הודעת ר"י - הפעלה מלאה של רב-קו בתחנות הרכבת

מצב
הנושא נעול.
יש סיבה מצויינת להתקין את זה בכפר סבא

אבל למה לשים את זה בכל תחנת רכבת?
נניח עוד שנה(שאני גם לא מאמין) יפעילו את המטרונית , אז שישימו מכונות רב קו בתחנות רכבת שבאיזור חיפה והגליל, אין שום סיבה שמכונה כזאת תוצב בכפר סבא, אף אחד מכפר סבא לא ישתמש במטרונית על בסיס קבוע. ואחרי זה שיתפרסו את ההצבה של המכונה על גבי שנים , כל שנה ישימו בכמה מקומות . אין שום סיבה לזרוק בבת אחת 130 מיליון שקל.
יש סיבה מצויינת להתקין את זה בכפר סבא
הקו הוד השרון - ראשל"צ מערב (שבינתיים התארך ליבנה מערב) היה אמור להיות קו הרב-קו הראשון של הרכבת. לפני שהקו נפתח היו דיבורים (שלא התממשו) על כך שעם פתיחתו, בקו זה ייושם השימוש ברב-קו.
זה הקו שרב התחנות שלו (מלבד יבנה מערב) נמצאות בתחום רפורמת גוש-דן. שילוב אמיתי של הרכבת ברפורמת התעריפים והכרטוס המשותף בגוש-דן צריכה לבוא לידי ביטוי בראש וראשונה בקו הזה.
בקו נתניה-רחובות שבו יושם הפיילוט, לעומת זאת, רק 4 תחנות ת"א ותחנת הרצליה נמצאות בתחום רפורמת גוש-דן.
 

droriko

New member
מה רע בנייר שמשתמשים בו המון בקו הזה

יש סיבה מצויינת להתקין את זה בכפר סבא
הקו הוד השרון - ראשל"צ מערב (שבינתיים התארך ליבנה מערב) היה אמור להיות קו הרב-קו הראשון של הרכבת. לפני שהקו נפתח היו דיבורים (שלא התממשו) על כך שעם פתיחתו, בקו זה ייושם השימוש ברב-קו.
זה הקו שרב התחנות שלו (מלבד יבנה מערב) נמצאות בתחום רפורמת גוש-דן. שילוב אמיתי של הרכבת ברפורמת התעריפים והכרטוס המשותף בגוש-דן צריכה לבוא לידי ביטוי בראש וראשונה בקו הזה.
בקו נתניה-רחובות שבו יושם הפיילוט, לעומת זאת, רק 4 תחנות ת"א ותחנת הרצליה נמצאות בתחום רפורמת גוש-דן.
מה רע בנייר שמשתמשים בו המון בקו הזה
 
הנייר מאפשר שילוב מוגבל

מה רע בנייר שמשתמשים בו המון בקו הזה
הנייר מאפשר שילוב מוגבל
אין מעברים חופשיים, אין כרטיסיות משותפות, אין תעריף זהה. יש חופשי חודשי משולב ויש חופשי יומי כאשר היעד הוא תל אביב.
שילוב אמיתי ממש גם צריך לאפשר באותו כרטיס ליסוע בין כפר סבא לתל אביב או בין כפר סבא לראשל"צ. יצא לך לבדוק כמה עולה חופשי חודשי של הרכבת בין כפר סבא לראשל"צ? ברגע שתראה את המחיר, תוותר מייד על רכישת חופשי חודשי כזה וגם על רכישת כרטיסיות. לעומת זאת, בחופשי חודשי אוטובוסים בלבד אתה מקבל באותו מחיר את תל אביב ואת ראשון לציון והמחיר הרבה הרבה יותר נמוך מחופשי חודשי של הרכבת הכולל גם את כפר סבא וגם את ראשל"צ.
היו כאן לא מעט דיבורים על הארכת קו 40 עד לבית עלמין ירקון. אם וכאשר יהיה שילוב אמיתי של הרכבת בגוש-דן, מבחינת תעריפים, כרטוס משותף ופרויקט שילובים, אף אחד לא יחשוב על קו 40 על מנת להגיע ממערב ראשל"צ או מבת ים לבית עלמין ירקון, אלא רק על קו הרכבת + נסיעה 3 דקות מתחנת קרית אריה עד בית העלמין. ונסיעות לבית עלמין ירקון , מטבען, הן נסיעות מזדמנות ולא נסיעות של חופשי-חודשי. זו רק דוגמה אחת.
שילוב כזה, מה לעשות, יתרחש רק במסגרת של רב-קו.
 

droriko

New member
כמה אנשים מכפר סבא כבר

הנייר מאפשר שילוב מוגבל
אין מעברים חופשיים, אין כרטיסיות משותפות, אין תעריף זהה. יש חופשי חודשי משולב ויש חופשי יומי כאשר היעד הוא תל אביב.
שילוב אמיתי ממש גם צריך לאפשר באותו כרטיס ליסוע בין כפר סבא לתל אביב או בין כפר סבא לראשל"צ. יצא לך לבדוק כמה עולה חופשי חודשי של הרכבת בין כפר סבא לראשל"צ? ברגע שתראה את המחיר, תוותר מייד על רכישת חופשי חודשי כזה וגם על רכישת כרטיסיות. לעומת זאת, בחופשי חודשי אוטובוסים בלבד אתה מקבל באותו מחיר את תל אביב ואת ראשון לציון והמחיר הרבה הרבה יותר נמוך מחופשי חודשי של הרכבת הכולל גם את כפר סבא וגם את ראשל"צ.
היו כאן לא מעט דיבורים על הארכת קו 40 עד לבית עלמין ירקון. אם וכאשר יהיה שילוב אמיתי של הרכבת בגוש-דן, מבחינת תעריפים, כרטוס משותף ופרויקט שילובים, אף אחד לא יחשוב על קו 40 על מנת להגיע ממערב ראשל"צ או מבת ים לבית עלמין ירקון, אלא רק על קו הרכבת + נסיעה 3 דקות מתחנת קרית אריה עד בית העלמין. ונסיעות לבית עלמין ירקון , מטבען, הן נסיעות מזדמנות ולא נסיעות של חופשי-חודשי. זו רק דוגמה אחת.
שילוב כזה, מה לעשות, יתרחש רק במסגרת של רב-קו.
כמה אנשים מכפר סבא כבר
נוסעים לראשון על בסיס יומי. בתור אחד שכבר חרש את הקו הזה בכל שעה אפשרית, בכל עונה אפשרית, אני יכול להגיד לך בודאות שבתל אביב הוא מתרוקן .
אין שום סיבה לכפר סבאי להרחיק עד ראשון כשיש לו כמות כל כך עצומה של מקומות עבודה בתל אביב ובשרון.
 
מה שכתבתי רלוונטי גם לנסיעות מזדמנות ולא על

כמה אנשים מכפר סבא כבר
נוסעים לראשון על בסיס יומי. בתור אחד שכבר חרש את הקו הזה בכל שעה אפשרית, בכל עונה אפשרית, אני יכול להגיד לך בודאות שבתל אביב הוא מתרוקן .
אין שום סיבה לכפר סבאי להרחיק עד ראשון כשיש לו כמות כל כך עצומה של מקומות עבודה בתל אביב ובשרון.
מה שכתבתי רלוונטי גם לנסיעות מזדמנות ולא על
בסיס יומי. כיום ההפרש במחיר בין נסיעה מזדמנת מכפר סבא לראשל"צ ברכבת לעומת אוטובוסים לא הגיוני ועם הרכבת גם אין מעבר חופשי. תיקון העיוות הזה יתאפשר רק ברב-קו.
רק רב-קו גם יאפשר לכלול את הרכבת כמפעיל כמו דן, אגד, מטרופולין וקווים ובכך להוזיל את החופשי-חודשי שכולל את הרכבת גם כאשר היעד היוממי הוא תל אביב. כיום על מנת לכלול את הרכבת, המחיר גבוה יותר. גם מחיר נסיעה בודדת בין כפר סבא לתל אביב ברכבת יקר יותר מאשר באוטובוס ולא כולל מעברים חופשיים.
וזה נכון לגבי כל התחנות הפרבריות בקו הזה, בין פתח תקוה קרית אריה להוד השרון סוקולוב ובין צומת חולון לראשון לציון מערב.
 

droriko

New member
אז המזדמנים לשם הם בודדים מאד אם בכלל

מה שכתבתי רלוונטי גם לנסיעות מזדמנות ולא על
בסיס יומי. כיום ההפרש במחיר בין נסיעה מזדמנת מכפר סבא לראשל"צ ברכבת לעומת אוטובוסים לא הגיוני ועם הרכבת גם אין מעבר חופשי. תיקון העיוות הזה יתאפשר רק ברב-קו.
רק רב-קו גם יאפשר לכלול את הרכבת כמפעיל כמו דן, אגד, מטרופולין וקווים ובכך להוזיל את החופשי-חודשי שכולל את הרכבת גם כאשר היעד היוממי הוא תל אביב. כיום על מנת לכלול את הרכבת, המחיר גבוה יותר. גם מחיר נסיעה בודדת בין כפר סבא לתל אביב ברכבת יקר יותר מאשר באוטובוס ולא כולל מעברים חופשיים.
וזה נכון לגבי כל התחנות הפרבריות בקו הזה, בין פתח תקוה קרית אריה להוד השרון סוקולוב ובין צומת חולון לראשון לציון מערב.
אז המזדמנים לשם הם בודדים מאד אם בכלל
אני ברכבת לא רואה. בראשון אין שום דבר שיש בכפר סבא. בכפר סבא כבר יש מרכז ג'י ועוד מעט גם יבנו שני בתי קולנוע שלא נופלים מהסינמה סיטי(וממילא אף אחד בכפר סבא לא הולך לסינמה סיטי בראשון אלא לזה שבגלילות). אז יכול להיות שבשנה יש כמה נוסעים בודדים, אבל את זה גם יש מכפר סבא לנהריה.

לגבי המחיר , הפיתרון הוא פשוט . שהרכבת תתחיל לגבות מחיר נורמלי. אין שום סיבה שעל נסיעה של 25 דקות לתל אביב אני אשלם 15 שקל , כאשר על נסיעה של 25 דקות בקו 29 אני אשלם 6.60. לא יכול להיות שגוף ציבורי שאני ממילא משלם עליו במיסים ישחוט אותי גם במחיר הנסיעה.
 

droriko

New member
אין שום דבר שיש בכפ"ס=אין שום דבר שאין בכפ"ס

אז המזדמנים לשם הם בודדים מאד אם בכלל
אני ברכבת לא רואה. בראשון אין שום דבר שיש בכפר סבא. בכפר סבא כבר יש מרכז ג'י ועוד מעט גם יבנו שני בתי קולנוע שלא נופלים מהסינמה סיטי(וממילא אף אחד בכפר סבא לא הולך לסינמה סיטי בראשון אלא לזה שבגלילות). אז יכול להיות שבשנה יש כמה נוסעים בודדים, אבל את זה גם יש מכפר סבא לנהריה.

לגבי המחיר , הפיתרון הוא פשוט . שהרכבת תתחיל לגבות מחיר נורמלי. אין שום סיבה שעל נסיעה של 25 דקות לתל אביב אני אשלם 15 שקל , כאשר על נסיעה של 25 דקות בקו 29 אני אשלם 6.60. לא יכול להיות שגוף ציבורי שאני ממילא משלם עליו במיסים ישחוט אותי גם במחיר הנסיעה.
אין שום דבר שיש בכפ"ס=אין שום דבר שאין בכפ"ס
 

droriko

New member
ושתבין,אני בעד מעבר לרב קו

לא יעשו את זה עם נייר ובצדק, כי נכון לבצע
פרוייקטי שילוב עתידיים כאלה מייד ברב-קו ולא לעשות שלב ביניים ניירי שאחר כך יעלה יותר כסף להסב אותו לרב-קו.
אתה בעצם מציע להמשיך בגישת הטלאים. בראייה לטווח ארוך מה שאתה מציע יעלה הרבה יותר כסף.
אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור - העתיד טמון בכרטיס אלקטרוני שישמש את כל מפעילי התח"צ בישראל, בכך כבר עברנו את נקודת האל-חזור.
ושתבין,אני בעד מעבר לרב קו
אבל רק כשכל הארץ תהייה רקלים ותחתיות ומטרוניות.
בינתיים יש לך פרוייקט מקרטע בחיפה שעד עכשיו לא יודעים מאיפה לגייס אליו את הכסף, המטרוניות בגוש דן נפלו , הרקל לא נראית באופק, והמטרוניות בשרון זה עדיין בשלב הדיבורים. אז אתה קופץ לי ישר לרב קו משולב?
 
אתה לא חובב של גישת הטלאים, אבל מציע

ושתבין,אני בעד מעבר לרב קו
אבל רק כשכל הארץ תהייה רקלים ותחתיות ומטרוניות.
בינתיים יש לך פרוייקט מקרטע בחיפה שעד עכשיו לא יודעים מאיפה לגייס אליו את הכסף, המטרוניות בגוש דן נפלו , הרקל לא נראית באופק, והמטרוניות בשרון זה עדיין בשלב הדיבורים. אז אתה קופץ לי ישר לרב קו משולב?
אתה לא חובב של גישת הטלאים, אבל מציע
ליישם בדיוק אותה בפרויקט המטרונית, בפרויקט המתע"ן בגוש-דן, ברכבת (בה לצערנו הגישה הזו מושלת עשרות שנים)...
כל דבר חדש צריך להיות מיושם ברב-קו, אחרת מדובר בטלאי וטלאים עולים כסף, במדינת ישראל הרבה כסף.
,
 

droriko

New member
אני באמת לא מבין למה מתל אביב כן ומנהריה לא

הכרטיס המשולב שקיים כיום הוא רק חופשי-חודשי
ורק למגיעים לחיפה מתל אביב או לנוסעים מחיפה לתל אביב.
למגיעים, למשל, מנהריה או מעכו לחיפה (טווח קצת יותר יוממי מת"א-חיפה) אין כרטיס משולב, גם לא למגיעים מהקריות בקו הרכבת הפרברי. שילוב רכבת-אגד-מטרונית-כרמלית ברב-קו זה דבר מתבקש במטרופולין חיפה ומתבקש שילוב כזה בכל סוגי הכרטיסים.
אני באמת לא מבין למה מתל אביב כן ומנהריה לא
ל
 

droriko

New member
אבל שילובי כרטיסים אתה יכול לעשות גם היום

מלבד גוש דן יש עוד כמה מקומות בישראל
מטרונית בחיפה תהיה עוד פחות משנה.
וכידוע לך, חיפה היא אחת הערים המרכזיות שרכבת ישראל משרתת.
חוץ מזה שקווי המתע"ן בגוש-דן יחלו לרקום עור וגידים יותר מוקדם מעוד 10 שנים. הקו האדום הרק"לי יהיה עוד שנים בערך. ה-BRT בשרון וה-BRT הדרומי (הקו הכחול) יהיו עוד מספר שנים קטן ממה שאתה חושב וגם הקו האדום המקדים בסופו של דבר יהיה גם אם במתכונת מצומצמת יותר.
גם קו הרכבת המהיר לירושלים יהיה עוד הרבה פחות מ-10 שנים ואז תהיה משמעות לשילוב בין הרכבת לרק"ל בירושלים.
וכפי שכבר כתבתי הרב-קו הוא גם פלטפורמה שבמסגרתה ניתן לבצע איחוד תעריפים ושילוב כרטיסים ואת זה אפשר לעשות לא עוד 10 שנים אלא גם עוד 10 חודשים ואפילו עוד 10 שבועות.
אבל שילובי כרטיסים אתה יכול לעשות גם היום
 
לא בצורה מלאה. כירטוס משותף אמיתי עם

אבל שילובי כרטיסים אתה יכול לעשות גם היום
לא בצורה מלאה. כירטוס משותף אמיתי עם
תעריפים אחידים ומעברים חופשיים אפשר לעשות רק ברב-קו. זו הסיבה שבגוש דן כל רפורמת התעריפים והכירטוס המשותף מתבססת על הרב-קו וזו הסיבה ששילוב המערכות העתידיות (מטרונית, אורבנית, רק"ל בגוש-דן) יתבססו על הרב-קו.
על-מנת לשלב את הרכבת במערכת התעריפים והמעברים של גוש-דן, עם ריבוי המפעילים בו, כרטיס הרב-קו הכרחי.
 

droriko

New member
אז שבכל איזור יהיה רק מפעיל אחד

לא בצורה מלאה. כירטוס משותף אמיתי עם
תעריפים אחידים ומעברים חופשיים אפשר לעשות רק ברב-קו. זו הסיבה שבגוש דן כל רפורמת התעריפים והכירטוס המשותף מתבססת על הרב-קו וזו הסיבה ששילוב המערכות העתידיות (מטרונית, אורבנית, רק"ל בגוש-דן) יתבססו על הרב-קו.
על-מנת לשלב את הרכבת במערכת התעריפים והמעברים של גוש-דן, עם ריבוי המפעילים בו, כרטיס הרב-קו הכרחי.
אז שבכל איזור יהיה רק מפעיל אחד
(שזה רעיון הכרחי גם בלי קשר לרכבת). לא יכול להיות שבעיר כמו נתניה, שעם כל הכבוד היא לא בסדר גודל של תל אביב או חיפה, יהיו 4 מפעילים שונים, על מה ולמה?
 
זה לא קשור לרכבת ולתקציבה

אז שבכל איזור יהיה רק מפעיל אחד
(שזה רעיון הכרחי גם בלי קשר לרכבת). לא יכול להיות שבעיר כמו נתניה, שעם כל הכבוד היא לא בסדר גודל של תל אביב או חיפה, יהיו 4 מפעילים שונים, על מה ולמה?
זה לא קשור לרכבת ולתקציבה
גם בנושא זה הכתובת היא משרד התחבורה.
אגב, גם בנתניה מתוכנן קו BRT שיעבור גם בתחנת הרכבת (הקו הכתום).
 

droriko

New member
מסכים שהאשם הוא משרד התחבורה

זה לא קשור לרכבת ולתקציבה
גם בנושא זה הכתובת היא משרד התחבורה.
אגב, גם בנתניה מתוכנן קו BRT שיעבור גם בתחנת הרכבת (הקו הכתום).
מסכים שהאשם הוא משרד התחבורה
חבל רק שבניגוד לרכבת, הוא לא שולח לפה אנשים שישמעו את הטענות שלנו ובמקום זה מתחבא במגדל השן שלו וחושב שהוא הכי צודק בעולם
 

droriko

New member
ויש עוד משהו שאני לא מבין אותו

לא בצורה מלאה. כירטוס משותף אמיתי עם
תעריפים אחידים ומעברים חופשיים אפשר לעשות רק ברב-קו. זו הסיבה שבגוש דן כל רפורמת התעריפים והכירטוס המשותף מתבססת על הרב-קו וזו הסיבה ששילוב המערכות העתידיות (מטרונית, אורבנית, רק"ל בגוש-דן) יתבססו על הרב-קו.
על-מנת לשלב את הרכבת במערכת התעריפים והמעברים של גוש-דן, עם ריבוי המפעילים בו, כרטיס הרב-קו הכרחי.
ויש עוד משהו שאני לא מבין אותו
נניח שאני נוסע עם קו 2 של מטרופולין לרכבת נורדאו, לוקח משם רכבת לבני ברק, ומשם אוטובוס של דן לרמת החייל. עכשיו אני לא מבין מה רע בכרטיס חופשי חודשי מנייר שיתפוס גם במטרופולין וגם בדן. הרי העלות של הסובסידיות למטרופולין ודן (על זה שהן מפסידות הכנסות מזה) היא אותה עלות. לדן זה לא משנה אם זה שבא מהרכבת מראה לנהג רב קו על נייר או על כרטיס מגנטי, הוא את ה-6:60 בכל מקרה לא משלם לנהג, ומשרד התחבורה מפצה את דן את אותו הפיצוי בדיוק.
 
כשהמטרונית תפעל הכרמלית תעבור ל-רב קו

מלבד גוש דן יש עוד כמה מקומות בישראל
מטרונית בחיפה תהיה עוד פחות משנה.
וכידוע לך, חיפה היא אחת הערים המרכזיות שרכבת ישראל משרתת.
חוץ מזה שקווי המתע"ן בגוש-דן יחלו לרקום עור וגידים יותר מוקדם מעוד 10 שנים. הקו האדום הרק"לי יהיה עוד שנים בערך. ה-BRT בשרון וה-BRT הדרומי (הקו הכחול) יהיו עוד מספר שנים קטן ממה שאתה חושב וגם הקו האדום המקדים בסופו של דבר יהיה גם אם במתכונת מצומצמת יותר.
גם קו הרכבת המהיר לירושלים יהיה עוד הרבה פחות מ-10 שנים ואז תהיה משמעות לשילוב בין הרכבת לרק"ל בירושלים.
וכפי שכבר כתבתי הרב-קו הוא גם פלטפורמה שבמסגרתה ניתן לבצע איחוד תעריפים ושילוב כרטיסים ואת זה אפשר לעשות לא עוד 10 שנים אלא גם עוד 10 חודשים ואפילו עוד 10 שבועות.
כשהמטרונית תפעל הכרמלית תעבור ל-רב קו
 

droriko

New member
חוץ מזה על איזה אינטגרציה אתה מדבר איתי בכלל

אבל הכרטיס שמשלב את כל אמצעי התחבורה יחד
יאפשר יותר בקלות ליצור כרטיסים משולבים.
למשל: שילוב בין הרכבת לבין המטרונית בעתיד הלא רחוק ובעתיד היותר רחוק שילוב בין הרכבת לבין מערכת קווי הרק"ל / BRT בגוש-דן ובין הרכבת לרק"ל בירושלים.
ככל שנכנסות יותר מערכות תחבורה לפעולה, כך החשיבות של הכרטיס החכם והמשותף עולה.
כרטיס כזה זה חלק בלתי נפרד מיצירת אינטגרציה בין אמצעי התח"צ השונים, כולל איחוד תעריפים (שיוביל להורדת מחירי הרכבת).
החיסכון בנייר זה רק היבט אחד למעבר לרב-קו, מבחינה תחבורתית יש היבטים חשובים יותר.
חוץ מזה על איזה אינטגרציה אתה מדבר איתי בכלל
אחד שיורד מרכבת הפרברית ומחכה 20 דקות(!!) לקו 2 , מה זה מעניין לו את התחת אם יש לו כרטיס מעבר על נייר או על הרב קו , הוא רוצה שקו 2 יבוא מהר! לזה קוראים אינטגרציה , נייר או כרטיס פלסטיק זה באמת התעסקות בטפל, אבל לזה יש כסף מסתבר.
 
בשביל זה יש את פרויקט שילובים

חוץ מזה על איזה אינטגרציה אתה מדבר איתי בכלל
אחד שיורד מרכבת הפרברית ומחכה 20 דקות(!!) לקו 2 , מה זה מעניין לו את התחת אם יש לו כרטיס מעבר על נייר או על הרב קו , הוא רוצה שקו 2 יבוא מהר! לזה קוראים אינטגרציה , נייר או כרטיס פלסטיק זה באמת התעסקות בטפל, אבל לזה יש כסף מסתבר.
בשביל זה יש את פרויקט שילובים
שאמנם מתקדם לאט מדי (ולא בגלל הרכבת, אלא דווקא בגלל משרד התחבורה וחברות האוטובוסים), אבל הוא בכל זאת קיים ולאט לאט מבוצע בעוד ועוד ערים.
 

droriko

New member
אז שאת ה-130 מיליון ישקיעו בשילובים

בשביל זה יש את פרויקט שילובים
שאמנם מתקדם לאט מדי (ולא בגלל הרכבת, אלא דווקא בגלל משרד התחבורה וחברות האוטובוסים), אבל הוא בכל זאת קיים ולאט לאט מבוצע בעוד ועוד ערים.
אז שאת ה-130 מיליון ישקיעו בשילובים
כדי שלא רק אנשים בחולון ובתל אביב יהנו ממנו אלא שכל הארץ תהנה ממנו. קודם שתושב כפר סבא לא יצתרך לחכות חצי שעה לקו 2 באמצע שומקום הזה שנקרא תחנת נורדאו , אחר כך שיעשו רב קו מגנטי או אלקטרו-מגנטי או מה שבא להם. הסדר עדיפוית שלהם מוזר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה