הגז הישראלי יימכר במצרים במחיר נמוך ב-25% מבישראל

הגז הישראלי יימכר במצרים במחיר נמוך ב-25% מבישראל

אבסורד המתווה: הגז הישראלי יימכר במצרים במחיר נמוך ב-25% מבישראל
http://www.themarker.com/dynamo/1.2709946

יממה לאחר שהממשלה אישרה את מתווה הפשרה מול מונופול הגז, מחלחלת ההכרה בעומק מחדליו. חברת החשמל שיגרה לממשלה מסמך הסתייגות מהמתווה - שלא פורסם, והדירקטוריון יתכנס לדון בנושא

חברת החשמל עשויה לשלם עבור הגז הישראלי שתרכוש ממאגרי תמר ולווייתן מחיר גבוה ב–25% לפחות מזה שישלמו על אותו גז ישראלי במצרים - כך טען אתמול מקור בענף האנרגיה.
הסיבה לכך נעוצה במתווה הפשרה מול מונופול הגז, שאושר שלשום בממשלה. המתווה לא עידכן את חוזה העוגן שחתמה חברת החשמל מול מונופול תמר, אך הממשלה התחייבה בפני המונופול להסיר את המגבלות על יצוא גז זול. זאת, כשמחיר הגז ליצוא צפוי עוד לרדת בעקבות הצלילה הנמשכת במחיר הנפט בעולם.

כך, חברת החשמל הישראלית מחויבת לשלם למונופול תמר - במימון ציבור צרכני החשמל - מחיר גז של 5.65 דולרים ליחידת חום. במקביל חתמו שותפויות הגז על הסכמי עקרונות למכירת גז לחברות האירופיות שמחזיקות במתקני היצוא המושבתים בצפון מצרים - יוניון פנוסה הספרדית־איטלקית ובריטיש גז.
לפי הערכות, כשיחתמו חוזים אלה, המחיר שבו ירכשו החברות הזרות את הגז הישראלי יהיה נמוך מ–5 דולרים ליחידת חום. אם לא די בכך, מחיר הגז בחוזה העוגן של חברת החשמל מוצמד למדד האמריקאי בתוספת 1%, ולכן יאמיר עד 2021 למחיר של 6.53 דולרים ליחידת חום. לעומתו, מחיר הגז בעסקות היצוא מוצמד למחיר הנפט העולמי - שנמצא במגמת ירידה. כלומר, הפער בין המחירים עתיד להתרחב לעשרות אחוזים.
"לפי המתווה שאישרה הממשלה, חברות הגז יוכלו למכור גז ליצוא במחיר נמוך מזה שבו הן נוקבות עבור הלקוחות הישראליים - מבלי שיידרשו לשלם מס מלא - בניגוד לחוק ששינסקי ובניגוד להחלטת הממשלה על היצוא מקיץ 2013. התנאי היחיד שנקבע עבור אישור עסקה כזאת הוא שאם יחתמו בעלי תמר ולווייתן מול לקוח יצוא על חוזה בתנאים עדיפים מאלה שהציעו בישראל - לקוחות מקומיים יוכלו לבקש לעצמם את אותו חוזה, למשך שלוש שנים מיום העסקה. זאת, למעט חברת החשמל - שנעולה בהתקשרות של 15 שנה למונופול תמר."


 
פשוט לא יאומן

אלף עדויות לניהול מושחת ורשלני של המדינה והוא עדין ראש ממשלה...
 

סוהי99

New member
בוז'י הרצוג הוא רועה זונות......

הוא הבוס של חנין וזהבה......
 
למעלה