הדמיון שלי עובד שעות נוספות?????

moshedr

New member
הדמיון שלי עובד שעות נוספות?????

יצא לי לשמוע את אלבום הבכורה של עלמה זהר. יש שם שיר בשם: "אחרי הנפילה", יש לו דמיון רב לשיר: "מה אביא" של אהוד בנאי. מישהו במקרה שם לב לדמיון? יתכן ומדובר בגניבה מוזיקלית, או שהדמיון שלי עובד כאן שעות נוספות???? מה אתם חושבים????
 

sbarakm

New member
דומה? זה אחד לאחד אותו הלחן !

היי, זו פעם ראשונה שלי בפורום הזה (האמת - הגעתי אליו אחרי חיפוש בגוגל של המחרוזת "עלמה זהר אהוד בנאי", כדי לראות אם לאהוד בנאי יש נגיעה בלחן/עיבוד של השיר). שמעתי היום לראשונה את "אחרי הנפילה" של עלמה זהר, והלחן שלו הוא בדיוק אותו הלחן של "מה אביא" (כולל הסלסול !), למעט העובדה שהשיר של עלמה זהר מעט יותר מהיר (וכלי הנגינה שונים). חיפשתי קרדיט בחוברת של הדיסק, ולא מצאתי (למרות שאשתי, שתחיה, אומרת שהיא שמעה באיזשהו מקום שאהוד בנאי "עבר" על הדיסק של עלמה זהר, אבל לא ידעה לספר מה פירוש "עבר"). האם יכול להיות שגם אהוד בנאי וגם עלמה זהר שאבו מאותו המקור? האם לעלמה זהר היתה יד בלחן של השיר המקורי? לצערי הדיסק של אהוד בנאי לא אצלי עכשיו, אז אין לי דרך לבדוק קרדיטים שם... בכל מקרה, בשורה התחתונה (ולעניות דעתי) - מדובר שאותו הלחן בדיוק, בעיבוד שונה. שבת שלום !
 
לא מכירה את השיר של עלמה זהר

אבל לא נראה לי שהיה לה חלק באביא לך . והיא לא מוזכרת בדיסק של אהוד. אבל אני אוכל להיות חכמה יור אולי אחרי שאני אשמע את השיר המדובר
 

יעל1984

New member
גם אני שמעתי את השיר

הרגשתי קצת בקשר ל'אביא לך'. אבל אם לא הייתם אומרים לא הייתי שמה לב. מה שכן, זה נשמע לי ממש דומה ל'אנחת האדמה' שלו. נראה לי שזה סוג של ערבוב בין שני השירים האלה... בנוגע ל'אביא לך'- כשהיא מגיעה ל"לזכור מה רציתי" זה באמת בדיוק כמו "את הדרך אלייך" ב'אביא לך'. אבל הגזמתם כשכתבתם שזה העתק של השיר. זה בכלל לא!
 

יעל1984

New member
בקיצור,

ברור שהייתה כאן השפעה מאהוד בנאי העתקה אין
 
למעלה