"ההם עם המבטא המצחיק"

QueenBabar

New member
"ההם עם המבטא המצחיק"

מכיוון שאחד המאפיינים הבולטים ביותר של הבריטים (לפחות בשבילנו, הישראלים) הוא המבטא המגניב והמוזר שלהם, ומכיוון שלאנשים מסויימים (לא אמרתי שאני ביניהם) יש נטייה להתבלבל בין דוברי האנגלית למיניהם, הנה שאלה שחשבתי עליה: כמה מכם אוהבים חוץ מתוכניות בריטיות, לצפות גם בתכניות אוסטרליות/ניו-זילנדיות/איריות/סקוטיות ובעצם כל תכנית דוברת אנגלית שאינה אמריקאית? ולאלו שאוהבים תוכניות דוברות אשא"מ -אילו למשל? המוח שלי ריק כרגע מתכניות כאלה (אני מצליחה לחשוב רק על "שכנים שכנים" ו"קרוב רחוק" האוסטרליות, שעל שתיהן אני לא מתה) - אבל אשמח לשמוע המלצות.
 

Kettercat

New member
איסטאנדרס נחשב? ../images/Emo8.gif

יש שם בריטים, כמובן.... יש אירים (טום בנקס) ויש סקוטים (טרבור מורגן)... טוב עכשיו ברצינות -- האמת, לא ממש יצא לי לראות הרבה תוכניות אוסטרליות/ניו-זילנדיות/איריות/סקוטיות. לפעמים יוצא לי לראות Neighbours בלילה בשידורים חוזרים של ערוץ 3 אבל לא יותר מכך. למרות שאם יצא לי אי פעם לצפות באיזו תוכנית מסויימת טובה... Bring it on! יש לי אובססיה נוראית עם המבטאים.... גרררר!
 

QueenBabar

New member
לא יודעת...

אבל שמתי לב שאתם מדברים על הסדרה הזו הרבה - מה זה, איפה זה, מתי זה ועד כמה כדאי לי לראות?
בנוגע לתוכניות "עם מבטא מוזר" (נקרא להן ככה), שמתי לב שיש הרבה כאלה בערוץ 10. רובן לצעירים ולא ממש קומדיות כך שאין את ההומור הבריטי המשובח, אבל מה שבא ברוך הבא (לא?). ובאמת גם לי היתה פעם אובססיה נוראית עם המבטאים שלהם למיניהם... היום אני כבר לא אובססיבית, אבל עדיין מתה על כל בריטי מאמי שאני רואה ברחוב (טוב, לא ברחוב, בלונדון. ובאמת היה קשה מאוד להבין מה הם אומרים).
 

Kettercat

New member
איסטאנדרס, בעברית - איכות בשמה המלא

משודרת מידי שני-חמישי ב-21:00 בערוץ BBC Prime (שידורים חוזרים ב-15:00 ביום למחרת, וביום ראשון - 15:10 כל ארבעת הפרקים ברצף של השבוע לפני כן). זוהי סדרת דרמה/אופרת סבון בריטית שרצה כבר כמעט 18 שנה (!!!!) - מ-1985 שמתארת את חייהם של אנשי מזרח לונדון (לכן: איסט-אנד). מומלץ, בהחלט
 

Zygon

New member
אישית אני אוהב את

פארסקייפ שזו סדרה אוסטרלית למהדרין למרות הכוכב האמריקאי שלה ואת "תיקים מהעבר" שזו סדרה קנדית איכותית ויש עוד כמה פה ושם. אבל אין כמו סדרות בריטיות,כל פעם אני מגלה בהם דברים חדשים.
 

Zygon

New member
בעזרת האינטרנט

בגלל התחלתי לשים לב מידי פעם לסדרות אוסטרליות,כמו Water rats או murder call החבר´ה מפארסקייפ דופקים שם הופעות אורח.
 
../images/Emo10.gif קיוויתי שאפשר בטלויזיה

את farscape גיליתי באינטרנט והספקתי כבר להוריד ולראות את העונות הראשונה והשניה ואני מורידה עכשיו את השלישית והרביעית. לפי מה שהבנתי, למרות התכנון שלהם לעשות עונה חמישית הם לא יעשו אותה, אפשר לראות קריאה של כמה חברה באתר schifi לגרום להם בכל זאת לצלם את העונה החמישית. על water rats לא שמעתי, אני אחפש.
 

Zygon

New member
זה משודר מידי פעם

בסטאר וולד ובערוץ 33 .(water rats כמובן).
 

jerri

New member
3 העונות הראשונות שודרו בYTV בלווין

הרביעית בדרך.
 

העצלנית

New member
ממממ כן

ברייקרס (ככה כותבים) סידרה אוסטרלית חמודה לאללה שעכשיו משודרת בערוץ 10 חוץ מזה הייתה תקופה (לפניי בוא הכבלים ולפני שעברתי לפנמייה) שכולם היו רואים השבט (ערוץ 1) סידרה מניו זילנד. אולי אני אזכר בעוד
 

Mycroft

New member
ויש גם את טאגארט,

שזו סדרה בלשית סקוטית שדובר עליה לפני כמה ימים. וחוץ מזה, בתוך אנגליה עצמה המבטאים והשפה שונים: באיסטאנדרס, למשל, משתמשים בביטויים מקוקני, שזו שפת הסלנג הלונדונית. המבטא של אנשים שונים מאזורים שונים הוא גם שונה (כמו המבטא של אנשי יורקשייר בצפון).
 

העצלנית

New member
ספר לי על זה

בחופש הגדול הגיעו כמה חבר´ה מאנגליה להתארח אצלנו ביישוב ליום וחצי ככה. היה נורא נחמד רק שהיו דברים שלקח לנו מלא זמן לפענח. אני גם ככה לא יודעת אנגלית ועוד התארח אצלי זה שמדבר מהר ואף אחד (כולל אחת שחיה בארצות הברית ומכירה בריטים) לא הבין אותו. באיזה מצב הייתי אבל היה משעשע
 
יש גם את....

יש גם את הסדרה הבריטית קצב הלב שמשודת מידי יום ביס פלוס, אלו בריטים שגרים ביורקשיר ויש להם מבטא בריטי כבד. יש את הקומדיה שמדשודרת מידי פעם בבי בי סי פריים מה יגידו השכנים, שהיתה משודרת בעבר גם בערוץ הראשון. קומדיה נוספת נקראת לאחוזה נולדה גם היא מבבי בי סי פריים.
 

delcom

New member
אני לא מתבלבת בין מבטא אוסטרלי

למבטא בריטי. למבטא האוסטרלי סממנים ברורים. אני גם לא זוכרת כרגע סדרה אוסטרלית שאני אוהבת (לא נראה לי שיש). לעומת זאת - מבטאים סקוטי/אירי/וולשי כן מתבלבלים לי. מאוד. המבטא הסקוטי, לדעתי, הוא הרבה פחות מובן מהבריטי הרגיל (אפילו הקוקני), כך גיליתי כשראיתי את המשך הסדרה של היימיש מקבת´ - כל העונות שלא הוקרנו בארץ משום מה, ובלי תרגום. חצי פרק לקח לי כל פעם רק להתרגל למבטא! גם "אבסולוטלי" שקרו הזכירה היא לא בריטית - נדמה לי וולשית. מצחיקה היסטרית.
 

Zygon

New member
חמישה סקוטים וולשי אחד

שעושה בכשרון רב את זה ששותה כוס של מי גבינה אצל ספונקין,דאנזיל. אגב מורווינה באנקס המאוד מוכשר,הופיעה איזה עונה בSaturday night live האמריקאי והיתה לה תוכנית משלה It´s true .
 
המבטא הבריטי המוזר?

לדעתי המבטא האמריקאי הוא מבטא מוזר ולא הבריטי. מה גם שהבריטי מחולק לכל כך הרבא מבטאים, לא רק הקוקני, האירי או הסקוטי. אני אישית מאוד אוהבת תוכניות בריטיות גם בגלל שמבחינתי המבטא יותר קל להבנה (המבטא האישי שלי הוא "בריטי" או so called) וגם בגלל שברוב המקרים הן הרבה יותר מתוחכמות והרבה פחות שמלציות.
 
למעלה