בעניין הרפורמה ובעניין קווי נתניה-ת"א
למרות ליקויים שונים יש שיפורים. האזורים בהם נפגע השירות, הם בעיקר אזורים של תחילת הרפורמה, כמו למשל "קווים" בבקעת אונו או "סופרבוס" באזור רמלוד. יש גם ליקויים שונים, כמו חוסר ברשות תחבורה ציבורית, שתפקח על המתרחש. אבל באופן כללי יש שיפורים. גם בדו"חות שונים של משרד התחבורה רואים שיפור וקוראים להמשך רפורמה. על פניו גם "מטרופולין" באזור השרון שפרו. יש ליקויים שונים, אבל באופן כללי המצב לרב טוב יותר. בחלק מסויים פחות טוב. מה יהיה בעוד חודשים, כאשר יחליפו את "אגד"? ימים יגידו. בנוגע לקווי תל אביב-נתניה (עליהם יש התייחסות בשרשור) בהחלפת "נתיב אקספרס" ב"אגד": - קווים חדשים - נפתחו קווים 606 ו-607 ממזרח נתניה לתל אביב וחזרה. נפתח גם קו הלילה 610 וכן קו 613 מבני ברק לנתניה. האחרון, ממה שאני רואה האוטובוסים מלאים. נראה קו מצליח. לא יודע על קו הלילה. - למרות האמור לעיל, נראה שביתר הקווים הקיימים לא ממש נעשו שיפורים. אם נעשו הם מינוריים: למשל קו 650 הישיר מתל אביב לנתניה. עדיין נותר עם נסיעות מעטות ומכיוון נתניה לתל אביב בלבד. כמו כן מאזור צפון נתניה, עין התכלת יש חלופה של קו 602. יותר הגיוני היה לדעתי להפעיל את קו 650, שיתחיל מצפון נתניה, ייכנס לתחנה המרכזית וימשיך ישירות לתל אביב, במקום נסיעה בתוך נתניה. גם קו 600 - עדיין נותר עם נסיעות בשעות מסויימות בלבד. הזמנים השתנו והאזורים בנתניה, בהם הקו נוסע גדלו והתרחבו. האוכלוסייה גדלה באופן משמעותי ולדעתי מוטב שיהיה מענה עבורם בקו, שיפעל במשך כל שעות היום. גם קו 618, לדעתי מוטב היה לשפר אותו. יש קו מבני ברק לנתניה (כאמור 613). כך, מוטב היה לדעתי, שקו 618 ידלג על נסיעה בתוך בני ברק. בלאו הכי בתוך בני ברק אין ממש תחלופת נוסעים. נסעתי בו כמה וכמה פעמים ובבני ברק הוא 'חלף' לו עם נוסעים, שעלו קודם לכן באזור תל השומר ובר אילן. כמו כן עדיין יש תלונת נוסעים על עומס נוסעים בקווים 600 ו-605. כפי, שגם כתבתי לעיל גם דרישה להוספת נסיעות לקו 600. - צי אוטובוסים - בעניין הזה הרוויחו אוטובוסים חדשים, לעומת מה שהיה בימי "אגד". אנדי ציין את הוולוואים B10B "מארסים" לטובה ואני מסכים עמו לחלוטין. הם במצב טוב. טוב בהרבה מאלה של סניף נתניה של "אגד". אותם שנתונים פחות או יותר ושונים. מבפנים אלה של "נתיב אקספרס" נראים טוב יותר. אין את אותם קרקושי מרכב וקרקושים מכיוון המנוע, שיש ב"אגד" ואין עשן שחור גס ועבה, כפי שיש ב"אגד". - כרטוס ה"רב-קו", כאן לדעתי הליקוי הוא, שאין סכום ערך צבור. שלא לאמר, שאין שיתוף עם כל החברות, אלא טעינה בנפרד. - תחנות איסוף והורדה - אנדי ציין, שקו 605 המהיר מכיוון נתניה לכיוון לתל אביב מבצע איסוף במחלף הסירה. תמוה, לנוכח העובדה, שקו 601 כבר לא מבצע איסוף והורדה בכל התחנות לאורך דרך נמיר בתל אביב, אלא אם נעשו שינויים מאז. היה לדעתי הגיוני יותר, שבקו 601 יהיה איסוף והורדה בכל התחנות, כולל אולי גם בתוך נתניה ואילו קו 605, יהיה כבעבר עם תחנת הורדה/איסוף בלבד בהרצליה, בהתאם לכיוון הנסיעה.