הבן משאיר אחריו חדר מבולגן מאוד - לסדר?

הבן משאיר אחריו חדר מבולגן מאוד - לסדר?

בני לא חייל עדיין, אך מתנדב בשנת שירות, כך שזה הפורום הכי מתאים לשאול את השאלה -
הבן מגיע הביתה לסופש אחת לשבועיים לרוב. ביום א' עוזב את הבית כשחדרו מבולגן מאוד. מבינה שזו ההזדמנות בשבילו להתפנק ולפרוק עול....
עד עכשיו הייתי מפנקת אותו ומסדרת לו את החדר לפני בואו, אבל האמת שזה מתחיל להעיק עלי. יש עוד ילדים בבית ועבודה לעשות כשאני חוזרת מהעבודה..
אשמח לשמוע דעתכם - האם אני קטנונית? איך זה אצלכם?
 

r i n i

New member
לא קטנונית בכלל - זו שאלה רצינית

ש(כמעט) כולנו מתעסקות בה.
אני תמיד הייתי נשברת ומסדרת אחריהם.
השריטה הפרטית שלי היא המיטה!
אין מצב שמיטה תישאר מבולגנת חצי שעה אחרי שקמו ממנה.
שריטה קטנה, אבל היא שם.
נסי לדבר איתו, להזכיר לו בערב או בבוקר לפני שיוצא לישאיר מסודר.
בכל מקרה, יש לך שובעיים לסדר :)
 

נומלה

New member
השאלה היא למה הרגלת אותו עד הלום

אם עד עכשיו סידרת, החלפת מצעים, ניקית, קיפלת, למה שפתאום הוא יעשה את זה? אם עד עכשיו הרגלת אותו להחליף לעצמו מצעים, להשאיר רצפה נקייה מבגדים, להחזיר צלחות למטבח, מה פתעום שאת תעשי.
לפי התשובה אפשר להגיד משהו. העובדה שהבן הגיע לשנת שרות לא מעידה על כלום ולא צריכה לבשר שינוי. אם את בכל זאת רוצה שינוי, את צריכה לדבר איתו על זה ולרק "לצפות ממנו"
 

niki11111

New member
אני חושבת שאת קטנונית.

אם היה מדובר בילד בתיכון או בילד/נער/גבר שגר אצלך בבית בשגרה הייתי אומרת לך אל תסדרי ואל תגעי בחדר עד שיסדר בעצמו. גם כחינוך וגם כי זה אחריותו של מבוגר.

אבל בחייך, מדובר בחייל שיוצא פעם בשבועיים. יומיים הוא בבית וישן במיטה נורמלית. זה כזה דחוף שהוא יסדר? פעם בשבועיים את נאלצת לסדר את הבלגן שלו והוא שבועיים שלמים עושה שמירות ותורנויות, אוכל אבק ומי יודע איפה הוא מוצב ומה עוד הוא עושה בשביל כולנו. מבחינתי כשהבן חייל יוצא הבייתה בתדירות כזאת, כאן המקום לפנק אותו. וכן כולל לכבס ולסדר. לא הגיוני בעיני שהוא 48 שעות בבית ויצטרך לסדר את החדר.
ואגב, יש עוד ילדים בבית? שהם יסדרו את החדרים שלהם ויעזרו לך בניקיון וגם בן זוגך צריך לקחת חלק ולא רק "לעזור". קשה לי להאמין שלסדר חדר אחד פעם בשבועיים זה הדבר שמעמיס על עבודות הבית.
אני כחיילת (לפני 20 שנה) הייתי מאד נעלבת אם היו דורשים ממני לנקות כשאני באה לסופש פעם בשבועיים.
 

נוסעת27

New member
זה קצת קטנוני

אני מבינה שזה מעצבן אבל זה לא עניין יום יומי, פעם בשבועיים לסדר זה לא כזה עניין. אם זה היה כל יום הייתי לגמרי מבינה אותך.
ואת יכולה כמובן להעיר לו (לא הבנתי, לא עשית את זה עד כה?) ולבקש ממנו שלפחות ישתדל (גם אם לא יהיה מושלם תהיה לך פחות עבודה אח״כ).
ואני אספר לך שאני הייתי ילדה סופר בלגניסטית וההורים שלי רק החריפו את המצב כי כל הזמן סידרו אחרי ולא נתנו לי אפילו שניה להתמודד עם זה לבד. למשל הייתי רואה סרט ואימא שלי הייתה מבקשת ממני לסדר את החדר. הייתי אומרת בסדר- אסדר כשייגמר הסרט. הייתי קמה בסוף הסרט לסדר הייתי מגלה שהיא כבר איבדה סבלנות וסידרה. וחוזר חלילה. מסקנה- אם משהו מפריע לך ואת רוצה לחנך פשוט אל תעשי, או לחילופין תני לו בקצב שלו. אם את מבקשת והוא מסרב, סגרי את הדלת ותשאירי את החדר ככה. אם את לא מסוגלת, שבי לו על הראש שיסדר.
 
לא, את לא קטנונית. חד משמעית. בקשי ממנו

שיתחשב בך מאחר והוא לא בן יחיד ואת אשה עובדת. גם אם לא ביקשת עד עכשו הוא מספיק בוגר להבין שזה מאד מפריע לך.
 

אביב890

New member
הוא עדיין לא חייל ואת בהחלט מוזמנת ויכולה

להכין אותו להיות חייל ושיתחיל ללמוד סדר נקיון ומשמעת עצמית,
כי בצבא הוא יצטרך לנקות ולמרק למסדרים גם את השרותים הפלוגתיים\גדודיים\יחדתיים וכו' וכו'
ואצל הרס"ר אין "אמא תרחמי עלי"...
אלא אם כן את מתכוונת לעשות את זה במקומו גם שם.
 
סגרי את דלת החדר, ואז הבלגן לא יפריע לך בעיניים.

בביקור הבא הוא יבין את הרמז ואולי?...
 

בת האש

New member
למה את דוחפת את האף לענייניו? זה החדר *שלו!*

את לכנסי אליו, אל תגעי בו. למה בכלל את יודעת שהוא מבולגן? אני הייתי כועסת מאוד מהתנהגות כזו.
&nbsp
אני גם נגד העצות של לדבר איתו. זה החדר שלו, ובהנחה שזה לא מפגע היגייני שגורם לעכברים ונמלים להציף את הבית, אין סיבה להתערב בכלל במה שהוא עושה. החדר שלו הוא שלו. הוא זה שיסדר או לא יסדר אותו, הוא זה שנמצא שם.
&nbsp
אין סיבה שהוא יסתדר את החדר מתוף התחשבות בך. תתחשבי את בעצמך, ותסגרי את הדלת. כך לא תדעי אם הוא מסודר או מבולגן. ומה שהבחור יעשה זה עניינו.
 
לא לסדר. מכירה את הנושא מררוב

אני לא מסדרת את החדרים שלהם. בכלל. אף פעם ומעולם לא.
זה מעצבן אבל זה החדר שלהם. הממלכה שלהם וכילדה זה נראה לי מיותר שאמא תסדר לי רק כי היא לא יכולה לחכות.את הזמן דנדרש לי לסדר אז שתסדר. לפיכך, אני לא מסדרת.
 
למעלה