הבינתחומי לעומת אוניברסיטה

lalmar

New member
הבינתחומי לעומת אוניברסיטה

היי לכולם, אני ממש צריכה עזרה כי מסתבר שפספסתי את היום הפתוח בבינתחומי ואין לי מושג בכל הקטע הזה של מכללות לעומת אוניברסיטאות... אני יודעת שתואר מאוניברסיטה נחשב יותר אבל כשקוראים פרטים על התואר בבינתחומי זה ממש מושך! נראה מאד מעניין עם הרבה אפשרויות לעבודה מעשית וגם סימסטר בארה"ב וביקור במע' הפוליטית שם... אני ממש בהתלבטות! מה גם שממש לא בא לי לעבור לי-ם עכשיו והרצליה מאד קרובה למקום מגורים הנוכחי שלי... אם ההתלבטות היא בין הבינתחומי לת"א מה אתם ממליצים??? הזמן לבחור הולך ואוזל ואני אבודה...תודה רבה מראש על העזרה!!
 

idc

New member
המרכז הבינתחומי הרצליה

שלום, יום פתוח נוסף לתואר ראשון יתקיים במרכז הבינתחומי הרצליה ב-16.5, אבל אני מזמינה אותך להגיע למרכז הבינתחומי הרצליה עוד קודם. תוכלי לקבוע פגישה במדור הרישום: טלפון: 09-9527200 פקס: 09-9567392 דוא"ל: [email protected] ולדבר עם סטודנטים במרכז (את מוזמנת ליצור איתי קשר מראש: [email protected] ) בהצלחה! יעל
 

oritzabar

New member
רק הבינתחומי!

אהלן, אני עתידה לסיים השנה תואר בממשל, נזכרתי שגם לי הייתה התלבטות אם ללמוד בבינתחומי או באוניברסיטה העברית והיום אני ממש לא מבינה מה התלבטתי... דבר ראשון בין כל השביתות שהיו באוניברסיטאות בשנתיים האחרונות (ובטח עוד יהיו...) יוצא שאני מסיימת את התואר לפני חברים שלי באוניברסיטה ומבלי שעשיתי המון השלמות על חשבון חופשת הקיץ וזה עוד לפני שאמרתי משהו על הרמה שהיא ללא ספק הגבוהה בארץ ומקדימה בהרבה את הרמה בחוגי מדע המדינה באוניברסיטה שנמצאים על סף קריסה... דבר שני, בבינתחומי יש את המרצים הכי טובים וזו באמת זכות גדולה למוד מהם חוצמזה יש אפשרות להתנסות מעשית. אני למשל התנדבתי שנתיים בכנס הרצליה ולמדתי המון וחברים שלי נסעו בקיץ לסמסטר בארה"ב וכמובן שבגלל שזה מוסד אקדמאי קטן יחסית יש יותר יחס אישי ואוזן קשבת שעבורי זה גם היה שיקול מקווה שעזרתי... בכל מקרה שיהיה בהצלחה!
 

Schellingrocks

New member
דעה אחרת

מאוד תלוי למה את מכוומת בהמשך, כלומר, מה ברצונך לעשות עם התואר. אם ברצונך להמשיך בכוון אקדמי יותר, לימודים באוניברסיטה בהחלט עדיפים שכן לאוניברסיטאות המחקר יש דירוג גבוה והכרה משמעותית יותר בחו"ל. חשוב גם אם יש תחום ספציפי שמענין אותך יותר מאחרים, כך למשל לימודי היחסים הבינ"ל מפותחים יותר באוניברסיטה העברית מאשר באלטרנטיבות. כמו כן בכל אוניברסיטה קיימת אפשרות טובה יותר להתמחות אזורית-חוגי מזרח תיכון, מזרח אסיה וכו', בעוד שבמכללות תחום הלימודים מוגדר ומוגבל יותר (כולל בבין-תחומי). לטעמי ההודעה האחרונה מביעה זלזול בלתי מוצדק ברמת האוניברסיטאות, שהיא, למרות הכל מצויינת בתחום מדעי המדינה. לגבי מקום המחיה, זוהי כמובן החלטה אישית וחשובה. בהצלחה!
 

lalmar

New member
תודה על התגובה, ומה התוכניות להמשך?

אין לי ספק שהבינתחומי זה מקום מצויין והוא גם נשמע מלא בהתנסויות מעשיות שזה מאד חשוב... מה באמת התוכניות שלך להמשך? תואר שני או עבודה? את חושבת שיש יתרון או חיסרון כשתבואי לראיונות עבודה וכאלה עם תואר מהבינתחומי?
 

zulaking

New member
זה רק עוזר

אני סטודנט לממשל ורק העובדה שאני מציג את עצמי כסטודנט של הבינתחומי ,עוד לפני שבכלל מדברים על מי למה וכמה - היא זו שפותחת לי את כל הדלתות שאני צריך. ואני רק בשנה א', באמצע. אני כבר עובד על פרוייקטים עם שני ח"כים... שניים..... יותר מזה..?
 
למעלה