הבן בן 21 ...ויש לו טענות.... שלא חשפנו

משתדלים ליהיות יותר טובים

מההורים שלנו. כלומר, לתקן את מה שהרגשנו שאנחנו לא קיבלנו בו תמיכה וזה מה שניסיתי לומר לו (אבל נראה לי שהוא לא שמע) שהוא יוכל לתקן ולעשות טוב יותר עם הילדים שלו. אני לא יכולה להחזיר את הזמן לאחור...
 
נראה שיש פה אי הבנה....

יש לו מוסר עבודה גבוה. הוא מקדיש ללימודים הרבה יותר מבשנה א' והוא בהחלט התבגר.
&nbsp
אין שום צורך להעיר לו את מה שציינת מפני שהשאיפות שלו הרבה יותר גבוהות מסתם לשים אוכל על השולחן.
&nbsp
הוא מחפש את מי להאשים. סבבה. הבנתי. אנסה לא להתרגש יותר מידי ומצד שני להשתפר ככל שאמצא לנכון כי תמיד אפשר להשתפר. תודה לך:)
 
לא!,הוא התכוון שכדי לפצות על

מה שלא לימדנו אותו או לא השקענו בו מבחינת שיחות ודיונים ירח כל כך הרבה זמן ושבשביל זה "צריך לא לעבוד". בינינו אני והוא ואתה וכולנו יודעים שמי שמעוניין ומתעניין במשהו מוצא זמן. זה סתם משהו שהוא זרק כדי להבהיר נקודה. הוא לא ילד שלא עובד!!
&nbsp
ואם הוא הצליח לשנן אוצר מילים מרשים שהביא אותו לציון כ"כ גבוה בפסיכומטרי הוא יכול באותו אופן לשנן כל דבר שיחליט עליו.
&nbsp
אבל צריך להאשים אותנו במשהו אז הוא מצא משהו...
 
כמובן!! זה לא רק הוא, אגב

מסתבר, שאני לוקחת יותר מידי ללב כל דבר. מנסה להתנער מזה להפעיל הגיון. המוח מבין הרגש לא מפנים.
&nbsp
תודה
 
הבן בן 21 ...ויש לו טענות.... שלא חשפנו

אותו לחדשות ולאקטואליה. הסברים כמו... אתה יכול עכשיו, שום דבר לא עוצר בעדך, לא חשבנו שחדשות על אלימות, טירור ורצח זה משהו שמתאים לכם לשמוע...

הוא ממש כועס. מרגיש שהוא חא יודעת מספיק וזה,בא לידי ביטוי במשחקי טריוויה עם חברים בשאלות למשל כמו מי היה ראש הממשלה החמישי של מדינת ישראל ועוד כל מיני (הוא לא זוכר לתת דןגמאות) זה עולה מידי פעם וממש חורה לו.

האמת היא שאקטואליה אף פעם לא עניינה אותנו יותר מידי. אין לי מושג מי היה ראש הממשלה השלישי או החמישי של ישראל ומעולם לא דיברנו...אולי אם היו לעו פחות מריבות על שעת שינה, דחיינות של שיעורים ובקשות חוזרות ונשנות על דברים שגרתיים היינו מוצאים את הזמן להבין שאולי אנחנו מפספסים משהו בעניין הזה. מצד שני הגדולה לא מתלוננת על זה והקטנה לא מתעניינת בזה.

ספרים מעולם לא עניינו אותו ולי נראה שזה ממש נוח להאשים את ההורים בכל מיני חסכים. אף אחד לא מושלם. עשיתי כמיטב יכולתי ויש דברים שאנחנו כן מנסים להנחיל כמו זהירות ועירנות לסכנות כאלה ואחרות.

מה הבעיה להשלים את החסר?

לטענתו צריך להפסיק לעבוד וללמוד כדי להשלים את החסך הנורא.

פרופורציות? תודה
 

mykal

New member
הפרופורציה היחידה

שאני מוכנה להציע לך, זה לא לקחת ללב טענות.
את האמא שרצית הטוב לילדיך, פעלת בהתאם להבנתך, ולשיקוליך.
הוא כבר אדם בוגר---אין בעיה להשלים, או לותר, החלטה שלו.
אין אדם בעולם שיודע הכל.ומה שלא למד עד היום יכול להלמד.
לא פרופורציונלי בעיני --ובכלל לא ברור לי למה השיח ביניכם
אלה הטענות של ילדיך כלפי ההורים.
לא חושבת שזה שיח מקדם, בריא ומועיל.

תהיי שמחה במה שכן נתת. הכל בסדר.
 
תודה יקירה


 
לא קשור אליכם.

אם הוא רוצה להאשים מישהו, שיאשים את מערכת החינוך.
אני התחלתי לקרוא עיתונים בסביבות כיתה ח'-ט' - פשוט היה לנו שיעור כזה בבית הספר.
וגם מה זאת התחרותיות הזאת? למי אכפת אם הוא מפסיד במשחק טריוויה? למה זה כל כך חשוב לו?
בכל אופן, אם הוא באמת מתעניין ויתחיל לקרוא עכשיו עיתונים הוא ישלים את החסר (כותבים שם גם על העבר). אבל לא ברור לי בכלל שהוא באמת מתעניין, אם הטיעון שלו הוא שהוא מפסיד במשחקי טריוויה. בכל מקרה, גם לשחק טריוויה ולפתור תשבצים יכול לעזור לו להשלים את החסר, בין אם באמצעות השאלות והתשובות, ובין אם במתן כיוונים למה כדאי לו ללמוד (נניח את רשימת ראשי הממשלה אם זה מה שחשוב לו...).
 
הוא צודק ולא צודק

נכון שאפשר להאשים את ההורים. גם נכון שאפשר לגייס כוחות ולהשלים ובתור אחר שלא קרא ספר מימיו (כמעט) הוא הצליח במבחן הפסיכומטרי מעל ומעבר למצופה. כלומר. אם הוא רוצה הוא יכול..אבל הוא מצא משהו שמכאיב לאמא וגם העמיד אותו במערומיו מול החברים אז זה כואב.
&nbsp
אתמול הוא נתן דוגמא איך אפשר להשחיל כמעט בכל שיחה משהו שקשור לעולם הרחב. משהו מעבר למעגל הקטן הורה ילד לימודים והוא צודק שזה לא התקיים אצלינו.
&nbsp
היינו עייפים מאוד השקענו בהם המון כי שניהם היו ילדים מאוד תובעניים. היו גם בעיות של ויסות רגשי וגבולות ומשחקי כח (שלמעשה נמשכים בקטנה איתו גם היום כי מה זה אם לא משחק כח עכשיו)... ואולי אם היה צריך לריב פחות שיעשה שיעורים בזמן ולא ימשוך שעות אולי הראש היה מתפנה גם לדברים אחרים. אולי.
&nbsp
מצד שני. הקטנה גדלה באוירה שונה אבל גם היא לא מראה התעניינות בשום דבר חוץ מהאינסטגראם. ואולי זו קריאת השכמה לשים לב אליה בעניין הזה וליהיות מודעים לזה. עדיין חייבת ליהיות כנה ולומר שזה לא בראש מעיניי. זה יהיה לא הוגן לומר שזה נמצא אצלי בעדיפות ראשונה.
 
אפשר להגיד את זה על כל דבר. אם הוא היה

רוצה לדעת על דגים, הוא יכול היה להראות איך אפשר להשחיל פריט אינפורמציה על דגים לכל שיחה. או על אופנה. או על מערכת המשפט. וכו' וכו'. זה חסר הגיון, ואל תתני לו לעשות לך רגשות אשם על משהו שהוא בעיקר יכול להאשים את עצמו בו (או, שוב, את מערכת החינוך). התפקיד שלך הוא לא להקנות לו ידע כללי או ידע ספציפי בתחום כלשהו. מקסימום התפקיד הוא לדאוג שהוא יצליח ללמוד לקרוא. מכאן, מה שהוא מחליט לקרוא וללמוד תלוי בו.
 
נכון. אבל ערכים זה מתפקידנו

ללמד ולדעת מה קורה מסביבנו זה חלק מהענין מצד שני כשאני מעירה היום משהו שכקשור דווקא בהתנהלות נכונה בחיים למשל... לתייק את הניירת.שלו לדעת כל דבר אחפה הוא נמצא כך שתוכל לשלוף מסמך בשניות. הוא מזלזל בזה ומנפנף.
&nbsp
נו...נפנוף נעים. המציאות תלמד אותו.
&nbsp
צודקת. מה שלא לימדו ההורים שילמד לבד. בדיוק כמו שהוא הצליח בפסיכומטרי ולא בזכותי!!
 
אני חושבת שזה תפס אותו בהפתעה

עם החברים אבל כמו שאמרתי. אין לו בעיה לתפוס נושא ולחרוש עליו הרי זה לא שדרוש ידע מאוד מעמיק.
&nbsp
אגב, כחלק מהתמצאות כשבודקים אדם שואלים אותו למשל ...מי שר הבטחון עכשיו... עשו את זה לבעלי כשהוא אושפז אחרי לבנון....הוא לא זכר לענות. זה מצביע על ניתוק מסויים....אבל זה כבר נושא אחר.
 
אני חושבת שזה תפס אותו בהפתעה

עם החברים אבל כמו שאמרתי. אין לו בעיה לתפוס נושא ולחרוש עליו הרי זה לא שדרוש ידע מאוד מעמיק.
&nbsp
אגב, כחלק מהתמצאות כשבודקים אדם שואלים אותו למשל ...מי שר הבטחון עכשיו... עשו את זה לבעלי כשהוא אושפז אחרי לבנון....הוא לא זכר לענות. זה מצביע על ניתוק מסויים....אבל זה כבר נושא אחר.
 
למעלה