שנות לימוד באוניברסיטה. בכך פותרים כמה בעיות. 1.קודם כל עכשיו המצב הוא לא הגיוני כי דווקא השכבות החלשות שאינן הולכות לאוניברסיטה מסבסדות מכספי המיסים שלהן את השכבות המבוססות שכן. 2.מי שמשרת בצבא והולך ללמוד, עושה זאת 3 שנים מאוחר יותר, ומי שלא - יש לו 3 שנים לעבוד ולחסוך את הכסף בשביל שכר הלימוד - כך נוצר שוייון כלכלי בין מי ששירת למי שלא. 3.האוניברסיטאות אשר יהיו תלויות יותר בכספי הסטודנטים יתנו שירות הרבה יותר טוב(כמו המכללות כיום). 4.יפסקו כל שביתות הסטודנטים על שכר הלימוד.
 
בסדר.. אני לא אמרתי שלא...

אבל אם נגיד יש כזה שעובד על הקב"ן ואפשר לזהות ולחקור את זה... צריך לשלול ממנו זכיות מהן נהנים אלה שכן משרתים.. מה לא לגיטימי?
 
מי שלא שירת ממילא לא מקבל זכויות

שאלה ששירתו כן מקבלים. אז מה הבעיה, בעצם?
 
הבעיה היא שנוצר מצב שבו לא "משתלם" להתגייס

צריך להפוך את הקערה וליצור מצב בו מאוד "משתלם" להתגייס. בין עם זה הטבת תנאים למי שמשרת את המדינה או הרעת תנאים למי שלא - התוצאה זהה.
 

יניבל1

New member
אתה לא מתגייס כדי ש"ישתלם לך "

אתה מתגייס כדי להגן על המדינה שלך
 
נתחיל מזה שאני רוצה שהם ישלמו יותר מס הכנסה

ואני רוצה שלא תהיה להם אפשרות לעבוד בתפקידים בכירים בשירות המדינה. כמובן שאפשר לחשוב על עוד הרבה דברים כגון, שלא יהיה להם שכ"ד מסובסד באוניברסיטאות, שלא יהיו זכאים למשכנתא מסובסדת וכו'. הבהרה חשובה : אני מתכוון אך ורק לאנשים,לא נכים כמובן, שלא עשו שום שירות! מבחינתי שירות לאומי וצבא זה שירות זהה.
 
את ילדה מבולבלת

מה עניין שמיטה להר סיני? אם כבר היית אומרת קומוניסט, ניחא...אבל מה פאשיזם קשור? אני ממליץ לך לקרוא את ההגדרה של פאשיזם בהודעה שכתבלתי לפני כמה ימים. את מזכירה את את המערכון(הלא מצחיק) שארץ נהדרת עשו השבוע על המתנחלים. (יהודי לא מפנה יהודי שמתפנה..)
 

יניבל1

New member
תבוא בטענות לצהל

הוא זה ששיחרר אותו , הוא זה ששיתף פעולה עם ה"עבריינות" שלו
 

GIOVANINI

New member
כל קבן מפחד על העבודה שלו ושלא יאשימו אותו

הרי מספיק חייל אחד שמדבר אמת ואם באמת לא ישחררו אותו הוא התאבד וזה על הראש של הקבן, לכן מלא מצליחים להשתחרר בלי שבאמת מתכוונים לזה כמו שאנחנו קוראים להם משתמטים, היה לי חבר שעקב השתמטותו הפסקנו להיות חברים ותאמינו לי שהוא לא היה מתאבד הוא אמר לי את זה. אתה יודעים למה נוצר הקבן בשביל האנשים שבאמת יש להם בעיות הבעיה היא שלכל 1 שיש לו בעיה יש 20 שמנצלים זאת כדי להשתמט. לכן אם יהיה חוק אי מתן זכויות על השתמטות מצה"ל(שאני אגב למי שקיבל פטור מצה"ל צריך ישר להיות שווה ל = שירות לאומי של מספר החודשים שחסר להשלמה בנות שנתיים בנים שלוש) אבל בגלל שאין מה שכתוב בסוגריים, צריך לגרום לאותם משתמטים לחשוב פעמיים לפניי שהם עובדים בקלות על הקב"ן.
 

יניבל1

New member
לפי מה שאתה אומר

הקבן ישחרר את כל מי שיבוא אליו עם בעיות , כי גם אם אותו אחד הוא מתחזה הקבן לא יקח סיכון וישחרר אותו (אלה המיליםפ שלך) זאת כמובן שטות מוחלטת , שהרי אם צהל היה רוצה מישהו בתור חותמת גומי לכל קבניסט הוא כבר היה ממנה איזה טירון ב-300 שקל לחודש ולא קבן מוסמך שמרוויח כמה אלפים טובים .
 

יניבל1

New member
ונניח שבין הקבנים יש כאלה שפועלים מתוך פחד

אז הכי נכון יהיה לקבוע חוק שמסיר מהקבן כל אחריות משפטית למקרה שלא איפשר לחייל להשתחרר ואותו חייל פגע בעצמו לאחר מכן . במצב כזה, גם אם יש קבנים פחדנים הם יוכלו אחרי החוק הזה לפעול באופן משוחרר, בלי לעשות חשבון (כל עוד כמובן הם פועלים באופן חוקי ). אני כותב את כל זה במידה ואין חוק כזה , אם יש (ותתקנו אותי אם יש) קב"ן שלמרות זאת פועל מתוך פחד צריך לעשות עם עצמו חשבון נפש לגבי העבודה שלו .
 
זה בכלל לא עניין של פחד

מי שמוכן עוד לפני הגיוס לעשות ה-כ-ל בשביל לא להתגייס ויהי מה, אסור לגייס אותו. זו הגישה של מדור ברה"ן.
 

יניבל1

New member
אז גם במקרה כזה האשמה היא על צהל

זה הרי לא אשמתו של ה"משתמט" שההנחיות של צהל הן לשחרר בכל מחיר . אותם ג'ובנינים טיפשים ומתלהמים צריך קודם לפנות בטענות לצהל ,לפני שהם קוראים לשלול מאלפי אנשים את כל זכויות האזרח שלהם .
 
למעלה