הזהרו מבדיקות בזרוע.

nimush

New member
הזהרו מבדיקות בזרוע.

מחקר בגרמניה הוכיח כי בדיקות גלוקוז בזרוע עשויות להיות מאד לא מדוייקות. (ראה קישור לכתבה) כסוכרתיים רבים, ובייחוד כגיטריסט, קרצה לי מאד האפשרות לשחרר את אצבעותי מעול הדקירות. לפני כשנה וחצי בעת שהותי בארה"ב הוצע לי ה-Freestyle בחינם לניסיון (הרווח האמיתי של החברות האלו הוא מהסטריפים, לא מהמכשיר). כאדם ביקורתי עשיתי ניסיון, ובחנתי בו-זמנית את תוצאות ה-Freestyle למול ה-Glucometer Elite הישן והטוב (כן כן, שתי בדיקות בו זמנית כל פעם...). התוצאות לא תמיד היו חיוביות - בחלק מהמקרים ההבדלים בין השניים הגיעו לכדי 60-70 (!!!) יחידות הבדל. המקרה המפחיד והמסוכן באמת היה בפעם אחת שחוויתי היפו ברור (רעידות, טשטושים וכל הסימפטומים) וה-Freestyle הראה 82. בדיקה בגלוקומטר הראתה 45. מסוכן. בזמנו פניתי בארה"ב לחברה שמייצרת את Freestyle ונעניתי בתשובות מתחמקות, בטענה שהמכשיר עבר בדיקות מעבדה מקיפות. ובכן, בחיים אין תנאי מעבדה. לאחרונה התפרסם בירחון Diabetes Care מחקר המוכיח את טענותי כלפי מדידות בזרוע. (ראו קישור לכתבה) ע"פ תוצאות המחקר, במצב בו קיימת עליה או ירידה חדה של סוכר בדם (כמו אחרי ארוחות או בהיפוגלוקמיה) רמת הסוכר בעור הזרוע "מתעדכנת" בעיכוב של חצי שעה (!), מה שמביא לתוצאות בדיקה בלתי מהימנות לעומת הבדיקה באצבע. מסתבר שאפילו בהוראות של המכשיר (באותיות הקטנות) מצויין שאין למדוד מהזרוע במצבים בהם יש חשש לשינויים חדים ברמת הסוכר. יופי, אז מה הטעם? לפי ההגבלה הזו לא ניתן למדוד בהיפו, לא אחרי ארוחה ולא בסמיכות לפעילות גופנית. בדיוק המקרים בהם נדרשת קריאת סוכר הכי מדוייקת שאפשר. אז מה עושים? לצערי הרב, אני ממשיך לסבול עם הגלוקומטר הישן שלי. מכיוון ואני משתמש במשאבה, הדיוק בקריאת הסוכר הוא קריטי לאיזון מלא, והסטריפים עולים קצת יותר מידי בשביל חוסר הדיוק של המכשיר. לפעמים אני עדיין משתמש ב-freestyle, אבל רק אחרי שלא אכלתי או הזרקתי מספר שעות, ואני יודע שהסיכוי שלאחרונה היה שינוי משמעותי בסוכר שלי נמוך. ע"מ לא להיות לגמרי פסימי, אציין מספר אופציות מעודדות בעתיד הלא-רחוק שעשויות לפטור את אצבעותינו מהסבל: א. ה- Glucowatch של חברת Cygnus הינו מכשיר הנצמד על היד כשעון מסורבל, ובמשך 12 שעות ברצף נותן לך קריאת סוכר אוטומטית כל 10 דקות, ללא דקירה. השנה השיקו אותו בבריטניה וארה"ב, ובהתאם ליעילותו והצלחתו אני מניח שבשלב מסויים הוא יגיע לארץ. ב. לחברת מינימד ישנו מכשיר הנקרא CGMS המתחבר כמו משאבה לגוף ובמשך 3 ימים מודד סוכר ברצף כל 2 דקות (!). קריאת הסוכר נרשמת ומורדת לתוכנת מחשב המוציאה גרף יפיפה של רמת הסוכר במשך 3 ימים (דמיינו לעצמכם שניתן לראות בדיוק איך רמות הסוכר התנהגו במשך הלילה, או תוך כדי פעילות גופנית!). המכשיר קיים כרגע לשימוש מרפאות בלבד ולצרכי מחקר, אבל רופאים יכולים לתת אותו לחולה לצרכי אבחון וטיפול, ולמיטב ידיעתי כבר יש אותו בארץ.
 
יש פתרון...

כמשתמשת במכשיר, אני יודעת בדיוק למה אתה מתכוון וכמו שאומרים לכול בעיה יש פתרון. הבעיה היא בזרימת הדם, האצבעות הן המקום שבו הדם זורם הכי מהר מהחלקים האחרים בגוף ולכן התוצאות תמיד יהיו מדויקות יותר. הפתרון הוא לשפשף את הזרוע עד שהעור מתחמם לחכות דקה ואז הזרימה יותר מהירה והתוצאה יותר מהירה. על כול אחד זה עובר בצורה שניה, עלי זה משפיע ואולי עליך זה לא ישפיע, אבל אתה צריך לנסות את זה.... מקווה שעזרתי,
 

10shosh

New member
אין לי עדיין את המכשיר אבל

הבנתי שניתן לבצע את הבדיקה גם באצבעות אבל מכיוון שנדרשת רק עשירית מכמות הדם זה פחות בעייתי
 

LARAS

New member
אהמ... ../images/Emo54.gif

ניסיתי את המכשיר הזה לתקופה של שבועיים,
וממש אבל ממש, סבלתי ממנו.
[ חחח..
ואפילו לא התביישתי לכתוב להם את זה בחוות דעת ] כאילו, מי רוצה לדקור את עצמו בידיים
(חוץ מחן
) בקושי יוצא משם דם ואז חצי שעה אי מנסה לתקוע את הטיפה
העלובה הזאת על הסטיק..
הקיצר, חזרתי למכשיר האהוב שלי,
MEDISENS מהצבעוניים האלו...
ביי ביי,
לארה
 

portland

New member
תראו .......

קבילתי תמכשיר הזה אני ינסה אותו ויגיד לכם מה חוות דעתי בקרוב ............
 

LARAS

New member
סבבה../images/Emo70.gif ../images/Emo54.gif

אבל אני מבטיחה שלא תחבב את המכשיר הזה במיוחד..
ביי ביי,
לארה
 
נעלבתי.....פשוט נעלבתי...

סתם בצחוק, תראו כול אחד והדעה שלו, אני מאוד נהנת ממנו ולא סובלת ממנו.
 

LARAS

New member
אין פה שום קשר לדעה.. ../images/Emo54.gif

חן, תתגברי על זה,
[ אבל כולנו כאן בשבילך... קושקוש!! חחח... ] רוב הסוכרתיים מעדיפים לא לדקור את עצמם בידיים וברגליים בניסיון נואש להוציא משם טיפת דם קטנטנה שלא נכנסת אחר כך לשום מקום.....! אז זה לא ממש דעה.. זה יותר ... אהמ... לא יודעת :) יאללה ביי... לארו´ש
 
תראי, לארה,

כמו שאמרתי, אני לא נלחמת כדי להוציא טיפת דם זה הולך לי ממש בקלות לא משנה איפה אני עושה וזה גם ממש לא כואב לי. לכול אחד יש את ההרגשות שלו כלפי הדקירות האלו, את סובלת? אז זה לא מתאים לך, וכן לדעתי זה כן דעה, אולי יש כאלה שנימאס להם לעשות דקירות ביידים ומוכנים לעשות הכול בשביל טיפת דם נורמלית בלי כאבים.... כול אחד צריך לדבר בשם עצמו....(כמו שאת אמרת לי באחת ההודעות...:))
 

LARAS

New member
זה לא ממש מצחיק אותי חן. ../images/Emo54.gif

אני אמנע מלהגיב לך על ההודעה שלך כאן. אז תהיי באיציק היום בערב... וכן, כל אחד צריך לדבר בשם עצמו (כמו שאני אמרתי לך באחת ההודעות.) מצחיק.
 
למעלה