הודעה ראשונה שלי בפורום, שאלה

הודעה ראשונה שלי בפורום, שאלה

קודם כל מזל"ט על הפורום החדש. תדמיינו שהכנסתי סמיילים, בלונים ועוד אמוטיקנים בכל מיני צבעים (סליחה, אני לא איש צוהל ועליז ברמות של לשים ציורים שמחים). ועכשיו לשאלה - מה גרם לכם כתנועה לבחור לזהות את עצמכם דווקא עם מפלגת מרצ?
 
אולי בגלל ההיסטוריה והעשייה של מרצ?

אחרי הכל שולמית אלוני, בימים שעוד היינו רצ, הייתה זו שביטלה את חוק משכב זכר, ובעקבות הופעתו הפומבית של פרופ' עוזי אבן בכנסת בוטלו ההגבלות על הומוסקסואלים בצבא, היינו הראשונים שהכנכנסו נציג מהקהילה למוסד נבחר (מיכל עדן, מועצת העיר ת"א-יפו ב199
, והראשונים שהכניסו הומוסקסואל מוצהר חבר לכנסת. בבחירות למועצת עיריית ירושלים גם הכנסנו את סער נתנאל, עוד הומוסקסואל מוצהר למועצה, בירושלים שהיא עיר שמרנית ודתית. ובת"א, את איתי פנקס למועצת העיר, והצבנו אותו במקום השני. מרצ, בגלגוליה השונים, הייתה הלוחמת הבלתי נלאית למען זכויות האזרח בכלל וזכויות הקהילה ההגאה בפרט ולכן רק טבעי שתנועת נוער למען גייז תבוא מקרבה.
 
למיטב זכרוני

הצעת חוק הנישואים האזרחיים של חה"כ דאז מטעם מרצ אמנון רובינשטיין הגדירה בפירוש נישואין כקשר בין גבר ואישה. ומה עם המחוייבות שיש לתנועה שלכם למיעוטים אחרים לפי עקרונותיה (שהובאו בהודעת המנהל בפורום הזה)? מה מרצ עשתה למען המיעוט הערבי, למען עדות המזרח ולמען העולים מחבר העמים, למעט מס שפתיים?
 

little bony

New member
ככה..

אני לא יכולה ממש להסביר לך מה מרצ עשתה בשביל מיעוטים אחרים- כי אם להיות כנה אני לא ממש יודעת.. אני יודעת שהצבעים שלנו כן פועלים למען מיעוטים אחרים. הפעולות שאנחנו עוברים בעזרת המדריך הנחמד שלנו (שמסרב לבקשתי*אחק*) הן לא דווקא על נושאים גאים.. עברנו פעולת זכויות בעלי חיים, מונופול מעגל העוני, סטיגמות וכד' שבסופו של דבר כן התקשרו אם המאבק של הקהילה אך דיברו גם על מיעטוים אחרים. מקווה שהבנת ואם לא אז אני פה לענות על שאלות
 
תוקף משמאל? ../images/Emo13.gif

טוב, נו, אנחנו רגילים
למה, בעצם, להזדהות עם מפלגת מרצ / יח"ד, ולא עם חד"ש, בעצם? זו באמת שאלה מעניינת. הרי אם נסתכל עליהן ברמת האידיאולוגיה בלבד, נמצא שבשתיהן אפשר למצוא בית חם לאידיאולוגיה של "שוויון לכל", ו"חינוך הוא הדרך". איני בקיא בחקיקה. למען האמת, יתכן שחקיקתית לא נעשה דבר הן על ידי מרצ והן על ידי חד"ש כלפי אותן אוכלוסיות שהזכרת. יחד עם זאת, יש להזכיר שמרצ היא המובילה בחקיקה חברתית, ומהכרותי עם אידיאולוגית המפלגה, אני מרשה לעצמי לשער שאותם חוקים פועלים לטובת אותן אוכלוסיות. אם כך, מרצ ולא חד"ש, ולו בגלל הבשלות של העניין הגאה במפלגה. אמנם גם חד"ש תומכת אידיאולוגית בשוויון לקהילה הגאה, אך במרצ יש נציגים, יש אזכור מפורש במצע, יש פורום גאה ויש היסטוריה ארוכה של פעילות בנושא. נכון, התנועה מחוייבת לערכי השוויון לכל. אך מכיוון שדווקא בתחום זה אני לא מוצא הבדלים גדולים בין מרצ וחד"ש (תסלח לי כשאיני מכליל את מפלגת העבודה, עם אחד והמפלגות הערביות כפועלות למען שוויון למיעוטים), על הנושא הגאה קם הדבר. לגבי רובינשטיין, יש לזכור שמאבק הקהילה פרח כמעט ורק בעשור האחרון, ועבר שינויים מדהימים. אם ב88' רק ביטלו את הענישה כלפי הקהילה, הרי שהיום כבר מדברים על זכויות שוות בכל תחומי החיים. בעבר הציע רובינשטיין נישואים אזרחיים ללא גייז, היום כבר ח"כ מהעבודה מציע נישואים אזרחיים עם גייז. הזמנים משתנים.
 
המממ......

קודם כל, למנהל הפורום - אני לא אמרתי שהתנועה שלכם לא תומכת במיעוטים אחרים, אני יודע שאתם פועלים בהרבה צורות מבורכות למענם. השאלה הייתה על מפלגת האם. יותם, כשמרצ מסתפקת במס שפתיים לאוכלוסייה הערבית בישראל - חד"ש (ולפני כן מק"י ורק"ח) פעלה בשנותיה הראשונות של המדינה בכל הכח נגד הממשל הצבאי על האוכלוסייה הערבית. וכיום היא פועלת לתכניות מתאר ביישובים הערביים, להפסקת הריסת הבתים הפושעת, לשיוויון החינוך הערבי ולהכרה בכפרים הבדואים. בתחום שיוויון האישה, חד"ש העבירה את חוק העלאת דמי הלידה והחוק המחייב מעביד לשלם לעובד ועובדת אותו הדבר גם בהוצאות הנלוות לשכר. בתחום זכויות הילד, כשמרצ מתוך שנאת חרדים ופחד "מהסכנה הדמוגרפית" של הערבים התנגדה לקיצבאות הילדים, חד"ש תמכה בהן כיוון שהמדינה מחוייבת לשלום ילדיה גם אם הם נולדו למשפחה ענייה. הקיצוץ היום בקצבת הילדים מעניש את הילדים על כך שהם נולדו. וראוי להזכיר גם את החוק של חד"ש שהוריד את הגיל של חינוך החובה מ- 5 ל- 3. רבים מחברי חד"ש כותבים בעיתון הרוסי איסקרא, אם אתה רוצה לקרוא על פועלם בתחום העולים מחבר העמים: http://www.israel.marxist.com וזה רק עם שלושה מנדטים. וכן, יש התייחסות להומוסקסואליות במצע חד"ש (הוא באתר שלהם, אפשר לקרוא) ויש פורום אדום-ורוד בחד"ש. לכן אני רואה את חד"ש כבית של אנשים שמחפשים שיוויון לכל, ולא את מרצ/יח"ד, שמהם שמעתי רק דיבורים יפים. וזה עוד בלי שהגענו לעניין המדיני.
 
למעלה