הבוקר הופעל המרכז לתחבורה ציבורית בערד...,

מצב
הנושא נעול.

אלון 58

New member
הבוקר הופעל המרכז לתחבורה ציבורית בערד...,
לראשונה,אם כי באופן חלקי,פרטים הידועים לי,כאן.
 

846

Active member
הבוקר הופעל המרכז לתחבורה ציבורית בערד...,
לראשונה,אם כי באופן חלקי,פרטים הידועים לי,כאן.
 

olli3

New member
מנהל
האם זו ההגדרה ב- 2011 לתחנה מרכזית ?
סטייל חיל תחזוקה > חיל לוגיסטיקה
גם במקצועות הלימוד הלא מי יודע מה נשמעים וואוו, הפכו אותם לשם מפוצץ. מעצב גראפי למשל היום קוראים לזה בשם מפוצץ אם אני לא טועה. לא זוכר דוגמאות נוספות.
 

sweetums

New member
סטייל חיל תחזוקה > חיל לוגיסטיקה
גם במקצועות הלימוד הלא מי יודע מה נשמעים וואוו, הפכו אותם לשם מפוצץ. מעצב גראפי למשל היום קוראים לזה בשם מפוצץ אם אני לא טועה. לא זוכר דוגמאות נוספות.
אפרופאו ח.התחזוקה, גם שמות התפקידים השתנו.
האפסנאי הוחלף ב"אחראי מערכות לגויסטיקה".
 

אוהד11

New member
סטייל חיל תחזוקה > חיל לוגיסטיקה
גם במקצועות הלימוד הלא מי יודע מה נשמעים וואוו, הפכו אותם לשם מפוצץ. מעצב גראפי למשל היום קוראים לזה בשם מפוצץ אם אני לא טועה. לא זוכר דוגמאות נוספות.
"פורנוגרפיה זה ענין של גיאוגרפיה"
 
מרכזית ערד
מתכנני התח"צ בערד צריכים להיות מכוונים לדעתי לציבור המטיילים באיזור. בגלל בעיית גניבות הרכבים בגזרת ערד מטיילים משתמשים בתח"צ להגעה אל/מ מסלולי טיולים.
"מתכנני התח"צ בערד" - איזו תמימות...
כבר לפני שנתיים-שלוש נפגשתי עם מהנדס העיר (שהתעניין מאוד בהצעותיי ואמר שיעביר אותן הלאה), שלחתי הצעות למשרד התחבורה וחברות האוטובוסים (באחת מהן אמרו לי שיזמנו אותי לפגישה), וכלום לא זז. את החברות אני מאשים (אין להן אינטרס לחשיבה ארוכת-טווח), ממשרד התחבורה אני לא מצפה לכלום, אבל אפילו את העיריה זה לא מעניין. במשך שנתיים פלוס אין בעיר תחנה מרכזית והאוטובוסים אוספים אנשים מתחנה זמנית על הרחוב - זו אולי העדות הטובה ביותר ליחס שמוקדש לנושא התח"צ בעיר. ולעניין הצעתך: באופן עקרוני יש בה משהו, אבל להעלות אותה לפסים מעשיים זה קשה. קח למשל קו מערד למצדה (הסוללה) - רעיון טוב שיועיל למי שרוצה לסייר בנחל צאלים וכמובן במצדה עצמה, אבל גם אם נוציא אוטובוס אחד ביום רוב הסיכויים שהוא יהיה ריק, וקו כזה בכלל לא מתקרב להצדקה כלכלית. כנ"ל קו מערד לדימונה דרך מישור רותם (יותר מהר ליסוע דרך כביש 80). הדבר היחיד שכן הגיוני זה קו מערד למחנות הצבאיים באזור תל-ערד, שישרת גם את התל עצמו, ואולי אפילו כדאי להאריך אותו ליער יתיר.
 
"מתכנני התח"צ בערד" - איזו תמימות...
כבר לפני שנתיים-שלוש נפגשתי עם מהנדס העיר (שהתעניין מאוד בהצעותיי ואמר שיעביר אותן הלאה), שלחתי הצעות למשרד התחבורה וחברות האוטובוסים (באחת מהן אמרו לי שיזמנו אותי לפגישה), וכלום לא זז. את החברות אני מאשים (אין להן אינטרס לחשיבה ארוכת-טווח), ממשרד התחבורה אני לא מצפה לכלום, אבל אפילו את העיריה זה לא מעניין. במשך שנתיים פלוס אין בעיר תחנה מרכזית והאוטובוסים אוספים אנשים מתחנה זמנית על הרחוב - זו אולי העדות הטובה ביותר ליחס שמוקדש לנושא התח"צ בעיר. ולעניין הצעתך: באופן עקרוני יש בה משהו, אבל להעלות אותה לפסים מעשיים זה קשה. קח למשל קו מערד למצדה (הסוללה) - רעיון טוב שיועיל למי שרוצה לסייר בנחל צאלים וכמובן במצדה עצמה, אבל גם אם נוציא אוטובוס אחד ביום רוב הסיכויים שהוא יהיה ריק, וקו כזה בכלל לא מתקרב להצדקה כלכלית. כנ"ל קו מערד לדימונה דרך מישור רותם (יותר מהר ליסוע דרך כביש 80). הדבר היחיד שכן הגיוני זה קו מערד למחנות הצבאיים באזור תל-ערד, שישרת גם את התל עצמו, ואולי אפילו כדאי להאריך אותו ליער יתיר.
כמה תגובות:
1. עד שינסו לא יידעו. בעונה שיש הקרנה של החזיון האורקולי חבל שאין תח"צ עד לחזיון. לא חייבים ישר לשים אוטובוס. אפשר בהתחלה רכב יותר קטן. אפשר גם לעשות הזמנת מקומות מראש. אבל אם לא מנסים לא יודעים. תח"צ לחזיון גם תפתור בעיה לאלה שמעוניינים אחרי החזיון לעלות למצדה ולרדת אחר כך בשביל הנחש. 2. קו מערד לדימונה נכון שלא יהיו עליו הרבה נוסעים אבל את כל מטיילי נחל אבוב ודומיו דרומה הוא יכול לשרת נהדר. בטיולים שאני עושה שם אני לוקח מונית. בעשרים שקל הם עושים הקפצות. פתרון נוח ולא נורא כלכלית.
 
כמה תגובות:
1. עד שינסו לא יידעו. בעונה שיש הקרנה של החזיון האורקולי חבל שאין תח"צ עד לחזיון. לא חייבים ישר לשים אוטובוס. אפשר בהתחלה רכב יותר קטן. אפשר גם לעשות הזמנת מקומות מראש. אבל אם לא מנסים לא יודעים. תח"צ לחזיון גם תפתור בעיה לאלה שמעוניינים אחרי החזיון לעלות למצדה ולרדת אחר כך בשביל הנחש. 2. קו מערד לדימונה נכון שלא יהיו עליו הרבה נוסעים אבל את כל מטיילי נחל אבוב ודומיו דרומה הוא יכול לשרת נהדר. בטיולים שאני עושה שם אני לוקח מונית. בעשרים שקל הם עושים הקפצות. פתרון נוח ולא נורא כלכלית.
לגבי דימונה
"כל מטיילי נחל אבוב" - בכמה אנשים מדובר? הם אתה מציע לפתוח קו סדיר בשביל 2-3 נוסעים ביום (בממוצע), כאשר המסלול הארוך שלו (ביחס לכביש 80) עשוי לעלות לחברה בכמות זהה של נוסעים מערד לדימונה? אני לא בטוח שזה כדאי, במיוחד אם מתחשבים בזה שהתיירות היא עונתית. מהבחינה הזו הרעיון לקו למצדה נשמעת הרבה יותר הגיונית וכדאית, או לפחות ראויה לפיילוט.
 
לגבי דימונה
"כל מטיילי נחל אבוב" - בכמה אנשים מדובר? הם אתה מציע לפתוח קו סדיר בשביל 2-3 נוסעים ביום (בממוצע), כאשר המסלול הארוך שלו (ביחס לכביש 80) עשוי לעלות לחברה בכמות זהה של נוסעים מערד לדימונה? אני לא בטוח שזה כדאי, במיוחד אם מתחשבים בזה שהתיירות היא עונתית. מהבחינה הזו הרעיון לקו למצדה נשמעת הרבה יותר הגיונית וכדאית, או לפחות ראויה לפיילוט.
קווי מטיילים
לדעתי רעיון מאד ראוי, אבל כדי שיצליח הוא צריך להתאים לעונה. כלומר - הפעלת הקו לא כקו סדיר אלא בחגים (סוכות, חנוכה ופסח) ובימי שישי. אם הייתה אפשרות לתחבורה ציבורית בשבת, כמובן גם ביום זה. בנוסף, הקו יופעל פעמיים - שלוש בלבד ביום (בוקר, צהריים ואחה"צ).
 
קווי מטיילים
לדעתי רעיון מאד ראוי, אבל כדי שיצליח הוא צריך להתאים לעונה. כלומר - הפעלת הקו לא כקו סדיר אלא בחגים (סוכות, חנוכה ופסח) ובימי שישי. אם הייתה אפשרות לתחבורה ציבורית בשבת, כמובן גם ביום זה. בנוסף, הקו יופעל פעמיים - שלוש בלבד ביום (בוקר, צהריים ואחה"צ).
לגבי זה שהרעיון ראוי אין ספק
ראה תגובתי לגבי הקו למצדה - אכן קו הגיוני לפחות כקו עונתי. גם שירות לתל-ערד כחלק מקו סדיר זה רעיון יותר מראוי. הבעיה היא שלא תמיד מגובר במשהו כל-כך ממוקד. בשביל נחל אבוב, למשל, צריך שני קווים: קו למנחת ערד בתחילת המסלול וקו לכביש 358 במוצא הנחל. במציאות כזו, גם אם נגביל את הקו לשתי נסיעות ביום וגם זה רק בתקופות הרלוונטים (חגים, קיץ, סופ"ש), ספק רב אם יהיו מספיק נוסעים (אפילו למיניבוס). דוגמא ממקום אחר: קו שיורד משדה-בוקר לשער התחתון של עין-עבדת: הגיוני אבל לא בהכרח ישים (ולא רק בגלל אופי הדרך). אם אפשר לספק שירות נוח למטיילים כמובן שצריך לעשות את זה, אבל אין טעם שיהיו כל-כך הרבה נסיעות ריקות.
 
לגבי זה שהרעיון ראוי אין ספק
ראה תגובתי לגבי הקו למצדה - אכן קו הגיוני לפחות כקו עונתי. גם שירות לתל-ערד כחלק מקו סדיר זה רעיון יותר מראוי. הבעיה היא שלא תמיד מגובר במשהו כל-כך ממוקד. בשביל נחל אבוב, למשל, צריך שני קווים: קו למנחת ערד בתחילת המסלול וקו לכביש 358 במוצא הנחל. במציאות כזו, גם אם נגביל את הקו לשתי נסיעות ביום וגם זה רק בתקופות הרלוונטים (חגים, קיץ, סופ"ש), ספק רב אם יהיו מספיק נוסעים (אפילו למיניבוס). דוגמא ממקום אחר: קו שיורד משדה-בוקר לשער התחתון של עין-עבדת: הגיוני אבל לא בהכרח ישים (ולא רק בגלל אופי הדרך). אם אפשר לספק שירות נוח למטיילים כמובן שצריך לעשות את זה, אבל אין טעם שיהיו כל-כך הרבה נסיעות ריקות.
בכל אופן מעודד לראות שאני לא היחידי שחושב על
זה. אם עמית מהשרון ואתה חשבתם על הכיוון זה כבר מראה שיש מקום לחשוב על זה. אגב יש תח"צ בכביש מעלה עקרבים הישן ואיזור ההר החלק?
 
בכל אופן מעודד לראות שאני לא היחידי שחושב על
זה. אם עמית מהשרון ואתה חשבתם על הכיוון זה כבר מראה שיש מקום לחשוב על זה. אגב יש תח"צ בכביש מעלה עקרבים הישן ואיזור ההר החלק?
אין שם תח"צ
לגבי מעלה עקרבים, אני יודע שנהגי אוטובוס רבים (גם המיומנים שבהם) פשוט מסרבים לעלות או לרדת בו בגלל הפיתולים. האמת היא שגם בפרייבט זה די מפחיד.
 

olli3

New member
מנהל
אין שם תח"צ
לגבי מעלה עקרבים, אני יודע שנהגי אוטובוס רבים (גם המיומנים שבהם) פשוט מסרבים לעלות או לרדת בו בגלל הפיתולים. האמת היא שגם בפרייבט זה די מפחיד.
בכניסה לכביש יש תמרורים האוסרים על נסיעה בו
משנת 1967 הכביש לא נמצא באחריות אף רשות כולל מע"צ. המצב של הכביש הזה גרוע בטירוף, אין בו מעקות בטיחות כאשר תהום נמצאת בקצהו של הכביש. לפני כמה שנים הציבו בכניסה לכביש תמרורי אין כניסה לכל כלי הרכב. מה שאומר שאין מצב שיהיה לשם תח"צ. נהגתי בכביש הזה לפני 5 שנים, יש בו כמה קטעים מאד מאד מסוכנים, היו מקומות שנסעתי על 10 קמ"ש ואף פחות, עם ברקס והילוך ראשון בלי קלאצ'. גם כח בלמים וגם כוח מנוע לבלימה. הכביש הזה פשוט נוראי, אין לי מילים אחרות לתאר אותו.
 

Mister Eli

New member
בכניסה לכביש יש תמרורים האוסרים על נסיעה בו
משנת 1967 הכביש לא נמצא באחריות אף רשות כולל מע"צ. המצב של הכביש הזה גרוע בטירוף, אין בו מעקות בטיחות כאשר תהום נמצאת בקצהו של הכביש. לפני כמה שנים הציבו בכניסה לכביש תמרורי אין כניסה לכל כלי הרכב. מה שאומר שאין מצב שיהיה לשם תח"צ. נהגתי בכביש הזה לפני 5 שנים, יש בו כמה קטעים מאד מאד מסוכנים, היו מקומות שנסעתי על 10 קמ"ש ואף פחות, עם ברקס והילוך ראשון בלי קלאצ'. גם כח בלמים וגם כוח מנוע לבלימה. הכביש הזה פשוט נוראי, אין לי מילים אחרות לתאר אותו.
מה שכן זה אחד הכבישים היפים ביותר שנסעתי
בהם עד כה. כל פעם שאני יורד לאילת אני יורד דרך הכביש הזה. כביש מפותל, מסוכן, עם הרבה "חורים" באמצע אבל בהחלט יפהפה. יום אחד ירדנו ועלינו בלילה בכביש הזה, חוויה נהדרת מומלץ בחום לכל המשוגעים שביננו. לגבי התהום, הציבו שם סלעים ענקיים אשר כביכול אמורים למנוע נפילה. בסוף הירידות של הכביש יש תל חורבות שהוא מוקד צילומים פה לכל המשפחה לדעתי. ואז בסוף הכביש יוצאים בעיר אובות ממש ליד חצבה.
 
מה שכן זה אחד הכבישים היפים ביותר שנסעתי
בהם עד כה. כל פעם שאני יורד לאילת אני יורד דרך הכביש הזה. כביש מפותל, מסוכן, עם הרבה "חורים" באמצע אבל בהחלט יפהפה. יום אחד ירדנו ועלינו בלילה בכביש הזה, חוויה נהדרת מומלץ בחום לכל המשוגעים שביננו. לגבי התהום, הציבו שם סלעים ענקיים אשר כביכול אמורים למנוע נפילה. בסוף הירידות של הכביש יש תל חורבות שהוא מוקד צילומים פה לכל המשפחה לדעתי. ואז בסוף הכביש יוצאים בעיר אובות ממש ליד חצבה.
כביש 227 (?)
למה אף אחד לא מוכן לקחת עליו אחריות? זה כביש היסטורי וכולם יודעים שלמרות השלטים כולם נוסעים שם!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה