הדגמים של נתיב אקספרס...:

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
ומה כל כך טוב ברב-קו?
הוא לא חוסך לי כסף. הוא לא מאפשר לי עדיין לנסוע נסיעות המשך באותו הכרטיס. הוא כן עלול להתקלקל, ואז יהיה לי בלאגן עד שאקבל אחד חלופי, ובזמן הזה גם אצטרך לשלם מחיר מלא על נסיעה באוטובוס, עד שיתקבל החלופי. אני אפילו לא בטוחה שהוא עוזר לאיכות הסביבה עם כל פתקאות הנייר שאני מקבלת ממנו כל הזמן. והוא פוגע לי אנושות באוסף הכרטיסיות שלי, אבל זה באמת לא קשור.
עוד לא הגיעו למצב האידיאלי עם הרב-קו
כאשר הרב-קו יהיה במסלקה משותפת של כל חברות האוטובוסים ביחד עם "רכבת ישראל", תראי כמה הוא טוב. עולים לאוטובוס או לרכבת, מציבים כרטיס ונוסעים. כבר כיום, שהוא לא מגיע לרבע מן הפוטנציאל, הוא עדיף לדעתי על הכרטיסיות, שהיו קודם. ניתן להטעין סכום צבור וכך אין צורך ברכישת כרטיסיה לפי כל קוד וקוד בנפרד. בנוגע לתקלות - יש לי למעלה משנה כרטיס רב-קו והכרטיס עצמו טרם התקלקל לי. התוודאתי לשתי תקלות במכונת הכרטוס, שכתבתי עליהן. ביתר הנסיעות זה עבד חלק. אני באופן אישי יכול לספר לך, שמאז שנכנס ה"רב-קו" ל"דן" עלתה כמות הנסיעות שלי בתוך תל אביב ובפתח תקווה-תל אביב פי כמה וכמה. לפני הרב קו חשבתי פעמים אם לעלות והייתי מעדיף לנסוע ב"אגד", שממילא יש לי כרטיסיות שלהם. עם ה"רב קו" זה השתנה. מאז שהוא משותף עם "קווים" אני גם נוסע עמם, במקום תשלום בנפרד. בנוגע לאיכות הסביבה - את הפתקאות מוטב לזרוק למחזור ולא לפח אשפה רגיל. מה, שלא יהיה אפשר לאמר, שאת הפתיחה עם הכרטיס החברות החדשות (כנראה "קווים") התחילו. למעשה "אגד"באזור אשקלון התחילו, אבל זה הופסק, כך שבמידת מה חברה אחרת התחילה עם זה.
 

אורי404

New member
השאלה אם אי אפשר היה לשפר גם בלי הרפורמה
ז"א, השאלה כמה מהשיפורים הם יוזמה של החברה החדשה וכמה הם יוזמה של משרד התחבורה?
ודבר נוסף, שיש שיפורים
"מטרופולין" בשרון. אני נסעתי רבות בקו 149 בתקופת "דן" ובתקופה האחרונה אני נוסע בו כמעט כל יום. כיום חלק מן השיפורים הם אולי ממשרד התחבורה. למשל מעבר מאוטובוסים ישנים ומתפרקים, שהיו ב"דן" לאוטובוסים חדשים ונעימים לנסיעה ב"מטרופולין". לקראת סוף השירות של "דן" גם נכנסו כל מיני אוטובוסים לשעבר מקווי אריאל-תל אביב. הם בכלל היו במצב על הפנים. במקום זה גם תושבי אריאל זכו לאוטובוסים חדשים מחברת "אפיקים". מה עוד? בעבר בימי "דן" היציאה האחרונה הייתה מתל אביב ב-20:00. בשנה האחרונה זה השתנה ל 20:20 - עדיין שעת יציאה מוקדמת. בלוח הזמנים של "מטרופולין" נסיעות נוספות בשני הכיוונים. האוטובוס הלפני האחרון מתל אביב יוצא בשעה 21:10 נוסע מלא בישיבה לרב. האוטובוס האחרון יוצא ב-21:40 וגם הוא רחוק מלהיות ריק. כמו כן בשעות הבוקר מכיוון כפר סבא לתל אביב נוספו נסיעות, לעומת עומס הנוסעים שהיה בעבר. אז עדיין עומדים, אבל אלה כעשרה נוסעים, לעומת תקופת "דן", שנדחסו בעמידה יותר מעשרים עומדים. אני לא אומר, שכיום בקווי השרון-תל אביב בהפעלת "מטרופולין" הכל מושלם. אבל בהחלט יש גם שיפורים, כמו מה שפירטתי.
 

אלון 58

New member
פה בארץ תמיד יודעים יותר טוב מכולם...
כל הרפורמה הזאת יצרה בלאגן אחד גדול.
עוד פעם "רפורמה"...,
הרי זו מילה המשמשת לבטא שינויים שנעשים לרעת הציבור,בהפוך ממקומות אחרים בעולם,הרי "הראש היהודי ממציא לנו פטנטים".
 

אלון 58

New member
כן
הראשון הוא מידיבוס BMC Probus מתוצרת טורקיה בעל מנוע של קאמינס בתקן יורו 4 ותיב"ה אוטומטית של ZF. השני הוא Scania K340EB עם מרכב ירדני של Elba ותיב"ה של ZF. בגדול שני הדגמים די כבדים וזזים מאוד באיטיות, אבל בנסיעותיי היומיומיות בקו 601 טרם הרגשתי קפיצות בהילוכים. המידיבוס צפוף למדי, בייחוד אם אתה יושב ליד החלון (מאוד לא מומלץ) וגם האלבה לא מאוד מרווחת, למרות שכמו בכל מרכב, יש מושבים מרווחים יותר ופחות. המרכב הירדני מאוד מגוש/ם וכבד, וזה מאוד בולט כשנוסעים באותו מפעיל, עם אותה שילדה שקיבלה מרכב ישראלי ב"הארגז". המרכב הישראלי הרבה יותר קליל והאוטובוס הרבה יותר זריז. בכלל, הנסיעות עם מרכבים ישראלים (ובייחוד הוולבו B10B מארס) בנתיב הרבה יותר מהנות מאשר עם האלבה או ה-BMC.
...,
בקיצור,הציפו אותנו במזבלה מזרח-תיכונית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה