הודעת ר"י: גידול במס' הנוסעים בינואר השנה

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הודעת ר"י: גידול במס' הנוסעים בינואר השנה
לעומת ינואר אשתקד. שלום, רכבת ישראל פתחה את השנה עם גידול משמעותי במספר הנוסעים ביחס ל-2009 רכבת ישראל ממשיכה לרשום גידול במספרי הנוסעים, ומסכמת את החודש הראשון של 2010 בדיווח על עלייה של 10.3% במספרי הנסיעות ברכבת, ביחס לינואר 2009. מצ"ב הודעה לעיתונות. יום טוב, שחר וייסמן אגף דוברות והסברה רכבת ישראל
 

בועז ל

New member
הודעת ר"י: גידול במס' הנוסעים בינואר השנה
לעומת ינואר אשתקד. שלום, רכבת ישראל פתחה את השנה עם גידול משמעותי במספר הנוסעים ביחס ל-2009 רכבת ישראל ממשיכה לרשום גידול במספרי הנוסעים, ומסכמת את החודש הראשון של 2010 בדיווח על עלייה של 10.3% במספרי הנסיעות ברכבת, ביחס לינואר 2009. מצ"ב הודעה לעיתונות. יום טוב, שחר וייסמן אגף דוברות והסברה רכבת ישראל
תגובה: למרות המתנגדים הציבור מצביע ברגליים
ורוצה רכבת - עניין רלוונטי מאוד כאשר יחליט רוה"מ בעניין "נתיבי ישראל".
 

easylivin

New member
תגובה: למרות המתנגדים הציבור מצביע ברגליים
ורוצה רכבת - עניין רלוונטי מאוד כאשר יחליט רוה"מ בעניין "נתיבי ישראל".
ציטוט:
"הרכבת אינה מצליחה למשוך נוסעים. אנשים לא רוצים לנסוע בה" - פרופ' ראובן גרונאו, "ממומחי התחבורה המובילים בישראל".
 

down under

New member
ציטוט:
"הרכבת אינה מצליחה למשוך נוסעים. אנשים לא רוצים לנסוע בה" - פרופ' ראובן גרונאו, "ממומחי התחבורה המובילים בישראל".
פרופסור?
פשוט בושה וחרפה. אחת משתיים. או שהוא טועה בצורה כה בוטה, ואז צריכה להשאל השאלה איך הוא קורא לעצמו בתור פרופ' ומומחה לתחבורה. או, חמור יותר, שהוא משקר ביודעין. בכל מקרה, טוב הוא לא יוצא מזה.
 

easylivin

New member
פרופסור?
פשוט בושה וחרפה. אחת משתיים. או שהוא טועה בצורה כה בוטה, ואז צריכה להשאל השאלה איך הוא קורא לעצמו בתור פרופ' ומומחה לתחבורה. או, חמור יותר, שהוא משקר ביודעין. בכל מקרה, טוב הוא לא יוצא מזה.
ואם בכל זאת מתעקשים לקרוא לו "מומחה מוביל
לתחבורה בישראל" - זה מצביע בהכרח על רמת המומחיות... וזה הקטע הכי עצוב בכל הסיפור, לדעתי. כי פשוט לא מסתדר לי התואר של "מומחה מוביל" (לדעת מי, אגב?!) עם חוסר ידע בסיסי במה שקורה בתחום התחבורה בישראל בפועל. אם זו רמת המומחים - מה יגידו אזובי הקיר?..
 

down under

New member
ואם בכל זאת מתעקשים לקרוא לו "מומחה מוביל
לתחבורה בישראל" - זה מצביע בהכרח על רמת המומחיות... וזה הקטע הכי עצוב בכל הסיפור, לדעתי. כי פשוט לא מסתדר לי התואר של "מומחה מוביל" (לדעת מי, אגב?!) עם חוסר ידע בסיסי במה שקורה בתחום התחבורה בישראל בפועל. אם זו רמת המומחים - מה יגידו אזובי הקיר?..
שנאמר, אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו
מכבי האש?
 
ואם בכל זאת מתעקשים לקרוא לו "מומחה מוביל
לתחבורה בישראל" - זה מצביע בהכרח על רמת המומחיות... וזה הקטע הכי עצוב בכל הסיפור, לדעתי. כי פשוט לא מסתדר לי התואר של "מומחה מוביל" (לדעת מי, אגב?!) עם חוסר ידע בסיסי במה שקורה בתחום התחבורה בישראל בפועל. אם זו רמת המומחים - מה יגידו אזובי הקיר?..
אני שמח להיות אזוב הקיר !
 

בועז ל

New member
ואם בכל זאת מתעקשים לקרוא לו "מומחה מוביל
לתחבורה בישראל" - זה מצביע בהכרח על רמת המומחיות... וזה הקטע הכי עצוב בכל הסיפור, לדעתי. כי פשוט לא מסתדר לי התואר של "מומחה מוביל" (לדעת מי, אגב?!) עם חוסר ידע בסיסי במה שקורה בתחום התחבורה בישראל בפועל. אם זו רמת המומחים - מה יגידו אזובי הקיר?..
עניין התארים וההגדרות הנו שולי, אריק.
כשמתפרסמים מאמרים מהסוג הנ"ל אני תמיד שואל את עצמי אילו פונקציות נוספות ממלא האיש מעבר למה שהעיתון בוחר לפרסם. אם איני מצליח לרענן את זיכרוני, אני מתקשר לבר סמכא ואז אני מגלה שתמיד, אבל תמיד, יש משהו.
 
פרופסור?
פשוט בושה וחרפה. אחת משתיים. או שהוא טועה בצורה כה בוטה, ואז צריכה להשאל השאלה איך הוא קורא לעצמו בתור פרופ' ומומחה לתחבורה. או, חמור יותר, שהוא משקר ביודעין. בכל מקרה, טוב הוא לא יוצא מזה.
חה-חה-חה ! אתה צודק 1000% בכל מילה קובי!
 
ציטוט:
"הרכבת אינה מצליחה למשוך נוסעים. אנשים לא רוצים לנסוע בה" - פרופ' ראובן גרונאו, "ממומחי התחבורה המובילים בישראל".
פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אני לא בטוח שהאיש הזה היה צלול כאשר הוא אמר את דבריו......פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
 

amithi1

New member
הודעת ר"י: גידול במס' הנוסעים בינואר השנה
לעומת ינואר אשתקד. שלום, רכבת ישראל פתחה את השנה עם גידול משמעותי במספר הנוסעים ביחס ל-2009 רכבת ישראל ממשיכה לרשום גידול במספרי הנוסעים, ומסכמת את החודש הראשון של 2010 בדיווח על עלייה של 10.3% במספרי הנסיעות ברכבת, ביחס לינואר 2009. מצ"ב הודעה לעיתונות. יום טוב, שחר וייסמן אגף דוברות והסברה רכבת ישראל
שכחו שם כמה עובדות חשובות
בחודש ינואר אשתקד היה מבצע עופרת יצוקה. אני לא זוכר אם הרכבת לב"ש (ולאשדוד/אשקלון) פעלה כסידרה או לא בזמן המבצע, אבל בוודאות הייתה ירידה מאוד חדה בכמות הנוסעים במהלכו, כך שעלייה של 10% עשויה להתברר כתיקון לירידה דומה שהתקיימה באותו חודש.
 
שכחו שם כמה עובדות חשובות
בחודש ינואר אשתקד היה מבצע עופרת יצוקה. אני לא זוכר אם הרכבת לב"ש (ולאשדוד/אשקלון) פעלה כסידרה או לא בזמן המבצע, אבל בוודאות הייתה ירידה מאוד חדה בכמות הנוסעים במהלכו, כך שעלייה של 10% עשויה להתברר כתיקון לירידה דומה שהתקיימה באותו חודש.
החמצת את הנקודה
3 מיליון נוסעים בחודש זה 36 מיליון נוסעים בשנה! וכל זאת לפני פתיחת קו העיירות, הקו המערבי, A1 והכפלת הקו לב"ש. מדובר בעליה בשיעור עצום, לדעתי תתקשה מאד למצוא גידול כה חד ומהיר במדינות אחרות. לידיעת הרמאים שמתנגדים לרכבת.
 

amithi1

New member
החמצת את הנקודה
3 מיליון נוסעים בחודש זה 36 מיליון נוסעים בשנה! וכל זאת לפני פתיחת קו העיירות, הקו המערבי, A1 והכפלת הקו לב"ש. מדובר בעליה בשיעור עצום, לדעתי תתקשה מאד למצוא גידול כה חד ומהיר במדינות אחרות. לידיעת הרמאים שמתנגדים לרכבת.
אם נשווה באופן נכון, העליה הרבה יותר קטנה
אם נשווה את כמות הנוסעים למצב לפני שנה, אבל לא לחודש ינואר (שבו כאמור הייתה ירידה מאוד חדה בגלל עופרת יצוקה) אלא לחודשים שקדמו לו (למשל נובמבר-דצמבר 2009- מכיוון שמדובר בשני חודשי עבודה מלאים וללא אירועים מיוחדים), נגלה שדווקא מדובר בירידה בנסועה: נובמבר 2008- 3,261,816 דצמבר 2008 - 3,281,941 ינואר 2009 2,740,332 (ירידה של 16%- בהשפעת עופרת יצוקה). פברואר 2009- 2,599,461 (יתכן שעדיין בהשפעת עופרת יצוקה, בשילוב העובדה שמדובר בחודש קצר) מרץ 2009- 3,122,965 - המספרים מתקרבים לאלו שלפני עופרת יצוקה. רבעון שני, שלישי ורביעי של 2009- הנתונים החודשיים נשארים ברמה דומה, למעט באפריל ובאוקטובר בשל החגים שגרמו לירידה בנסועה. דצמבר 2009- 3,297,306 ינואר 2010 - 3,021,981. במילים אחרות, ההודעה של רכבת ישראל מתעלמת מאירוע חד פעמי שגרם לירידה בתנועת הרכבות בחודש ספציפי, ובשל כך לא ניתן לומר שיש עליה בינואר. גם אם נשווה את הנסועה לחודש נובמבר/דצמבר 2008, או למרץ 2009 או לנובמבר/דצמבר 2009 מדובר בירידה ולא בעלייה. כמובן שפתיחת קו הדרום, קו החוף וסיום ההכפלה לב"ש יעלו באופן משמעותי את הנסיעות, אבל זה לא רלוונטי להודעה שהרכבת פרסמה.
 
אם נשווה באופן נכון, העליה הרבה יותר קטנה
אם נשווה את כמות הנוסעים למצב לפני שנה, אבל לא לחודש ינואר (שבו כאמור הייתה ירידה מאוד חדה בגלל עופרת יצוקה) אלא לחודשים שקדמו לו (למשל נובמבר-דצמבר 2009- מכיוון שמדובר בשני חודשי עבודה מלאים וללא אירועים מיוחדים), נגלה שדווקא מדובר בירידה בנסועה: נובמבר 2008- 3,261,816 דצמבר 2008 - 3,281,941 ינואר 2009 2,740,332 (ירידה של 16%- בהשפעת עופרת יצוקה). פברואר 2009- 2,599,461 (יתכן שעדיין בהשפעת עופרת יצוקה, בשילוב העובדה שמדובר בחודש קצר) מרץ 2009- 3,122,965 - המספרים מתקרבים לאלו שלפני עופרת יצוקה. רבעון שני, שלישי ורביעי של 2009- הנתונים החודשיים נשארים ברמה דומה, למעט באפריל ובאוקטובר בשל החגים שגרמו לירידה בנסועה. דצמבר 2009- 3,297,306 ינואר 2010 - 3,021,981. במילים אחרות, ההודעה של רכבת ישראל מתעלמת מאירוע חד פעמי שגרם לירידה בתנועת הרכבות בחודש ספציפי, ובשל כך לא ניתן לומר שיש עליה בינואר. גם אם נשווה את הנסועה לחודש נובמבר/דצמבר 2008, או למרץ 2009 או לנובמבר/דצמבר 2009 מדובר בירידה ולא בעלייה. כמובן שפתיחת קו הדרום, קו החוף וסיום ההכפלה לב"ש יעלו באופן משמעותי את הנסיעות, אבל זה לא רלוונטי להודעה שהרכבת פרסמה.
שוב החמצת את הנקודה
אתה לא מבין כנראה מה זה "נשווה באופן נכון". ההשוואה הנקודתית לינואר עלום בשנה X או דצמבר מסויים בשנה Y חסרת כל משמעות. בחודש אחד היה "עופרת יצוקה" ובחודש אחר "נס ואבוקה". בחודש אחד היתה שפעת חזירים ובחודש אחר היתה דלקת קרנפים. אין לזה שום משקל. הבדיקה היחידה הרלבנטית היא שנתית, בהשוואה לשנים אחורה - 5, 10, 15. כך אתה מנטרל תנודתיות עונתית ונקודתית ורואה מגמה אמיתית. בשנות ה-90 עוד היו פחות מ-5 נמיליון נוסעים בשנה. עכשיו אתה מבין? המומחים העלובים אומרים שאף אחד לא נוסע ברכבת, ומספר הנוסעים גדל פי 7 ויותר.
 

amithi1

New member
שוב החמצת את הנקודה
אתה לא מבין כנראה מה זה "נשווה באופן נכון". ההשוואה הנקודתית לינואר עלום בשנה X או דצמבר מסויים בשנה Y חסרת כל משמעות. בחודש אחד היה "עופרת יצוקה" ובחודש אחר "נס ואבוקה". בחודש אחד היתה שפעת חזירים ובחודש אחר היתה דלקת קרנפים. אין לזה שום משקל. הבדיקה היחידה הרלבנטית היא שנתית, בהשוואה לשנים אחורה - 5, 10, 15. כך אתה מנטרל תנודתיות עונתית ונקודתית ורואה מגמה אמיתית. בשנות ה-90 עוד היו פחות מ-5 נמיליון נוסעים בשנה. עכשיו אתה מבין? המומחים העלובים אומרים שאף אחד לא נוסע ברכבת, ומספר הנוסעים גדל פי 7 ויותר.
כנראה שאתה דווקא מצליח לפספס את הנקודה שלי
הנקודה היא שהודעת רכבת ישראל לא רלוונטית לשום דבר. רוצים השוואה רלוונטית? שיעשו השוואה שנתית או של חמש שנים או של עשור, כפי שציינת. אבל להצביע על עלייה של 10% בין חודש X בשנה א לחודש X בשנה אחרי, מושך כותרות יותר גדולות מאשר להצביע על גידול של 5% בין שנה מסויימת לשנה אחריה, על אף שאין שום דבר רלוונטי בשינוי הזה. לטענתך על "המומחים העלובים", זה לא חדש שאנשי משרד האוצר או יועציו מדברים הרבה שטויות בתחום התחבורה.
 

amit1270

New member
אם נשווה באופן נכון, העליה הרבה יותר קטנה
אם נשווה את כמות הנוסעים למצב לפני שנה, אבל לא לחודש ינואר (שבו כאמור הייתה ירידה מאוד חדה בגלל עופרת יצוקה) אלא לחודשים שקדמו לו (למשל נובמבר-דצמבר 2009- מכיוון שמדובר בשני חודשי עבודה מלאים וללא אירועים מיוחדים), נגלה שדווקא מדובר בירידה בנסועה: נובמבר 2008- 3,261,816 דצמבר 2008 - 3,281,941 ינואר 2009 2,740,332 (ירידה של 16%- בהשפעת עופרת יצוקה). פברואר 2009- 2,599,461 (יתכן שעדיין בהשפעת עופרת יצוקה, בשילוב העובדה שמדובר בחודש קצר) מרץ 2009- 3,122,965 - המספרים מתקרבים לאלו שלפני עופרת יצוקה. רבעון שני, שלישי ורביעי של 2009- הנתונים החודשיים נשארים ברמה דומה, למעט באפריל ובאוקטובר בשל החגים שגרמו לירידה בנסועה. דצמבר 2009- 3,297,306 ינואר 2010 - 3,021,981. במילים אחרות, ההודעה של רכבת ישראל מתעלמת מאירוע חד פעמי שגרם לירידה בתנועת הרכבות בחודש ספציפי, ובשל כך לא ניתן לומר שיש עליה בינואר. גם אם נשווה את הנסועה לחודש נובמבר/דצמבר 2008, או למרץ 2009 או לנובמבר/דצמבר 2009 מדובר בירידה ולא בעלייה. כמובן שפתיחת קו הדרום, קו החוף וסיום ההכפלה לב"ש יעלו באופן משמעותי את הנסיעות, אבל זה לא רלוונטי להודעה שהרכבת פרסמה.
למה שלא תשווה לינואר 2008?
בחודש זה היו ברכבת 2,877,220 נסיעות-נוסע, כלומר מעט יותר מ-2009 אבל עדיין פחות מ-2010 (הנתונים באדיבות בועז). להשוות לחודשים אחרים, גם אם עוקבים, זה לא מקובל וגם לא נכון, כי יש תנודות עונתיות (שגם לא תמיד מנוטרלות ע"י השוואה לחודשים מקבילים כי החגים שלנו הם לפי תאריך עברי). חוצמזה, דצמבר אינו חודש עבודה רגיל כי חל בו חג החנוכה עתיר הפסטיגלים (וכבר נסעתי ברכבת ילדים כזאת ב-12:00 שאמורה להיות שעת שפל אז אני יודע על מה אני מדבר).
 

Rubim88

New member
החמצת את הנקודה
3 מיליון נוסעים בחודש זה 36 מיליון נוסעים בשנה! וכל זאת לפני פתיחת קו העיירות, הקו המערבי, A1 והכפלת הקו לב"ש. מדובר בעליה בשיעור עצום, לדעתי תתקשה מאד למצוא גידול כה חד ומהיר במדינות אחרות. לידיעת הרמאים שמתנגדים לרכבת.
אין גם צורך לחפש
המצב שונה בתכלית...
 

טשאפק

New member
שכחו שם כמה עובדות חשובות
בחודש ינואר אשתקד היה מבצע עופרת יצוקה. אני לא זוכר אם הרכבת לב"ש (ולאשדוד/אשקלון) פעלה כסידרה או לא בזמן המבצע, אבל בוודאות הייתה ירידה מאוד חדה בכמות הנוסעים במהלכו, כך שעלייה של 10% עשויה להתברר כתיקון לירידה דומה שהתקיימה באותו חודש.
רכבות לבאר שבע פעלו
אני לא זוכר אם בלוח הזמנים הרגיל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה