החוק להגנת מונסנטו, היה או לא היה?

החוק להגנת מונסנטו, היה או לא היה?

הסיפור חם בקרב קבוצות שמאל-אקולוגיה בארה"ב, בספר החוקים חוקק חוק חדש שלטענת אותם ארגונים נועד להגן על תאגיד הזרעים הענק והמרושע מונסנטו.

כך בטמקא:

כעס על אובמה בגלל חוק נסתר על הנדסה גנטית

בתוך חוק תקציבי שעליו חתם נשיא ארה"ב הסתתר סעיף קטן, שמתיר לחברות חקלאיות להמשיך למכור תוצרת מהונדסת גנטית, גם אם ביהמ"ש יקבע שהיא מסוכנת לבריאות. מי עומד מאחורי החוק? לוביסטים של ענקית זרעים
יצחק בן חורין, וושינגטון
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4364198,00.html


ובאתר גרינפיס ישראל:

"חוק הגנת מונסנטו" עבר בארצות הברית
חדשות - 3 אפריל, 2013
יום עצוב מאוד לדמוקרטיה ולעתיד המזון שלנו. בזמן שכולם היו עסוקים בלדבר על שיווין ונישואים חד מיניים, בשקט בשקט החוק להגנת תאגיד הכמיקלים "מונסנטו" עבר בארצות הברית. איך זה נוגע לנו ?

דמיינו לכם משטר דמוקרטי המעביר תקנה שתאלץ את משרד החקלאות שלו "להתעלם מכל פסיקה משפטית האוסרת שתילת זרעים שבית המשפט קבע שאינם חוקיים" (בהתאם לסנאטור ג'ון טסטר ממדינת מונטנה). בעיקרון, זה מה שעשה הקונגרס האמריקאי, כאשר אימץ סעיף קטן (פסקה 735) בתקציב החקלאות של 2013.

חתימת הנשיא אובמה על תקנה זו תמנע למעשה מבתי המשפט האמריקאים את האפשרות לעצור את מכירתם או שתילתם של זרעים שעברו הנדסה גנטית, אפילו אם לא זכו לאישורה של הרגולציה החלשה של הממשל עצמו, ללא התחשבות בתוצאות האפשריות לבריאות או לסביבה.
http://www.greenpeace.org/israel/he/news/monsantoact/


וכך בעוד אתרים רבים המזוהים עם ארגוני שמאל ואקולוגיה.

האמת היא קצת אחרת, החוק הזה בעיקר פוגע בחברות גדולות כמו מונסנטו שנוהגות לקחת מתחרות קטנות לביהמ"ש בתביעות משונות במטרה למנוע מהן להכנס לשוק.

החוק הזה בעצם ממסד מצב משפטי קיים עוד משנת 2010 שאומר שרק בית משפט פדרלי יכול לאסור על חברה מלשווק את מוצריה בעקבות תביעה משפטית.

הסעיף בחוק שהתווסף דוקא אומר בדיוק ההפך ממה שנדמה למבקרים, הוא אינו אומר שאי אפשר להוריד מוצר מהמדפים אלא להיפך שהממשל יכול להתגבר על המצב המשפטי הקיים ולאסור שיווק מוצרים שהממשל סובר שהם מזיקים.

http://www.snopes.com/politics/business/mpa.asp
http://www.addictinginfo.org/2013/0...nt-over-non-existent-monsanto-protection-act/


כל זאת ועוד בפודקאסט העברי המשעשע, ספק סביר.
http://www.safeksavir.co.il/shows/show-134/
 
למעלה