הגדלת נפח אחסון מחשב מרכזי

הגדלת נפח אחסון מחשב מרכזי

שלום, יש לי רעיון למוצר בתחום הזה. רציתי לדעת איך כיום עובדת הגדלת נפח האחסון למחשב מרכזי, ומהן העלויות פחות או יותר. אשמח אם מישהו יוכל לעזור לי, תודה!
 

gadiba

New member
ההגדלת נפח אחסון מחשב מרכזי

לאיזה סוג איכסון אתה מתכוון? זיכרון אימיתי, זיכרון וירטואלי, דיסקים, קלטות?
 
כנס לאתרי

חברות כגון HDS, EMC ו-IBM ע"מ ללמוד על טכנולוגיות האחסון בסביבת המחשב המרכזי.
 
אחסון דיסקים

הי, אני מתכוון בעיקר לאחסון דיסקים עליהם שמור הנפח העיקרי של המידע הארגוני. (לא קלטות לצורכי גיבוי). תודה רבה
 

gadiba

New member
הגדלת נפח איכסון

כאשר רוצים להגדיר את נפח הדיסקים יש לבצע מספר פעולות: 1. הגדלה של נפח הדיסקים המחוברים לבקר. פעולה זאת מתבצעת על ידי טכנאי של החברה המספקת את הבקר (Hitach, IBM, EMC). הטכנאי יתקין את הדיסקים, יפרמט אותם ויתן להם כתובות. המתקן יכול להגדיר את גודל הדיסקים הלוגיים (בין 3GB ל-54GB ואפילו יותר אם משתמשים בבקר המתאים ומערכת ההפעלה המתאימה). 2. הגדרת הדיסקים החדשים ב-IODF. פעולה זו תתבצע על ידי מתכנת מערכות.לפעמים יש צורך להגדיר בקרים לוגיים (Control Unit) נוספים. הכל תלוי בכמה דיסקים מוסיפים, ובצורת החיבור שלהם (ESCON או Ficon). 3. הפעלה ההגדרות החדשות. ישנם מקרים בהם אפשר להפעיל את ההגדרות ללא הורדת המחשב, ומקרים אחרים בהם יש לבצע IML. במקרים מסוימים ההגדרות כבר קיימות.
 
עלויות

תודה רבה. יש לך במקרה מידע לגבי עלויות של התהליך הזה, כתלות בכמות האחסון?
 

gadiba

New member
עלויות

העלויות משתנות כל פעם (לכיוון מטה). יש היום גם אפשרות לדיסקים יותר זולים ויותר איטיים, כך שהכל מאוד נזיל. כמובן שגם מתבצע משא ומתן מול הספק. הרכישה האחרונה שלנו היתה סדר גודל של $60,000 לכ-16TB, אבל היה כלול בקר. מדובר בדיסקים מסוג SATA.
 
למעלה