הבהרת מצעו של אביגדור ליברמן בתחום הביטחון

יניבל1

New member
לא לא התבלבלתי עם ג'ובניקים

הכוונה היתה לג'ובניני ואנשים מסוגו (אותם טיפשים מתלהמים שהביאו לליברמן 15 מדנטים)
 
אין סיבה לבוא בטענות למישהו

צה"ל לא צריך לגייס אנשים כשמראש ברור שהם וצבא זה לא דבר שילך טוב ביחד. צריך פשוט להתגבר על הפאשיזם.
 

יניבל1

New member
פה אני חולק עליך

אני לא חושב שאתה יכול לפסול מערכת מסויימת לפני שאתה נכנס אליה . יכול באמת ליהות שבן אדם שצה"ל נראה לו מבחוץ אוי אוי אוי בעצם יכול ליהות חייל קרבי מצויין אם ירצה אבל הפינוק מדבר מתוכו . אם הבן אדם (ולא בהכרח זה שפחד בהתחלה)) קורס תחת המערכת הצבאית זה כבר סיפור אחר .
 
ולכן בן אדם לא פוסל בעצמו

אלא הקב"ן רואה מי עומד מולו ופוסל. מי שמוכן להגיד שהוא יתאבד אם יתגייס - אסור לגייס אותו. לאו דווקא כי יתאבד, אלא כי אין לזה שום סיכוי לעבוד.
 

יניבל1

New member
תסלחי לי, אבל זה משפט דבילי

מה זה "אם יגייסו אותי אני אתאבד" מאיפה אתה יודע איך תרגיש בצבא אם לא ניסית? ועוד לדבר על התאבדות? הטענות שלי הם לא כלפיו כי הוא רק ילד בן 18 . הטענות שלי הן כלפי הקבן וצהל שאמורים ליהות מקצועים ומנוסים , ולמנוע בן אדם להתגייס על סמך אמירה סתומה שכזאת מעיד בעיקר על ההפך .
 
שיקול דעתם טוב יותר מזה שלך

ככה זה כשהם אנשי מקצוע, ואתה לא. גם אם הוא לא מכיר את המערכת, הם כן מכירים אותה.
 
מי שאומר לקב"ן שהוא יתאבד

לא צריך לשרת בצה"ל. גם אם הוא לא מתכוון להתאבד (ותן קצת קרדיט לקב"ן שהוא יודע לזהות), ברור מאוד שהוא מספיק לא יציב בשביל שגיוסו לצבא יהיה מסוכן, לא פחות ולא יותר. ממי בדיוק אתה רוצה לשלול זכויות? איך תבחין בין מי שקיבל פטור מוצדק (כמוני למשל) לבין מי ששיקר לקב"ן?
 

בדנתמ

New member
ומה בנוגע לשרות לאומי?

הרי רוב מי שמשתחרר על נפשי באופן מוצדק, הוא כשיר לשרות לאומי מסוג זה או אחר. ליברמן מציע לחייב את אלה שלא יתגייסו בשרות לאומי אזרחי. אם מישהו אומר לקבן שהוא רוצה להתאבד, אז או שמאשפזים אותו, כדי שיחלים מהמחלה שלו ולא יתאבד חס וחלילה, או ששולחים אותו לשרות לאומי אזרחי במקום שלא יהווה עבורו סכנה. ואגב, לגבי פטור מוצדק ושחרור מוצדק מהצבא, שרות לאומי הוא באמת שונה מאוד משרות צבאי. אני מכיר אנשים שקיבלו פטור רפואי מוצדק, שהיה עד כדי כך חמור, שגם לו רצו, לא היו נותנים להם להתנדב לשרות צבאי. הם הלכו ועשו שנתיים של שרות לאומי בבתי חולים ותרמו את תרומתם לחברה. ואני מכיר גם לא מעט אנשים שקיבלו פטור רפואי, לא נפשי אמנם, אלא רפואי, ואני בכללם, שהתנדבו לשרות צבאי בכל זאת, גם אם הדבר הערים עליהם קשיים רבים בהם לא נתקלו החיילים האחרים. אני ואת והוא לא נבחין בין מי שקיבל פטור מוצדק למי שעבד על הקבן. זה התפקיד של הקבן עצמו.
 

יניבל1

New member
אגב אם אתה שואל אותי

וכאן אנחנו סוטים מהדיון על אם ליברמן הוא פשיסט או לא , נניח שיש בן אדם שהוא שטותניק ואנטי-ממסדי עד כדי לעבוד על הקבן בשביל לצאת , אני לא יודע אם עבודה בבית חולים סיעודי זה מה שמתאים לו היית רוצה שבן אדם כזה יטפל בסבתא שלך?
 

בדנתמ

New member
יש הרבה מקומות של שרות לאומי.

ואני מניח שאם יעבור חוק כזה או אחר שירחיב את החיוב הציבורי בשרות מהסוג הזה, ייפתחו עוד מקומות כאלה. זה לא רק בתי חולים. חוץ מזה, שרות מסוג זה או אחר יכול מאוד לגרום לאדם להתבגר. ואין מה לעשות, אנחנו רוצים להיות בחברה שוויונית ושוויון זכויות הוא באמת שוויון רק אם הוא בא לצד שוויון חובות.
 

יניבל1

New member
אתה כנראה איבדת את הפואנטה של שירות בקהילה

כל הקטע של שירות קהילה זה שהוא בא מתוך התנדבות ולא כפיה מה הטעם לשלוח מישהו שהוא הכי אנטי שיש , שאפילו המסגרת הצבאית לא הצליחה לסדר אותו, לתרום לקהילה, הוא רק יהרוס וכל זה בשביל מה? רק בשביל להגיד שיש "שיוויון" ? כדי שהאחרים לא ירגישו פריארים? אני חושב שלישראל יש על סדר היום בעיות הרבה יותר חשובות מהשטויות האלה
 

בדנתמ

New member
כי יש המון אנשים שמתחמקים מהצבא...

מתוך פחד מנוקשות המערכת, חשש מפגיעה בהתקדמות האישית שלהם בחיים במגוון תחומים וכו'. שרות לאומי יכול עדיין לעבוד עבורם. ולא, זה לא יהיה בהתנדבות, אבל זה ייצור חברה שוויונית יותר וזה מספיק טוב בשבילי כרגע.
 

יניבל1

New member
אם היית באמת לוחם שיוויון

היית נאבק למען צימצום הפערים בין העשירים ממגדלי אקירוב(ברק עדיין גר שם אגב נועה ) לעניין שגרים במיץ של הזבל . אבל לא , אתה תעדיף להילחם בשביל ה"מקופחים" שנאלצים לחיות במציאות שלאחרים יש "פור של 3 שנים עליהם" (כאילה שלפור הזה יש משמעות לגבי אלה ששירותו שירות מלא) כל האג'נדה ה"חברתית" שלך היא "לא יוציאו אותי פראיר המניאקים", ובגלל זה אני לאט לאט מתחיל לתפוס אותך כבדיחה מהלכת .
 

בדנתמ

New member
להפך...

להפך ומה הקשר האמת? הדיון הזה לא מתייחס לפערים החברתיים ואתה לא יודע מה עמדותיי בנוגע לפערים אלה. גם יש הבדל בין שוויון לקומוניזם. אני לא רוצה לכל אחד יהיה את אותו סכום בחשבון הבנק בלי קשר לכלום וכו'... אני רוצה שלכל אחד תהיה הזדמנות למצות את הפוטנציאל הגלום בתוכו באותה מידה. זה אומר שצריכה להיות מערכת חינוך שתאפשר לכל אזרח למצות את הפוטנציאל שלו למשל. זה אומר שתהיה כאן מריטוקרטיה, קרי, צורת משטר דמוקרטית ובה אדם מתקדם לפי כישוריו וכשרונותיו ומידת התועלת שהם מספקים לשאר בני האדם. זה אומר שאם אני אשב על התחת ולא אעשה כלום כל היום, אני לא אצפה להתעשר, אבל אם אתה למשל תפתח תרופה גורפת ויעילה לכל סוגי הסרטן, הצדק אומר שמגיע לך על זה גמול גדול מאוד. אם מישהו מעשירי אקירוב התעשר באופן חוקי ובלי לרמוס אחרים בדרך, ולא העלים מס, אין לי בעיה איתו. אם מישהו יושב באשפתות באשמת עצמו בלבד, גם עם זה אין לי בעיה, אבל אם מישהו התעשר בדרכים מושחתות, זה פסול, ואם מישהו יושב באשפתות בגלל שהוא לא קיבל הזדמנות שווה, זה פסול. ואין צורך להשתמש בשפה לא נאותה ולכנות אותי בכינויים שרק יוציאו אותך רע בסופו של דבר.
 

יניבל1

New member
הכל אצלך זה "צדק"

בן אדם שלא המציא תרופה לסרטן , אלא בסך הכל פועל פשוט צריך לחיות באשפתות , כי זה "צדק" בן אדם שלא מתאים למסגרת צבאית נתקע אותו בבית חולים שיחרבש את כולו , כי זה "צדק" ליברמן אגב בנוסף לכל השטויות שלו הוא גם קפיטליסט , אני לא אתפלא אם בסוף באמת הצבעת לו בדיחה מהלכת כבר אמרנו?
 

בדנתמ

New member
לא הצבעתי לליברמן.

ואני לא אומר שפועל פשוט צריך לחיות באשפתות. אני אומר שמי שמסוגל לעבוד אבל בוחר שלא לעשות כן, שלא יתפלא אם הוא חי באשפתות. פועל פשוט צריך לחיות בכבוד ולהיות מסוגל לקבל שכר בעבודתו שיאפשר לו לפרנס את משפחתו ולספק את כל צרכיהם. על זה אין וויכוח בכלל וחבל שאתה מתעקש להכניס מלים לפי שמעולם לא יצאו ממנו. ויש הרבה צורות של קפיטליזם. יש קפיטליזם קיצוני ועיוור כמו שקדימה רוצים להנהיג, ויש קפיטליזם מתון יותר, בו המדינה כן דואגת לרווחת תושביה באופן קצת יותר מעשי. הסוג השני הוא המתאים ביותר לתרבות היהודית ולצביונה של מדינת ישראל, והוא הסוג שיעבוד כאן הכי טוב. ושוב, חבל שאתה סתם משתמש בשפה לא ראויה ומוציא את עצמך באור שלילי בכך.
 

בדנתמ

New member
מה הבעיה בשרות לאומי חובה ומה הקשר לקומוניזם?

כאמור, אנחנו רוצים לחיות בחברה שוויונית. שוויון זכויות לא שווה הרבה בלי שוויון חובות. עדיין מי שישרת בצבא יקריב הרבה יותר, תאמיני לי, ובמיוחד החיילים הקרביים. אבל יש כאלה שאין מה לעשות, לא מתאימים לצבא מסיבות כאלה ואחרות, גם מנקודת מבטו של הצבא. רובם עדיין מסוגלים להתאים לשרות לאומי אזרחי ולתרום לחברה משהו. זה לא עניין של קומוניזם, זה פשוט עניין של שוויון בין אזרחי המדינה.
 
מה ההבדל בין שירות לאומי חובה

לבין קביעה כי כל מי שבגיל 18-21 חי במשטר קומוניסטי?
 

בדנתמ

New member
הא?

מה זה קשור למשטר קומוניסטי? את בינתיים הצלחת להוכיח לי רק שאינך יודעת מהם מאפייניו של משטר פאשיסטי ומהם מאפייניו של משטר קומוניסטי. מדינת ישראל היא מדינה הנמצאת בקשיים מסוימים בהם מדינות אחרות לא נמצאות. אנו מוקפים באויבים שיקפצו על ההזדמנות הראשונה לזרוק אותנו לים. אפשר יהיה ורצוי יהיה לשנות את זה בעתיד ולחיות בשלום, אבל כרגע, ובשנים הקרובות לפחות, זה המצב. אנחנו מדינה קטנה מאוד הן מבחינת שטח והן מבחינת כמות התושבים. בתור מדינה במצב הזה, אנחנו צריכים להטיל מס שרות חובה בצה"ל על האזרחים הכשירים לשרת בצבא. כדי שנחיה פה במדינה שוויונית, ומתוך הכרה בכך שתמיד יהיו אנשים שיתחמקו משרות זה גם באמצעי מרמה, יש להציע אלטרנטיבה של שרות לאומי, במסגרתה כל אותם אנשים יוכלו לתמוך בבתי החולים ובשאר מוסדות הרווחה במדינה. בנוסף, לא הגיוני לצפות מבני מיעוטים אתניים להתגייס לצה"ל. כדי שהם יהיו חלק שווה ואינטגרלי מהחברה בישראל, יש להציע את השרות הלאומי האזרחי. סה"כ מדובר בקצת התחשבות ועזרה לזולת. שיפוץ של בתים בשכונות עוני, עזרה בבתי חולים, בתי תמחוי, עבודה קהילתית... אין בזה שום דבר רע, ובטח שזה לא קרוב אפילו לכל צורת משטר שהיא שאינה דמוקרטית. מדובר פשוט בהיעדר אגואיזם.
 
למעלה