הבהרת מצעו של אביגדור ליברמן בתחום הביטחון

israel3000

New member
אגואיזם, תלוי מתי...

אנשים שיוצאים כי לא בא להם לשרת בוודאי שראוי לטפל בהם כמו שצריך ואני בטוח שהקב"ן יודע מתי עובדים עליו ומתי לא. יש בעיה מערכתית שאנשים עם בעיות אמיתיות מתקשים לקבל פטור בעוד אחרים עושים כמה הצגות ויוצאים באותו היום בוא הם דרכו בלשכת הגיוס. זה אגואיזם ! אנשים עם בעיות רפואיות שמקבלים פטור לא חייבים לתרום ולהוכיח לחברה כלום יש להם את הבעיות שלהם. להכריח אותם להתנדב בגלל שרק בזכות זו הם ירגישו שווים ויתנו לחברה תחושת שוויון זו טיפשות לא שיוויון. אני לפחות לא רואה את עצמי כפרייאר אם מישהו עם בעיות רפואיות לא יעשה גם שירות לאומי לדעתי הפטור גם מהתנדבות מגיע לו בזכות ולא בחסד ואני אף יעודד אותו שלא לעשות זאת.
 

בדנתמ

New member
אתה משכנע את המשוכנע חבוב...בערך

לא טענתי מעולם שאנשים בעלי בעיות רפואיות אמיתיות צריכים לשרת. אמרתי שצכירים להקשיח את התנאים כדי שרק הם ישוחררו מחובתם הלאומית, ובצדק. בסופו של דבר תופעת ההשתמטות סתם יוצרת סטיגמה שלילית שמשפיעה גם על אלה שהשתחררו באופן צודק, כאילו שלא מספיק קשה להם גם ככה. מה שכן, ישנן בעיות מסוימות שאכן מצדיקות שחרור מהצבא, אך עדיין מאפשרות שרות לאומי מסוים. במקרים אלה, יש להפנות את אותו משוחרר לשרות לאומי. הקב"ן יודע אולי מתי עובדים עליו ומתי לא, אבל לא מקצים עבורו את המשאבים והנהלים המתאימים כדי שהוא יעשה עם זה משהו. הנהלים צריכים לאפשר לאותו קב"ן לבחון את המועמד המגיע אליו ביתר דקדוק. עכשיו בנוגע לעניין ה"פראייר"... אני קיבלתי פטור בריאותי משרות ביטחון (בריאותי, לא נפשי), ולמרות שהדבר היה כרוך בבירוקרטיה מייגעת, והערים עליי קשיים רבים גם בשרות עצמו, התנדבתי. אני עדיין לא מרגיש פראייר בגלל שמישהו אחר השתמט, ובטח שלא בגלל שמישהו אחר שוחרר כדין. אני ראיתי את השרות בצבא כזכות ולא כחובה מעיקה שיש לחסל כמה שיותר מהר. מבחינתי, התרומה שלי למדינה בה אני חי ולחברה שבין אם ארצה בכך או לא, אני חלק ממנה, היא זכות שיש לשאוף אליה. אבל לשם השוויון, אני חושב שכל אזרח הכשיר לכך מבחינה רפואית, חייב לשרת בצבא. אם מדובר בבן מיעוט אתני או אדם שבריאותו גבולית, אז בשרות לאומי אזרחי. אבל לא ייתכן שאזרחים בעלי יכולת וחסרי מגבלה בריאותית, ישימו עצמם מעל הכלל, יצפו מאחרים לעבוד עבורם, ויקבלו את אותו גמול מהמדינה שמי שכן שרת קיבל.
 

israel3000

New member
השתכנעתי שאתה משוכנע ../images/Emo8.gif

רק הוספה למשפט שכתבת: "מה שכן, ישנן בעיות מסוימות שאכן מצדיקות שחרור מהצבא, אך עדיין מאפשרות שרות לאומי מסוים. במקרים אלה, יש להפנות את אותו משוחרר לשרות לאומי." יש להוסיף להפנות אותו לבקשתו ורק אם הוא מעוניין. בדרך כלל לא מקבלים פטור על דברים פשוטים מהצבא, ואם 2 אנשים סובלים מאותה הבעיה יכול להיות שאחד כן ירגיש שהוא יכול לעשות שרות לאומי בעוד השני חושב שיש לו גם ככה הרבה מה להשלים על מה שהוא החסיר בגלל הבעיות שהיו ויש לו אם זה לימודים, עבודה וכו'... חוץ מזה קיבלתי את דבריך
 

בדנתמ

New member
יש מצבים...

לדעתי במיוחד נפשיים (ובמצבים אלה אני מבין פחות אז אתכם הסליחה) בהם משחררים מהצבא בגלל דברים שלא אמורים לפסול משרות לאומי. למשל, אנשים בעלי הפרעות כפייתיות מסוימות, אני מניח שמשוחררים מהצבא (אני מקווה לפחות שמשוחררים מהצבא, בשבילם ובשביל הצבא) אבל יכול להיות שאותן הפרעות הן ברמה סבירה עבור שרות לאומי אזרחי במקום הקרוב לבית ובעל תנאים טובים. אני ממש לא מנסה לרמוז שמדובר בכל המשוחררים משרות צבאי. אני אפילו אגדיל ואומר שמדובר במיעוט זעום, אבל עדיין קיים.
 
ההבדל עצום

כדי שיהיה משטר קומוניסטי צריך שתתקיים מערכת שלטון קומוניסטית. בדיוק כמו ששוטר לא חיי ב"מדינת משטרה" וחייל לא חיי ב"שלטון צבאי". ורב לא חיי ב"מדינת הלכה". כולנו חיים במשטר דמוקרטי שקובע חוקים באופן דמוקרטי. בדיוק כמו שיש חוק שמחייב אותך לשלם מיסים אפילו שאת ממש לא רוצה, כך גם יכול להיות חוק שיחייב אותך לעשות שירות. את לא מעוניינת - יש לך דרכים דמוקרטיות להתנגד לחוק(בתי משפט)
 
אפשר אם רוצים, אפשר... גם אני קיבלתי פטור

אבל זה לא מונע ממני להתנדב לצבא.. שזה בדיוק כמו שירות רגיל רק שפה אתה מתנדב... תעני לי על שאלה אחת טוב? אל תמרחי את זה... מי שערק מהצבא כי עשה הצגות לקב"ן זה לגיטימי או לא?
 
מי שעובר על החוק צריך להענש לפי חוק.

זה נכון לגבי עריקות, וגם לגבי כל דבר אחר. שאלתי אליך היא איך בדיוק אתה יכול להבחין בין מי ששיקר לקב"ן לבין מי שאמר אמת?
 
פשוט מאוד

מי שיש לו באמת בעיות נפשיות יש לו הסתוריה של טיפולים נפשיים, או שהוא צריך להתחיל טיפול נפשי. לא יתכן שמישהו יקבל פטור מהצבא כי יש לו בעיה נפשית ומצד שני הוא מעולם לא טיפל או מתכוון לטפל בה. כל מי שמכריז שיש לו בעיה נפשית שבגינה לא יכול להתגייס חייב להיות מופנה לטיפול הפסיכולוגי המתאים. אם הוא מסרב לקבל טיפול פסיכולוגי, כנראה שהבעיה שלו מפוברקת....
 

bvb6

New member
איפה אתה ואיפה המציאות .. קרוב .. אבל לא ../images/Emo13.gif

בלי נאמנות - אין אזרחות "לחוקק את חוק האזרחות לפיו רק אזרחים אשר יצהירו על נאמנות למדינת ישראל יהיו זכאים לאזרחות"- זה לא מה שכתבת! הכנעת הטרור באופן סופי ומוחלט! "במשך 8 שנים (לפני המלחמה בעזה), לא הכניס צה"ל את האף לעזה, ובכל זאת יש מאות אלפי קסאמים על שדרות! על מה בדיוק זה הגיע לנו?! " צה"ל ישב ברצועה ו"לכן" ירו קאסמים ע"פ הסבריו של אריאל שרון ורק בזמן ההתנקות צה"ל באמת יצא מהרצועה , איפה אתה ואיפה 8 השנים?? "נועה לביא, ינבל1, the new L אני פונה אליכם ואומר, אתם יכולים לחשוב מה שאתם רוצים, זה לא מעניין אף אחד, אבל שיהיה לכם ברור דבר אחד, אנחנו, העם היהודי כאן, ואף פעם לא נלך מכאן, ואף פעם לא נחזור לגבולות 67! אנחנו לא צריכים להתנצל על זה שאנחנו כאן!" - ליברמן בעד פינוי של חלקים מהשטח שבגבולות 67 ובכלל הציע להחזיר חלק מהערים הערביות .... זה ממש רחוק מהמציאות שאתה מתאר פה
 
למעלה