הדגמים של נתיב אקספרס...:

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
יש שני סוגים של איבזורים פנימיים בסקאניות
באחד מהם אכן הפתחים קטנים, למרות שהאוטובוסים תמיד ממוזגים ואין צורך ביותר מכך.
אז בגדולים טרם נסעתי... נסעתי באלה עם הקטנים
כך או כך, אני מסכים שהנסיעה בסקניה עם מרכב "ברק21" עדיפה מן הירדניות. הנהגים גם טוענים, שהם מעדיפים את הישראליות. הן גם מבוקשות ותפוסות, בהשוואה לאלבות.
 

אלון 58

New member
אולי זה קשור לאופן הנהיגה?
אולי לתחזוקה? יכולות להיות סיבות שונות לקפיצת הילוכים. שנה שעברה הייתי נוסע לעתים קרובות בסקניות ולא זכורה לי בעיה של הילוכים לא חלקים. דווקא נסעו טוב. בקשר למרכב, אחד החסרונות הוא לדעתי פתחי מיזוג קטנטנים. בחום הישראלי מורגש חיסרון מה של פתחים גדולים יותר.
כל זה נכון...,
הכל יכול להיות כפי כתבת. גם פתחי האוורור/מזוג קטנים ולא מורגשים,דבר שגם נפוץ בחלק מדגמי האוטובוסים הפרטיים.
 

elitrou

New member
דגמי נתיב אקספרס.
המידיבוס הוא מדגם BMC PROBUS. מדובר בתוצרת תורכית המיובאת לארץ ע"י קבוצת עפיפי. האוטובוס הוא מדגם סקאניה K340EB עם מרכב של מפעל ELBA הירדני. מניין אתה מסיק כי מדובר בדגמים לא מוצלחים?
יש להם לא מעט סקאניות חדשות תוצרת הארגז
האם מדובר באותה שלדה?
 

יובל 1968

New member
דגמי נתיב אקספרס.
המידיבוס הוא מדגם BMC PROBUS. מדובר בתוצרת תורכית המיובאת לארץ ע"י קבוצת עפיפי. האוטובוס הוא מדגם סקאניה K340EB עם מרכב של מפעל ELBA הירדני. מניין אתה מסיק כי מדובר בדגמים לא מוצלחים?
אני לא יודע אם הדגמים מוצלחים או לא
לא מבין בדגמים של אוטובוסים. אני יודע שחלק ניכר מהאוטובוסים של נתיב מאד לא נוחים. הכי גרוע זה אלה עם כסאות נומכים מאד שנסיעה בהם נגמרת עם כאב ברכיים. יש גם כאלה שיש להם מין בליטה בחלק התחתון של הדופן שמשאירה מעט מאד מקום לרגליים.
 
יש מידע נוסף עליהם...?
לא נראה לי שמדובר בדגמים מוצלחים במיוחד,אולי הם היו זולים למדי.
כן
הראשון הוא מידיבוס BMC Probus מתוצרת טורקיה בעל מנוע של קאמינס בתקן יורו 4 ותיב"ה אוטומטית של ZF. השני הוא Scania K340EB עם מרכב ירדני של Elba ותיב"ה של ZF. בגדול שני הדגמים די כבדים וזזים מאוד באיטיות, אבל בנסיעותיי היומיומיות בקו 601 טרם הרגשתי קפיצות בהילוכים. המידיבוס צפוף למדי, בייחוד אם אתה יושב ליד החלון (מאוד לא מומלץ) וגם האלבה לא מאוד מרווחת, למרות שכמו בכל מרכב, יש מושבים מרווחים יותר ופחות. המרכב הירדני מאוד מגוש/ם וכבד, וזה מאוד בולט כשנוסעים באותו מפעיל, עם אותה שילדה שקיבלה מרכב ישראלי ב"הארגז". המרכב הישראלי הרבה יותר קליל והאוטובוס הרבה יותר זריז. בכלל, הנסיעות עם מרכבים ישראלים (ובייחוד הוולבו B10B מארס) בנתיב הרבה יותר מהנות מאשר עם האלבה או ה-BMC.
 

cwen

New member
כן
הראשון הוא מידיבוס BMC Probus מתוצרת טורקיה בעל מנוע של קאמינס בתקן יורו 4 ותיב"ה אוטומטית של ZF. השני הוא Scania K340EB עם מרכב ירדני של Elba ותיב"ה של ZF. בגדול שני הדגמים די כבדים וזזים מאוד באיטיות, אבל בנסיעותיי היומיומיות בקו 601 טרם הרגשתי קפיצות בהילוכים. המידיבוס צפוף למדי, בייחוד אם אתה יושב ליד החלון (מאוד לא מומלץ) וגם האלבה לא מאוד מרווחת, למרות שכמו בכל מרכב, יש מושבים מרווחים יותר ופחות. המרכב הירדני מאוד מגוש/ם וכבד, וזה מאוד בולט כשנוסעים באותו מפעיל, עם אותה שילדה שקיבלה מרכב ישראלי ב"הארגז". המרכב הישראלי הרבה יותר קליל והאוטובוס הרבה יותר זריז. בכלל, הנסיעות עם מרכבים ישראלים (ובייחוד הוולבו B10B מארס) בנתיב הרבה יותר מהנות מאשר עם האלבה או ה-BMC.
נראה שהציבור הרוויח הרבה מכך שהחליפו את אגד
בקו הזה, נכון?
 
נראה שהציבור הרוויח הרבה מכך שהחליפו את אגד
בקו הזה, נכון?
לא ממש. הנסיעות ארוכות בהרבה ממה שהיו באגד
מכמה סיבות: כל האוטובוסים בקווי נתניה בינעירוניים, לעומת אגד שהייתה מפעילה גם אוטובוסים עירוניים. ההבדל בא לידי ביטוי בעיקר בקו 601 המאסף, שהיה הרבה יותר מתאים לאוטובוס עירוני. קו 605 החל לאסוף נוסעים לכיוון ת"א בצומת אכדיה וצומת הסירה, מה שמוסיף המון זמן לנסיעה. וגבנוסף לכל, מכשיר הכירטוס האיטי להחריד והנהגים שנוהגים הרבה יותר לאט מבאגד, הופכים את הנסיעות לארוכות ביותר - לעתים פי 2 ממה שהיה באגד!
 

יובל 1968

New member
לא ממש. הנסיעות ארוכות בהרבה ממה שהיו באגד
מכמה סיבות: כל האוטובוסים בקווי נתניה בינעירוניים, לעומת אגד שהייתה מפעילה גם אוטובוסים עירוניים. ההבדל בא לידי ביטוי בעיקר בקו 601 המאסף, שהיה הרבה יותר מתאים לאוטובוס עירוני. קו 605 החל לאסוף נוסעים לכיוון ת"א בצומת אכדיה וצומת הסירה, מה שמוסיף המון זמן לנסיעה. וגבנוסף לכל, מכשיר הכירטוס האיטי להחריד והנהגים שנוהגים הרבה יותר לאט מבאגד, הופכים את הנסיעות לארוכות ביותר - לעתים פי 2 ממה שהיה באגד!
מכשיר הכרטוס של נתיב אקפרס מסוכן
ויום אחד הוא יהרוג מישהו. הרבה פעמים ראיתי את הנהגים מתעסקים איתו דקות ארוכות תוך כדי נהיגה. את כרטיס הרב קו שלי לוקח למכשיר המחורבן כמה נסיונות להכיר, וזה כשהנהג כבר התחיל בנסיעה ומי שעומד בסביבה צריך להתפלל שלא ידרוס אותו. וזה בלי להזכיר את השיטה המטומטמת של "כרטיסיות" במקום ערך צבור ואת זה שאי אפשר לשלם באזור אחד בכסף שהטענת באזור אחר.
 

cwen

New member
לא ממש. הנסיעות ארוכות בהרבה ממה שהיו באגד
מכמה סיבות: כל האוטובוסים בקווי נתניה בינעירוניים, לעומת אגד שהייתה מפעילה גם אוטובוסים עירוניים. ההבדל בא לידי ביטוי בעיקר בקו 601 המאסף, שהיה הרבה יותר מתאים לאוטובוס עירוני. קו 605 החל לאסוף נוסעים לכיוון ת"א בצומת אכדיה וצומת הסירה, מה שמוסיף המון זמן לנסיעה. וגבנוסף לכל, מכשיר הכירטוס האיטי להחריד והנהגים שנוהגים הרבה יותר לאט מבאגד, הופכים את הנסיעות לארוכות ביותר - לעתים פי 2 ממה שהיה באגד!
הייתי צינית...
אני עד עכשיו לא מבינה מה הטעם לפצל את השירות בתחבורה הציבורית להמון חברות קטנות ופחות מקצועיות מאגד ודן, כשבכל העולם המגמה הפוכה - דווקא לאחד את נותני השירות לחברה אחת גדולה, שיש לה עוצמה כלכלית, אפשרות לרכישת ציוד מתקדם, הרבה נהגים ואפשרות לתכנן פתרונות מקיפים ולא רק את הנישה הקטנה שבה היא קיבלה זיכיון.
 

אוהד11

New member
הייתי צינית...
אני עד עכשיו לא מבינה מה הטעם לפצל את השירות בתחבורה הציבורית להמון חברות קטנות ופחות מקצועיות מאגד ודן, כשבכל העולם המגמה הפוכה - דווקא לאחד את נותני השירות לחברה אחת גדולה, שיש לה עוצמה כלכלית, אפשרות לרכישת ציוד מתקדם, הרבה נהגים ואפשרות לתכנן פתרונות מקיפים ולא רק את הנישה הקטנה שבה היא קיבלה זיכיון.
העיקר שמספר פקידים מבינים כיצד לנהל את העסק
 

scooby5

New member
הייתי צינית...
אני עד עכשיו לא מבינה מה הטעם לפצל את השירות בתחבורה הציבורית להמון חברות קטנות ופחות מקצועיות מאגד ודן, כשבכל העולם המגמה הפוכה - דווקא לאחד את נותני השירות לחברה אחת גדולה, שיש לה עוצמה כלכלית, אפשרות לרכישת ציוד מתקדם, הרבה נהגים ואפשרות לתכנן פתרונות מקיפים ולא רק את הנישה הקטנה שבה היא קיבלה זיכיון.
אצלנו תמיד מגיבים באיחור של שלוש שנים
על דברים שבכל מקום הבינו כבר לפני עשור. זה מה שמיוחד פה... שנה טובה.
 

mister K

New member
הייתי צינית...
אני עד עכשיו לא מבינה מה הטעם לפצל את השירות בתחבורה הציבורית להמון חברות קטנות ופחות מקצועיות מאגד ודן, כשבכל העולם המגמה הפוכה - דווקא לאחד את נותני השירות לחברה אחת גדולה, שיש לה עוצמה כלכלית, אפשרות לרכישת ציוד מתקדם, הרבה נהגים ואפשרות לתכנן פתרונות מקיפים ולא רק את הנישה הקטנה שבה היא קיבלה זיכיון.
פה בארץ תמיד יודעים יותר טוב מכולם...
כל הרפורמה הזאת יצרה בלאגן אחד גדול.
 

אורי404

New member
אצלנו בערד כן...,
לגבי אזורים אחרים,אפשר לשמוע דעות לכאן ולכאן.
בעניין הרפורמה ובעניין קווי נתניה-ת"א
למרות ליקויים שונים יש שיפורים. האזורים בהם נפגע השירות, הם בעיקר אזורים של תחילת הרפורמה, כמו למשל "קווים" בבקעת אונו או "סופרבוס" באזור רמלוד. יש גם ליקויים שונים, כמו חוסר ברשות תחבורה ציבורית, שתפקח על המתרחש. אבל באופן כללי יש שיפורים. גם בדו"חות שונים של משרד התחבורה רואים שיפור וקוראים להמשך רפורמה. על פניו גם "מטרופולין" באזור השרון שפרו. יש ליקויים שונים, אבל באופן כללי המצב לרב טוב יותר. בחלק מסויים פחות טוב. מה יהיה בעוד חודשים, כאשר יחליפו את "אגד"? ימים יגידו. בנוגע לקווי תל אביב-נתניה (עליהם יש התייחסות בשרשור) בהחלפת "נתיב אקספרס" ב"אגד": - קווים חדשים - נפתחו קווים 606 ו-607 ממזרח נתניה לתל אביב וחזרה. נפתח גם קו הלילה 610 וכן קו 613 מבני ברק לנתניה. האחרון, ממה שאני רואה האוטובוסים מלאים. נראה קו מצליח. לא יודע על קו הלילה. - למרות האמור לעיל, נראה שביתר הקווים הקיימים לא ממש נעשו שיפורים. אם נעשו הם מינוריים: למשל קו 650 הישיר מתל אביב לנתניה. עדיין נותר עם נסיעות מעטות ומכיוון נתניה לתל אביב בלבד. כמו כן מאזור צפון נתניה, עין התכלת יש חלופה של קו 602. יותר הגיוני היה לדעתי להפעיל את קו 650, שיתחיל מצפון נתניה, ייכנס לתחנה המרכזית וימשיך ישירות לתל אביב, במקום נסיעה בתוך נתניה. גם קו 600 - עדיין נותר עם נסיעות בשעות מסויימות בלבד. הזמנים השתנו והאזורים בנתניה, בהם הקו נוסע גדלו והתרחבו. האוכלוסייה גדלה באופן משמעותי ולדעתי מוטב שיהיה מענה עבורם בקו, שיפעל במשך כל שעות היום. גם קו 618, לדעתי מוטב היה לשפר אותו. יש קו מבני ברק לנתניה (כאמור 613). כך, מוטב היה לדעתי, שקו 618 ידלג על נסיעה בתוך בני ברק. בלאו הכי בתוך בני ברק אין ממש תחלופת נוסעים. נסעתי בו כמה וכמה פעמים ובבני ברק הוא 'חלף' לו עם נוסעים, שעלו קודם לכן באזור תל השומר ובר אילן. כמו כן עדיין יש תלונת נוסעים על עומס נוסעים בקווים 600 ו-605. כפי, שגם כתבתי לעיל גם דרישה להוספת נסיעות לקו 600. - צי אוטובוסים - בעניין הזה הרוויחו אוטובוסים חדשים, לעומת מה שהיה בימי "אגד". אנדי ציין את הוולוואים B10B "מארסים" לטובה ואני מסכים עמו לחלוטין. הם במצב טוב. טוב בהרבה מאלה של סניף נתניה של "אגד". אותם שנתונים פחות או יותר ושונים. מבפנים אלה של "נתיב אקספרס" נראים טוב יותר. אין את אותם קרקושי מרכב וקרקושים מכיוון המנוע, שיש ב"אגד" ואין עשן שחור גס ועבה, כפי שיש ב"אגד". - כרטוס ה"רב-קו", כאן לדעתי הליקוי הוא, שאין סכום ערך צבור. שלא לאמר, שאין שיתוף עם כל החברות, אלא טעינה בנפרד. - תחנות איסוף והורדה - אנדי ציין, שקו 605 המהיר מכיוון נתניה לכיוון לתל אביב מבצע איסוף במחלף הסירה. תמוה, לנוכח העובדה, שקו 601 כבר לא מבצע איסוף והורדה בכל התחנות לאורך דרך נמיר בתל אביב, אלא אם נעשו שינויים מאז. היה לדעתי הגיוני יותר, שבקו 601 יהיה איסוף והורדה בכל התחנות, כולל אולי גם בתוך נתניה ואילו קו 605, יהיה כבעבר עם תחנת הורדה/איסוף בלבד בהרצליה, בהתאם לכיוון הנסיעה.
 

אלון 58

New member
בעניין הרפורמה ובעניין קווי נתניה-ת"א
למרות ליקויים שונים יש שיפורים. האזורים בהם נפגע השירות, הם בעיקר אזורים של תחילת הרפורמה, כמו למשל "קווים" בבקעת אונו או "סופרבוס" באזור רמלוד. יש גם ליקויים שונים, כמו חוסר ברשות תחבורה ציבורית, שתפקח על המתרחש. אבל באופן כללי יש שיפורים. גם בדו"חות שונים של משרד התחבורה רואים שיפור וקוראים להמשך רפורמה. על פניו גם "מטרופולין" באזור השרון שפרו. יש ליקויים שונים, אבל באופן כללי המצב לרב טוב יותר. בחלק מסויים פחות טוב. מה יהיה בעוד חודשים, כאשר יחליפו את "אגד"? ימים יגידו. בנוגע לקווי תל אביב-נתניה (עליהם יש התייחסות בשרשור) בהחלפת "נתיב אקספרס" ב"אגד": - קווים חדשים - נפתחו קווים 606 ו-607 ממזרח נתניה לתל אביב וחזרה. נפתח גם קו הלילה 610 וכן קו 613 מבני ברק לנתניה. האחרון, ממה שאני רואה האוטובוסים מלאים. נראה קו מצליח. לא יודע על קו הלילה. - למרות האמור לעיל, נראה שביתר הקווים הקיימים לא ממש נעשו שיפורים. אם נעשו הם מינוריים: למשל קו 650 הישיר מתל אביב לנתניה. עדיין נותר עם נסיעות מעטות ומכיוון נתניה לתל אביב בלבד. כמו כן מאזור צפון נתניה, עין התכלת יש חלופה של קו 602. יותר הגיוני היה לדעתי להפעיל את קו 650, שיתחיל מצפון נתניה, ייכנס לתחנה המרכזית וימשיך ישירות לתל אביב, במקום נסיעה בתוך נתניה. גם קו 600 - עדיין נותר עם נסיעות בשעות מסויימות בלבד. הזמנים השתנו והאזורים בנתניה, בהם הקו נוסע גדלו והתרחבו. האוכלוסייה גדלה באופן משמעותי ולדעתי מוטב שיהיה מענה עבורם בקו, שיפעל במשך כל שעות היום. גם קו 618, לדעתי מוטב היה לשפר אותו. יש קו מבני ברק לנתניה (כאמור 613). כך, מוטב היה לדעתי, שקו 618 ידלג על נסיעה בתוך בני ברק. בלאו הכי בתוך בני ברק אין ממש תחלופת נוסעים. נסעתי בו כמה וכמה פעמים ובבני ברק הוא 'חלף' לו עם נוסעים, שעלו קודם לכן באזור תל השומר ובר אילן. כמו כן עדיין יש תלונת נוסעים על עומס נוסעים בקווים 600 ו-605. כפי, שגם כתבתי לעיל גם דרישה להוספת נסיעות לקו 600. - צי אוטובוסים - בעניין הזה הרוויחו אוטובוסים חדשים, לעומת מה שהיה בימי "אגד". אנדי ציין את הוולוואים B10B "מארסים" לטובה ואני מסכים עמו לחלוטין. הם במצב טוב. טוב בהרבה מאלה של סניף נתניה של "אגד". אותם שנתונים פחות או יותר ושונים. מבפנים אלה של "נתיב אקספרס" נראים טוב יותר. אין את אותם קרקושי מרכב וקרקושים מכיוון המנוע, שיש ב"אגד" ואין עשן שחור גס ועבה, כפי שיש ב"אגד". - כרטוס ה"רב-קו", כאן לדעתי הליקוי הוא, שאין סכום ערך צבור. שלא לאמר, שאין שיתוף עם כל החברות, אלא טעינה בנפרד. - תחנות איסוף והורדה - אנדי ציין, שקו 605 המהיר מכיוון נתניה לכיוון לתל אביב מבצע איסוף במחלף הסירה. תמוה, לנוכח העובדה, שקו 601 כבר לא מבצע איסוף והורדה בכל התחנות לאורך דרך נמיר בתל אביב, אלא אם נעשו שינויים מאז. היה לדעתי הגיוני יותר, שבקו 601 יהיה איסוף והורדה בכל התחנות, כולל אולי גם בתוך נתניה ואילו קו 605, יהיה כבעבר עם תחנת הורדה/איסוף בלבד בהרצליה, בהתאם לכיוון הנסיעה.
 

cwen

New member
בעניין הרפורמה ובעניין קווי נתניה-ת"א
למרות ליקויים שונים יש שיפורים. האזורים בהם נפגע השירות, הם בעיקר אזורים של תחילת הרפורמה, כמו למשל "קווים" בבקעת אונו או "סופרבוס" באזור רמלוד. יש גם ליקויים שונים, כמו חוסר ברשות תחבורה ציבורית, שתפקח על המתרחש. אבל באופן כללי יש שיפורים. גם בדו"חות שונים של משרד התחבורה רואים שיפור וקוראים להמשך רפורמה. על פניו גם "מטרופולין" באזור השרון שפרו. יש ליקויים שונים, אבל באופן כללי המצב לרב טוב יותר. בחלק מסויים פחות טוב. מה יהיה בעוד חודשים, כאשר יחליפו את "אגד"? ימים יגידו. בנוגע לקווי תל אביב-נתניה (עליהם יש התייחסות בשרשור) בהחלפת "נתיב אקספרס" ב"אגד": - קווים חדשים - נפתחו קווים 606 ו-607 ממזרח נתניה לתל אביב וחזרה. נפתח גם קו הלילה 610 וכן קו 613 מבני ברק לנתניה. האחרון, ממה שאני רואה האוטובוסים מלאים. נראה קו מצליח. לא יודע על קו הלילה. - למרות האמור לעיל, נראה שביתר הקווים הקיימים לא ממש נעשו שיפורים. אם נעשו הם מינוריים: למשל קו 650 הישיר מתל אביב לנתניה. עדיין נותר עם נסיעות מעטות ומכיוון נתניה לתל אביב בלבד. כמו כן מאזור צפון נתניה, עין התכלת יש חלופה של קו 602. יותר הגיוני היה לדעתי להפעיל את קו 650, שיתחיל מצפון נתניה, ייכנס לתחנה המרכזית וימשיך ישירות לתל אביב, במקום נסיעה בתוך נתניה. גם קו 600 - עדיין נותר עם נסיעות בשעות מסויימות בלבד. הזמנים השתנו והאזורים בנתניה, בהם הקו נוסע גדלו והתרחבו. האוכלוסייה גדלה באופן משמעותי ולדעתי מוטב שיהיה מענה עבורם בקו, שיפעל במשך כל שעות היום. גם קו 618, לדעתי מוטב היה לשפר אותו. יש קו מבני ברק לנתניה (כאמור 613). כך, מוטב היה לדעתי, שקו 618 ידלג על נסיעה בתוך בני ברק. בלאו הכי בתוך בני ברק אין ממש תחלופת נוסעים. נסעתי בו כמה וכמה פעמים ובבני ברק הוא 'חלף' לו עם נוסעים, שעלו קודם לכן באזור תל השומר ובר אילן. כמו כן עדיין יש תלונת נוסעים על עומס נוסעים בקווים 600 ו-605. כפי, שגם כתבתי לעיל גם דרישה להוספת נסיעות לקו 600. - צי אוטובוסים - בעניין הזה הרוויחו אוטובוסים חדשים, לעומת מה שהיה בימי "אגד". אנדי ציין את הוולוואים B10B "מארסים" לטובה ואני מסכים עמו לחלוטין. הם במצב טוב. טוב בהרבה מאלה של סניף נתניה של "אגד". אותם שנתונים פחות או יותר ושונים. מבפנים אלה של "נתיב אקספרס" נראים טוב יותר. אין את אותם קרקושי מרכב וקרקושים מכיוון המנוע, שיש ב"אגד" ואין עשן שחור גס ועבה, כפי שיש ב"אגד". - כרטוס ה"רב-קו", כאן לדעתי הליקוי הוא, שאין סכום ערך צבור. שלא לאמר, שאין שיתוף עם כל החברות, אלא טעינה בנפרד. - תחנות איסוף והורדה - אנדי ציין, שקו 605 המהיר מכיוון נתניה לכיוון לתל אביב מבצע איסוף במחלף הסירה. תמוה, לנוכח העובדה, שקו 601 כבר לא מבצע איסוף והורדה בכל התחנות לאורך דרך נמיר בתל אביב, אלא אם נעשו שינויים מאז. היה לדעתי הגיוני יותר, שבקו 601 יהיה איסוף והורדה בכל התחנות, כולל אולי גם בתוך נתניה ואילו קו 605, יהיה כבעבר עם תחנת הורדה/איסוף בלבד בהרצליה, בהתאם לכיוון הנסיעה.
השאלה אם אי אפשר היה לשפר גם בלי הרפורמה
ז"א, השאלה כמה מהשיפורים הם יוזמה של החברה החדשה וכמה הם יוזמה של משרד התחבורה?
 

אורי404

New member
השאלה אם אי אפשר היה לשפר גם בלי הרפורמה
ז"א, השאלה כמה מהשיפורים הם יוזמה של החברה החדשה וכמה הם יוזמה של משרד התחבורה?
אני חושב, שהאפשרויות העיקריות היו
הלאמת חברות האוטובוסים השונות או פתיחה לחברות שונות. אם זה כבר נעשה פתיחה לחברות חדשות, אופן הביצוע היה צריך להיות שונה. למשל: מכרז ארוך יותר לכיוון העשר שנים. לצד זה פיקוח ואכיפה, לכך שחברה שלא עומדת בתנאי המכרז, תמצא עצמה בחוץ. כמו כן מכרזים על על קו או שני קווים בנפרד ולא אשכול שלם. כך השינוי יהיה מדורג יותר ולא יהיה סיכון לעובדי חברות האוטובוסים השונות. אני בכלל הייתי שמח להלאמה ולמודל דומה באינסנבול למשל. שם על-פניו הכל תקין וציבור הנוסעים נהנים. מצב של שתי חברות פרטיות עיקריות, שהיה בעבר לא היה תקין. כעת סוף-סוף זה משתנה ופחות יש את אותה 'בריונות' בחלק מן המקרים, כפי שזה היה בעבר מן החברות הוותיקות, שכאשר היו דברים שלא התאימו להן אין לא בצעו וציבור הנוסעים היה שבוי. נעשו שיפורים וטוב שכך. לגבי מה, שכתבת האם השיפורים הם מחברת האוטובוסים או ממשרד התחבורה או אולי בכלל מן העירייה - אינני יודע לענות. כוונתי הייתה באופן כללי להשוות בין מה, שאז לכיום. כך או כך, אני אוהב את "אגד". אבל סניף נתניה שלהם היה בעייתי וגם כיום יש עמו בעיות. זה למשל מה, שתיארתי בתחזוקת האוטובוסים או חלק מן הנהגים שם שעשו מה, שבראש שלהם.מן זכר לימי המונופול בעבר. בתוך "אגד" (מכרים, שאני מכיר במציאות. לא במסגרת הפורום) מסכימים עמי על זה. הנהלת "אגד" הייתה צריכה להבין את זה ולעשות סדר בדברים. מוטב מאוחר מאף פעם לא. בנוגע לדברים, שהם בזכות חברות אוטובוסים עצמן, לזכותן ייאמר, שהחברות החדשות היו מבין הראשונות שהפעילו את כרטיס ה"רב-קו". "קווים" היו בין הראשונים אם לא הראשונים, שהפעילו את כרטיס ה"רב-קו".
 

cwen

New member
אני חושב, שהאפשרויות העיקריות היו
הלאמת חברות האוטובוסים השונות או פתיחה לחברות שונות. אם זה כבר נעשה פתיחה לחברות חדשות, אופן הביצוע היה צריך להיות שונה. למשל: מכרז ארוך יותר לכיוון העשר שנים. לצד זה פיקוח ואכיפה, לכך שחברה שלא עומדת בתנאי המכרז, תמצא עצמה בחוץ. כמו כן מכרזים על על קו או שני קווים בנפרד ולא אשכול שלם. כך השינוי יהיה מדורג יותר ולא יהיה סיכון לעובדי חברות האוטובוסים השונות. אני בכלל הייתי שמח להלאמה ולמודל דומה באינסנבול למשל. שם על-פניו הכל תקין וציבור הנוסעים נהנים. מצב של שתי חברות פרטיות עיקריות, שהיה בעבר לא היה תקין. כעת סוף-סוף זה משתנה ופחות יש את אותה 'בריונות' בחלק מן המקרים, כפי שזה היה בעבר מן החברות הוותיקות, שכאשר היו דברים שלא התאימו להן אין לא בצעו וציבור הנוסעים היה שבוי. נעשו שיפורים וטוב שכך. לגבי מה, שכתבת האם השיפורים הם מחברת האוטובוסים או ממשרד התחבורה או אולי בכלל מן העירייה - אינני יודע לענות. כוונתי הייתה באופן כללי להשוות בין מה, שאז לכיום. כך או כך, אני אוהב את "אגד". אבל סניף נתניה שלהם היה בעייתי וגם כיום יש עמו בעיות. זה למשל מה, שתיארתי בתחזוקת האוטובוסים או חלק מן הנהגים שם שעשו מה, שבראש שלהם.מן זכר לימי המונופול בעבר. בתוך "אגד" (מכרים, שאני מכיר במציאות. לא במסגרת הפורום) מסכימים עמי על זה. הנהלת "אגד" הייתה צריכה להבין את זה ולעשות סדר בדברים. מוטב מאוחר מאף פעם לא. בנוגע לדברים, שהם בזכות חברות אוטובוסים עצמן, לזכותן ייאמר, שהחברות החדשות היו מבין הראשונות שהפעילו את כרטיס ה"רב-קו". "קווים" היו בין הראשונים אם לא הראשונים, שהפעילו את כרטיס ה"רב-קו".
ומה כל כך טוב ברב-קו?
הוא לא חוסך לי כסף. הוא לא מאפשר לי עדיין לנסוע נסיעות המשך באותו הכרטיס. הוא כן עלול להתקלקל, ואז יהיה לי בלאגן עד שאקבל אחד חלופי, ובזמן הזה גם אצטרך לשלם מחיר מלא על נסיעה באוטובוס, עד שיתקבל החלופי. אני אפילו לא בטוחה שהוא עוזר לאיכות הסביבה עם כל פתקאות הנייר שאני מקבלת ממנו כל הזמן. והוא פוגע לי אנושות באוסף הכרטיסיות שלי, אבל זה באמת לא קשור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה