הודעה חשובה לתושבי חיפה - ניצולי שואה מרומניה מהעיר יאסי:

  • פותח הנושא abyms
  • פורסם בתאריך

abyms

New member
הודעה חשובה לתושבי חיפה - ניצולי שואה מרומניה מהעיר יאסי:

הודעה חשובה לתושבי חיפה - ניצולי שואה מרומניה מהעיר יאסי:
==========================================

בימים אלה ממש הגרמנים הכירו בעיר יאסי ברומניה כעיר שהיה בה גטו פתוח. וכן בשל הפרוגרום הנורא שבוצע ביהודים תושבי העיר והשמדת אלפים ברכבות המוות, הגרמנים אישרו להתחיל לתת קצבה תלת חודשית של 1008 יורו לכל הניצולים שהיו בחיים בזמנים קשים אלה ולא מקבלים עדיין קצבה חודשית או תלת חודשית שקשורה למלחמה.

למען הבהר ספק אלה שעלו אחרי 1953 וכבר מקבלים מענק שנתי ופטור מתרופות יהיו גם זכאים לקצבה זו. אלה שכבר מקבלים קצבה חודשית מהאוצר או מגרמניה או תלת חודשית מגרמניה לא זכאים לקצבה חדשה זו שניתנת רק למי שלא מקבל.

בנוסף פיצויים עבור עבודה בגטו: לקצבה התלת חודשית שפרטתי לעיל, ייתכן ובקרוב הביטוח הלאומי הגרמני ישלם לניצולים שהיו בגטו הפתוח ביאסי בגין העבודה שהם ביצעו. תשלומים אלה רלוונטיים רק לילידי שנת 37 ומטה, כלומר מבוגרים יותר משנת 37.

וכן מענק ילדות אבודה: הניצולים שנולדו בין שנת 29 עד שנת 44 יהיו זכאים למענק ילדות אבודה על סך 2500 יורו. כמובן שמי שכבר קיבל מענק זה לא יוכל לקבל בשנית.

אם אתם מכירים ניצולי שואה יוצאי רומניה, לא רק מיאסי, אנא העבירו להם מידע חשוב זה ובקשו מהם להפיץ הלאה למכרים שלהם כדי שהמידע יגיע לכמה שיותר ניצולים מיאסי.

את המידע הנ"ל כותב מתנדב בשם עמי בר, בן של ניצולי שואה מרומניה, אשר הקים מיזם לסיוע לניצולי שואה מישראל ומהעולם להכיר את הזכויות שלהם.

לפרטים נוספים ניתן לשלוח מייל ל - [email protected]

או להשאיר הודעה בטלפון: 055-6665123 .

אתר אינטרנט בשש שפות שמרכז את נושא הזכויות: www.amibar.coi.co.il
 
מניית קואופ צפון:

שלום לפורום ! האם מישהו יודע מה קורה עם מניית 'קואופ צפון'
 
למעלה