הוספת שם משכיר לפוליסת ביטוח לעסק

ROYAL STAR

New member
הוספת שם משכיר לפוליסת ביטוח לעסק

שלום רב
אני משכיר חנות לשוכר. אחד התנאים לשכירות כי תהיה פוליסת ביטוח למבנה ולצד ג'. האם שמי כמשכיר חייב להופיע על פוליסת הביטוח של השוכר כחלק מהפוליסה כבעלים ?
 
משכיר כמבוטח בפוליסת ביטוח שרוכש השוכר

שלום רב,
העניין שאותו העלית הוא חשוב מאד וזאת מכיוון שנעשות בהקשרו טעויות קריטיות עם השלכות עצומות, בלי להבין בכלל מה נעשה כאן!!!
מדובר בעניין קטן לכאורה שמערב שתי סוגיות של ביטוח.
הסוגיה הראשונה והחשובה היא הסוגיה של זכות החזרה.
עקרונית, כשחברת ביטוח מפצה את המבוטח שלה, היא יכולה לתבוע החזר של מה ששילמה מזה שגרם את הנזק. לכן, אם השוכר שלך תובע את חברת הביטוח שלו ומקבל ממנה פיצוי, חברת הביטוח יכולה לחזור בתביעה אליך, אם לדעתה אתה אשם בנזק. מקרה אחר - השוכר שלך נתבע על-ידי צד שלישי כלשהוא וחברת הביטוח שלו סבורה שאתה בעצם האשם - היא יכולה לתבוע אותך (או לבקש לצרף אותך כצד להליך, צד עליו היא תנסה לזרוק את כל האשם). בשני המקרים האלה - לך אין ביטוח (אלא אם כן אתה תרכוש ביטוח בנפרד).
אבל - חברת הביטוח אינה רשאית לחזור על המבוטח שלה. לכן, אם שמך ייווסף לפוליסה כמבוטח, תחסוך מעצמך את הצרות שלעיל וגם תהיה חברת ביטוח שתגן עליך.
אתה רק צריך לוודא שאתה מבוטח כדבעי!!! בשביל זה טוב להוועץ בעו"ד שפגש תביעות כאלה בבית משפט וראה אנשים שהיה נדמה להם שהם מבוטחים אבל לא היו...

סוגיה שניה שעולה היא - כשתהיו שניכם מבוטחים - מי יקבל את הפיצוי בגין השריפה? (סתם דוגמא). גם זה עניין שצריך להסדיר אבל זה כבר יותר מסובך ונוגע לניסוח מדוקדק של הסכם השכירות ופוליסת הביטוח וקשה לפרט הכל במסגרת מוגבלת זאת.

לסיכום - מבין שני המצבים - השם שלך מופיע כמבוטח או השם שלך אינו מופיע כמבוטח - הראשון עדיף.

בהצלחה
 
למעלה