הונאות ושומות בבנקים למשכנתאות

שנער

New member
הונאות ושומות בבנקים למשכנתאות

ראו ברשימת הקישורים - קישור למאמר חדש בנושא
 

דינדה

New member
באותו הקשר...

על פי החוק, מה שמאי אמור לבדוק כשהוא נותן הערכת שווי דירה לבנק לשם קבלת משכנתא ? אילו מסמכים הוא אמור לבדוק, באילו רשויות וכד´. תודה ובהצלחה בפורום החדש. דינדה
 

שנער

New member
בדיקות השמאי

לצערי שומות למשכנתא לא נערכות ממש לפי הכללים. הבנקים למשכנתאות רוצים שומות זולות ולכן הם לא דורשים מהשמאי לבדוק את כל הטעון בדיקה. עבור שומות לבנקים למשכנתאות, ועבורם בלבד, המסמכים שהשמאי בדרך כלל בודק, לדירת מגורים, הם: חוזה רכישה נסח טאבו ו/או דף אישור זכויות מהמינהל ו/או החברה המשכנת. חשבון ארנונה. תשריט הדירה (אם קיים). היתר בניה ותכנית הגשה - לבתים צמודי קרקע או לדירות מיוחדות. מצב תכנוני (תכנית בנין עיר) - במקרים מסויימים על פי שיקול דעתו. כל המסמכים נמסרים לשמאי ע"י המזמין והוא לא אמור לחפש אותם ברשויות. לבנקים מסויימים יש דרישות נוספות ו/או שונות והשמאי ינהג בהתאם לדרישת הבנק עבורו מיועדת השומה.
 

דינדה

New member
שאלה נוספת

מה קורה במקרה שהשמאי אינו בודק היטב ומגיש הערכה שגויה ? האם השמאי מחויב לראות את הדירה עצמה על מנת להגיש הערכתו ? תודה.
 

שנער

New member
זה מה שקורה

לשמאי יש אחריות מקצועית על השומה שלו. מה קורה במקרה שהשמאי אינו בודק היטב ומגיש הערכה שגויה? מה קורה כשעו"ד לא בודק שהדירה רשומה על שם המוכר? מה קורה שרופא רושם תרופה לא מתאימה? השמאי אינו חייב לראות את הדירה אישית מספיק שאת הדירה יראה שמאי אחר מטעמו או מתמחה או עובד מורשה שלו. בכל מקרה מישהו מוסמך צריך לראות אותה.
 
למעלה