הזמנה- דעות קדומות - דיון

הזמנה- דעות קדומות - דיון../images/Emo9.gif

עד כמה אתם מנוהלים על ידי דעות קדומות? עד כמה אתם מודעים לכך שאתם מנוהלים על ידי דעות קדומות? מתי הופכת הדעה הקדומה לסטראוטיפ ומתי כבר חוטאת באפלייה? בואו לקחת חלק בדיון בפינתי "קפה למה" בפורם "שיחת נשים" מוזמנים.
תודה
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=823&MessageId=148151164
 
דעות קדומות?

קשה לדעת ממה נובעות הפעולות וההחלטות של כל אדם. הערכים שלנו נבנים במהלך השנים - הם מבוססים על אירועי חיים, על ניסיון חיים וכו' - הם משפיעים על הדעות שלנו. האם אלו דעות קדומות או לאו, זו השאלה. מזכיר לי סיפור כאשר הייתי בתנועת נוער - שלחו אותנו עם שאלונים לראיין משפחות דרוזיות באחד הישובים. אחת השאלות היתה "האם יש לך אמונות תפלות?" לאחר שיצאנו, רצו אחרינו לשנות את השאלה - "אלו אמונות יש לך? . הרי עבור האדם המאמין אלו לא אמונות תפלות. כך גם לגבי "דעות קדומות" - בעיניי האחד זו דעה קדומה ובעיני האחר - זו אמת לאמיתה.
 

אנילה1

New member
אין אדם שאין לו דיעות קדומות, גלויות או

נסתרות. יש תפקיד חשוב לדיעות קדומות. תפקידן לחזק את השבט-החברה, ולהבטיח שהפרטים לא יברחו ממנה תמיד האחר הזר והשונה נצבע בצבע גרוע, שלא נרצה להשתייך אליו. העולם הולך ומאבד את הצורך בדיעות קדומות, בגלל האינטרנט. כי שם כולם נחשבים חלק מהשבט, לא משנה מאיזו מדינה או חברה אתה. זה משפיע לכיוון של יחס חיובי וקבלה של הדור הצעיר לזר ולשונה. והדיעות הקדומות אט אט נעלמות. העולם הוא כבר כפר גלובלי, וכולם מכירים את כולם בתחושה.
 
למעלה