הוסטל ובריאות

נגוהות

New member
הוסטל ובריאות

לגבי דיירים המתגוררים בהוסטל לנפגעי נפש, מי אחראי לבריאות הגופנית שלהם? לבריאות הנפשית יש אחריות להוסטל מתוקף ביקורו של פסיכיאטר במקום ומעקב סדיר אחרי המצב הנפשי, אך במידה ויש דייר שיש לו אפוטרופוס כללי מבני משפחתו האם הוא אחראי לטיפוליו הרפואיים, רפואה דחופה, מיון וכו'? מה קורה עם אנשים שאין להם בני משפחה, היכן מתחילה ונגמרת האחריות של היזמים? מהי אחריות ההוסטל בזמן חירום רפואי? אודה לתשובותיכם.
 

macacu

New member
הוסטל נותן פיקוח והשגחה של 24 שעות

אז מן הסתם האחראיות הרפואית של הדייר (פיסית ונפשית) היא עליו. למה אתה שואל?
 

נגוהות

New member
תודה

הלואי וזה היה כל כך פשוט.. לאחרונה כשהבטתי במראה הייתי אישה
 

צבינגית

New member
בתור מי שעובדת בהוסטל:

בעיקרון את השירות הם אמורים לקבל במסגרות קופת חולים השונות כמו כל אזרח אחר במדינה. אפוטרופוס יהיה אחראי על בדיקות רפואיות שצריכות חתימה (כמו בדיקות פולשניות וניתוחים, שמצריכים הסכמה מדעת והבנה.) היזמים לא אחראים בפועל לבריאות האנשים, אלא הצוות הטיפולי בהוסטל, המדריכים, והצוות המקצועי. אם יש בעיה כדאי לפנות למנהל ההוסטל
 

נגוהות

New member
תודה והמשך..

לגבי מקרה חירום. לדוגמא - המדריך נמצא לבדו בהוסטל ואחד הדיירים מרגיש רע, לפי שיקול דעתו של המדריך יש לפנותו בדחיפות לבית חולים, מי אמור ללוות אותו? איך זה בהוסטל שלך? האם יש כונן למקרה חירום? האם מזעיקים את המשפחה במידה ויש כזו? הרי בנוסף להזמנת אמבולנס יש צורך במלווה... תודה על ההתיחסות.
 

macacu

New member
אני רוצה להרחיב את השאלה ולשאול

מה קורה אם נניח איראן מחליטה לתקוף את ישראל ומפילה פצצה גרעינית באיזור ההוסטל, ממש בגינה מתחת לחלון של הדייר. מי אחראי אז? א. האום ב. הרשות הפלסטינאית ג. שרית חדד נראה לי שהסתבכת קצת.. מה את בדיוק רוצה?
 

macacu

New member
מה שאני מנסה לאמר זה

שתתארי מה המקרה במקום לשאול שאלות היפוטתיות, כדי שיהיה אפשר להתיחס בצורה ענינית יותר
 

נגוהות

New member
או.קיי

אני מביאה מקרה כדוגמא - אני מדריכה שיקומית בהוסטל בו חיים עשרים דיירים. אני לבד איתם במשמרת ערב פלוס לילה. אחד הדיירים מתלונן על כאבי בטן קשים, אני מתקשרת למנהלת, היא לא נמצאת באיזור ומבקשת שאתקשר לבני משפחתו על מנת שילוו אותו למיון. הם "לא יכולים", הבנאדם מתפתל מכאבים משך כל הלילה, אין לי כסף להזמין רופא, האחות של ההוסטל נותנת עצות חינם בטלפון (!!), אני חשה שמצבו חמור ואין אפשרות שאצא עימו כי יש לי אחריות על חייהם של עוד 19 דיירים. מה קורה בהוסטלים אחרים? האם יש כונן או פתרון לשעת חירום? אם האיש מת, מי אחראי לכך?
 

צבינגית

New member
התשובות שלי למצב:

אם הדייר מסוגל לבד- להזמין לו אמבולנס, או מונית במידה ויש בעיות כלכליות (בדרך כלל יש) ולשלוח אותו למיון. מעבר לכך, מתפקידה של המנהלת, אם הוא לא יכול ללכת לבד, לדאוג למדריכה אחרת שתלווה אותו לבית חולים. שהיא תסתדר עם היזם לגבי תשלום שעות נוספות. זו בטח לא אחריות שלך. אם המשפחה היתה יכולה לטפל בו, הוא לא היה בהוסטל, לא? לכן זו לא אחריות המשפחה לכך.
 

macacu

New member
אני רוצה לחזק את דבריה

אלמנטרי ווטסון לגבי מה קורה מבחינה חוקית ואם ההוסטל צריך לדאוג למישהו ב-standby - ברור לי שעניין זה מעוגן בחוק ובתנאים שמציב משרד הבריאות לפתיחה ולקיום של הוסטל. אם את רוצה לקבל תשובה מוסמכת וסופית אולי כדאי לברר אצל משרד הבריאות או אצל מנהלי הוסטלים אחרים. בכל אופו, בכל מצב האחראיות המלאה היא על ההוסטל ואם אכן קורה (או קרה) מקרה כזה כמו שתארת, אז השיקול דעת שלך בתור כוננית לילה צריך להיות להעלות את המטופל על האמבולנס הראשון שעובר בצומת (בלי להסס בכלל)
 

נגוהות

New member
אלמנטרי אבל..

חולה חייב ליווי באמבולנס. הרי הנהג שם אותו במיון, ורק בהמתנה שם אפשר למות.. שעתיים, שלוש, והאיש מתפתל מכאבים.. מכירים ת'מערכת בריאות המופלאה? אשמח לדעת מה קורה בהוסטלים אחרים בשטח..יש כונן? אין כונן? משרד הבריאות דורש כונן מהיזמים?
 

macacu

New member
נגה, אם ניתקלת בחלמאות,

בחוסר אנושיות או ביחס מזלזל ומבזה כלפי נפגעי נפש במקום עבודתך, אני חושב שבתור אשת מקצוע ובתור בן אדם את צריכה להעביר את זה הלאה. כלומר לנסות לעשות משהו קונקרטי בעניין.צירפתי לך לינק עם מיילים של אחראי שיקום במשרד הבריאות http://www.health.gov.il/pages/default.asp?maincat=10&catid=29&pageid=1661 מקווה שזה יעזור
 

נגוהות

New member
תודה

אטפל בנושא בכל דרך אפשרית. אני רואה בעבודה שלי יעוד ולעולם לא אזלזל או אפגע בכבוד האדם ובבריאותו.
 

macacu

New member
../images/Emo151.gifאת לא צריכה להיות כ"כ מלודרמט

ית......
 

macacu

New member
וואלה?../images/Emo12.gif

מי הפסיכיאטר שסיפר לך שזאת את? יש כדורים לזה?
 
אני אגיד לכם מה הבעיה

הבעיה היא שבהוסטלים הדיירים נעשים תלותיים ובהרבה מקרים אפילו מנצלים את המצב. למשל, יש דיירים שבשביל ללכת לקופ"ח לקבל הפניה או לקנות תרופות מבקשים ליווי ותכלס אין שום סיבה בעולם שלא יילכו לבד. הולכים למועדוני תעסוקה ומפעלים לבד אבל עניינים רפואיים וכל מיני סידורים מבקשים ליווי. אני לא חושב שצריך ללוות לכל מקום אלא אם כן האדם פסיכוטי או שזקוק (פיזית) לליווי. למה המדריכה צריכה לעזוב הוסטל שלם כדי ללוות? זו בדיוק הבעיה של נפגעי הנפש. עם כל הבעיות והסטיגמות מסביב, אין ספק שיש דברים מאוד מעצבנים שניתנים לשינוי. מספיק עם התלות הזאת, יאלה, מה לא רוצים להשתקם? לא רוצים עצמאות? צריך לתת קודם כל מהדיירים, מי שחי ופועל על גב המחלה ולא משתחרר לא יתקדם לשום מקום.
 

macacu

New member
בגדול זה נכון מה שאתה אומר

אבל זה לא קשור לנושא שהבחורה העלתה פה ומה לעשות? יש לפעמים מקרים בהם מטופלים לא יכולים להסתדר לבד
 
למעלה