הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש

הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש
יו"ר נת"ע מיכאל רצון : "לאור המצב הקשה הצפוי בתחבורה במטרופולין ת"א ב 2013, יש לשקול אמצעים כמו אגרות גודש, שיצמצמו את הנסיעה ברכב הפרטי"

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן צפויות לעלות שלב במהלך 2013, כאשר 14 מקטעים יפתחו בצירים מרכזיים. אם נוסיף לזאת גם את העובדה שבכל שנה מתווספים לכבישי הארץ יותר מ 200 אלף כלי רכב חדשים, הרי שבשנה הבאה צפויים עומסים כבדים מאוד בכבישי גוש דן.

יו"ר נת"ע מיכאל רצון סבור שיש להיערך לכך מראש ע"י נקיטת מספר אמצעים, כמו הטלת אגרות גודש על בעלי הרכב הפרטי, שירצו להיכנס למטרופולין ת"א.

בכנס תחבורה בת קיימא, שנערך בסוף השבוע בפ"ת, אמר רצון כי חייבים ליצור אמצעים שיאלצו את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית בשנה הבאה:

"אמצעים כמו הטלת אגרת גודש, על בעלי הרכב הפרטי שירצו להיכנס לת"א, כמו גם יצירת חניוני חנה וסע חינם למי שיעבור לתחבורה ציבורית, ויצירת שבילי אופניים, יכולים להעלות את השימוש בתח"צ ולהקטין את העומסים בכבישים בשנה הבאה, בעת העבודות. הפתרון שלנו יהיה בצורת קו אדום מהיר מקדים, שיהיה קו אוטובוס חדיש BRT, שיסע בתוואי הרכבת הקלה, בעת העבודות", אמר רצון בכנס.

רצון הוסיף ואמר כי אין אזרח במדינת ישראל שלא יחוש על בשרו את עבודות, שיבוצעו במלא עוצמתן, בשנה הבאה, גם אם יהיו ראשי ערים שיחששו מהן, בשל הבחירות המוניציפאליות הצפויות להתקיים בסוף 2013.

"מדינת ישראל נמצאת בפיגור עמוק ואדיר בנושא הסעת ההמונים ורכבת קלה ו BRT, יכולים בהחלט להוות את הפתרון לכך. כ 45% מהמועסקים יהיו כ- 500 מטרים מתחנות הקו האדום ולשאר נצטרך לדאוג לקווי הזנה. השימוש בתחבורה ציבורית יעלה מ19% היום ליותר מ 38%, עם הפעלת הרכבת הקלה. אין ספק שמערכת הסעת ההמונים החדשה , שאנו עמלים עליה כעת, היא הצדק החברתי האמיתי, שכולנו מדברים עליו", אמר יו"ר נת"ע , מיכאל רצון.
 

cordyceps

New member
יותר חשוב לטעמי

הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש
יו"ר נת"ע מיכאל רצון : "לאור המצב הקשה הצפוי בתחבורה במטרופולין ת"א ב 2013, יש לשקול אמצעים כמו אגרות גודש, שיצמצמו את הנסיעה ברכב הפרטי"

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן צפויות לעלות שלב במהלך 2013, כאשר 14 מקטעים יפתחו בצירים מרכזיים. אם נוסיף לזאת גם את העובדה שבכל שנה מתווספים לכבישי הארץ יותר מ 200 אלף כלי רכב חדשים, הרי שבשנה הבאה צפויים עומסים כבדים מאוד בכבישי גוש דן.

יו"ר נת"ע מיכאל רצון סבור שיש להיערך לכך מראש ע"י נקיטת מספר אמצעים, כמו הטלת אגרות גודש על בעלי הרכב הפרטי, שירצו להיכנס למטרופולין ת"א.

בכנס תחבורה בת קיימא, שנערך בסוף השבוע בפ"ת, אמר רצון כי חייבים ליצור אמצעים שיאלצו את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית בשנה הבאה:

"אמצעים כמו הטלת אגרת גודש, על בעלי הרכב הפרטי שירצו להיכנס לת"א, כמו גם יצירת חניוני חנה וסע חינם למי שיעבור לתחבורה ציבורית, ויצירת שבילי אופניים, יכולים להעלות את השימוש בתח"צ ולהקטין את העומסים בכבישים בשנה הבאה, בעת העבודות. הפתרון שלנו יהיה בצורת קו אדום מהיר מקדים, שיהיה קו אוטובוס חדיש BRT, שיסע בתוואי הרכבת הקלה, בעת העבודות", אמר רצון בכנס.

רצון הוסיף ואמר כי אין אזרח במדינת ישראל שלא יחוש על בשרו את עבודות, שיבוצעו במלא עוצמתן, בשנה הבאה, גם אם יהיו ראשי ערים שיחששו מהן, בשל הבחירות המוניציפאליות הצפויות להתקיים בסוף 2013.

"מדינת ישראל נמצאת בפיגור עמוק ואדיר בנושא הסעת ההמונים ורכבת קלה ו BRT, יכולים בהחלט להוות את הפתרון לכך. כ 45% מהמועסקים יהיו כ- 500 מטרים מתחנות הקו האדום ולשאר נצטרך לדאוג לקווי הזנה. השימוש בתחבורה ציבורית יעלה מ19% היום ליותר מ 38%, עם הפעלת הרכבת הקלה. אין ספק שמערכת הסעת ההמונים החדשה , שאנו עמלים עליה כעת, היא הצדק החברתי האמיתי, שכולנו מדברים עליו", אמר יו"ר נת"ע , מיכאל רצון.
יותר חשוב לטעמי
שציונו שם שגם התוואי של אבן גבירול הולך להיחפר שנה הבאה שזה חדשות מעולות !
 
אני מקווה שאכן יהיו אגרות גודש

הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש
יו"ר נת"ע מיכאל רצון : "לאור המצב הקשה הצפוי בתחבורה במטרופולין ת"א ב 2013, יש לשקול אמצעים כמו אגרות גודש, שיצמצמו את הנסיעה ברכב הפרטי"

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן צפויות לעלות שלב במהלך 2013, כאשר 14 מקטעים יפתחו בצירים מרכזיים. אם נוסיף לזאת גם את העובדה שבכל שנה מתווספים לכבישי הארץ יותר מ 200 אלף כלי רכב חדשים, הרי שבשנה הבאה צפויים עומסים כבדים מאוד בכבישי גוש דן.

יו"ר נת"ע מיכאל רצון סבור שיש להיערך לכך מראש ע"י נקיטת מספר אמצעים, כמו הטלת אגרות גודש על בעלי הרכב הפרטי, שירצו להיכנס למטרופולין ת"א.

בכנס תחבורה בת קיימא, שנערך בסוף השבוע בפ"ת, אמר רצון כי חייבים ליצור אמצעים שיאלצו את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית בשנה הבאה:

"אמצעים כמו הטלת אגרת גודש, על בעלי הרכב הפרטי שירצו להיכנס לת"א, כמו גם יצירת חניוני חנה וסע חינם למי שיעבור לתחבורה ציבורית, ויצירת שבילי אופניים, יכולים להעלות את השימוש בתח"צ ולהקטין את העומסים בכבישים בשנה הבאה, בעת העבודות. הפתרון שלנו יהיה בצורת קו אדום מהיר מקדים, שיהיה קו אוטובוס חדיש BRT, שיסע בתוואי הרכבת הקלה, בעת העבודות", אמר רצון בכנס.

רצון הוסיף ואמר כי אין אזרח במדינת ישראל שלא יחוש על בשרו את עבודות, שיבוצעו במלא עוצמתן, בשנה הבאה, גם אם יהיו ראשי ערים שיחששו מהן, בשל הבחירות המוניציפאליות הצפויות להתקיים בסוף 2013.

"מדינת ישראל נמצאת בפיגור עמוק ואדיר בנושא הסעת ההמונים ורכבת קלה ו BRT, יכולים בהחלט להוות את הפתרון לכך. כ 45% מהמועסקים יהיו כ- 500 מטרים מתחנות הקו האדום ולשאר נצטרך לדאוג לקווי הזנה. השימוש בתחבורה ציבורית יעלה מ19% היום ליותר מ 38%, עם הפעלת הרכבת הקלה. אין ספק שמערכת הסעת ההמונים החדשה , שאנו עמלים עליה כעת, היא הצדק החברתי האמיתי, שכולנו מדברים עליו", אמר יו"ר נת"ע , מיכאל רצון.
אני מקווה שאכן יהיו אגרות גודש
וגם שלא יבטלו אותן בסוף הפרוייקט. הרעיון שמותר לכל אוטו להיכנס לכל כביש ללא תלות בעומס ובלי חשבון צריך לעבור מהעולם.
 

cordyceps

New member
ואת אלו שינטשו

אני מקווה שאכן יהיו אגרות גודש
וגם שלא יבטלו אותן בסוף הפרוייקט. הרעיון שמותר לכל אוטו להיכנס לכל כביש ללא תלות בעומס ובלי חשבון צריך לעבור מהעולם.
ואת אלו שינטשו
את רכבם המזהם ינטשו אותם לטובת אוטובוסים ? כבר היום אנחנו במצב של עומס מחריד בתחצ.
לפני פתיחת הרקלות וה BRT והנפקת כרטיס משולב וזול כל רעיון אגרות הגודש מקולקל מהיסוד.
 
כן, לטובת אוטובוסים.

ואת אלו שינטשו
את רכבם המזהם ינטשו אותם לטובת אוטובוסים ? כבר היום אנחנו במצב של עומס מחריד בתחצ.
לפני פתיחת הרקלות וה BRT והנפקת כרטיס משולב וזול כל רעיון אגרות הגודש מקולקל מהיסוד.
כן, לטובת אוטובוסים.
זה לא משנה עד כמה האוטובוסים מלאים. תמיד ניתן להוסיף יותר אוטובוסים עם נהגים נוספים בקלות יחסית לפתיחת נתיב נוסף בכביש, כריית מנהרה או הקמת מערכת שלמה.

בכל מקרה, רכב פרטי עם ממוצע של 1.2 נהגים לרכב היא הדרך הכי פחות טובה להעביר מקסימום אנשים ליחידת זמן בדרך עמוסה. כל דבר (גם שיתוף רכבים) עדיף מרכב פרטי בו נוהג אדם אחד בדר"כ.
 

yehuda7K

New member
צריך אגרת גודש בכל כביש בזמן שהכביש פקוק

הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש
יו"ר נת"ע מיכאל רצון : "לאור המצב הקשה הצפוי בתחבורה במטרופולין ת"א ב 2013, יש לשקול אמצעים כמו אגרות גודש, שיצמצמו את הנסיעה ברכב הפרטי"

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן צפויות לעלות שלב במהלך 2013, כאשר 14 מקטעים יפתחו בצירים מרכזיים. אם נוסיף לזאת גם את העובדה שבכל שנה מתווספים לכבישי הארץ יותר מ 200 אלף כלי רכב חדשים, הרי שבשנה הבאה צפויים עומסים כבדים מאוד בכבישי גוש דן.

יו"ר נת"ע מיכאל רצון סבור שיש להיערך לכך מראש ע"י נקיטת מספר אמצעים, כמו הטלת אגרות גודש על בעלי הרכב הפרטי, שירצו להיכנס למטרופולין ת"א.

בכנס תחבורה בת קיימא, שנערך בסוף השבוע בפ"ת, אמר רצון כי חייבים ליצור אמצעים שיאלצו את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית בשנה הבאה:

"אמצעים כמו הטלת אגרת גודש, על בעלי הרכב הפרטי שירצו להיכנס לת"א, כמו גם יצירת חניוני חנה וסע חינם למי שיעבור לתחבורה ציבורית, ויצירת שבילי אופניים, יכולים להעלות את השימוש בתח"צ ולהקטין את העומסים בכבישים בשנה הבאה, בעת העבודות. הפתרון שלנו יהיה בצורת קו אדום מהיר מקדים, שיהיה קו אוטובוס חדיש BRT, שיסע בתוואי הרכבת הקלה, בעת העבודות", אמר רצון בכנס.

רצון הוסיף ואמר כי אין אזרח במדינת ישראל שלא יחוש על בשרו את עבודות, שיבוצעו במלא עוצמתן, בשנה הבאה, גם אם יהיו ראשי ערים שיחששו מהן, בשל הבחירות המוניציפאליות הצפויות להתקיים בסוף 2013.

"מדינת ישראל נמצאת בפיגור עמוק ואדיר בנושא הסעת ההמונים ורכבת קלה ו BRT, יכולים בהחלט להוות את הפתרון לכך. כ 45% מהמועסקים יהיו כ- 500 מטרים מתחנות הקו האדום ולשאר נצטרך לדאוג לקווי הזנה. השימוש בתחבורה ציבורית יעלה מ19% היום ליותר מ 38%, עם הפעלת הרכבת הקלה. אין ספק שמערכת הסעת ההמונים החדשה , שאנו עמלים עליה כעת, היא הצדק החברתי האמיתי, שכולנו מדברים עליו", אמר יו"ר נת"ע , מיכאל רצון.
צריך אגרת גודש בכל כביש בזמן שהכביש פקוק
כמובן משולב עם תחבורה ציבורית הרבה יותר טובה מאשר היום.

יהודה
 

טשאפק

New member
בדומה למחיר בנתיב המהיר

הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש
יו"ר נת"ע מיכאל רצון : "לאור המצב הקשה הצפוי בתחבורה במטרופולין ת"א ב 2013, יש לשקול אמצעים כמו אגרות גודש, שיצמצמו את הנסיעה ברכב הפרטי"

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן צפויות לעלות שלב במהלך 2013, כאשר 14 מקטעים יפתחו בצירים מרכזיים. אם נוסיף לזאת גם את העובדה שבכל שנה מתווספים לכבישי הארץ יותר מ 200 אלף כלי רכב חדשים, הרי שבשנה הבאה צפויים עומסים כבדים מאוד בכבישי גוש דן.

יו"ר נת"ע מיכאל רצון סבור שיש להיערך לכך מראש ע"י נקיטת מספר אמצעים, כמו הטלת אגרות גודש על בעלי הרכב הפרטי, שירצו להיכנס למטרופולין ת"א.

בכנס תחבורה בת קיימא, שנערך בסוף השבוע בפ"ת, אמר רצון כי חייבים ליצור אמצעים שיאלצו את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית בשנה הבאה:

"אמצעים כמו הטלת אגרת גודש, על בעלי הרכב הפרטי שירצו להיכנס לת"א, כמו גם יצירת חניוני חנה וסע חינם למי שיעבור לתחבורה ציבורית, ויצירת שבילי אופניים, יכולים להעלות את השימוש בתח"צ ולהקטין את העומסים בכבישים בשנה הבאה, בעת העבודות. הפתרון שלנו יהיה בצורת קו אדום מהיר מקדים, שיהיה קו אוטובוס חדיש BRT, שיסע בתוואי הרכבת הקלה, בעת העבודות", אמר רצון בכנס.

רצון הוסיף ואמר כי אין אזרח במדינת ישראל שלא יחוש על בשרו את עבודות, שיבוצעו במלא עוצמתן, בשנה הבאה, גם אם יהיו ראשי ערים שיחששו מהן, בשל הבחירות המוניציפאליות הצפויות להתקיים בסוף 2013.

"מדינת ישראל נמצאת בפיגור עמוק ואדיר בנושא הסעת ההמונים ורכבת קלה ו BRT, יכולים בהחלט להוות את הפתרון לכך. כ 45% מהמועסקים יהיו כ- 500 מטרים מתחנות הקו האדום ולשאר נצטרך לדאוג לקווי הזנה. השימוש בתחבורה ציבורית יעלה מ19% היום ליותר מ 38%, עם הפעלת הרכבת הקלה. אין ספק שמערכת הסעת ההמונים החדשה , שאנו עמלים עליה כעת, היא הצדק החברתי האמיתי, שכולנו מדברים עליו", אמר יו"ר נת"ע , מיכאל רצון.
בדומה למחיר בנתיב המהיר
לגיטימי לגבות תשלום משתנה לפי העומס. כשאדם נכנס במכוניתו לכביש עמוס, הוא גורם נזק כלכלי לסביבה - הוא מגביר את העומס (שגובה זמן מאחרים) ואת הזיהום. את העלויות האלה, המשתנות מאד לאורך היממה, צריך להשית על הנהג.

הציבור צפוי כמובן להתנגד.
 

amirv

New member
מה שחסר זה אומץ, וראיה כוללת.

בדומה למחיר בנתיב המהיר
לגיטימי לגבות תשלום משתנה לפי העומס. כשאדם נכנס במכוניתו לכביש עמוס, הוא גורם נזק כלכלי לסביבה - הוא מגביר את העומס (שגובה זמן מאחרים) ואת הזיהום. את העלויות האלה, המשתנות מאד לאורך היממה, צריך להשית על הנהג.

הציבור צפוי כמובן להתנגד.
מה שחסר זה אומץ, וראיה כוללת.
לא נכון סתם להטיל אגרות גודש, כי אז פשוט עסקים יברחו מתל אביב לאיירפורט סיטי למינהם, (אף אחד לא יעבור לבאר שבע). מוסדות התכנון חלשים ולא יוכלו להגיד לא.
כתוצאה מכך יהיה ביזור תעסוקה שאף פעם לא ניתן יהיה לשרת בתח"צ בצורה מיטבית.

הפתרון של הנתיב המהיר נהדר. אבל כדי שאפשר יהיה לבצעו מהר על כבישים נוספים המובילים למטרופולין, צריך לקבל החלטה מנחה, שבכל כביש בעל 3 נתיבים ויותר מותר למדינה להפקיע נתיב אחד לטובת תחבורה ציבורית + אגרה בשעות השיא, ללא תלות באישורים של רשויות מקומיות וכו'.
כך אפשר יהיה להקים תוך שנתיים נתיב מהיר עם חניונים גדולים ושאטלים בכביש 5, כביש 4, וכביש 2. לשפר את זמן הנסיעה בתח"צ לעומת הרכב הפרטי. (אולי ימשוך קצת נוסעים מהפרטי) ולהעביר כ-6,000 רכבים נוספים בחניונים לשאטלים למוקדי התעסוקה העיקריים במרכז המטרופולין. (2000 * 3 חניונים).

את אגרת הגודש ניתן יהיה לבצע רק לאחר שהרשת של נת"ע תפעל, כנראה לא לפני 2022, אבל לא צריך לשקוט על השמרים עד אז.
 

jp3raptor

Member
לדעתי, מס גודש רק לאחר...

הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש
יו"ר נת"ע מיכאל רצון : "לאור המצב הקשה הצפוי בתחבורה במטרופולין ת"א ב 2013, יש לשקול אמצעים כמו אגרות גודש, שיצמצמו את הנסיעה ברכב הפרטי"

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן צפויות לעלות שלב במהלך 2013, כאשר 14 מקטעים יפתחו בצירים מרכזיים. אם נוסיף לזאת גם את העובדה שבכל שנה מתווספים לכבישי הארץ יותר מ 200 אלף כלי רכב חדשים, הרי שבשנה הבאה צפויים עומסים כבדים מאוד בכבישי גוש דן.

יו"ר נת"ע מיכאל רצון סבור שיש להיערך לכך מראש ע"י נקיטת מספר אמצעים, כמו הטלת אגרות גודש על בעלי הרכב הפרטי, שירצו להיכנס למטרופולין ת"א.

בכנס תחבורה בת קיימא, שנערך בסוף השבוע בפ"ת, אמר רצון כי חייבים ליצור אמצעים שיאלצו את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית בשנה הבאה:

"אמצעים כמו הטלת אגרת גודש, על בעלי הרכב הפרטי שירצו להיכנס לת"א, כמו גם יצירת חניוני חנה וסע חינם למי שיעבור לתחבורה ציבורית, ויצירת שבילי אופניים, יכולים להעלות את השימוש בתח"צ ולהקטין את העומסים בכבישים בשנה הבאה, בעת העבודות. הפתרון שלנו יהיה בצורת קו אדום מהיר מקדים, שיהיה קו אוטובוס חדיש BRT, שיסע בתוואי הרכבת הקלה, בעת העבודות", אמר רצון בכנס.

רצון הוסיף ואמר כי אין אזרח במדינת ישראל שלא יחוש על בשרו את עבודות, שיבוצעו במלא עוצמתן, בשנה הבאה, גם אם יהיו ראשי ערים שיחששו מהן, בשל הבחירות המוניציפאליות הצפויות להתקיים בסוף 2013.

"מדינת ישראל נמצאת בפיגור עמוק ואדיר בנושא הסעת ההמונים ורכבת קלה ו BRT, יכולים בהחלט להוות את הפתרון לכך. כ 45% מהמועסקים יהיו כ- 500 מטרים מתחנות הקו האדום ולשאר נצטרך לדאוג לקווי הזנה. השימוש בתחבורה ציבורית יעלה מ19% היום ליותר מ 38%, עם הפעלת הרכבת הקלה. אין ספק שמערכת הסעת ההמונים החדשה , שאנו עמלים עליה כעת, היא הצדק החברתי האמיתי, שכולנו מדברים עליו", אמר יו"ר נת"ע , מיכאל רצון.
לדעתי, מס גודש רק לאחר...
הצבת אלטרנטיבה ראויה כגון חניוני חנה וסע רב קומתיים הצמודים לתחנות רכבת.
 
אגרת גודש מפלה לפי הכנסה, צריך לאסור לפי מספר

הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש
יו"ר נת"ע מיכאל רצון : "לאור המצב הקשה הצפוי בתחבורה במטרופולין ת"א ב 2013, יש לשקול אמצעים כמו אגרות גודש, שיצמצמו את הנסיעה ברכב הפרטי"

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן צפויות לעלות שלב במהלך 2013, כאשר 14 מקטעים יפתחו בצירים מרכזיים. אם נוסיף לזאת גם את העובדה שבכל שנה מתווספים לכבישי הארץ יותר מ 200 אלף כלי רכב חדשים, הרי שבשנה הבאה צפויים עומסים כבדים מאוד בכבישי גוש דן.

יו"ר נת"ע מיכאל רצון סבור שיש להיערך לכך מראש ע"י נקיטת מספר אמצעים, כמו הטלת אגרות גודש על בעלי הרכב הפרטי, שירצו להיכנס למטרופולין ת"א.

בכנס תחבורה בת קיימא, שנערך בסוף השבוע בפ"ת, אמר רצון כי חייבים ליצור אמצעים שיאלצו את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית בשנה הבאה:

"אמצעים כמו הטלת אגרת גודש, על בעלי הרכב הפרטי שירצו להיכנס לת"א, כמו גם יצירת חניוני חנה וסע חינם למי שיעבור לתחבורה ציבורית, ויצירת שבילי אופניים, יכולים להעלות את השימוש בתח"צ ולהקטין את העומסים בכבישים בשנה הבאה, בעת העבודות. הפתרון שלנו יהיה בצורת קו אדום מהיר מקדים, שיהיה קו אוטובוס חדיש BRT, שיסע בתוואי הרכבת הקלה, בעת העבודות", אמר רצון בכנס.

רצון הוסיף ואמר כי אין אזרח במדינת ישראל שלא יחוש על בשרו את עבודות, שיבוצעו במלא עוצמתן, בשנה הבאה, גם אם יהיו ראשי ערים שיחששו מהן, בשל הבחירות המוניציפאליות הצפויות להתקיים בסוף 2013.

"מדינת ישראל נמצאת בפיגור עמוק ואדיר בנושא הסעת ההמונים ורכבת קלה ו BRT, יכולים בהחלט להוות את הפתרון לכך. כ 45% מהמועסקים יהיו כ- 500 מטרים מתחנות הקו האדום ולשאר נצטרך לדאוג לקווי הזנה. השימוש בתחבורה ציבורית יעלה מ19% היום ליותר מ 38%, עם הפעלת הרכבת הקלה. אין ספק שמערכת הסעת ההמונים החדשה , שאנו עמלים עליה כעת, היא הצדק החברתי האמיתי, שכולנו מדברים עליו", אמר יו"ר נת"ע , מיכאל רצון.
אגרת גודש מפלה לפי הכנסה, צריך לאסור לפי מספר
צריך במקום זאת לאסור על כניסת מכוניות בעלות סיומת רישוי מסוימת להכנס ביום מסוים (יום ב למשל), לחלופין, לאסור על כניסת מכוניות מעיר מסוימת (כפר סבא למשל) ביום ג. במקסיקו הבירה נוהגים כך.
אפליה לפי מחיר טובה לעשירים!
 

etal2

New member
זה לא באמת פותר את הבעיה

אגרת גודש מפלה לפי הכנסה, צריך לאסור לפי מספר
צריך במקום זאת לאסור על כניסת מכוניות בעלות סיומת רישוי מסוימת להכנס ביום מסוים (יום ב למשל), לחלופין, לאסור על כניסת מכוניות מעיר מסוימת (כפר סבא למשל) ביום ג. במקסיקו הבירה נוהגים כך.
אפליה לפי מחיר טובה לעשירים!
זה לא באמת פותר את הבעיה
עשירים במקסיקו פשוט מחזיקים כמה מכוניות
 
יש פחות אנשים שיכולים לתחזק

זה לא באמת פותר את הבעיה
עשירים במקסיקו פשוט מחזיקים כמה מכוניות
יש פחות אנשים שיכולים לתחזק
יש פחות אנשים שיכולים לתחזק כמה מכוניות מאשר להוסיף 100 שקלים לחודש לאגרות גודש.
 

amirv

New member
זה רק מחריף את הבעיה

זה לא באמת פותר את הבעיה
עשירים במקסיקו פשוט מחזיקים כמה מכוניות
זה רק מחריף את הבעיה
כשניסו לעשות את זה בפריז אנשים קנו בכוונה טרנטה במחיר מצחיק שמזהמת עד השמיים ונתקעת לפעמים באמצע הכביש, העיקר שיוכלו להגיע עם האוטו כל יום לעבודה.
 
אגרת גודש טובה לעניים.

אגרת גודש מפלה לפי הכנסה, צריך לאסור לפי מספר
צריך במקום זאת לאסור על כניסת מכוניות בעלות סיומת רישוי מסוימת להכנס ביום מסוים (יום ב למשל), לחלופין, לאסור על כניסת מכוניות מעיר מסוימת (כפר סבא למשל) ביום ג. במקסיקו הבירה נוהגים כך.
אפליה לפי מחיר טובה לעשירים!
אגרת גודש טובה לעניים.
רוב העניים בישראל - אין להם בכלל רכב. הם תלויים לחלוטין בתחבורה ציבורית. אגרת גודש תיצור תנועה חופשית יותר לתחב"צ ותשפר את מצב העניים.
 

jp3raptor

Member
אבל לרוב מעמד הביניים יש מכונית

אגרת גודש טובה לעניים.
רוב העניים בישראל - אין להם בכלל רכב. הם תלויים לחלוטין בתחבורה ציבורית. אגרת גודש תיצור תנועה חופשית יותר לתחב"צ ותשפר את מצב העניים.
אבל לרוב מעמד הביניים יש מכונית
והם לא יוותרו עליה גם עם מס הגודש, כל עוד לא תהייה אלטרנטיבה אמיתית.

עד שיהיה פיתרון אמיתי, מדובר פה בעוד מס שפוגע בעיקר במעמד הביניים.
 
ראשית, דובר על עניים, לא על מעמד הביניים

אבל לרוב מעמד הביניים יש מכונית
והם לא יוותרו עליה גם עם מס הגודש, כל עוד לא תהייה אלטרנטיבה אמיתית.

עד שיהיה פיתרון אמיתי, מדובר פה בעוד מס שפוגע בעיקר במעמד הביניים.
ראשית, דובר על עניים, לא על מעמד הביניים
שנית, חלק ממעמד הביניים לא יוותר על רכב גם כשתהיה אלטרנטיבה אמיתית: רכב תמיד יהיה נוח יותר, גם אם איטי יותר ויקר יותר.

הנקודה היא זו: רבים נוסעים ברכב גם כשיש תחבורה ציבורית סבירה פשוט כי זה מעט נוח יותר.
אגרת הגודש לא תהיה בעייתית אם היא תחול לאורך צירי תנועה מרכזיים שממילא יש בהם תחבורה ציבורית: כביש 2, איילון.
 

droriko

New member
ביצה ותרנגולת

אבל לרוב מעמד הביניים יש מכונית
והם לא יוותרו עליה גם עם מס הגודש, כל עוד לא תהייה אלטרנטיבה אמיתית.

עד שיהיה פיתרון אמיתי, מדובר פה בעוד מס שפוגע בעיקר במעמד הביניים.
ביצה ותרנגולת
כדי שתהייה פה אלטרנטיבה אמיתית , כלומר תחבורה ציבורית טובה , צריך כל מיני אמצעים , מס גודש הוא אחד מהם .
 

טשאפק

New member
צריך לראות באגרת גודש צורה אחרת

אגרת גודש מפלה לפי הכנסה, צריך לאסור לפי מספר
צריך במקום זאת לאסור על כניסת מכוניות בעלות סיומת רישוי מסוימת להכנס ביום מסוים (יום ב למשל), לחלופין, לאסור על כניסת מכוניות מעיר מסוימת (כפר סבא למשל) ביום ג. במקסיקו הבירה נוהגים כך.
אפליה לפי מחיר טובה לעשירים!
צריך לראות באגרת גודש צורה אחרת
של מיסוי על דלק.

המטרה אינה להביא צדק חברתי (אם כי מטבע הדברים ככל שמשתמשים יותר משלמים יותר) אלא בעיקר לדאוג לכך שהמשתמשים ברכב יספגו את כל העלויות של בחירתם לנסוע ברכב, עלויות שנופלות על הציבור כולו: מסלילת הכבישים ועד זיהום האוויר ואובדן הזמן בפקקים.
 

droriko

New member
אף אחד לא כפה עליהם להיות מכורים לרכב שלהם

צריך לראות באגרת גודש צורה אחרת
של מיסוי על דלק.

המטרה אינה להביא צדק חברתי (אם כי מטבע הדברים ככל שמשתמשים יותר משלמים יותר) אלא בעיקר לדאוג לכך שהמשתמשים ברכב יספגו את כל העלויות של בחירתם לנסוע ברכב, עלויות שנופלות על הציבור כולו: מסלילת הכבישים ועד זיהום האוויר ואובדן הזמן בפקקים.
אף אחד לא כפה עליהם להיות מכורים לרכב שלהם
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה