הודעה חשובה ליוצרי קולנוע וטלוויזיה

tv007

New member
הודעה חשובה ליוצרי קולנוע וטלוויזיה

הנידון: רה-ארגון בתחום התמיכות והקרנות של מועצת הקולנוע בימים אלו, מגבשת מועצת הקולנוע, רה-ארגון בתחום התמיכות והקרנות, המלצותיה, יכולות להיות הדבר הכי טוב שקרה לתעשיית הקולנוע והטלווויזיה בכלל, ולתסריטאים בישראל בפרט, לחלופין, להחלטות יכולה להיות השפעה הרסנית ומרחיקת לכת עבור כולנו, הכל תלוי אם נדע לנצל נכון את שעת הכושר הזו, ולהציג את התפיסה שלנו, ואת הצרכים של התסריטאים בישראל, כדי שהתחום, והתעשייה כולה, תוכל לעלות על דרך המלך, זו בדיוק הסיבה, שחשבנו שזה יהיה נכון, לעדכן אתכם בהתפתחות החשובה, כדי שגם אתם תוכלו לעקוב, ולהשפיע במידת האפשר, על עתיד התעשייה, והעתיד של כולנו, בשנים הקרובות, בכוונתי, להרכיב יחד איתכם, נייר עמדה, של התסריטאים בישראל, ולהגיש למועצת הקולנוע, רשימה של דרישות ומטרות, כרגע, מול המלצות מועצת הקולנוע, להקצות לכל ז´אנר שתי קרנות מתחרות בלבד, המטרה שלנו, היא למנוע מצב שבו ההחלטות לגבי זכאות לתקציב פיתוח תסריט, יהיו מרוכזות בידי מספר מצומצם של קרנות, אלא להיפך, להרחיב את מספר הקרנות, ושהקמת הקרן לפיתוח תסריטים - עליו ממליצה המועצה תהיה בנוסף לקרנות הקיימות, מטרה נוספת היא להגדיל את הסכומים שיוקצו לתחום פיתוח תסריטים, ולהביא למצב, שבו יותר ויותר תסריטאים יזכו למענק פיתוח, לעומת תקציבי הענק שמקבלים להפקה, כמות התסריטאים שזוכים במענקי פיתוח, וסכומי המענק - הם במספרים מגוחכים לגמרי, שלא יכולים לאפשר לשום תסריטאי לשכוח מדאגות כלכליות, ולהתמקד בכתיבה, ושקט, הצורך הבסיסי שדרוש לשם כתיבה, לא מתאפשר, במקביל להעלת סכומי מענקי הפיתוח, אם אנחנו רוצים לפתח יצירה שנוכל להיות גאים בה, יש צורך גם לשנות את המצב, שבו תסריטאי, מקבל לוח זמן צפוף ובלתי אפשרי, להגשת תסריט גמור, אלו, ועוד, הם הדרישות והמטרות, שאנחנו יכולים להציג לפני מועצת הקולנוע, - - - - אנחנו נקבל בשמחה כל הצעה נוספת!!! - - - אתם מוזמנים להגיב בדואר אלקטרוני חוזר, אל [email protected] או להתעדכן ולהגיב בפורום מיוחד לתסריטאים ב"וואלה!" וכמובן, לא לשכוח לעדכן את כל החברים למקצוע בהתפתחות החשובה, והמסר הזה, הפורום החדש לתסריטאים בישראל: כ-א-ן http://clubs.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=club/club_index&forum_id=1594 [כולל לוח קישורים מדהים לכל האתרים הכי חשובים ברשת לתסריטאים!] הכתבה בICE: "מהפכה בענף הקולנוע והטלוויזיה!" כ-א-ן! http://www.ice.co.il/article.asp?pgId=32462&catId=3
 

0g30

New member
על איזה תקציבי ענק אתה מדבר בהפקה

אני מפיק ויוצר בכל פגישה עם זכיינים התקציבים יורדים יותר ויותר .... הגענו היום למצב שאתה בא לזכיין עם רעיון לתכנית והם מצפים ממך למצוא גם מימון חוץ וגם ספונסרים (קושניר - משרד התיירות , מוני מושונוב -קק"ל תכנית בריאות בחסות חברת טבע ועוד ועוד.) אם אתה באמת רוצה לצאת למאבק אמיתי המאבק צריך להיות בתקציבי ההפקה הזעומים (תכנית לילה 4000 $ ) ולא להעמיס עוד קשיים על המפיקים , המאבק צריך להיות באיחוד כל הגורמים היוצרים והמפיקים בזכיינים ובגופים המשדרים....... אני איתך......
 
המלצה חשובה

מתוך התקציב הכללי של פיצ´ר בארץ: המפיק מקבל בערך 7.5% הבמאי מקבל בערך 7.5% והתסריטאי מקבל...... 4.5% ודרך אגב, אם יש שני תסריטאים - כל אחד מהם מקבל 2.25% !!! ובפועל - התסריטאי הוא זה שמביא את הרעיון, את הסיפור עצמו. הוא זה שיושב וכותב את תוכנית הבסיס בשביל המבצעים (הבמאי והשחקנים), והוא זה שבלעדיו כל הרעיון הספציפי של הסרט הספציפי הזה לא היה נולד. התסריטאי עובד על התסריט שלו בין שנה לשלוש שנים. הבמאי והמפיק נכנסים ברגע האחרון ועובדים כחצי שנה (קצת פרה, קצת פוסט). (בנוסף - המפיקים בארץ הם אוכלי החינם. הם לא מגייסים שקל אחד. הם רק מקבלים את התקציב מהקרן, ומנסים לדאוג שהסרט לא יחרוג מהתקציב - כלומר, עבודה פקידותית) לטיפולכם.
 

0g30

New member
תיקון ............!!!!!!!

המפיק מקבל קרוב ל 10% הבמאי אמור לקבל 10% אבל אם יש לו סוכנת טובה הוא מוציא גם 15% התסריטאי מקבל משהו כמו 5% . תסרטיאי לא תמיד מביא את הרעיון לרוב במקרה שלי אני חושב על רעיון ושוכר תסריטאי לפיתוח ותסריט בלבד.. אותו תסריטאי שעובד על התסריט שלו בין שנה לשלוש שנים לא יכול לצפות שהתסריט יממן לו מחיה לשלוש שנים אותו תסריטאי לא ממש עובד שלוש שנים יומיום.....ותסריטאי שיגיש לי פיתוח רעיון אחרי שלוש שנים לא ממש ימצא עבודה בשוק של היום .......מאיפה הזלזול עובדים חצי שנה , אוכלי חינם , עבודה פקידותית ,קצת פרה , קצת פוסט, רוב המפיקם בארץ הם הרוח החיה והדוחפת מאחורי הרעיון אתה מדבר על מקרים בהם תסריטאי יושב על תסריט שלו שלוש שנים ואחרי זה מחפש מי יפיק לו את זה ......אדון יקר ציבור הצופים שלך הוא במקרה הטוב מאוד מאוד משהו כמו 600000 איש איפה אתה חושב שאתה חי בהודו מצרים או ארה"ב . מה לעשות שאתה כותב תסריטים שרק בארץ מישהו יכול להבין אותם , וגם הם לא ששים ללכת לראות קולנוע ישראלי , וזה לא עניין תקציבי כיוון שבכל העולם עושים סרטים מדהימים בתקציבים נמוכים , כי הסיפור יכול להחזיק את עצמו והתסריט מבריק , לצערי הרב עוד לא נתקלתי בתסריט כזה בארץ....זו הכללה מטורפת אבל מאוד נכונה ומצערת .....ותסלח לי אם במשרד הפקה יש שני שותפים שעובדים על הפקה אז מה כל אחד מהם מקבל 10% מהתקציב לרוב מניסיוני ברגע שיש שני תסריטאים כל אחד מהם מקבל סכום מלא ,,,,לי הגישו הצעה שכתבו 4 תסריטאים אני אמור לתת 20% מהתקציב ....ועם איזה כסף נצלם ......ןאם כבר דוגמאות בו נדבר על סכומים שמקבלים קופיריטרים ותסריטאים מובילים בתוכניות .....חביבי אין פה ממש מצב לחיות מקולנוע ...אם אתה מספיק טוב סע להוליווד ....ואם לא תעשה חלטורות כמו כולם ותצחק כל הדרך אל הבנק......נמאס מהבכיינות ...... ועוד דבר קטן מפיק מסכן את כספו הפרטי .... אני הפסדתי עכשיו על דרמה שעבדתי עליה ל ICP ועצרו אותה בשל המצב בשוק קרוב ל 25000 $ רובם הלכו לתסריטאים שהתקשקשו במשך שנה עם התסריט שלא הצליח לרצות את נפתלי ... אז תתחלי להירגע שנס מותנייך שב וכתוב את הלהיט הבא ותפסיק להתבכיין .....ברגע שאיגוד היוצרים יבין שכולנו בסירה אחת , אולי באמת נתחיל להגיע להישגים במאבקים שלנו בממשלה ובגופים המשדרים ...אגב היום גם לתוכניות טלויזיה בערוץ 2 המפיק מגייס חלק מהתקציב מספונסרים ונותני חסות .........
 
אני מצטערת בשבילך שהפסדת כספים

ואין לי מה להגיד לך חוץ מאשר אולי אתה במקצוע הלא נכון. אני לא אגיד לך להפסיק להתבכיין, כי אני לא יכולה לשפוט אותך עד שלא אגיע למקומך. אבל אולי כדאי לך לשקול הסבה מקצועית. אני לא מכירה את הנושא של הפסדים, כי כל מה שעשיתי עד היום הצליח (טפו טפו טפו) . רק מה? על העבודה שלי - אוכלי חינם ופרזיטים (עאלק "מפיקים" ועאלק "במאים") הרוויחו יותר ממני. תבין, אני ואתה לא נמצאים בסירה אחת. אני נמצאת במקום שבו אני כן מצליחה לחיות מכתיבה, יש ביקוש גדול לכתיבה שלי, ואני חיה טוב מאוד. אני לא מתלוננת בגלל שאין לי כסף, אלא בגלל שהחלוקה של כספים בפיצ´רים לא הגיונית ולא צודקת. רוצים פיצ´ר על רמה? תנו לי כסף. אל תציפו בכסף את המפיק הדמיקולו שלא יודע מהחיים שלו, ורק מחפש איך לקמבן לעצמו כמה שיותר מהתקציב. תנו את הכסף הגדול לתסריטאי, ליוצר האמיתי. ואז תרוויחו קולנוע ישראלי על רמה.
 

0g30

New member
תודה תודה על הדאגה ...........

נתחיל בזה שאני שמח לשמוע שאת חיה יפה מכתיבת "פיצ´רים" (כך קראת לזה לא?)למרות שלא זכור לי מה הפיצ´ר האחרון שנכתב בארץ ע"י תסריטאית .... (קוראים לך אילת מנחמי במקרה !!) ושוב תודה על הדאגה הכנה ....הסירי דאגה מליבך אני חי מצויין מהפקות שלי כאוכל חינם על גבם של התסריטאים קשיי היום ......והפסדים הם חלק מהסיכון שלוקחים מפיקים ......למעשה את טוענת שאם ישלמו לך יותר כסף כתיבתך תשתפר .....לא נראה לי .......בשביל עוד כמה אלפי דולרים תהפכי לטרנטינו ......אני בספק .....!!!! הצעה לי אלייך בעוד שלוש שנים שתסיימי את "הפיצ´ר" הבא שלך , למה שלא תפיקי אותו לבד ותביימי אותו לבד .....בשביל מה את צריכה את הפקידים הדמיקולו אוכלי החינם והקומבינטורים ......... עלאק "מפיקים" ועאלק "במאים" השלב הבא בקרירה המפוארת שלך ככותבת מבוקשת ומוצלחת מה לגבי העאלק "צלמים" ועאלק "עורכים" ועאלק "תאורנים" ועאלק "אנשי ארט" ואולי גם תחליפי את העאלק "שחקנים" בקיצור עאלק תקימי משק אוטרקי תעשייה של איש אחד........ קשה לי להאמין שתסריטאי עובד (אבל באמת עובד) בשוק , היה כותב כזה גיבוב של מירמור חסר כל אחיזה במציאות השוק הקיימת ........ שיהיה לך הרבה בהצלחה בהמשך דרכך .......
 
זו לא דאגה, זה סתם נימוס

1. בשום מקום לא כתבתי שאני חיה מ : "כתיבת פיצ´רים". סובל מבעיות בהבנת הנקרא? בסוף אני באמת אאמין שאתה מפיק... 2. להיות כמו טרנטינו, ובכלל להיות כמו מישהו אחר, זו שאיפה ילדותית (שלא לדבר על זה שזה כבר פאסה. תתעדכן). אם זו דרך החשיבה שלך - אני באמת לא חושבת שאתה ואני שייכים לאותו ציבור. 3. הסיבה היחידה שהיוצרים צריכים להתעסק עם ה"מפיקים" אוכלי החינם היא התכתיבים של הקרן. אם אתה לא יודע את זה - מעניין מה אתה כן יודע. תשלים פערי מידע וחורים בהשכלה לפני שאתה תוקף בבורות תסריטאיים שמנסים לשפר את מצב הקולנוע בארץ.
 

0g30

New member
תסריטאית יקרה..........שמנסה ......

לשפר את מצב הקולנוע בארץ .........במקום לזיין את השכל בהתנצחויות קטנוניות בפורומים .....אולי פשוט תנסי לכתוב טוב יותר .....ובכך תשפרי את מצב הקולנוע בארץ........ 1. הודעתך הראשונה עסקה במצב הקולנוע ומכך הסקתי שאכן את עוסקת בקולנוע. (ואם לא על מה את מבלבלת את המוח). 2. טרנטינו ......אולי יש לך בעיות בהבנת הנקרא ....(מצב הקולנוע בארץ) התיייחסתי לטענה שעוד כסף לתסריטאים ישפר את כתיבתם . 3. תסריט שכתבתי קיבל מענק מהקרן ובימים אלו אני גם מפיק אותו. תעשי לי טובה תשתדלי לא לענות לי .......ותמצאי מישהו אחר למירמור ולתיסכול שלך ככותבת מצליחה ....... כל טוב והצלחה בהמשך דרכך ......
 

tv007

New member
אהבתי כל מילה! [כמעט]

למרות שאני חולק עליך, בנוגע לכסף שמגיע למפיק, וזה לא רק בגלל שאני גם מפיק וגם תסריטאי, אלא במקרים בהם המפיקים הם גם משקיעים ומסכנים את הכסף שלהם, אז, אני מצדיק אותך ב100 אחוז לגבי כל השאר: עורך יודע להדביק קטעי סרטים, ולחתוך על זה 300 דולר למשמרת, במאי שכל מה שהוא יודע לצעוק "אקשן" לבחורה עירומה, או לראש הממשלה, צלם - יודע להכניס את הכל לפריים הנכון, אבל גובה על זה מחיר מוגזם שיוצא מהפורפורציה,,, בקיצור, זה די נכון שבמאי עורך וצלם, גוזרים קופון גדול יותר ממך, כתסריטאי, על עבודה שהיא בעיקר שלך, מזמן אני חושב שצריך לעשות משהו דרסטי, כדי לשנות את זה!
 
למעלה