הוא נמלט...

הוא נמלט...

הוא נמלט כמו מתוך אש בוערת. הלאה, לרוץ, לברוח מהכל, לשכוח הכל... די נמאס!! רגליו נשאוהו אל השדה הפתוח, דורכות היו על קוצים, נשרטות, נפצעות, אך כל זה לא הפריע לו. הוא ברח! סוף סוף כשל כוחו, וכשאנחה נפלטת מפיו השתרע על מרבד הירוקת שמתחתיו, והחל לבכות כפי שלא בכה מעולם... * * * הכל התחיל עוד אתמול. אז, כשבא לישיבה באיחור... מילא מבטו הכעוס של הרב, מילא לעג התלמידים על איחוריו הבלתי פוסקים זה כחודש, אבל את הנזיפה הזו הוא לא ישכח לעולם... ``משה, הדבר לא יכול להימשך, כאן זה לא מועדון נוער ולא בית קפה. אם רוצה אתה להפסיק ללמוד - זכותך, אך אל תקפץ על שתי החתונות...`` משה עמד נדהם. להתקפה חריפה שכזו לא ציפה. ועוד ליד כולם... וכולם, הצדיקים הללו, חייכו בזויות פיהם בלעג, בבוז. סוף סוף יכלו לו. סוף סוף יכלו ללעוג ל``כשרון הכיתה``, ל``צדיק הדור``, לשמוח לאידו... משה הבליג, הוא ידע את צדקתו, אך ידע גם לשמור על כבוד רבו. הניח את הילקוט ליד כסאו והתיישב. ``וכי חושב אתה שבכךנגמר הסיפור?``, הרעים קולו של הרב. קום! קום מיד על רגליך! שב בסוף הכיתה - שם בכסא הבודד, אולי אז...``. משה לא שמע כבר את קולו של המורה, עסוק היה בריצתו המטורפת משהו, בהימלטותו... * * * ``בחור צעיר``, הפריע קול עמוק את שלוות החורש, ``כלום חסרה לך מיטה בבית, שכך איווית לך את כר הדשא למזרון?`` משה הרים את מבטו בתמיהה, וראה למולו אדם זקן, לבוש טלאים, אך חסון בגופו. ניכר היה שעיסוקו בא לו מהיער הזה, שלצידו הוא שוכב. משה ניתר ממקומו, ניער את בגדיו בזריזות, וכבר פנה ללכת. ``הי! עצור! אף לא אמרת לי מהו שמך``. ``משה, אדוני`` ``משה, שם בעל משמעות עמוקה. משה אמת ותורתו אמת``. ``אך איני רוצה ללמוד אותה יותר``, הפטיר משה בהחלטיות, כמו לעצמו. הזקן עשה עצמו כלא-שומע, ומיד הוסיף: ``ההיית רוצה כי אראה לך את היער? כאן הוא ביתי. שומר היער אנוכי``. משה הסכים בהתלהבות. משהו בקולו העמוק של הזקן שיכנע אותו לבטוח בו. הוא פסע אחרי האיש, מאיץ בעצמו להשיג את צעדיו הרחבים של הזקן החסון. לבסוף, הגיעו שניהם לבית קטן, מעין צריף מסויד לבן, בעל ארובה קטנה. המראה היה כל כך יפה ושלו, שמשה מוכן היה להיות חלק ממנו לשנים רבות. ובעיקר - הבדידות היפה, הפסטורלית. ``רואה אתה``, נאנח הזקן, ``בודד אני, מאז נפטרה עלי אשתי היקרה. לבנים לא זכיתי...`` ``ומה רע בכך, כי בדד אתה?``, שאל משה בתמימות, ``אדון אתה לעצמך. אף אחד לא מכריח אותך לכלום, אף אחד לא לועג לך בכלום`` הזקן לא ענה. תחת זאת הוציא מקטרת ישנה מכיסו והחל מפטם אותה בטבק. ``אח... זוכר אני לפני שנים רבות, רבות מכדי לזכור, אולם יש דברים שהטבע לא נותן לך לשכוח אותם. זוכר אני את ימי בישיבה. את החדוה שמילאה אותם. כל בוקר מחדש הייתי מנתר בעליצות ממיטתי, משתוקק לראות כבר את הגמרא המצהיבה, להבינה, להקשות ולשאול, ליישב ולפרק... והחברים... אוהו איזה חברים היו לי... כל אחד תלמיד חכם בפני עצמו. אם שאלתי - השיבו, אם הקשיתי - פירקו... והכל תוך כבוד הדדי, באחווה``. ``לו היו חבריי כאלה, אף אני לא הייתי מחליפם באחרים``, סינן משה מבין שפתיו את בעייתו המציקה. הזקן נתן בו את עיניו: ``וכי חושב אתה שכל הזמן היו חיי כך, גן עדן עלי אדמות? אף אני, כמותך, סבלתי בתחילה. אומר לך: הייתי כישרון גדול, התעמתתי עם הרבנים בלימוד, ולא אחת יצאתי כשידי על העליונה. מבע הדברים, גרר כשרוני קנאה מסויימת מצד החברים. היו אף לי פעמים בהם הרגשתי את לעגם המריר, לעגו לעצמם, והטיחו בי את מרירותם``. ``ומה עשית?``, התעניין משה, ``כלומר: כיצד הפכו אלה להיות חבריך הטובים כפי שרק עכשיו אמרת?`` הזקן נשא את עיניו אל הנער, ואמר משפט אחד בלבד: ``נתתי להם משלי, הרוויתי אותם מאשר חוננתי בו``. פתאום, החל מתגעגע, לבית הספר, לרב, לתורה... פתאום הרגיש שרוצה הוא לתת, להעניק, להפרות את סביבתו באשר חננו ד`... ``מהי הדרך לצאת מן היער העזוב?``, שאל משה, וזו הייתה תשובתו... על הויכוח שהתנהל / מתנהל היום בפורום על מי יותר טוב, וישיבה של מי טובה יותר, כתבתי את סיפורי זה. אם נדע כל אחד להעניק, לתת, בלי חשבון! ממה שאצור בתוכנו, אם יידעו המורים לפתח בקרב התלמידים את חוש הנתינה - כי אז גם מדבר יפרח, כי רצון ההענקה מפעם בכל אדם, אם רב ואם מעט, וסביבו אפשר לבנות עולם מלא. ``אדם``! בהערכה רבה אוהב ישראל
 
וואוו, אוהב ישראל!!!!

יישר כוח! כתיבתך מדהימה, כמוה הרעיון שהיא מביאה. שנזכה כולנו לחלוק את מה שבתוכנו, כ``א, ע``פ ידיעותיו, וכשרונותיו. אהבה וברכה. נפש...
 
מצרפת משהו שכתבתי, על כ``א ויחודו..

מבט כשאתה מביט בטווס, מרהיב ביופיו, על כל צבעיו, הולך לו ומתפאר בנוצותיו האם מתגנב צער ללבך בחשבך: ``חבל שטווס זה אינו שלדג, החג בשמיים ובזריזות וחינניות שולה דגים מן המים? כשאתה מביט בשמש, האם מצטער אתה שאין היא ירח? הבט ברופא, אם היה הוא זמר, כיצד יכול היה לנתח? הבט בפרחים, נכון זה נפלא שאין לכולם את אותו הריח? כך גם אתה, פאר ביצירה, הוויה ומהות מיוחדת במינה, ולך תפקיד ומקום שהם רק שלך, דרכם תגדל, תגשים ותזרח, במלוא יופייך!
 
מה שמשפט אחד יכול לעשות...

``כשאתה מביט בטווס, מרהיב ביופיו... האם מתגנב צער ללבך בחשבך: ``חבל שטווס זה אינו שלדג...`` (נפש אחת וחסרונה) והאם באמת לא קורה לנו יותר מזה? האם לא קורה שאנו רואים חבר מצליח, כשרוני, חברמן, וחושבים: ``למה? למה הוא כן ואני לא? למה הוא זכה לכל הדברים הללו, ואני לא כמותו?`` האם לא קורה שאנו מדמיינים על ``הדשא הירוק של השכן`` (כמשל) בעוד שהדשא שלנו נראה חיוור, צהבהב וכעור? אולי, אם נפנים מבטנו, אלינו, לתוכנו, ונחפש (אין צורך בהרבה מאמץ) את הטוב שבנו, את היופי בו בורכנו, אם ניקח את מה שהננו, במקום לבטל את זמננו במה שלעולם לא נהיה, ונשכיל לפתח את ה``אני`` העצמי שלנו - כי אז שוב לא נצטרך לחלום ולקנא באחר, במצליח... כי אנו, כמותו, למצליחים ניהפך, מאושרים במה שבנו. בפורום הזה ראיתי מנת פרגון כל כך גדולה, המלמדת זכות על ישראל. אם הנוער, והדור הצעיר של העם כל כך יודע לפרגן, להחמיא, ללטף, כי אז אכן קרובים ימי הגאולה, קרובים ימי השלווה הנצחית... שלכם אוהב ישראל אוהב ישראל
 

התרנגול

New member
נפש ואוהב!!!

אוי..... כ``כ כיף לקרוא את ההודעות שלכם!!!! בכלל, כיף להכנס לכאן, ופתאום להגיע להודעה הזאת, שמעלה לך חיוך ענק על הפרצוף.... אז עכשיו שניכם זכיתם!!! באהבה, ובתקווה לגאולה.... תרנגול נ.ב. נפש- ניסיתי, ניסיתי, ולא הצלחתי... מה הפירוש של הניק שלך????
 
תרנגול יקר.... פרוש השם...

האמת.... לא משהו עמוק במיוחד.... אבל גזרתי אותו מברכת ``בורא נפשות`` `` ...בורא נפשות רבות וחסרונן..`` באהבה, וברכה, ושנזכה לבשורות טובות, נפש..
 

ST

New member
וואו... ממש יפה...

קיבלת כישרון מהקב``ה... ואתה בהחלט יודע להשתמש בו... :) תודה... שנשמע בשורות טובות, אסתי.
 
תוכנית לימודים חדשה...

לו רק היה יכול השיעור הראשון בכתה א` להיות כך: כל הילדים מעתיקים מהלוח: שלום כיתה א`! שמי ... אני יחיד ומיוחד בעולם ה` אוהב אותי כל כך. ואז יעתיקו לתוך מערכת השעות: נתינה נתינה נתינה קבלה אהבה נתינה שוב תודה לך, אוהב, על דבריך היפים, האוהבים והאהובים...
 

nogits

New member
מ ד ה י ם ! ! !

את דוד גרוסמן אתם מכירים? מתוך הספר ``שתהיי לי הסכין`` שני קטעים מדהימים. `` רק שיקחו, כ``כ מעט לוקחים. אני רוצה שבכל פעם שהאיש הירוק שעל המאדים ישקיף לעברי הוא יראה איך בכל מגע שלי עם אדם עפים ניצוצות`` ``בבת אחת, בנחשול, זה החזיר לי את התשוקה הנשכחת ההיא, להיטיב, ולתת בלי חשבון, להרעיף מטבעות זהב מתוך מרכבתי, אבל שהמטבעות יהיו עשויות ממני עצמי, בשרי ודמי ולא שום תחליפים, נכון? להרגיש איך נשמתי שלי נתכת ככה בשפע ואיך אני מעתיר את עצמי ומיניק ומנצח את עקרון הזרות וקמצנות הנפש...`` אני חושבת שכולנו נולדים עם הרצון הזה חלק יותר וחלק פחות לתת להעניק להעתיר ברבות הימים כמויות הזבל התעשייתי שנשפכו אל תוך הנהר הטהור והנקי הזה גרמו לנו קצת לשכוח. מה זה לתת מעצמך. להיות אור לסביבה שלך לפזר מסביבך חיוניות ואופטימיות ולקדש את שם ה` בעולם.
 

מני*

New member
אדיר...

אדיר וגדול. אתה בטח כתבת את זה בתור מליצה, אבל לצערנו אכן זה כך. זה מה שמבקשים היום מהמורים תנו לילד תעניקו לו חינוך תראו לו את הטוב שבדבר ולא על כל דבר לכעוס כמו שכעסו אליכם לפני 30 שנה כשאתם המורים למדתם, לא קרה כלום אם בחור איחר בכמה דקות לשיעור, צריכים לדעת לטפוח על השכם של הבחור ולעודד וזה מה שהנוער מחפש היום, את הטפיחה את המילה טובה ובעיקר את העידוד כי בלי עידוד הכל ילך פייפאן.
 

התרנגול

New member
ואנוכי הקטן....

רוצה להוסיף כאן עוד קטע אחד, שעם זה שהוא כ``כ מוכר, הוא גם כ``כ יפה, ועם שניהם, הוא אפילו גם כ``כ נכון.... לתת לתת כמו הפרחים, מפיצים את ריחם בלי תמורה, בלי חשבון, סתם, משום שהם פרחים.... (מחבר: לא ידוע) כל אחד יכול להפיץ את הריח שלו, ולא צריך לעשות חשבונות כמה ולמה... סתם, כי אנחנו בני אדם.... באהבה ובתקווה לגאולה.... תרנגול
 

Mr Coffee

New member
איך שזה זורם ממך....תענוג

``חדוות הנתינה`` היא יותר מהכל צורך שיש בכל אדם יש כאלה שכל חייהם נותנים ונותנים ונותנים ויש כאלה שכל הזמן לוקחים (או מקבלים במקרה הטוב) כל אדם בנוי לתת ולקבל יש בו את שני התכונות אז אני לא מחדש אלא מוסיף.. שכל אחד יטפח את הצד שנותן (בסופו של דבר הוא גם מקבל) ולא נשכח את המלה ``ונתנו`` שנקראת משני הכיוונים... מחלקת חדוות הנתינה היא חדוות הקבלה (תורת הניסתר ,חשבונית וכו`)
 
למעלה