הדגמים של נתיב אקספרס...:

מצב
הנושא נעול.

אלון 58

New member
הדגמים של נתיב אקספרס...:
בחודש שעבר יצא לי לנסוע בקו 601 בין ת"א למתחם הקניות של שפיים/געש ובחזרה.בשני הכיוונים יצא לי לנסוע עם שני דגמים שיש לנתיב-אקספרס,הקצר והארוך,על שניהם ניתן לומר שהם צפופים למדי,הנסיעה בהם לא נעימה,קפיצות בכל מעבר אוטומטי מהילוך להילוך,האם זה מייצג את הדגמים האלה,או שמא זה היה מקרי?
 

אלון 58

New member
הדגמים של נתיב אקספרס...:
בחודש שעבר יצא לי לנסוע בקו 601 בין ת"א למתחם הקניות של שפיים/געש ובחזרה.בשני הכיוונים יצא לי לנסוע עם שני דגמים שיש לנתיב-אקספרס,הקצר והארוך,על שניהם ניתן לומר שהם צפופים למדי,הנסיעה בהם לא נעימה,קפיצות בכל מעבר אוטומטי מהילוך להילוך,האם זה מייצג את הדגמים האלה,או שמא זה היה מקרי?
32-051-68 / נתיב-אקספרס
הדגם הקצר.
 

אלון 58

New member
ומזוית נוספת...!
באוטובוס הראשון,מתמח"ת...,
כששאלתי את הנהג על התעריף,השיב לי שזה 9.80 ₪,שלמתי והוא מסר לי כרטיס שהיה בידו כאילו מוכן,וראו באיזו צורה נמסר לי ובאיזה תעריף. שמתי-לב לזה מאוחר יותר.
 

אוהד11

New member
באוטובוס הראשון,מתמח"ת...,
כששאלתי את הנהג על התעריף,השיב לי שזה 9.80 ₪,שלמתי והוא מסר לי כרטיס שהיה בידו כאילו מוכן,וראו באיזו צורה נמסר לי ובאיזה תעריף. שמתי-לב לזה מאוחר יותר.
גם לואוליה יש כרטוס מוזר בין מודיעין לת"א
בצורה של שני כרטיסים שמוציא הנהג בשני ערכים שונים של מחירים
 

אלון 58

New member
גם לואוליה יש כרטוס מוזר בין מודיעין לת"א
בצורה של שני כרטיסים שמוציא הנהג בשני ערכים שונים של מחירים
נראה לי שכאן מדובר במקרה...
שהיה לו "כרטיס" זמין בידו,ומסר לי אותו כדי לא להדפיס אחר,בלי לחשוב שיש כאן שוני בתעריף ממה שאמר לי. וזה מביא אותי לתהות,מהו תעריף הנסיעה הנכון בקו 601 בין תמח"ת לשפיים? ד"א,בנסיעה חזרה הצהרתי שאני יורד ליד ארלוזורוב בת"א,ועל זה נגבו ממני 9.40 ₪.
 

אלון 58

New member
נראה לי שכאן מדובר במקרה...
שהיה לו "כרטיס" זמין בידו,ומסר לי אותו כדי לא להדפיס אחר,בלי לחשוב שיש כאן שוני בתעריף ממה שאמר לי. וזה מביא אותי לתהות,מהו תעריף הנסיעה הנכון בקו 601 בין תמח"ת לשפיים? ד"א,בנסיעה חזרה הצהרתי שאני יורד ליד ארלוזורוב בת"א,ועל זה נגבו ממני 9.40 ₪.
נ.ב.:זה הכרטיס של החזרה לת"א...,
משפיים ועד דרך נמיר פינת רחוב ארלוזורוב.
 

אלון 58

New member
הדגמים של נתיב אקספרס...:
בחודש שעבר יצא לי לנסוע בקו 601 בין ת"א למתחם הקניות של שפיים/געש ובחזרה.בשני הכיוונים יצא לי לנסוע עם שני דגמים שיש לנתיב-אקספרס,הקצר והארוך,על שניהם ניתן לומר שהם צפופים למדי,הנסיעה בהם לא נעימה,קפיצות בכל מעבר אוטומטי מהילוך להילוך,האם זה מייצג את הדגמים האלה,או שמא זה היה מקרי?
73-818-67 / מטרופולין
הדגם הארוך,עם חזרתי לכיוון תל-אביב.
 

אלון 58

New member
73-818-67 / מטרופולין
הדגם הארוך,עם חזרתי לכיוון תל-אביב.
73-818-67 / נתיב-אקספרס
טעות הקלדה,כנראה עקב הרגל להקליד את מטרופולין באזורנו
.
 

אלון 58

New member
הדגמים של נתיב אקספרס...:
בחודש שעבר יצא לי לנסוע בקו 601 בין ת"א למתחם הקניות של שפיים/געש ובחזרה.בשני הכיוונים יצא לי לנסוע עם שני דגמים שיש לנתיב-אקספרס,הקצר והארוך,על שניהם ניתן לומר שהם צפופים למדי,הנסיעה בהם לא נעימה,קפיצות בכל מעבר אוטומטי מהילוך להילוך,האם זה מייצג את הדגמים האלה,או שמא זה היה מקרי?
יש מידע נוסף עליהם...?
לא נראה לי שמדובר בדגמים מוצלחים במיוחד,אולי הם היו זולים למדי.
 

mister K

New member
יש מידע נוסף עליהם...?
לא נראה לי שמדובר בדגמים מוצלחים במיוחד,אולי הם היו זולים למדי.
דגמי נתיב אקספרס.
המידיבוס הוא מדגם BMC PROBUS. מדובר בתוצרת תורכית המיובאת לארץ ע"י קבוצת עפיפי. האוטובוס הוא מדגם סקאניה K340EB עם מרכב של מפעל ELBA הירדני. מניין אתה מסיק כי מדובר בדגמים לא מוצלחים?
 

אלון 58

New member
דגמי נתיב אקספרס.
המידיבוס הוא מדגם BMC PROBUS. מדובר בתוצרת תורכית המיובאת לארץ ע"י קבוצת עפיפי. האוטובוס הוא מדגם סקאניה K340EB עם מרכב של מפעל ELBA הירדני. מניין אתה מסיק כי מדובר בדגמים לא מוצלחים?
כפי שנכתב לעיל...,
שאלתי אם זה מייצג,שלשניהם היו קפיצות בנסיעה כשהתחלפו ההילוכים,גם בעליה וגם בירידה מהילוך להילוך (האצה והאטה),ושלא לדבר על הצפיפות בין המושבים,שזה כנראה ע"פ הזמנת החברה,או שהם למדו לצופף כך ממטרופולין
. ואם מדובר בשילוב של תוצרת תורכית/ירדנית,אז אני לא מתפלא אם יש כאן אלמנטים של איכות ירודה,בכמה פרמטרים.
 

mister K

New member
כפי שנכתב לעיל...,
שאלתי אם זה מייצג,שלשניהם היו קפיצות בנסיעה כשהתחלפו ההילוכים,גם בעליה וגם בירידה מהילוך להילוך (האצה והאטה),ושלא לדבר על הצפיפות בין המושבים,שזה כנראה ע"פ הזמנת החברה,או שהם למדו לצופף כך ממטרופולין
. ואם מדובר בשילוב של תוצרת תורכית/ירדנית,אז אני לא מתפלא אם יש כאן אלמנטים של איכות ירודה,בכמה פרמטרים.
לעפיפי היה זול יותר לבנות את המרכב בירדן...
מאשר פה בארץ בהארגז או מרכבים. המרכב של ELBA אכן נחות מהמארס והברק 21 מבחינת האיבזור (וגם מאוד מכוער לדעתי), אך זה לא אומר כלום על האיכות שלו. מכיוון שטרם נסעתי באוטובוס הזה אני מנוע מלהביע דעה. צפיפות מושבים זה פרמטר שנבחר על ידי הקונה וקפיצות לא נובעות מהמרכב אלא מהשלדה, שהיא אותה שלדת סקאניה שנפוצה בארץ עם מרכב ברק 21. לגבי ה-BMC, עפיפי הוא היבואן אז מן הסתם הדגם יהיה נפוץ בחברות התח"צ שבבעלותו. זה נכון שבדרך כלל ייצור טורקי נחות מייצור של מדינות מערב אירופה, אך לא מחייב (יש גם לא מעט דגמי מכוניות המיובאים לארץ ומיוצרים בטורקיה). גם בדגם זה עוד לא נסעתי מספיק על מנת להביע דעה מוצקה.
 

אלון 58

New member
לעפיפי היה זול יותר לבנות את המרכב בירדן...
מאשר פה בארץ בהארגז או מרכבים. המרכב של ELBA אכן נחות מהמארס והברק 21 מבחינת האיבזור (וגם מאוד מכוער לדעתי), אך זה לא אומר כלום על האיכות שלו. מכיוון שטרם נסעתי באוטובוס הזה אני מנוע מלהביע דעה. צפיפות מושבים זה פרמטר שנבחר על ידי הקונה וקפיצות לא נובעות מהמרכב אלא מהשלדה, שהיא אותה שלדת סקאניה שנפוצה בארץ עם מרכב ברק 21. לגבי ה-BMC, עפיפי הוא היבואן אז מן הסתם הדגם יהיה נפוץ בחברות התח"צ שבבעלותו. זה נכון שבדרך כלל ייצור טורקי נחות מייצור של מדינות מערב אירופה, אך לא מחייב (יש גם לא מעט דגמי מכוניות המיובאים לארץ ומיוצרים בטורקיה). גם בדגם זה עוד לא נסעתי מספיק על מנת להביע דעה מוצקה.
הקפיצות היו בזמן שהתחלפו ההילוכים...,
איזה קשר יש לזה לשלדה?לא הבנתי. יחד עם זאת זו התרשמות של פעם ראשונה בנסיעה עם שני דגמים אלו,אולי זה לא בהכרח מייצג,אבל מורגש הבדל בין אלו לאלה של "הארגז" או של "מרכבים".
 

אורי404

New member
הקפיצות היו בזמן שהתחלפו ההילוכים...,
איזה קשר יש לזה לשלדה?לא הבנתי. יחד עם זאת זו התרשמות של פעם ראשונה בנסיעה עם שני דגמים אלו,אולי זה לא בהכרח מייצג,אבל מורגש הבדל בין אלו לאלה של "הארגז" או של "מרכבים".
אולי זה קשור לאופן הנהיגה?
אולי לתחזוקה? יכולות להיות סיבות שונות לקפיצת הילוכים. שנה שעברה הייתי נוסע לעתים קרובות בסקניות ולא זכורה לי בעיה של הילוכים לא חלקים. דווקא נסעו טוב. בקשר למרכב, אחד החסרונות הוא לדעתי פתחי מיזוג קטנטנים. בחום הישראלי מורגש חיסרון מה של פתחים גדולים יותר.
 
אולי זה קשור לאופן הנהיגה?
אולי לתחזוקה? יכולות להיות סיבות שונות לקפיצת הילוכים. שנה שעברה הייתי נוסע לעתים קרובות בסקניות ולא זכורה לי בעיה של הילוכים לא חלקים. דווקא נסעו טוב. בקשר למרכב, אחד החסרונות הוא לדעתי פתחי מיזוג קטנטנים. בחום הישראלי מורגש חיסרון מה של פתחים גדולים יותר.
יש שני סוגים של איבזורים פנימיים בסקאניות
באחד מהם אכן הפתחים קטנים, למרות שהאוטובוסים תמיד ממוזגים ואין צורך ביותר מכך.
 

אלון 58

New member
יש שני סוגים של איבזורים פנימיים בסקאניות
באחד מהם אכן הפתחים קטנים, למרות שהאוטובוסים תמיד ממוזגים ואין צורך ביותר מכך.
ועוד איך צריך יותר גדולים...,
גם ככה הפתחים הקטנים כמעט ולא ניתנים לכיוונון,אלא מעט מאד,ולרוב כמעט ולא מרגישים אותם,אם תשוה לפתחי המזוג בדגמי המארס או ברק 21 של מטרופולין ואגד,אז יש הבדל של "שמים וארץ".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה