הוואלטה השנה - מסלול הררי מאוד, ועמר משתתף

ItsikH

Member
כשהם אומרים "מדיה מונטניה" זה הררי בתכלס. הרים כמעט כל יום.
סטייג' 1 - מדיה מונטניה פאיס בסקו מגבול צרפת [אירון] מערבה לכיוון בילבאו, יש שם עליות תלולות למדי, ונופים עוצרי נשימה, קט1 לסיום. רכבתי קטעים ממנו בשני הכיוונים, ה"חוף" זה הוא לחלוטין לא מישור, כלומר גם בחלק ה"מישורי" בסטייג' הזה הוא גבעות כואבות, גם אם קצרות
סטייג' 2 מדיה מונטניה דומה באזור ובאופי העליות, קט1 לסיום
סטייג' 3 מדיה מונטניה לה ריוחה, שוב קט1 לסיום
סטייג' 4 מישורי מלה ריוחה עד אואסקה בארגון, הרוב ירידה
סטייג' 5 מדיה מונטניה בארגון מאואסקה לסביניאניגו
סטייג' 6 הררי פצצות. מביאסקס הסמוכה לסבינאניגו בארגון, דרך מעבר הגבול וההרים אל פורטלט לצד הצרפתי, ושם לקול דאוביסק ולטורמלה, וזה מסלול שבעצמי עשיתי ב-2010
יום מנוחה חיוני
סטייג' 7 פאיס בסקו, מדיה מונטניה, מטפסים פעמיים את פוארטו דה אורדוניה שטיפסתי לא פעם, קט1 בצדק
סטייג' 8 הררי שוב בלה ריוחה, שתי פסגות
סטייג' 9 מישורי בבורגוס, לשם שינוי באמת מישורי
סטייג' 10 נחשב מישורי פחחח זה "מישור" החוף של קנטבריה, הגבעות הקטנות שמופיעות בפרופיל הן כואבות - חוף הררי, ונופים משגעים, בכל העיירות האלו ביקרתי, כולל הטיפוס הקטן בדרך לקבסון דה לה סאל
סטייג' 11 הררי בטרוף באסטוריאס, כל שלוש הפסגות במהלכו רכבתי למעט את האחרונה, והן קשות - קויידונה מסומן קט1 אבל לא היסטרי, קוברטוריה רצח בשיפועים, סן לורנסו פחות
סטייג' 12 הררי כקודמו עם אנגלירו הרוצח לסיום
יום מנוחה
סטייג' 14 ואפילו בנג"ש יש טיפוס לסיום
סטייג' 15 הררי בגליסיה בין ערי המחוז לוגו ואורנסה
סטייג' 16 מישורי מגליסיה לפורטוגל
סטייג' 17 מישורי מפורטוגל חזרה לספרד, ואפילו המישורי הזה כולל פסגה אחת
סטייג' 18 אחרון מישורי הסיום במדריד
 
נערך לאחרונה ב:

elsanto

Member
קטע 5;הואסקה סביניניגו הוא גבעות!
מסלול קלאסי עליות ירידות לא מישורי גם לא הרים .
ההמשך מסביניגו לברוטו והמשך עוד למיטב זכרוני ארבעה קילומטרים למרכז המבקרים של פארק אורדסה
מוניה פרדידו כבר יותר משופע אולי יכול להעתיק נשימה מהמטייל הלך רוכב
לא מנוסה , אך מי שיגיע למפל זנבהסוס בפארק אורדסה קולה דל קאבאיו וימשיך משם במעלה הצוק לכיוון הבקתה הנמצאת ב 2200 מעל קניון אורדסה , מתלול שאותו מטפסים או בעזרת שרשרות פלדה או בעיקוף בדרך הראשית שביל צר בין אזורים קפואים כבר מבין היטיב מהי הההבדל בין שיפוע החמישה שבעה אחוז לקרוב לששים אחוז בפארק אורדסה.
מדיה מונטניה הוא גבעות.
נחמד מאד שהוולטה באמת מנסה להתקרב קצת לאזורים
היפהפיים של אראגון היא כמובן לא באמת הולכת עד הסוף.
סביניניגו היא לא יותר מסיידאד פנטסמאט : עיירת רפאים מתה , שהסיבה היחידה לקיומה היא המעבר לפארק אורדסה המדהים .
ברוטו היא כבר יישוב ברמה אחרת לגמרי ,הואסקה בירת המחוז בהחלט שווה ביקור .
הסיבה היחידה הוולטה לא נכנסת לברוטו או עד הסוף למרכז המבקרים של אורדסה היא לוגיסטית .
הכביש צר מדי כדי לאפשר לפלוטון.רכיבה במקום להבנתי ממש חבל .
מאחר והלכתי מברוטו עד לבקתה , אני יודע בדיוק על מה מדובר .
בענין מדיה מונטנה גבעות
ההגדרה זהה לרכיבה מנחשון שמשון צובה נס הרים .
רוצה לקרוא לזה הרים ...
אלו גבעות , ההבדל הברור בין
מבלול גבעות.למסלול הרים
הוא מסלול טיפוס של מעל אלף חמש מאות מטרים אלו כבר הרים .
 

ItsikH

Member
לא מכיר את סביניאניגו כי רק עברתי אותה פעמיים בדרך מחאקה לברוטו. את חאקה אני מכיר מעט יותר, עיירה מעניינת ועתיקה. בין סביניאניגו לברוטו השיפוע נוח מאוד, נחשב מישורי, רק ההמשך לאל פורטלט הררי. אין שיפועים קשים אבל זו עליה ארוכה מאוד. גם אל פורטלט, גם קול ד'אוביסק וגם טורמלה ביום אחד זה הררי מאוד, לי זה לקח יומיים [אם כי הם כללו גם 2 מעברי הרים נוספים]
 

ItsikH

Member
לגבי הסטייג' מחרתיים מ-אואסקה לסביניאניגו, מעט ממנו רכבתי ב-2004, הקטע על ריו ארה, אז רכבתי מביאסקאס לברוטו ומשם לאורך ריו ארה עד אינסה. זה לא קטע מעניין במסלול התחרות, אם כי יפה.
 

elsanto

Member
קטע 6 לטורמלה דרך מעבר הגבול הוא הקטע המעניין באורדסה מונטה פרדידו ,
הררי בטירוף ?
לא ממש , קטע הרים מכובד
מעניין סמוך לפארק מציג את המיטב מאתרי הסקי הצרפתיים הסמוכים אלו שמשלמים .
גם אזור אורדסה למי שמכיר לכיוון מונטה פרדידו הוא אזור סקי טורינג מאד פופולרי
אך למבינים שמכירים היטיב את האזור כלומר מקומיים או מטיילי עומק אין שם לא אתר ולא שירותי חילוץ.
הבסקים חובבי ההרים מכירים
שם היטיב מרבית תושבי אראגון מאד עניים כך שאין להם כסף להגיע אפילו לא באוטובוס המסובסד של האתר מעיר בירת המחוז מאה קילומטר בערך לאתר הסקי פורמיגל אתר סקי יפהפה אך מאד מוזנח מבחינה בטיחותית , לא ממליץ עליו כלל .
 

elsanto

Member
הכי חשוב התיאור שהעלית
נוא תיאור.שלא יכול להיות מנותק ממזג האוויר .
אתנ לא יכול לטפס שיפוע חמש עשרה אחוז חלק וגשום באופני כביש יהיה כושרך א שר יהיה , ולכן למרות שקיצרו
ל 18 קטעים , הוולטה קשה להאמין כי הוולטה תסתיים במדריד , מה גם כי גנרל חורף
כבר הגיע לספרד .
מי.שלא מכיר את ספרד היטיב
מצטייר לו כי מדובר במדינת חופי קייץ.החופים המטמטמים
של קוסטה בראווה בקטלוניה החופים העוד יותר יפים מדהימים בחוף הצפוני ,חופים כמעט שוממים האוקינוס השקט .
כל זה נהדר בקייץ.
חורף בפירינאים ובצפון ספרד הוא סיפור אחר .
לא מלאה בפרטים רק אומר שנתקעתי בבליסארד בפורמיגל באזור יחסית נמוך קילומטר וחצי ממרכז המבקרים הכניסה . נכון אנחנו לא צפויים לחורף ברמה כזו עכשיו בוולטה הנוכחית ,אך זה לא קייץ גם לא סתיו , זהו חורף
אומנם בתחילתו אך כבר מושלג לפחות שלושה שבועות.
עוד מירוץ.שאין לי כל יכולת לצפות איך יתפתח השנה.
כפי שכתבתי לגבי הגירו אף אחד לא חזה את העומד להתרחש , גם הוולטה נראה תסריט דומה.
 

ItsikH

Member
בקורדיירה קנטבריקה בצד הצפוני אפילו בקיץ יכול להיות לרוב גשום וקר, ואנחנו כבר בגבול סתיו-חורף. וגם ברמה המדברית שהיא רוב איבריה, החורף יכול להיות קר עד כדי קפוא, וסוער.
 

ItsikH

Member
בענין החורף, אנגלירו עלול להיות בלתי אפשרי בגשם, לרוכבים בספק, לרכבי הליווי בוודאות. בעבר למעט פעם אחת ידועה לשמצה מזג האוויר היה סביר כי קיץ - עכשיו ממש לא. אני לא הייתי מכניס את אנגלירו לוואלטה חורפית, מחפש עליה קשה אחרת באזור מעט פחות מאתגר אקלימית - הקורדיירה קנטבריקה בצידה האטלנטי גשומה אפילו רוב הקיץ
 

elsanto

Member
עיירת הכניסה 4.5 קמ מברוטו לפרק אורדסה נקראת טורלה
היא גן עדן לחובבי ספורט חורף וטיפוסים .
הרפוחיה בקתה ב 2200 מטר גובה נקראת גוריץ.
בקתה מלון שטח פתוחה כל השנה.
קו השלג רום הקיפאון היה במאי 13 בגובה 1500 מטרים
מאד בעייתי עבור מירוץ.אופניים , נראה מה יקרה השנה .
 

elsanto

Member
לא רק אנגילרו .
טיםסתי במאי 34' קמ מגרנדה עד פראדו יאנו .
טיפסתי מילה חזקה...כי היתה סופת שלגים ,בשלב מסוים די מוקדם ירדתי מהאופניים והתחלתי ללכת .
ירדו בערך 10 ס''מ בזמן הטיפוס .
עקפו אותי ברכיבה מהירה קבוצת רוכבים המשיכו ישר קדימה לא המשיכו מעל קו ה 1500 אותי עניין פראדו יאנו להגיע פעם אחת לסיירה נבדה .
הגעתי מעלה קפוא לגמרי סביב 1600 יצאתי ב 0830 .
קצת לפני אך היתה תהלוכה קתולית שעיכבה אותי כמובן יום ראשון ה 18 במאי 2013
עקף אותי רוכב בודד בדרך מעלה עם רכב הקבוצה מאחוריו רכב בין 7 ל 9 קמש זהו .
אני לא הצלחתי לרכב כלל .
עליתי עם כפפות מעיל כל מה שצריך התכוננתי נכון .
אי אפשר היה לטפס .
לקח לי 12 דקות עם החימום באוטובוס מטה להפשיר
לא הייתי מסוגל לרכב מטה בחזרה.
במקרה הגרוע הייתי יורד רגלית ומגיע בשעות הקטנות.
פנס לא לקחתי לא הבאתי בחשבון תרחיש כזה.
מכל התנסות חדשה לומדים .
 

ItsikH

Member
לא רק אנגילרו .
טיםסתי במאי 34' קמ מגרנדה עד פראדו יאנו .
טיפסתי מילה חזקה...כי היתה סופת שלגים ,בשלב מסוים די מוקדם ירדתי מהאופניים והתחלתי ללכת .
ירדו בערך 10 ס''מ בזמן הטיפוס .
עקפו אותי ברכיבה מהירה קבוצת רוכבים המשיכו ישר קדימה לא המשיכו מעל קו ה 1500 אותי עניין פראדו יאנו להגיע פעם אחת לסיירה נבדה .
הגעתי מעלה קפוא לגמרי סביב 1600 יצאתי ב 0830 .
קצת לפני אך היתה תהלוכה קתולית שעיכבה אותי כמובן יום ראשון ה 18 במאי 2013
עקף אותי רוכב בודד בדרך מעלה עם רכב הקבוצה מאחוריו רכב בין 7 ל 9 קמש זהו .
אני לא הצלחתי לרכב כלל .
עליתי עם כפפות מעיל כל מה שצריך התכוננתי נכון .
אי אפשר היה לטפס .
לקח לי 12 דקות עם החימום באוטובוס מטה להפשיר
לא הייתי מסוגל לרכב מטה בחזרה.
במקרה הגרוע הייתי יורד רגלית ומגיע בשעות הקטנות.
פנס לא לקחתי לא הבאתי בחשבון תרחיש כזה.
מכל התנסות חדשה לומדים .
בשלג? בשיא הקיץ, ביום של הוואלטה ב-2006 טיפסתי עד למעבר ההרים ממש, 3200מ גובה, ואפילו קצת מעבר, למטה היה חום גיהנום, יום שמשי נטול עננים. בירידה בכיתי מרוב קור
 

ItsikH

Member
אני רואה שהמסלול היום שונה ולא נכנס לצרפת. את הקטע פיסקל-ברוטו-ביאסקאס עשיתי בכיוון ההפוך
 

elsanto

Member
מסלול יפהפה
גם הקטע עד סאיינט דה גייגו פורמיגאל יפהפה.
18:במאי 2013 היה יום של 12 מעלות בגרנדה.
רוכב מדוגם שעקף אותי בזלזול בעליה רק כדי לחזור בטיסה מטה 12 דקות אחרי אמר תראה .
כאן יורד גשם ,אז למעלה שלג.
בגחוק על קו ה 1500 מטר החל השלג .
אך רגע לפני העליה החדה שמעתי צרחות .ואז הפנתי מבט ומיהרתי להפעיל את המצלמה .
זוג שפגטיסטים....
גולשי רולר כנראה מתחרים בקרוס קאונטרי סקי שהתאמנו ברולר בליידס .
צריך.יכולת.פיסית שלא תאומן
לירידה לשפגט כל כך נמוך
ולט פך ב שיפוע כזה ,לא לחינם הבחורה צרחה כאילו שוחטים אותה...
ניסיתי לרדוף אחריהם ולצלם הפעם רכבתי .
שום דבר נעלמו לי בעליה בערפל.
 
למעלה