הגן האנוכי- שאלה על המשכפלות

רץ סביר

New member
הגן האנוכי- שאלה על המשכפלות

שלום לכולם. לאחרונה התחלתי לקרוא את הספר הגן האנכוי בתרגמו לעברית ועלתה לי שאלה:
האם התאוריה של "המשכפלות&quot
כלומר שבערב הרחוק מאוד על פני כדור הארץ החלו להוויצר באופן ספונטני תרקובות אורגניות שעד שנוצר הסוג שמסוגל לשכפל עצמו וכך למעשה החלה האבולוציה) כפי שמציג אותה דוקינס היא באמת התאוריה המקובלת היום בקרב הביולוגים? הם התקיימו ניסויים שתומכים בתאוריה זו?

מעניין כי זו בעצם תאוריה שמתעסקת בהיווצרות החיים ולא רק בהתפתחות החיים.
 

Sophalin

New member
אני לא ממש מכיר את התאוריה המדוברת

אבל אנחנו יודעים על "יצורים חיים" חד תאיים שאינם מסוגלם לשכפל את עצמם.
 

22ק ו ס ם

New member
תאוריית המרק הבראשיתי היא אחת התאוריות

המובילות היום אבל עדיין אין ודאות בעניין. בספרים אחרים שלו הוא מזכיר תאוריות אחרות ואתה צודק שזה לא קשור להתפתחות החיים.
 
בהמשך לדברי 'קוסם',

הקונצנזוס המדעי כיום הוא אכן שבעבר נוצרו באופן ספונטני תרכובות שהצליחו לשכפל את עצמן. יש שני דברים נוספים שכדאי להגיד על זה:
1) יש מחלוקת גדולה בקרב החוקרים בתחום בשאלה מה בדיוק היו התרכובות הללו, וכיצד התבצע תהליך השכפול הראשוני. גישה אחת גורסת שהישות המשתכפלת הראשונההיתה משהו דמוי-גן, ויש הטוענים שמדובר ב-RNA או חומר דומה לו. גישה נגדית גורסת שהישות המשתכפלת הראשונה היתה למעשה "מעגל מטאבולי" - למעשה צבר של ריאקציות כימיות פשוטת יחסית ש"משכפל" את עצמו.המעגלים המטאבוליים הללו נמצאים עד היום בליבו של כל תהליך תאי.
יש עוד כל מיני גישות, רעיונות ומחקרים בנושא. נעשו עד היום אלפי מחקרים בתחום, ויש גם התקדמויות לא מעטות, אבל בינתיים אין תשובה אחת מוסכמת על כולם. (את ה"פירצה" הזו בידע המדעי הקיים מנצלים לעתים בריאתנים כדי לטעון שההיווצרות הספונטאנית הזו לא אפשרית, ושאלוהים היה צריך להיות מעורב בעניין.)
צריך גם לזכור שהמחקר בשאלת מוצא החיים אינו שייך לתחום האבולוציה. נקודת ההתחלה של האבולוציה היא התא החי הראשון. האבולוציה לא עוסקת בשאלה איך הוא נוצר ומנין הוא הגיע.

מה שכן, התיאורים של דוקינס לגבי מוצא החיים נוטה להדגיש את הגישה שהגן היה ראשון, והרבהפחות את תיאוריות ה"מטאבוליות". זו כנראה תולדה של ההתרכזות שלו בגנים.

אם אתה רוצה, לא חסר חומר קריאה בתחום.
 

רץ סביר

New member
תודה לשניכם על התגובה

אני דווקא מעוניין להרחיב את ידעתי בנושא. תוכל להמליץ לי על ספרים נוספים ששווים קריאה? חשבתי לקרוא גם את השען העיוור. אבל הייתי שמח לקרוא גם ספרים שלא נכתבו ע"י דוקינס
 
למעלה