הוכרזו הזוכות באשכול התחב"צ בבית שמש והשומרון

GoldenEyes

Well-known member

וואו.

אשכול ענק של נתיב אקספרס שאינו בצפון, ומי זו בכלל חברת תנופה?
נתיב אקספרס ? אלו עם האוטובוסים תוצרת טורקיה שמתפרקים בנסיעות ? אלו שהפעילו אוטובוסים מיושנים באור עקיבא?
חברת פח
משתתף בצערם של תושבי פרוזדור ירושלים
 

connex

Active member
נתיב אקספרס ? אלו עם האוטובוסים תוצרת טורקיה שמתפרקים בנסיעות ? אלו שהפעילו אוטובוסים מיושנים באור עקיבא?
חברת פח
משתתף בצערם של תושבי פרוזדור ירושלים
לא, כי סופרבוס יותר טובים :)
מתגעגע לואן הולים שהפעילו ברמלה עם הפתעות שכל פעם משהו מתפרק
 

arseny92

Well-known member
מנהל
נתיב אקספרס ? אלו עם האוטובוסים תוצרת טורקיה שמתפרקים בנסיעות ? אלו שהפעילו אוטובוסים מיושנים באור עקיבא?
חברת פח
משתתף בצערם של תושבי פרוזדור ירושלים
אוטובוס תוצרת טורקיה ואוטובוס תוצרת טורקיה מורכב מחלקים בארץ בהארגז/מרכבים זה לא אותו דבר 🚌
לא מזמן הייתי ברחבי טורקיה (וגם על YHT) ולא היה נראה שהאוטובוסים עומדים להתפרק
SURFACE - WIN_20201015_084440.JPG
 

GoldenEyes

Well-known member
אוטובוס תוצרת טורקיה ואוטובוס תוצרת טורקיה מורכב מחלקים בארץ בהארגז/מרכבים זה לא אותו דבר 🚌
לא מזמן הייתי ברחבי טורקיה (וגם על YHT) ולא היה נראה שהאוטובוסים עומדים להתפרק
צפה בקובץ המצורף 5244
נו זה ברור
הרכבה ישראלית שווה ל.....
הבעיה זה הכוח שההסתדרות נותנת להם ומגבה אותם
 

Bus Nerd

Active member
נו זה ברור
הרכבה ישראלית שווה ל.....
הבעיה זה הכוח שההסתדרות נותנת להם ומגבה אותם
איזה שטויות. האוטובוסים של וולוו, סקאניה ומאן שמורכבים בארץ הם ממש סבבה. "מרכבים BRT" דגם אוטובוס פשוט מעולה, מהכי טובים שהיו כאן. המאנים העירוניים החדשים (יחסית) של הארגז גם הם אוטובוסים מצויינים.
 

DanBus43Maalit72

Active member
איזה שטויות. האוטובוסים של וולוו, סקאניה ומאן שמורכבים בארץ הם ממש סבבה. "מרכבים BRT" דגם אוטובוס פשוט מעולה, מהכי טובים שהיו כאן. המאנים העירוניים החדשים (יחסית) של הארגז גם הם אוטובוסים מצויינים.
ההרכבה בארץ דווקא טובה ואני בעד חיזוק התעשייה הישראלית. ברכישה של אוטובוסים מוגמרים מחו"ל מפעלי ההרכבה הישראליים נפגעים.
 
אם אני זוכר נכון ממה שהתפרסם בזמנו בנוגע למכרז ה-PQ, תנופה היא שותפות שבמרכזה מאיה טורס.
 

DanBus43Maalit72

Active member
חברת "תנופה" שניסתה להתמודד על מכרזים במשך שנים סוף סוף זכתה.
מעניין איך תיראה הצביעה אבל ממליץ להם בחום להשתמש בצביעה סגולה. אף מפעיל לא משתמש בצבע הזה.
מאיה תורס שהיא אחת מהשותפות בתנופה בעלת איזשהו ניסיון בתח"צ עקב היותה קבלן משנה של רמה תחבורה ציבורית גולן. אבל אני סקפטי שהכל יהיה מושלם מתחילת הפעלת האשכול.

לגבי נתיב אקספרס עדיף סולאריס ואוטוקאר(למרות ששמעתי שהמרכב די מתפרק) על גולדן דרגון שחלקם שם במצב זוועה עם תחזוקה לקויה למדי.
לא חושב שתהיה בעייה מהותית לנתיב עם האשכול. כבר מפעילה רשת שלמה של קווי מהדרין ויש את צפת שחלק גדול מתושביה חרדים.
 

DanBus43Maalit72

Active member
עם סימון במפות ואפליקציות זו בעיה, צבע של קווי לילה
באפליקציות הסימון הוא לפי צבע המפעיל. במפות צריך לסמן לדעתי לפי סוג הקו לפני שגוגל החליטה לסמן צבע לפי מפעיל.

הרבה מפעילות משתמשות בצבע כחול כהה כצבע מזהה ולא צריך עוד מפעיל שישתמש בצבע הזה.

במוביט סימון מפעיל לפי צבע שונה מבשאר הפלטפורמות. במוביט קווים מסומנת בצבע הישן שלה ו GB טורס מסומנת בצבע של הצביעה בניגוד לאדום בוהק למדי בגוגל מפות (בהיר יותר מהצבע של נסיעות ותיירות).
 

scooby5

Member
חברת "תנופה" שניסתה להתמודד על מכרזים במשך שנים סוף סוף זכתה.
מעניין איך תיראה הצביעה אבל ממליץ להם בחום להשתמש בצביעה סגולה. אף מפעיל לא משתמש בצבע הזה.
מאיה תורס שהיא אחת מהשותפות בתנופה בעלת איזשהו ניסיון בתח"צ עקב היותה קבלן משנה של רמה תחבורה ציבורית גולן. אבל אני סקפטי שהכל יהיה מושלם מתחילת הפעלת האשכול.

לגבי נתיב אקספרס עדיף סולאריס ואוטוקאר(למרות ששמעתי שהמרכב די מתפרק) על גולדן דרגון שחלקם שם במצב זוועה עם תחזוקה לקויה למדי.
לא חושב שתהיה בעייה מהותית לנתיב עם האשכול. כבר מפעילה רשת שלמה של קווי מהדרין ויש את צפת שחלק גדול מתושביה חרדים.
בטח אדום, לבן וכתום
 

GoldenEyes

Well-known member
חברת "תנופה" שניסתה להתמודד על מכרזים במשך שנים סוף סוף זכתה.
מעניין איך תיראה הצביעה אבל ממליץ להם בחום להשתמש בצביעה סגולה. אף מפעיל לא משתמש בצבע הזה.
מאיה תורס שהיא אחת מהשותפות בתנופה בעלת איזשהו ניסיון בתח"צ עקב היותה קבלן משנה של רמה תחבורה ציבורית גולן.
בגלל שזה מאיה תורס אפשר לצבוע בצבעי הדבורה מאיה צהוב ושחור :ROFLMAO:
 

GoldenEyes

Well-known member
ההרכבה בארץ דווקא טובה ואני בעד חיזוק התעשייה הישראלית. ברכישה של אוטובוסים מוגמרים מחו"ל מפעלי ההרכבה הישראליים נפגעים

אל תשכח , או שאולי אינך זוכר , לפני שנים רבות היתה כתבת בטלויזיה על כך שאוטובוסים בהרכבה מקומית יקרים יותר מאוטובוסים מוגמרים
יתרה על כן הוצגו אוטובוסים רבים באותה כתבה שהם רק חצי שנה על הכביש וכבר מתפרקים ומתרופפים חלקים רבים באוטובוסים המורכבים
אגב סירבה לזה , והודיעה שתקנה רק מוגמרים.
כמובן שמפעלי ההרכבה גייסו לעזרתם את ההסתדרות שאיימה בהשבתת המשק אם כך יהיה , אבל אותה הסתדרות לא ידעה להסביר את החזירות במחירים של המורכבים לעומת המוגמרים . כמובן שאותה הסתדרות לא ידעה להסביר למה איכות ההרכבה כ"כ נחותה.

לפי מחקר של עמותת ‘בצדק’ בשיתוף ארגון ‘תחבורה בדרך שלנו’, פערי העלות בין אוטובוס שהורכב בחו”ל ומיובא לארץ לאוטובוס המורכב בישראל עשויים להגיע לכדי 40%. את הפער כמובן משלמים כולנו, בין אם באמצעות הסבסוד הכבד של המדינה לתחבורה ציבורית ובין אם בעלות הנסיעה. אלא שכאמור הבעיה אינה נעוצה רק בהחלטת בית המשפט, אלא גם בתקנות חובת המכרזים מהעדיפות תוצרת מקומית על פני ייבוא.

הטיעון הרווח בעד הגנה על תוצרת מקומית הוא שייצוא הוא דבר טוב המכניס כסף למדינה ואילו ייבוא הוא דבר רע המוציא המחליש את הכלכלה המקומית. טענה זו הופרכה במספר מקרים, כפי שפורט בנייר מדיניות של אסף צימרינג ופרופ’ עומר מואב שהראה כי ייבוא וייצוא קשורים אחד לשני בשוויון כמעט מלא. כלומר, יותר ייבוא משמעו גם יותר ייצוא בענפים אחרים ולהיפך, כך שלמעשה אין שום טעם בלמנוע ייבוא או לעודד ייצוא.

אלא שלהגנה על תוצרת מקומית לא רק שאין ערך כלכלי אלא יש בה גם כדי להזיק. כפי שהסביר עקרון היתרון היחסי שפיתח דוד ריקארדו, לכל משק יש יתרונות בהם עליו להתמחות כדי להפיק רווחה רבה יותר לכול, ומניעת תחרות פוגעת בתמריץ להתמחות. בנוסף, תחרות בינלאומית מתמרצת גם את התעשייה המקומית להשקיע בטכנולוגיות ובמיכון ובכך להתייעל והוזיל עלויות ייצור. היעדר תחרות בינלאומית פוגע בתמריץ של התעשייה המקומית להתייעל ולמעשה מונע ממנה להתקדם ולהתפתח, וכך פוגעת ההגנה על תוצרת מקומית בכלכלה במקום לפתח אותה.

כמו גם ראה כתבה בכלכליסט

"חוות הדעת הוכנה עבור יבואנית האוטובוסים UBSI במסגרת בג"ץ שבו ביקשה החברה לחייב את המדינה לבטל את חובת רכש גומלין במכרזים להפעלת קווי אוטובוס. לפי הכתוב בה, הנזק למשק הישראלי הוא לפחות 80 מיליון שקל בשנה והוא נובע מכך שאוטובוס מיובא מתוצרת אירופית עולה לפחות 80 אלף שקל פחות מאשר אוטובוס באיכות דומה שמורכב בישראל."

כלכליסט
 

Bus Nerd

Active member
אל תשכח , או שאולי אינך זוכר , לפני שנים רבות היתה כתבת בטלויזיה על כך שאוטובוסים בהרכבה מקומית יקרים יותר מאוטובוסים מוגמרים
יתרה על כן הוצגו אוטובוסים רבים באותה כתבה שהם רק חצי שנה על הכביש וכבר מתפרקים ומתרופפים חלקים רבים באוטובוסים המורכבים
אגב סירבה לזה , והודיעה שתקנה רק מוגמרים.
כמובן שמפעלי ההרכבה גייסו לעזרתם את ההסתדרות שאיימה בהשבתת המשק אם כך יהיה , אבל אותה הסתדרות לא ידעה להסביר את החזירות במחירים של המורכבים לעומת המוגמרים . כמובן שאותה הסתדרות לא ידעה להסביר למה איכות ההרכבה כ"כ נחותה.

לפי מחקר של עמותת ‘בצדק’ בשיתוף ארגון ‘תחבורה בדרך שלנו’, פערי העלות בין אוטובוס שהורכב בחו”ל ומיובא לארץ לאוטובוס המורכב בישראל עשויים להגיע לכדי 40%. את הפער כמובן משלמים כולנו, בין אם באמצעות הסבסוד הכבד של המדינה לתחבורה ציבורית ובין אם בעלות הנסיעה. אלא שכאמור הבעיה אינה נעוצה רק בהחלטת בית המשפט, אלא גם בתקנות חובת המכרזים מהעדיפות תוצרת מקומית על פני ייבוא.

הטיעון הרווח בעד הגנה על תוצרת מקומית הוא שייצוא הוא דבר טוב המכניס כסף למדינה ואילו ייבוא הוא דבר רע המוציא המחליש את הכלכלה המקומית. טענה זו הופרכה במספר מקרים, כפי שפורט בנייר מדיניות של אסף צימרינג ופרופ’ עומר מואב שהראה כי ייבוא וייצוא קשורים אחד לשני בשוויון כמעט מלא. כלומר, יותר ייבוא משמעו גם יותר ייצוא בענפים אחרים ולהיפך, כך שלמעשה אין שום טעם בלמנוע ייבוא או לעודד ייצוא.

אלא שלהגנה על תוצרת מקומית לא רק שאין ערך כלכלי אלא יש בה גם כדי להזיק. כפי שהסביר עקרון היתרון היחסי שפיתח דוד ריקארדו, לכל משק יש יתרונות בהם עליו להתמחות כדי להפיק רווחה רבה יותר לכול, ומניעת תחרות פוגעת בתמריץ להתמחות. בנוסף, תחרות בינלאומית מתמרצת גם את התעשייה המקומית להשקיע בטכנולוגיות ובמיכון ובכך להתייעל והוזיל עלויות ייצור. היעדר תחרות בינלאומית פוגע בתמריץ של התעשייה המקומית להתייעל ולמעשה מונע ממנה להתקדם ולהתפתח, וכך פוגעת ההגנה על תוצרת מקומית בכלכלה במקום לפתח אותה.

כמו גם ראה כתבה בכלכליסט

"חוות הדעת הוכנה עבור יבואנית האוטובוסים UBSI במסגרת בג"ץ שבו ביקשה החברה לחייב את המדינה לבטל את חובת רכש גומלין במכרזים להפעלת קווי אוטובוס. לפי הכתוב בה, הנזק למשק הישראלי הוא לפחות 80 מיליון שקל בשנה והוא נובע מכך שאוטובוס מיובא מתוצרת אירופית עולה לפחות 80 אלף שקל פחות מאשר אוטובוס באיכות דומה שמורכב בישראל."

כלכליסט
... ואז קונים אוטובוסים תוצרת סין שמתפרקים לא אחרי פחות משנה על הכביש. שורדים הרבה פחות מהאוטובוסים הישראלים, הכיסאות בסיניים הכי לא נוחים שראיתי, נסיעה רועשת מלאה שקשוקים מהחלונות וחלקי המתכת, דלתות איטיות שלוקח להן יחסית המון זמן להיפתח ולהיסגר (מה שמאריך את הdwell time בתחנות). צריך להשקיע בנוסעי האוטובוסים ולקנות אוטובוסים טובים, גם אם הם יקרים יותר. כמו הסולאריס שהביאו, הביאו אותם מגומרים מפולין והם היו מעולים.

אבל ברגע שמבטלים תיעדוף לתעשייה המקומית, זה תיעדוף לתוצרת סין באופן אוטומטי. כי אם כבר קונים מחו"ל ולא מהארץ, למה לקנות מוצר יקר מאירופה כשאפשר לקנות מוצר זול מסין? הרי בסוף לאנשים כמוך שמקדמים את המדיניות המעפנה הזו נוחות הנוסעים לא חשובה בכלל, רק "לחסוך כסף". הנה תראו אוטובוס מעלי אקספרס! כמה זול! איזה יופי אפשר להביא יותר אוטובוסים! אוטובוסים לא נוחים ולא טובים שפשוט סיוט לנסוע בהם.

(וזה גם עניין של תחזוקה, אי אפשר לצפות שאוטובוס יחזיק לנצח אם לא מתחזקים אותו כמו שצריך)
 

כשלוגי

Active member

משבר הזכויות של נהגי האוטובוסים: "30 שנה במקצוע עם ותק של עד 5 שנים"​


השבוע הודיע משרד התחבורה על החלפת מפעילות התחבורה הציבורית באיזור בית שמש ופרוזדור ירושלים. כעת הנהגים חוששים כי לא יקלטו בחברה החדשה, וגם אם כן, יאבדו את הוותק ואיתו זכויות סוציאליות רבות. נהג מבית שמש: "אין לנו אפילו ועד בחברה החדשה"​


 

846

Active member

משבר הזכויות של נהגי האוטובוסים: "30 שנה במקצוע עם ותק של עד 5 שנים"​

השבוע הודיע משרד התחבורה על החלפת מפעילות התחבורה הציבורית באיזור בית שמש ופרוזדור ירושלים. כעת הנהגים חוששים כי לא יקלטו בחברה החדשה, וגם אם כן, יאבדו את הוותק ואיתו זכויות סוציאליות רבות. נהג מבית שמש: "אין לנו אפילו ועד בחברה החדשה"​


את כל מה שכתוב כבר אמרתי לפני 15 שנים, הכל צפוי.
בבריטניה, אחד התנאים במיכרז זה לקלוט כמה שיותר נהגים מהחברה המפסידה וחובה לשמור על הרצף של הזכויות.
כמובן שתנאים אלו מקשים על הזכין החדש ומייקרים את המיכרז.
 
למעלה