הודעה חדשה - מחפשת פתרון קל

הודעה חדשה - מחפשת פתרון קל ../images/Emo101.gif

יש לי בעיה ואני מחפשת פתרון קל ופשוט: אני לא יודעת את שם המספר. הכוונה להתאמת המספר למין זכר / נקבה - שבע / שבעה. אני דיסקלקולית ועם הכל אני מסתדרת חוץ מזה וזה מטריד אותי מאוד, אני שונאת שמתקנים אותי... "לא אומרים שבע אומרים שבעה..." אז - אם למישהו יש שיטה מהירה קלה ויעילה שמתאימה לי - אשמח לשמוע. מצורף קישור לגבי דיסקלקוליה - שתדעו מה אני עוברת....
 

דרוררר

New member
מדיסגרפי ../images/Emo140.gifלדסיקולולית

האהלן פרח, שמעי בדיחה : איזה גברת אחת צועקת לעבר האוטובוס ,שעומד לעזוב את התחנה . אוטבוסה , אוטבוסה , רק רגע! אז הנהג ממתין לה ברוב אדיבותו ושהיא עולה לאוטובוס כולה מתנשפת . הנהג אומר לה גברת אוטובוס זה זכר לא נקבה . אז ההיא עונה לו ,תגיד לי, מה אתה חושב שהיה לי זמן להסתכל בין הגלגלים????? אז למה אני מספר לך : כי זה הולך ככה!! זכר=אחד שנים שלושה ארבעה ....וכך הלאה נקבה = אחת ,שתיים , שלוש ארבע .....וכך הלאה אני הייתי מתבלבל המון עד שאמנתי את עצמי . שהייתי רוצה לומר "זה עלה לי 7 שקלים" אז הייתי חושב בראש : שקל גדול? או שקל קטן?? שקל גדול כמובן ! אז שבעה !!! נקיתי 4 חלונות : חלון נקיה? או חלון נקי ? חלון נקי כמובן !! אז ארבעה חלונות . דוגמא אחרונה : יש לי בדירה 8 דלתות " דלת צבוע בצבע חום או........ זהו את ההמשך תעשי לבד מקווה שעזרתי במשהו . ואם לא , אז הרווחת בדיחה על הבוקר
בוקר טוב שלך דרור
 

r66

New member
ומה יקרה ...

אם לא תזכרי.. בטוחה שאת יודעת מה הם החוקים. בואי, תילמדי איתי, המרצה שלנו לעולם, אבל לעולם לא יגיד את הסיפרה נכון. אותי זה מוציא מהדעת, אבל החלטתי "מה איכפת לי, הוא ספר, מי אני שאקלקל לו?" המרצה הודיע לנו מראש שזאת "התקלה" שלו ומאז אנחנו לא מתקנים אותו. בהכתבות אני כותבת נכון, כמו שאני יודעת. כשהייתי ילדה חשבתי שארבעה זה נקבה וארבע זה זכר. וכשלמדתי שזה לא, אז פשוט הפכתי את התיאוריה שלי. בחיים שלי, אני עוסקת שנים רבות במיספרים, אז מבינה אותך, בסך הכל. תתפתחי לכיוון שלך, בטוחה שיש משהו יותר טוב ממספרים, שאת טובה בו..
 

מיכל ט

New member
טוב החיוך זה בגלל הבדיחה

ולגביי מספרים אני גם חושבת שזה לא כל כך נורא אם את מתבלבלת. אני יכולה להתבלבל עם כיוונים ולשאול 10 פעמים אייך מגיעים לאותו מקום ושוב לטעות בדרך. אז חושבים שאני מעופפת אז מה?
 

שריתילה

New member
כמו ADHD טיפוסית

אני כמובן, כשראיתי את המילה דיסקלקולית רצתי מיד לכתבה כדי לצרף לך ואחר כך מסתבר שאת אפילו צירפת אותה. זה מאוד פגע בי בעבר הנושא הזה שמתקנים אותי. היום אני מראש מתנצלת, שזו פשוט בעיה מולדת, וכשמישהו מתקן אותי אני מחייכת בנועם ואומרת ארבע או ארבעה, נכון, אבל זה עדיין נשאר אותו מספר... הייתי ממליצה לך ללמוד בעל פה משהו אסוציאטיבי שיעזור לך לפעמים לעשות צ'יק צ'ק את הקישור בראש, אולי ללמוד את זה כמו איזה שיר. את זוכרת את השיר של ABC? עד היום אני זוכרת את הסדר בשירה. נסי ללמוד את הנושא בסוג של מנגינה. ממש אוטומציה כזו. ולומר לך שאת לא לבד זה עוזר? אז את באמת לא לבד...
 
תודה...../images/Emo142.gif

לפעמים זה עצוב לשמוע שאני לא לבד... שכל כך הרבה אנשים סובלים מכל כך הרבה סוגים של לקויות... אז מי בכלל מתאים למערכת החינוך? לאיזה אוכלוסיה בעצם החינוך הרגיל פונה? למה אף אחד לא שם לב אליי בבית הספר? למה המורות ידעו להגיד שממני לא יצא כלום ושאני טיפשה / פרא אדם / ומטומטמת??? (אכן כך אמרו במו אוזני שמעתי) פשוט חבל. אבל אני לא חיה בעבר ומכל השליליות הזאת צמחו רק דברים חיובים ואולי .... אולי גם זה היה לטובה. ומה אמרו לכם בבית הספר??? ספרו!!!
 

שריתילה

New member
כן, בית הספר של אז, זה לא ממש

בית הספר של היום. היום ישנה מודעות הרבה יותר גדולה ללקויות למידה, מה שפעם, לצערי הרב, לא ממש הייתה המודעות הזו. גם אני חשבתי שאני מסתובבת כטיפשה בעולם הזה, ובמקומות שהצלחתי, חשבתי בלב איזה יופי שהצלחתי לעבוד עליהם, שהם לא יודעים את האמת, שעדיין לא גילו שאני כל כך טיפשה. מתסכל, אבל איך אני שמחה שהיום אני בכלל לא מאמינה בכך. אני ממש לא טיפשה בכלל לא וכל מי שרואה את האינטליגנציה מעבר לכל הקשיים שלי זה לא בגלל שאני מצליחה לעבוד עליהם, זה בגלל שזה מה יש, זה מה שרואים באמת. זה הרבה עבודה על המודעות וערך עצמי. אבל זה להודעה אחרת ואני כבר הולכת לטייל ביום יפה שכזה. האמיני בעצמך וכולם יאמינו בך. בחיי, אפילו שזה נשמע כזה שמאלץ :) שרית.
 

ש לומית

New member
אוף, השיר של ה-ABC...

היום, נדמה לי, מלמדים מנגינה אחרת. אבל כשאני למדתי - במנגינה היתה חזרה על הקטע L-M-N-O-P. אז עד היום כשאני מנסה למצוא מיקום של אות אני חייבת לומר לעצמי: ... J-K-L-M-N-O-P-L-M-N-O-P-Q ... ובקשר למספרים: אני מאלה שזה מפריע להם כשמישהו אומר ארבע במקום ארבעה (מפריע, אבל לא מעירה, כי ברור לי שההערות לא יפתרו את הבעיה.) אבל רק עכשיו, בזכותכם, הבנתי שהשיבוש יכול להיות עקב ליקוי למידה ולא בגלל בורות או חינוך לקוי. אז - תודה! שלומית.
 

שריתילה

New member
זה לא קל להתאפק ולא להעיר

כל הכבוד לך. כל כך חשוב לקבל את השונה, את האחר ולהבין שישנם טעויות שלא נעשות בגלל חינוך לקוי אלא בגלל שאפילו אם אלמד כל כך הרבה פעמים על שתיים ושניים תמיד לפני איזו אמירה אשאל אוטומטית בראש: רגע זה זכר או נקבה? ולא תמיד, לצערי, יש לי את התשובה הנכונה. אז בחיוך נעים אני שואלת לפני זה: זכר או נקבה? ועונים לי. לפחות לחבר אותם לקושי לפני זה. שרית.
 

freearth10

New member
קבלי גם את הטעות כחלק ממך

לי יש בדיוק את אותה הבעיה. גם אני פעם לא יכולתי לסלוח לעצמי על הטעויות האלה, עד שויתרתי. היום אני מסתדרת מצויין עם חוסר המושלמות שלי. וגם אם תלמיד מעיר לי, אני לא מאבדת את העשתונות. לכל אחד יש חור שחור. זהו החור השחור שלי. ויש עוד כמה שכאלה... מאיה
 

דליה.ד

New member
לדיסקלקוליה - מחשבון

לדיסגרפיה - מעבד תמלילים או בעל פה... יש דרכים עוקפות.
 
למעלה