הומאופתיה - שקר אלטרנטיבי

אמנון כ

New member
הומאופתיה - שקר אלטרנטיבי

אחח... הומאופתיה. איזה "מדע" נפלא! יש בספר המצויין "ריפוי או פיתוי" פרק שלם שמוקדש להומאופתיה. בשורה התחתונה תרופות הומאופתיות הן אך ורק מים (ולפעמים קצת סוכר). זהו. מדהים לחשוב שאנשים משלמים כל כך הרבה כסף בשביל מים, אבל זה מה שקורה. יש אנשים שמתמחים במים, יש אפילו בתי חולים שמוקדשים למים אבל השורה התחתונה היא שמדובר במים ותו לא. ההומאופתיה מבוססת על לוגיקה שגויה לחלוטין (בל נאמר שקרים גסים) שטוענים למשל שבאופן קסום יש למים יכולת "לזכור" אילו חומרים היו בהם פעם (אבל באותה מידה המים "שוכחים" את כל החרא שהם היו מוקפים בו בשעה שהיו חלק מהביוב). יש להם רעיונות שקריים אחרים כמו דומה מרפא דומה (וכך למשל קיא של כלב אמור לרפא בעיות בקיבה של אנשים) וכו'. אחת ה"תרופות" ההומאופתיות הנמכרות ביותר היא oscillococcinum. כשהייתי חייל צעיר ותמים, הלכתי יום אחד לבית המרקחת עם תחושה נוראה שמתחילה אצלי שפעת. שאלתי את הרוקחת מה כדאי לקנות והיא המליצה על oscillococcinum. היא אמרה שזו "תרופה" מאוד פופולארית. אז קניתי אותה ובאמת השפעת לא התפתחה. מעודד מההצלחה קניתי את התרופה הזו (שהיא אגב יקרה להחריד) עוד כמה פעמים עד שגיליתי שהיא לפעמים עובדת ולפעמים לא, די בהתאמה למצב האישי שלי שבו לפעמים אני מרגיש שאני הולך להיות חולה כי אני באמת הולך להיות חולה ולפעמים אני סתם מרגיש זיפת אבל זה לא מתפתח למחלה של ממש. בקיצור הפסקתי לקנות את התרופה הזו ועם השנים גם הבנתי שבעצם מדובר בתרמית של ממש. בספר "ריפוי או פיתוי" מדברים גם על התרופה הזו ממש. הם טוענים שאדם ידרש לבלוע גלולה בקוטר של חצי המרחק בין כדור הארץ לשמש כדי שיהיה סיכוי למולקולה אחת ויחידה של חומר פעיל! מדובר לא פחות ולא יותר במים עם סוכר. זהו. אין בזה כלום יותר ודורשים על התרופה הזו סכומי עתק! עוד הם מציינים בספר שבעוד המרכיב הפעיל לכאורה הוא איברים פנימיים של אווז, הרי שמאווז אחד מכינים כמות תרופה ששווה יותר מ-$300,000,000 ! בהחלט אווז ששווה (מאות) מליונים! והנה שיר שהולם את האירוע על ידי האחד והיחיד - מלך מלכי המלכים: טים מינצ'ין! השיר נקרא If you open your mind too much, your brain will fall off. ולסיום - סרט מצויר של אותו טים מינצ'ין שנקרא STORM הציטוט האהוב עלי: Do you know how they call alternative medicine that works? Medicine! אז... שלא יעבדו עליכם!!
 

squalus

New member
נכון אבל...

מים מים, אבל זה שוק של מיליארד וחצי יורו, אז כנראה שהם עלו על משהו. (עדיין לא מתקרב לשוק של מים מבוקבקים - 60 מיליארד דולר) הומאופתיה זה בערך כמו הפאואר ריינג'רס - לא תורם לכלום, אבל מכניס המון כסף למי שהמציא את זה.
 

deathcaster

New member
לפחות אפשר לקרוא לזה "תעשייה" רווחית

אבל זו אינה הברקה כמו ה"לופטגעשעפט" שהיה כאן לפני כמה עשרות שנים
 

אמנון כ

New member
נשמע קצת כמו סיינטולוגיה

שמעתי לא מזמן פרק בפודקאסט המעולה SKEPTOID על סיינטלוגיה והוא ציין שם שממציא הדת הסיינטולוגית התפאר באוזני חבריו בשנות השישים שהוא רוצה להמציא דת חדשה כדי להתעשר. הוא אשכרה עשה את זה! הנה הפרק של הפודקאסט - לחצו על LISTEN למעלה (מומלץ בחום ומומלץ להאזין גם לשאר הפרקים): http://skeptoid.com/episodes/4242
 
למעלה