הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש
הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש
יו"ר נת"ע מיכאל רצון : "לאור המצב הקשה הצפוי בתחבורה במטרופולין ת"א ב 2013, יש לשקול אמצעים כמו אגרות גודש, שיצמצמו את הנסיעה ברכב הפרטי"
עבודות הרכבת הקלה בגוש דן צפויות לעלות שלב במהלך 2013, כאשר 14 מקטעים יפתחו בצירים מרכזיים. אם נוסיף לזאת גם את העובדה שבכל שנה מתווספים לכבישי הארץ יותר מ 200 אלף כלי רכב חדשים, הרי שבשנה הבאה צפויים עומסים כבדים מאוד בכבישי גוש דן.
יו"ר נת"ע מיכאל רצון סבור שיש להיערך לכך מראש ע"י נקיטת מספר אמצעים, כמו הטלת אגרות גודש על בעלי הרכב הפרטי, שירצו להיכנס למטרופולין ת"א.
בכנס תחבורה בת קיימא, שנערך בסוף השבוע בפ"ת, אמר רצון כי חייבים ליצור אמצעים שיאלצו את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית בשנה הבאה:
"אמצעים כמו הטלת אגרת גודש, על בעלי הרכב הפרטי שירצו להיכנס לת"א, כמו גם יצירת חניוני חנה וסע חינם למי שיעבור לתחבורה ציבורית, ויצירת שבילי אופניים, יכולים להעלות את השימוש בתח"צ ולהקטין את העומסים בכבישים בשנה הבאה, בעת העבודות. הפתרון שלנו יהיה בצורת קו אדום מהיר מקדים, שיהיה קו אוטובוס חדיש BRT, שיסע בתוואי הרכבת הקלה, בעת העבודות", אמר רצון בכנס.
רצון הוסיף ואמר כי אין אזרח במדינת ישראל שלא יחוש על בשרו את עבודות, שיבוצעו במלא עוצמתן, בשנה הבאה, גם אם יהיו ראשי ערים שיחששו מהן, בשל הבחירות המוניציפאליות הצפויות להתקיים בסוף 2013.
"מדינת ישראל נמצאת בפיגור עמוק ואדיר בנושא הסעת ההמונים ורכבת קלה ו BRT, יכולים בהחלט להוות את הפתרון לכך. כ 45% מהמועסקים יהיו כ- 500 מטרים מתחנות הקו האדום ולשאר נצטרך לדאוג לקווי הזנה. השימוש בתחבורה ציבורית יעלה מ19% היום ליותר מ 38%, עם הפעלת הרכבת הקלה. אין ספק שמערכת הסעת ההמונים החדשה , שאנו עמלים עליה כעת, היא הצדק החברתי האמיתי, שכולנו מדברים עליו", אמר יו"ר נת"ע , מיכאל רצון.
הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש
יו"ר נת"ע מיכאל רצון : "לאור המצב הקשה הצפוי בתחבורה במטרופולין ת"א ב 2013, יש לשקול אמצעים כמו אגרות גודש, שיצמצמו את הנסיעה ברכב הפרטי"
עבודות הרכבת הקלה בגוש דן צפויות לעלות שלב במהלך 2013, כאשר 14 מקטעים יפתחו בצירים מרכזיים. אם נוסיף לזאת גם את העובדה שבכל שנה מתווספים לכבישי הארץ יותר מ 200 אלף כלי רכב חדשים, הרי שבשנה הבאה צפויים עומסים כבדים מאוד בכבישי גוש דן.
יו"ר נת"ע מיכאל רצון סבור שיש להיערך לכך מראש ע"י נקיטת מספר אמצעים, כמו הטלת אגרות גודש על בעלי הרכב הפרטי, שירצו להיכנס למטרופולין ת"א.
בכנס תחבורה בת קיימא, שנערך בסוף השבוע בפ"ת, אמר רצון כי חייבים ליצור אמצעים שיאלצו את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית בשנה הבאה:
"אמצעים כמו הטלת אגרת גודש, על בעלי הרכב הפרטי שירצו להיכנס לת"א, כמו גם יצירת חניוני חנה וסע חינם למי שיעבור לתחבורה ציבורית, ויצירת שבילי אופניים, יכולים להעלות את השימוש בתח"צ ולהקטין את העומסים בכבישים בשנה הבאה, בעת העבודות. הפתרון שלנו יהיה בצורת קו אדום מהיר מקדים, שיהיה קו אוטובוס חדיש BRT, שיסע בתוואי הרכבת הקלה, בעת העבודות", אמר רצון בכנס.
רצון הוסיף ואמר כי אין אזרח במדינת ישראל שלא יחוש על בשרו את עבודות, שיבוצעו במלא עוצמתן, בשנה הבאה, גם אם יהיו ראשי ערים שיחששו מהן, בשל הבחירות המוניציפאליות הצפויות להתקיים בסוף 2013.
"מדינת ישראל נמצאת בפיגור עמוק ואדיר בנושא הסעת ההמונים ורכבת קלה ו BRT, יכולים בהחלט להוות את הפתרון לכך. כ 45% מהמועסקים יהיו כ- 500 מטרים מתחנות הקו האדום ולשאר נצטרך לדאוג לקווי הזנה. השימוש בתחבורה ציבורית יעלה מ19% היום ליותר מ 38%, עם הפעלת הרכבת הקלה. אין ספק שמערכת הסעת ההמונים החדשה , שאנו עמלים עליה כעת, היא הצדק החברתי האמיתי, שכולנו מדברים עליו", אמר יו"ר נת"ע , מיכאל רצון.