::::: הודעת סיכום ופרידה
:::::

eldarinn

New member
::::: הודעת סיכום ופרידה ../images/Emo42.gif :::::

לכל חברי הפורום, אורחים וקבועים שלום רב, פורום תלת מימד שהינו מהותיקים בתפוז ואני מנהל אותו כבר כעשר שנים, מקביל בכמה תחומים לפורומים אחרים בתפוז ובראשם פורום אנימציה. הקוים המקבילים התקרבו עם השנים מאחר ומרבית האנימציה היום מתבצעת בתלת מימד. בשיחת חתך עם הנהלת הפורומים הגענו למסקנה שנכון לאחד את הפורומים תלת-מימד ואנימציה לפורום אחד. רק לאחרונה מונה בפורום אנימציה מנהל חדש שהחליף את ניר שמו דרור לזר, שהוא גם מותיקי הפורום שלנו ואני סמוך ובטוח שיוכל לנהל את הפורום לאחר האיחוד, ובמידת הצורך אהיה תמיד ערוך לעזרתו. לפיכך אני רוצה להפרד מכל הקוראים והכותבים על שנים רבות של שיתוף הדדי באינפורמציה שימושית ולהודיע שהחל מיום ראשון הפורום יאוחד עם פורום אנימציה תחת השם "אנימציה ותלת מימד". שלכם eldarinn
 

Ninja

New member
תהנה בהמשך "איחלתי לחייל בהצלחה בהמשך תפקידו"

היה על הכיפאק. תעשה חיים.
 
תפוז נתן תפוז לקח :)

אני לא אגיד שאני מבסוט מההחלטה, נראה לי כמו מישמש מוזר לערב בין שאלות על רנדר\מידול לשאלות על קיפרימים (שחלקם דו מימדיים). מה עוד שהפורומים היו שונים ברמת האינטראקציה, אבל נו שוין נקווה לטוב. תודה על הניהול. ובהצלחה לדרור. אמיר.
 

drorlazar

New member
שיהיה לכולנו בהצלחה

פורום תלת ממד הוא אחד משני הפורומים שאני בודק על בסיס יומי (השני, כמה מפתיע, הוא פורום אנימציה), וכמו שeldarinn כתב, הקו עם השנים הטשטש והרבה פעמים מצאתי עצמי שולח את אותה שאלה/הודעה לשני הפורומים ונאלץ לעקוב אחרי שני שרשורים במקביל, בנוסף אני חושב שגם הכותבים בפורום תלת קוראים ומתעניינים בתכנים בפורום אנימציה (ואני יודע שזה רחוב דו סיטרי), לכן האיחוד הזה נראה באמת כמו הדבר הטבעי והנכון לעשות. (לי אישית נמאס לפתוח כל פעם שני פורומים במקביל כדי לראות מה מתעדכן) בנימה אישית אני רוצה להודות לeldarinn על ניהול פורום תלת במשך העשור האחרון, ה"ניהול" שלו לא היה רק ניהולי גרידא אלא גם חברי ועוזר, וזה משהו שאני מאוד מעריך ומוקיר. ברור לי (ואני מקווה שגם לך eldarinn) שהוא לא הולך לשום מקום וימשיך להיות שותף פעיל בפורום, אז זו לא הודעת פרידה ממנו אלא מהפורום במתכונתו הנוכחית והניהולית. שתהיה לכולנו שנה טובה ופוריה מלאה ממדים חדשים של עשייה (ונפסיק פה לפני שיהיה דביק מדי פה)
 

eldarinn

New member
דרור שיהיה לכולם בהצלחה ובעיקר לך

פגשתי אנשים מצויינים פה בפורום - תודה אישית כאמור לך והמון תודה לבומס ידידי ולכל האחרים שלא אזכיר בשמם כדי שלא תריבו חחח. כפיר לשאלתך - ממתוק יצא דוקא עז...התכנון המקורי היה (זה שאני הצעתי להנהלה לפחות) הוא שנעשה פורטל גדול יותר של תלת מימד ואנימציה משותף לשני תחומים בעלי עניין משותף וההנהלה בהתחלה התלהבה מהרעיון של לשלב גם שני מנהלים פעילים שכל אחד יוכל לתרום בתחומו וגם הצעתי את זה בשביל לא להעמיס על דרור. מאידך תוך זמן קצר חזרה אלי והודיעה לי שההחלטה היא לאחד את הפורומים וש"אין צורך בשני מנהלים ושדרור ינהל את זה". יש לי כמובן פה מלא על ההנהלה הן על דרך התנהלותה ועל צורת ההתיחסות למנהל המשרת אותה כעשור אבל אני מהטיפוסים שהמוטו שלהם "אם זה לא עולה לך כסף אין מה להתעצבן" ולמרבה האירוניה זה המצב, אני לא מתכוון להשתגע מהסיפור הזה. כמובן שאם דרור יחליט שהוא "לא מסתדר" ואני אישית לא רואה מצב כזה, ההנהלה תשמח לצרף מנהל נוסף. אז בשביל הזה באמת כל שנותר לי זה לאחל בהצלחה לדרור כי אני לא מתכוון לבזבז יותר אנרגיה על העניין הזה.
 

d r e a m i e

New member
אולי זו הזדמנות להמיר את הפורום..

לתלת מימד סטראוסקופי. כל הנושא עם המשקפיים. גם ככה היה בלבול בנושא והתחילו להכנס לפה אנשים ושאלו שאלות על זה, מה שכמובן לא קשור בכלל לתלת מימד שלנו. . אני מסכים עם בומס שקצת חבל. בכל זאת לא יהיה כל כך נעים לראות גן סגור.. שיהיה בהצלחה! :)
 

Ranxxx

New member
לא ידעתי

אני אשמח אם היא תיצור קשר אולי נוכל לעזור לה במשהו
 

Darkscape

New member
מה יהיה? זה קורה הרבה לאחרונה

חייב לאמר שאני שותף להסתייגות של בומס ממהלך האיחוד. בכל אופן, תודה רבה ל-eldarinn על שנים ארוכות של ניהול איכותי וסבלני, בהצלחה בהמשך והצלחה כפולה לדרור.
 

Kfiram

New member
חבל. ממש ממש חבל.

נכון שהיו נושאים חופפים, אבל לשני הפורומים היה אופי מאוד שונה. האנשים היו שונים, אופי התגובות היה שונה, השאלות היו שונות, הדיונים שהתעוררו היו שונים, המנהלים התנהגו אחרת. בעיניי שניהם עדיין נחוצים.
 

Kfiram

New member
האמת...

אני לא מרוצה מההחלטה. ממש לא. יכול להיות שמנהלי תפוז לא מודעים להבדלים. יכול להיות שגם מנהל הפורום הזה לא ממש שם לב להבדל אחד מהותי: זה לא הנושאים של הפורומים (שבהם אכן יש איזושהי חפיפה) אלא האופי השונה לחלוטין של שניהם. פורום אנימציה ופורות תלת-מימד נראו בעיניי תמיד כזוג אחים. אלא שפורום אנימציה הוא האח המופרע ופורום תלת-מימד הוא השפוי והמרובע. בפורום אנימציה, אתה לא ממש יכול לדעת לאן יגיעו הדיונים. מה שמתחיל כלינק תמים יכול להפוך לדיון פוליטי חוצב-להבות, או לרצף מהלומות מילוליות של כל מיני חומייניסטים, אשכנזים ומימדיונים. פורום אנימציה הוא לפעמים גוב-אריות, שמסוכן להכנס אליו. מצד שני, בתור האח המופרע, הוא הרבה יותר מגניב, יש בו יותר סיכוי למצוא לינקים שווים, ולפעמים הדיונים שם יכולים לעלות על נקודות מפתיעות, חשובות או סתם מעניינות. בפורום תלת-מימד, העסק הרבה יותר רגוע. זה מקום שפוי, שבו אפשר להעלות עבודות או לשאול שאלות טכניות מבלי חשש ללינץ'. גם פה יש ויכוחים כמובן, כמו בכל פורום ביקום, אבל הם אף פעם לא מגיעים לאותם מחוזות של טירוף (חיובי או שלילי, זה כבר בעיניי המתבונן). תמיד היה נוח לדעת שיש שני מקומות כ"כ שונים, שנותנים מענה לסוגים שונים של אנשים, נושאים, הודעות, לינקים, ויכוחים ופסיכוזות. קשה לי לראות איך שני הדברים הללו יוכלו לחיות בכפיפה אחת. או שהאופי של פורום אנימציה יכריע את האח המרובע ויעלים אותו. או שהאח המרובע (במיוחד עכשיו שהמושכות נמצאות בידיים של דרור, שנראה לי מנהל קצת יותר קשוח), יצליח לאלף את הפסיכים בפורום אנימציה, ולהעלים יחד איתם גם את כל מה שהיה טוב, מעניין ובלתי צפוי בפורום ההוא. קצת כמו לקחת את כל החבר'ה שם ולשים אותם על ריטאלין. בשורה התחתונה, האיחוד הזה אולי נכון בעיניים של רואי חשבון שמסתכלים על העובדות היבשות, אבל ברגע שמסתכלים על התמונה הרחבה יותר, זה נראה לי כמו מהלך שיסרס את שני הפורומים, ועלול בטווח הרחוק לגרום לכך שהפורום המאוחד יהיה פחות שוקק, פחות מעניין, פחות אינפורמטיבי ופחות יעיל משני הפורומים הנפרדים. אגב, אם הבעיה היא שאלדרין רוצה לפרוש (שזה מובן בהחלט אחרי כ"כ הרבה שנים), אני בטוח שיהיה מי שיסכים להחליפו. יש לי כמה וכמה רעיונות בנושא הזה (אתם מוזמנים לפנות אליי).
 

drorlazar

New member
אני חושב שאתה טועה...

כמו שכתבת גם לי הם נראים כמו פורומים אחים, ותמיד הפריעה לי הדואליות ביניהם. לי הרבה פעמים מגניב הטרפת באנימציה ומטרידה אותי היבושת בתלת, ולהפך, לפעמים זה מטריף אותי. אבל, דה פאקטו נוצר מצב ששני הפורומים קצת מקרטעים ותחלופת הודעות בסימן ירידה מתמיד, שזה מאוד חבל כי זה מראה על איזה גסיסה איטית (תחשוב על משתמש שנכנס ורואה הודעות ישנות, הוא יניח שהפורום לא פעיל), לכן בעיני המהלך הזה של איחוד בין האח המופרע והאח הרגוע יכול ליצור משהו חדש וטוב שיקח מכל פורום את החלקים הטובים בו וביחד ירכיבו "uber פורום" שיהיה "המקום" לדון על אנימציה, תלת מימד, טכניקה, חידושים ודיונים שונים בנושא. כרגע ישנה איזו דיכוטומיה (וואו, מילה ארוכה..)בין שניהם שהיא לא תמיד ברורה. "יש לי חלום... ובחלומי ישנו פורום אחד, שמאחד תחתיו את כל העוסקים במקצוע התלת מימד והאנימציה (בין אם במחשב ובין אם לאו), מקום בו מתחילים יוכלו להציג עבודותיהם לקהל הקוראים ללא הבדל מערכת הפעלה, מברשת צביעה ותוכנה, מקום בו הצעות עבודה יזרמו כמים, מקום בו דיונים על התעשיה בארץ מתפתחים כמו שריגי גפן בכרמים, מקום בו אפשר למצוא לינקים לדברים מטורפים שאולי פחות קשורים לתחום אך עדיין מצחיקים, מקום בו כל אחד ירגיש בבית והפיקסלים רועים באחו..... פורום אחד, מקום אחד, תחת אומת תפוז מאוחדת בצל שועל האש הגדול שבשמיים!! (טוב הקטע האחרון קצת נסחף למחוזות הפאשיזם, אבל ניחא...)" אבל ברצינות, אני חושב שזה יכול להיות מהלך שיועיל לכולנו ולאחרים שיבואו אחרינו. ד"א נאמר בסוגריים (שזו לא הייתה יוזמה של אלדרין או שלי, זה משהו שהגיע מלמעלה) זה יכול להיות מהלך גאוני או מהלך מטומטם, הזמן יגיד... בוא ניתן לו לעבור...
 

d r e a m i e

New member
אני בטוח שלא חסר פורומים אחרים שמקרטעים

לא פחות.. עדיין זה מה שייחד את הפורום הזה. זה היה המקום השפוי היחידי לאלה שעוסקים בתחום ורוצים להשמיע את קולם מבלי חשש שיקבלו שצף של תגובות שנובעות מתסכול \ שעמום וכ"ו. אני לא מבין גם איך זו החלטה שהגיעה מלמעלה. באמת הפריע להם שהפורום פחות פעיל? סה"כ אם יש להם עוד פורום עם מישהו שמוכן לנהל אותו אז הם הרוויחו עוד פורום. עוד אחד מיני רבים.
 

drorlazar

New member
תסתכל על הצד השני

וזה לא בגלל שאני "לויאלי" למערכת, או שהפכתי להיות שפוט של ההנהלה. זה משהו שהטריד אותי בזמן האחרון. אם תסתכל על ההודעות בדף הפותח את הפורום, בתחתית העמוד הזה יש הודעה מלפני שבועיים וחצי, מעליה יש בעיקר הודעות פרסום, תחשוב על משתמש חדש שמגיע לכאן, התחושה המתקבלת היא בעיקר של פורום גוסס, אני אישית בודק אותו הרבה פחות בזמן האחרון מאחר ואני יודע שהרבה תנועה לא תהיה פה. וזה חבל לי, זה שבפורום אנימציה יש מרמור זה לא טוב, וזה שיש הרבה הודעות צינקניות זה גם לא טוב, אבל אם תשים לב בזמן האחרון זה ירד,איכות הדיון עלתה, אנשים משתנים, דם חדש נכנס, רוחות חדשות מנשבות (ואני מתעלם מטרולים כי זה יוצא מן הכלל). כמו שכתבתי (וכמו שכפיר כתב) אני מקווה שההשפעה המקצועית של תושבי הפורום הזה ישפיעו לטובה על רמת ומקצועיות הפורום החדש. אני יכול להגיד לך שהנהלת הפורומים מוטרדת מגסיסת פורומים, זה שיש "עוד" פורום יופי אבל באוברול זה פחות מוצלח אם גולשים לא נכנסים אליו או לא יודעים איפה לשלוח הודעות. בקיצור, אני אופטימי, אני יודע שיש כאן הרבה חשש ופחד אבל אני באמת ובתמים חושב שיכול לקום פה פורום שיהיה מקצועי, איכותי, עם תרבות דיון והוא יהווה בית לכל העוסקים בתחום ולכל החובבים של המקצוע.
 

drorlazar

New member
וכמובן חשוב להגיד...

שזה שאני אישית חושב שזה יכול להיות מוצלח זו דעתי הפרטית שלי בתור משתתף בשני הפורומים. יכול להיות שהנהלת הפורומים לא לקחה בחשבון את אופיים השונה של הפורומים. כדאי אולי לכתוב הודעה בפורום משוב (168) ולהעלות את הנושא ולראות מה תגובתם (אפשר גם לכתוב מסר פרטי ל"הנהלת הפורומים").
 
אני רואה שזמנים זה לא קודש. מה הולך להיות על

הארכיון של השרשורים? נצבר כאן די הרבה ידע, חבל שילך לאיבוד.
 
../images/Emo43.gif סגירת הפורום ../images/Emo43.gif

אנו מודים ל eldarinn על ניהול הפורום לאורך השנים ניהל eldarinn את הפורום ועשה זאת תוך נתינה גדולה, השקעה, חום, איכפתיות והמון רצון טוב. בעינינו לא ניתן לכמת את תרומתו ופועלו שניתנו בזכותו ועל ידו לגולשי הפורום, תוך כדי הפיכתו לבית חם לקהילה. אין ספק כי חסרונו יורגש. אנו מאחלים לו המון בהצלחה בהמשך דרכו בתפוז ובכלל. בשל חפיפה בתקופה האחרונה בשני הפורומים החלטנו למזג את שני הפורומים "תלת מימד" ו"אנימציה". ההחלטה נראית בענינו כנכונה וזאת אחרי מחשבה רבה ומעמיקה. אנו רוצים לציין כי התכנים אינם נעלמים מהפורום אלא הם ישמרו בארכיון. הינכם מוזמנים להיכנס לפורום אנימציה אשר ישנה את שמו כבר בימים הקרוביםhttp://www.tapuz.co.il/forums2008 /forumPage.aspx?forumId=271 ולכם הגולשים, תודה על שהפכתם את הפורום לקהילה חמה. אנו מאמינים כי השילוב הוא המנצח ויגרוף עמו תקופה חדשה. בברכה, צוות הנהלת הפורומים
 
למעלה